Remont torów na Ujastku Mogilskim

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: NowaHutaWschód » 14 lut 2021, 8:34

judash pisze:
13 lut 2021, 15:04
Czy remont torów ma się zakończyć "w krzakach" czy na zwrotnicach przy Kombinacie? Pytam, bo torowisko przy tym ostatnim jak na razie nie jest w ogóle "ruszone".
Hehe może zostawią mały odcinek żeby mieć nadal pretekst, żeby na Pleszów nadal jeździł tylko szrot 😂😂😂

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 865
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 19 lut 2021, 23:17

Na fanpage'u na Facebooku ZDMK pojawiły się zdjęcia z remontu torowiska.
https://www.facebook.com/zdmk.krakow/po ... 9828796900
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 658
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Bayer2003 » 20 lut 2021, 22:58

Postępy prac okiem Michała Wojtaszka:
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... k-mogilski
Prace przy torowisku w ciągu ulicy Ujastek Mogilski wstępnie zaplanowane zostały do końca kwietnia bieżącego roku. Być może uda się je zakończyć nieco wcześniej. W dalszej kolejności modernizowane ma być torowisko w ciągu alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego na odcinku od Placu Centralnego do Kopca Wandy.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

pawel200020
Pasażer
Posty: 9
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: pawel200020 » 24 lut 2021, 13:47

Wiadomo może czy późniejszy remont torów w ciągu alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pociagnie za sobą remont pętli "Kopiec Wandy"?

Awatar użytkownika
mkm3
Specjalista
Posty: 261
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: mkm3 » 24 lut 2021, 14:16

I czy po remoncie tego torowiska można zrobić 22 w pełni niskopodłogową?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 865
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kitek » 25 lut 2021, 20:57

pawel200020 pisze:
24 lut 2021, 13:47
Wiadomo może czy późniejszy remont torów w ciągu alei Jana Pawła II i ulicy Ptaszyckiego pociagnie za sobą remont pętli "Kopiec Wandy"?
Według tej informacji:
Opis przetargu nie zawiera jednak pętli Kopiec Wandy.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67382.html
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: impuls » 25 lut 2021, 21:44

mkm3 pisze:
24 lut 2021, 14:16
I czy po remoncie tego torowiska można zrobić 22 w pełni niskopodłogową?
Już teraz na trasie do Wzgórz K. "22" mogłaby kursować jako niskopodłogowa. Na razie brak taboru niskopodłogowego 32 metrowego do obsadzenia tej linii.

Vanilos
Pasażer
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2020, 18:24

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Vanilos » 26 lut 2021, 7:24

Na 22 już teraz mógłby jeździć tabor niskopodłogowy ponieważ nie ma przeszkód ale ZTP będzie się bronić rękami i nogami przed puszczeniem na 22 niskiej podłogi 🤬🤬🤬

Mr. Passenger
Miłośnik
Posty: 69
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Mr. Passenger » 26 lut 2021, 9:41

Vanilos pisze:
26 lut 2021, 7:24
Na 22 już teraz mógłby jeździć tabor niskopodłogowy ponieważ nie ma przeszkód ale ZTP będzie się bronić rękami i nogami przed puszczeniem na 22 niskiej podłogi
Raczej chodzi chyba o to, że "22" jest stosunkowo mało popularną linią, a taboru niskopodłogowego jest (jak zawsze) mało i w pierwszej kolejności ZTP stara się obsadzić nim bardziej uczęszczane połączenia.
Inna sprawa, że jakieś dwa lata temu na kilku brygadach "22" kursowały NGT8 i wybitnie się na niej marnowały, bo "22" już od dawna nie ma i prawdopodobnie nigdy nie będzie miała (przynajmniej na obecnej trasie) napełnień wymagających 32-metrowego taboru niskopodłogowego. Obsadzenie jej wiedeńcami wynika prawdopodobnie z próby upchania starego taboru na linię, która omija ścisłe centrum, a potoki przez nią obsługiwane są stosunkowo niewielkie w porównaniu do innych linii.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 658
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Bayer2003 » 26 lut 2021, 9:56

Mr. Passenger pisze:
26 lut 2021, 9:41
Inna sprawa, że jakieś dwa lata temu na kilku brygadach "22" kursowały NGT8 i wybitnie się na niej marnowały, bo "22" już od dawna nie ma i prawdopodobnie nigdy nie będzie miała (przynajmniej na obecnej trasie) napełnień wymagających 32-metrowego taboru niskopodłogowego. Obsadzenie jej wiedeńcami wynika prawdopodobnie z próby upchania starego taboru na linię, która omija ścisłe centrum, a potoki przez nią obsługiwane są stosunkowo niewielkie w porównaniu do innych linii.
Może po dostawie STL (i kasacji kolejnych wiedeńców) jest szansa, żeby trafiły tam niskopodłogowe 26m? Przy wsparciu linii "12" mogłoby to nawet dobrze funkcjonować.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1789
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Kaszmir » 26 lut 2021, 10:16

Za rozdziału taboru odpowiada MPK, nie ZTP. Urzędnicy ZTP mogą najwyżej wysyłać sugestie do MPK, które Przewoźnik nierzadko ma w poważaniu - tak jak było choćby z rekomendacją ZTP, by wysłać Stadlery na "9". Minęły trzy miesiące - i co, MPK posłuchało?

Awatar użytkownika
mkm3
Specjalista
Posty: 261
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: mkm3 » 26 lut 2021, 10:23

Trochę dziwne te walki/nakazy ZTP vs. MPK, przecież obie instytucje mają jednego zwierzchnika. :D Ciekawe kto w MPK jest takim betonem, to jakaś jedna osoba od lat?

kucyk
Specjalista
Posty: 489
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: kucyk » 26 lut 2021, 15:33

Kaszmir pisze: Za rozdziału taboru odpowiada MPK, nie ZTP. Urzędnicy ZTP mogą najwyżej wysyłać sugestie do MPK, które Przewoźnik nierzadko ma w poważaniu - tak jak było choćby z rekomendacją ZTP, by wysłać Stadlery na "9". Minęły trzy miesiące - i co, MPK posłuchało?
Z tego co się już mówi na korytarzach w MPK to być może Stadlery zaczną kursować na "9" we wrześniu. Wcześniej nie ma szans. Jest do obsadzenia "24" potem "14". Dostawy i odbiory kwiczą / kuleją. W dodatku zamiast obsadzać Lajkonikami "24" i zaraz "14" aby to jakoś szło to jak zwykle pcha się je na "50". :evil:
Jak widać wysyła się nowe 32 metrowe na linię na której kursują też prawie nowe 40 metrowe niskopodłogowce które z kolei lądują na zajezdni. Taka to jest polityka w MPK. :evil:
Normalnie rzygać się chce. :twisted:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 658
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: Bayer2003 » 27 lut 2021, 20:58

Trzy dni temu na stronie eska.pl pojawił się następujący artykuł: https://www.eska.pl/krakow/trwa-moderni ... -K9xd.html

Najbardziej zainteresował mnie następujący fragment:
Michał Pyclik pisze:Wykonujemy tam zupełnie nowe torowisko, dlatego remont trwa trzy miesiące i kosztuje blisko 8 mln. zł, bo na ponadpółtorakilometrowym odcinku między Kombinatem, a Kopcem Wandy wymieniamy wszystko, będą nowe tory, nowa trakcja, a to wszystko po to, by to torowisko mogło przejąć zwiększony ruch, gdy rozpoczniemy prace na ul. Ptaszyckiego, a w przyszłym roku na al. Solidarności.
Mowa o zwiększonym ruchu daje nadzieję, że po rozpoczęciu remontu Ptaszyckiego linie "10" oraz "16" nie zostaną zawieszone, tylko pojadą przez Ujastek Mogilski odpowiednio na Pleszów oraz Kopiec Wandy. Pytanie tylko czy nie będzie to oznaczało dalszego zawieszenia "44" oraz ile kursów/h jest w stanie przyjąć Kopiec Wandy?
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

tomta1
Znawca
Posty: 154
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Remont torów na Ujastku Mogilskim

Post autor: tomta1 » 27 lut 2021, 22:09

No przecież to jest oczywiste. Po to jest ten odcinek remontowany, by przy okazji przebudowy al. Solidarności i budowy S7 mógł należycie pełnić rolę w sieci tramwajowej pod kątem niezawodności – jako że jest niewykluczone, że tędy będzie przebiegał jedyny dojazd do PH przy zamkniętym W1 i wykopach na przecięciu al. Solidarności z S7. Prawdę powiedziawszy, Krakowowi to zerwanie umowy GDDKiA z wykonawcą S7 spadło z nieba. I właściwie tę szansę wykorzystuje.

A pętla Kopiec Wandy jest bardzo pojemna, bo to obecnie jedyna krakowska pętla tramwajowa z możliwością objeżdżania w kółko.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości