Dyskusja o "4" i "44"
Re: Dyskusja o "4" i "44"
"44" jest wzmocnieniem "4". Wzmocnienie "4" na Bronowicach polegałoby raczej po prostu na wydłużeniu "44" tamże. Ew. w ogóle na likwidacji "44" i przeniesieniu tych kursów na linię bazową, acz na Wzgórzach Krzesławickich nie ma potoków na tak częstą "czwórkę".
Inna sprawa, to czy nie wystarczy że po drugiej dostawie Stadlerów cała "14" będzie 32-metrowa (?)
Inna sprawa, to czy nie wystarczy że po drugiej dostawie Stadlerów cała "14" będzie 32-metrowa (?)
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Wystarczy jeśli przedłużą "14" do Bronowic Małych.Kaszmir pisze: ↑22 lis 2021, 18:32 "44" jest wzmocnieniem "4". Wzmocnienie "4" na Bronowicach polegałoby raczej po prostu na wydłużeniu "44" tamże. Ew. w ogóle na likwidacji "44" i przeniesieniu tych kursów na linię bazową, acz na Wzgórzach Krzesławickich nie ma potoków na tak częstą "czwórkę".
Inna sprawa, to czy nie wystarczy że po drugiej dostawie Stadlerów cała "14" będzie 32-metrowa (?)
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Istnieje rozwiązanie o wiele prostsze niż proponowane przez Ciebie - linię "14" wystarczy ponownie przedłużyć do Bronowic Małych i skierować tam wyłącznie tabor 32m. Obecnie jest to niemożliwe z powodu braków taborowych - Newaga aktualnie nie ma w Krakowie, a w Nowej Hucie sytuacja z 40m+ jest bardzo słaba - trzy PESY są w TR, Protram niesprawny, a HZ267 złamał niedawno pantograf. Z tego właśnie powodu przeniesiono jedną brygadę "14" do Podgórza - Huta musi mieć odpowiednią ilość taboru do obsługi "50". Z czasem jednak sytuacja ta powinna wrócić do normy - krążą pogłoski, że Newag wróci w tym roku, a i jakaś PESA zapewne opuści wkrótce TR. Na dodatek w przyszłym roku rozpocznie się dostawa Tin, których już pierwsze egzemplarze mogą trafić na "14". Warto też wspomnieć, że linia "44" (aktualnie "74") została wycofana z ciągu bronowickiego m.in. z powodu braku potoków - cofnięcie tej decyzji mogłoby wcale nie poprawić frekwencji na niej.Kitek pisze: ↑22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Wybory samorządowe coraz bliżej, myślę że na przełomie 2022/2023 będzie to jak najbardziej realne .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Przy F10 na 4 doszłyby ze 3 brygady więcej i uważam, że da rady wygospodarować tyle PES jeszcze, ewentualnie Stadlery też by wchodziły w grę na te parę brygad.damian_krk2 pisze: ↑22 lis 2021, 18:28Zwiększenie częstotliwości "4" wg mnie nie wchodzi w grę.Scania_9640 pisze: ↑22 lis 2021, 18:24Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwajiKitek pisze: ↑22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
1) na odcinku Kombinat - Wzgórza Krzeslawickie f7.5 czy f10 nie jest w ogóle potrzebne
2) trzeba byłoby obsłużyć to czymś innym niż Pesami
Wystarczy się przejechać w szczycie na ciągu bronowickim że 4 i 14 nie wyrabiają, nie mówiąc już o 8.
14 do Bronowic Małych - to też nie rozwiąże problemów z ilością osób, potoki nie są aż takie duże z Bronowic Małych, a na każdych przystankach wsiada po kilkadziesiąt ludzi.
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Zawsze jeszcze można połączyć kilka dodatkowych ufoków, jednak w Twojej propozycji widzę problem o wiele większy niż taborowy - nie wiem jak zamierzasz wpasować linię f~10 do układu f~7,5/15, ponieważ takie rozwiązanie rozwali koordynację w całym mieście i doprowadzi do zajeżdżania się wielu linii na różnych ciągach, co realnie może wcale nie poprawić tłoków.Scania_9640 pisze: ↑22 lis 2021, 19:45 Przy F10 na 4 doszłyby ze 3 brygady więcej i uważam, że da rady wygospodarować tyle PES jeszcze, ewentualnie Stadlery też by wchodziły w grę na te parę brygad.
Na "8" oraz "14" problem można rozwiązać poprzez zwiększenie taboru (niekoniecznie teraz, ale po dostawie Tin w obydwóch przypadkach jest to realne).Scania_9640 pisze: ↑22 lis 2021, 19:45 Wystarczy się przejechać w szczycie na ciągu bronowickim że 4 i 14 nie wyrabiają, nie mówiąc już o 8.
Rozwiąże - część ludzi z Bronowic Małych jadąc w stronę okolic Dworca/Nowej Huty wybierze "14", przez co "4" będzie miała o ~kilkanaście pasażerów mniej na kurs. Nie jest to może dużo, ale zawsze coś .Scania_9640 pisze: ↑22 lis 2021, 19:45 14 do Bronowic Małych - to też nie rozwiąże problemów z ilością osób, potoki nie są aż takie duże z Bronowic Małych, a na każdych przystankach wsiada po kilkadziesiąt ludzi.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Dyskusja o "4" i "44"
To jeszcze zależy od rozkładu, bo np. teraz w stronę Bronowic "14" odjeżdża 3 minuty przed "4" i na Teatrze Słowackiego zbiera tłumy. Gdyby jeździła do BM to by zbierała jeszcze większe tłumy, ale "4" owszem by odciążyła. W drugą stronę jest już bardzo ładna koordynacja 7+8 i tutaj faktycznie wyglądałoby to fajnie - tramwaj na trasie BM - Mogilskie co 7,5 minuty. Gdyby teraz wydłużyć "14" do BM nie zmieniając rozkładów, to miała by na pętli postój 15-17 minut, podczas gdy "4" i "24" mają postój 18 minut, więc gdyby wszystkie trzy były na jednym torze, to nie powinno być problemów z zajeżdżaniem się składów. Czyli jednym słowem: niech "14" wróci na Małe!
Re: Dyskusja o "4" i "44"
A może zamiast krótkich NGT6 puścić tam 2x 105Na na te brygady ew wiedeńczyka. Rozumiem że wysoka podłoga, stary tabor. Ale przynajmniej do czasu polepszenia sytuacji taborowej nie byłoby takiego ścisku
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o
To mieszkańcy byliby oburzeni, że kolejna linia do Huty jest wysoka, a 14 od dawna jest niska.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Według mnie, żeby zrozumieć problem "4" należy przede wszystkim rozpisać jej wspomagacze (takie stricte - nie dołączam "1", "5", "8" czy "52", które też w jakimś stopniu się z nią pokrywają):
- "24" na odcinku Bronowice Małe - Teatr Słowackiego;
- "14" na odcinku Bronowice - Rondo Mogilskie;
- "44" na odcinku Stary Kleparz - Kombinat (tylko szczyt);
- "10" na odcinku Teatr Słowackiego - Plac Centralny.
Czy istnieje w tym mieście jakakolwiek inna linia mająca tak wiele wspomagaczy? Nie, to jedyny wyjątek. Paradoksalnie gdyby zamiast torowiska na Łowińskiego była pętla na Kombinacie, nigdy nie byłoby zapewne mowy o obcinaniu ~f "4" poniżej linii magistralnej... Obecny układ to realnie prowizorka, wynikająca z minimalnych potoków od Kombinatu.
Wg mnie są dwie opcje na trwałe rozwiązanie tego problemu:
a) wydłużenie "44" na Bronowice Małe i puszczenie jej cały dzień;
b) "15" na trasie Bronowice Małe - Ptaszyckiego - Pleszów i wylot "10" (lub ewentualnie "44") z Huty.
Niezależnie od wariantu relacja ta dostanie należne f~7,5, a niektóre linie zamiast robić za jej wspomagacze będą mogły być wykorzystane gdzie indziej, jako że uwolnimy je od synchronizacji z "4". Nie wiem szczerze mówiąc, czy synchronizacja z "4" koliduje z jakiegoś powodu z innymi synchronizacjami, ale wydaje mi się to realne ze względu na ich możliwą mnogość (może na przykład polepszyłaby się synchronizacja na al. Pokoju czy na Kalwaryjskiej?).
Dodatkowo widziałbym wtedy pewne roszady na ciągu bronowickim - osobiście dalej uważam, że miejsce "8" nie jest na Bronowicach Małych ale to raczej temat na inną dyskusję.
- "24" na odcinku Bronowice Małe - Teatr Słowackiego;
- "14" na odcinku Bronowice - Rondo Mogilskie;
- "44" na odcinku Stary Kleparz - Kombinat (tylko szczyt);
- "10" na odcinku Teatr Słowackiego - Plac Centralny.
Czy istnieje w tym mieście jakakolwiek inna linia mająca tak wiele wspomagaczy? Nie, to jedyny wyjątek. Paradoksalnie gdyby zamiast torowiska na Łowińskiego była pętla na Kombinacie, nigdy nie byłoby zapewne mowy o obcinaniu ~f "4" poniżej linii magistralnej... Obecny układ to realnie prowizorka, wynikająca z minimalnych potoków od Kombinatu.
Wg mnie są dwie opcje na trwałe rozwiązanie tego problemu:
a) wydłużenie "44" na Bronowice Małe i puszczenie jej cały dzień;
b) "15" na trasie Bronowice Małe - Ptaszyckiego - Pleszów i wylot "10" (lub ewentualnie "44") z Huty.
Niezależnie od wariantu relacja ta dostanie należne f~7,5, a niektóre linie zamiast robić za jej wspomagacze będą mogły być wykorzystane gdzie indziej, jako że uwolnimy je od synchronizacji z "4". Nie wiem szczerze mówiąc, czy synchronizacja z "4" koliduje z jakiegoś powodu z innymi synchronizacjami, ale wydaje mi się to realne ze względu na ich możliwą mnogość (może na przykład polepszyłaby się synchronizacja na al. Pokoju czy na Kalwaryjskiej?).
Dodatkowo widziałbym wtedy pewne roszady na ciągu bronowickim - osobiście dalej uważam, że miejsce "8" nie jest na Bronowicach Małych ale to raczej temat na inną dyskusję.
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Czemu miejsce 8 nie jest na Bronowicach? Ma bardzo duże potoki, i raczej tak pozostanie.Zieleńczanin pisze: ↑22 lis 2021, 23:57 Dodatkowo widziałbym wtedy pewne roszady na ciągu bronowickim - osobiście dalej uważam, że miejsce "8" nie jest na Bronowicach Małych ale to raczej temat na inną dyskusję.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Dlatego, że linia ta z tego co wiem ma małe potoki własne (w tym wypadku z Bronowic na ciąg Korona - Borek). W przeciwieństwie do "13" i "20", których druga pętla generuje większe potoki do Bronowic niż Borek.Scania_9640 pisze: ↑23 lis 2021, 0:27Czemu miejsce 8 nie jest na Bronowicach? Ma bardzo duże potoki, i raczej tak pozostanie.Zieleńczanin pisze: ↑22 lis 2021, 23:57 Dodatkowo widziałbym wtedy pewne roszady na ciągu bronowickim - osobiście dalej uważam, że miejsce "8" nie jest na Bronowicach Małych ale to raczej temat na inną dyskusję.
O ile temat "20" na razie odpuszczę, to przy wsparciu "4" na Bronowicach Małych może się tam realnie coś nie zmieścić - wolałbym zostawić "15"/"44" i "13" niż "8" i "24"
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Właśnie z tego co kojarzę to jest problem ciągu bronowickiego - pierwsza linia w stadzie jedzie przepełniona, a kolejne za nią są pustsze.Tramwajolog14 pisze: ↑22 lis 2021, 21:50To jeszcze zależy od rozkładu, bo np. teraz w stronę Bronowic "14" odjeżdża 3 minuty przed "4" i na Teatrze Słowackiego zbiera tłumy.
Przy obecnym układzie tras i częstotliwości, linia "8" musi zostać na ciągu bronowickim bo jest jedyną z całodziennym f7,5 w stronę Filharmonii.Zieleńczanin pisze: ↑23 lis 2021, 8:29O ile temat "20" na razie odpuszczę, to przy wsparciu "4" na Bronowicach Małych może się tam realnie coś nie zmieścić - wolałbym zostawić "15"/"44" i "13" niż "8" i "24"
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Wielokrotnie jeżdżę 8 i jest zapchana na wielu odcinkach, ciąg bronowicki, Krakowska, czy z Borku Fałęckiego. Jak dla mnie idealnie pasuje na tej trasie co jest, tylko powinny być na niej wozy 32mZieleńczanin pisze: ↑23 lis 2021, 8:29Dlatego, że linia ta z tego co wiem ma małe potoki własne (w tym wypadku z Bronowic na ciąg Korona - Borek). W przeciwieństwie do "13" i "20", których druga pętla generuje większe potoki do Bronowic niż Borek.Scania_9640 pisze: ↑23 lis 2021, 0:27Czemu miejsce 8 nie jest na Bronowicach? Ma bardzo duże potoki, i raczej tak pozostanie.Zieleńczanin pisze: ↑22 lis 2021, 23:57 Dodatkowo widziałbym wtedy pewne roszady na ciągu bronowickim - osobiście dalej uważam, że miejsce "8" nie jest na Bronowicach Małych ale to raczej temat na inną dyskusję.
O ile temat "20" na razie odpuszczę, to przy wsparciu "4" na Bronowicach Małych może się tam realnie coś nie zmieścić - wolałbym zostawić "15"/"44" i "13" niż "8" i "24"
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Na razie nie ma, ale jak powstanie dworzec aglomeracyjny to można rozważyć
Mam wątpliwości czy będzie.
Tylko to wymaga dodatkowej brygady, którą obecnie trudno wygospodarować.
Między Bronowicami Małymi a Dworcem na pewno pomoże SKA i integracja taryfowa.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1816
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o "4" i "44"
SKA pomoże jak będzie na wysokim poziomie jak np w Warszawie, a nie raz na 30min..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości