Dyskusja była, jednak było w niej wspomniane, że układ taki przyniósłby więcej strat (m.in. w bezpośrednich relacjach) niż korzyści. O ile o trasie "2" można jeszcze dyskutować (niedawno powstał co do tego odpowiedni wątek), o tyle "10" raczej należy na obecnej trasie zostawić, ewentualnie przedłużyć na Kurdwanów po oddaniu TŁ.kot_feliks pisze: ↑18 lut 2021, 10:05 Była już o tym dyskusja kiedyś I chyba najbardziej optymalną opcją dla huckiej części '10' byłby Salwator (zamiast '2'). Wtedy masz i koordynację do f7,5 i częsty tramwaj na Mogilską / JPII / pl. Centralny nie tylko ze Starego Kleparza, ale również spod Bagateli
Ponownie powtórzę - problem leży w koordynacji, a nie w układzie linii i z pewnością przynajmniej w jakimś stopniu da się to poprawić.kot_feliks pisze: ↑18 lut 2021, 10:05 Obecnie '4' jeździ w stadzie z '10', a znowuż w weekendy '10' w stadzie z '52' Zresztą w weekend w kierunku NH masz w ogóle wszystkie 3 linie w ciągu 7 min, a potem 13 minutowe dziury.
Pomysł może i ciekawy, jednak jak dokładnie proponowałbyś przebieg linii Podgórze-Huta? Zresztą finansowo i tak by to raczej nie przeszło (zarówno "15", jak i ta druga linia musiałyby być liniami całodziennymi oraz kursującymi także w weekendy, żeby pasażerowie na tym nie stracili).prezes pisze: ↑18 lut 2021, 13:20 Też uważam, że relacja Huta-Podgórze jest istotna i nie powinno się jej wycinać, jednak zgadzam się, że gdyby zamiast "10" funkcjonowała linia w rodzaju dawnej "15", która łączyła Pleszów m. in. z Bagatelą wspierając na dużym odcinku "4", a w zamian coś innego obsłużyłoby relację Podgórze-Huta, to nie byłoby to złe rozwiązanie. Gdyby taka "15" istniała i była skoordynowana z "4", to mogłaby przejąć rolę "44" i wspierać "4" na odcinku do Bagateli.
Pomysł to jest, jednak dla zrównoważenia kosztów należałoby którąś z linii kursujących obecnie w takich godzinach przyciąć wyłącznie do szczytów-. Kandydatów jest zasadniczo trzech: "6", "12" oraz "16". Linia "12" jest tutaj szeroko krytykowana, jednak zapewnia ona pewne wsparcie dla "22" oraz łączy Mogilską z Halą Targową. Gdy kursowała, pasażerów jej stopniowo przybywało, więc mimo wszystko byłbym za jej pozostawieniem w obecnych godzinach. "16" pasażerów ma raczej mniej, jednak dobrze funkcjonująca wewnątrzdzielnicowa komunikacja miejska również jest ważna dla pasażerów. Dodatkowo obydwie te linie za kilka lat prawdopodobnie pojadą przez nową trasę Wieczysta - Mistrzejowice, więc lepiej pasażerów do nich zachęcać, a nie je ciąć. Pozostała "6", której pasażerem we wrześniu oraz październiku byłem przynajmniej w jedną stronę prawie codziennie. W szczytach zapełnienia w niej były często całkiem przyzwoite, jednak poza szczytem tragedia - kilka osób. W "24" w podobnych godzinach niewiele lepiej - kilkanaście osób w E1 oraz kilka w doczepie. Obserwując to wszystko, wyraźnie widać że 8 kursów/h na Kurdwanowie pomiędzy szczytami nie jest potrzebne, a "6" ma wówczas tylko pojedynczych pasażerów. Na Salwatorze raczej również jest niewiele lepiej (pomijam już fakt, że "6" Salwatora od bardzo dawna nie widziała), więc raczej tam również obcięcie godzin pozaszczytowych by przeszło. Nie wiem czy w kwestii "6" się ze mną zgadzasz, jednak przyznam że Twój pomysł jest jedynym z tej dyskusji, z którego dałoby się coś naprawdę pożytecznego wyciągnąć .
Tylko, że wówczas obydwie takie linie powinny jeździć przez cały dzień oraz w weekendy. Pozostaje więc kwestia finansowania, czego przeskoczyć się nie da.
Nie wszystko, jednak wspomnianych już tutaj 13-minutowych dziur na pewno da się pozbyć. Powrót do akcji Wielki Synchron wydaje się moim zdaniem dosyć dobrym pomysłem .
Pomysł z pozoru nie wydaje się głupi, jednak kilka wad niestety ma. Dokładnie powiem o nich odpowiadając na niektóre Twoje argumenty, żeby wszystko było przejrzyste .fistaszek pisze: ↑18 lut 2021, 14:52 Pozwolę się wtrącić do dyskusji.
Uważam, że sprawę dałoby się rozwiązać w następujący, być może nieco kontrowersyjny, sposób [w nawiasach kwadratowych podaję trasy po ukończeniu TŁ]:
"2": Cmentarz Rakowicki - Lubicz - Teatr Słowackiego - Starowiślna (ewentualnie Stradomska) - Dietla - Kapelanka - Łagiewniki - Borek Fałęcki
"10": Pleszów - ... - Rondo Mogilskie - Teatr Słowackiego - Stary Kleparz - Teatr Bagatela - Salwator
"22" - [Kurdwanów P+R -] Łagiewniki - Rondo Matecznego - Korona - Krakowska - Dietla - Grzegórzecka - ... - Kopiec Wandy
Jest to taka swego rodzaju wymiana tras między "2" a "10", i "10" a "22" .
Oczywiście numerki są umowne, można dokonać pewnych roszad .
Pytanie tylko czy takie wsparcie na pewno jest przez cały dzień potrzebne oraz czy przekierowanie aktualnego "44" do Bronowic nie rozwiązałoby tej sprawy mimo wszystko lepiej.
Niestety traci, ponieważ "52" do Starej Huty nie wjeżdża. Myślę, że jakiś potok stamtąd na Kapelankę jest i raczej znacząca grupa pasażerów straciłaby na takim rozwiązaniu.
Niestety niezbyt odciąży to "52", ponieważ linii f~7,5 nijak nie skoordynujesz z f~15.
Pomysł tragiczny może nie jest, jednak należy moim zdaniem przedyskutować jego wady i stwierdzić, czy na pewno większej ilości pasażerów się to opłaci, czy więcej straci na takim rozwiązaniu.