Dyskusja o "4" i "44"

- Linie, trasy, rozkłady
Lw25
Moderator globalny
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Lw25 » 12 lip 2021, 20:24

To ja mam jedno pytanie. Jakie byśmy mieli cele do osiągnięcia dla Bronowic, Huty i Bieżanowa? Ustalając to możemy zacząć przenosić tabor i kursy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 12 lip 2021, 20:42

pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 19:45nigdzie nie napisałem że to był zły ruch.
To prawda, nie znalazłem tego typu wypowiedzi.
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 19:45- na "3" są już dłuższe tramwaje
Ale wydłużenie taboru sprzyja wzrostowi zainteresowania pasażerów. I na "13" tych dłuższych wagonów zapewnie nie będzie :(
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 19:45- na "9" przez chwilę też były i zaraz wrócą
Akurat wtedy były na "9" 2x105Na a teraz docelowo będą STL. Jeśli "49" przetrwa to wystarczy ;)
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 19:45- ilość pasażerów spadła i to nie o taki sam % w różnych rejonach miasta
Gdzie są jakieś spadki? :o
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 19:45- tramwajów jest więcej, MPK może wystawić więcej brygad
Ich ilość jednak też jest skończona i przepustowość w wielu korytarzach już jest wyczerpana.
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 19:45Nigdzie nie upierałem się by wzmacniać "4" dla samego jej wzmacania, a jedynie celem zwolnienia najdłuższego taboru, który mógłby trafić na "52".
To co na tę mocną "4"? Bo STL nie ma na tyle. Na plus to, że #uffokiout.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2559
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 12 lip 2021, 22:47

Warto pamiętać, że z racji koordynacji z "czwórką", "14" i "44" rozkładowo jechały na ciągu bronowickim jedno za drugim. Z Bronowic z tego co pamiętam "44" było tuż za "14" - nie dziw więc, że jeździło puste. Tam chyba nie ma miejsca na aż tyle dubli "czwórki" - "14", "24", "44".

Początkowe rozwiązanie z "49" (Huta - Nowy Bieżanów) było o tyle fatalne, że - przez koordynację z "9" - linia jeździła stadnie z "4". Myślę, że obecna propozycja jest ok - "44" wzmacnia "4" od Huty do centrum, a "49" wzmacnia "9" od centrum do Nowego Bieżanowa.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1042
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: pasazer_mobilisu » 12 lip 2021, 23:00

Kitek pisze: 12 lip 2021, 20:42 Gdzie są jakieś spadki?
W całym mieście, widać to po ilości sprzedanych biletów. Do października nie ma szans na powrót do ilości pasażerów sprzed pandemii (brak studentów) a wtedy może nas "zaskoczyć" IV fala.

Drugi powód spadku pasażerów, ten akurat może być na stałe : https://www.rp.pl/Rynek-pracy/307129973 ... -biur.html
Kitek pisze: 12 lip 2021, 20:42 Ich ilość jednak też jest skończona i przepustowość w wielu korytarzach już jest wyczerpana.
Niestety temu zaprzeczyć nie można. Tutaj znowu brakuje nam wiedzy co będzie przywrócone i jakie będą częstotliwości np. "52" a więc miejsce na JP2/Mogilskiej.
Kitek pisze: 12 lip 2021, 20:42 To co na tę mocną "4"? Bo STL nie ma na tyle. Na plus to, że #uffokiout.
Cofnąć czasu się nie da, a Lajkoników z linii na których już są zabierać nie wypada. Zostaje więc poczekanie do dostaw Tiny. Jakąś opcją byłoby wysłanie na co drugi kurs "4" czy tam "44" E1+c3 (niska podłoga byłaby tak jak teraz co 15 minut). Połączenie tego w jedną całość raczej odpada bo byłoby buczenie pasażerów o starych wagonach na "4", natomiast na "44" zawsze były więc zostałyby lepiej przyjęte.
Lw25 pisze: 12 lip 2021, 20:24 Jakie byśmy mieli cele do osiągnięcia dla Bronowic, Huty i Bieżanowa
Częste "4" lub "4"/"44" to powrót do f7,5 na odcinku Plac Centralny - RM/Dworzec. Bieżanowa bym w to nie mieszał bo to był przypadek że do zrobienia "49" wykorzystano akurat "44".
Kaszmir pisze: 12 lip 2021, 22:47 Myślę, że obecna propozycja jest ok - "44" wzmacnia "4" od Huty do centrum, a "49" wzmacnia "9" od centrum do Nowego Bieżanowa.
Obecnie "44" kończy tuż przed Bagatelą, więc nie do końca spełnia swoją rolę.
"14" natomiast zaczyna w Bronowicach, a nie jak wcześniej w Bronowicach Małych. Ogólnie cały ten ciąg od stycznia 2018 dostaje co chwilę po d**ie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2559
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 13 lip 2021, 3:54

pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 23:00"14" natomiast zaczyna w Bronowicach, a nie jak wcześniej w Bronowicach Małych. Ogólnie cały ten ciąg od stycznia 2018 dostaje co chwilę po d**ie.
Tak, z drugiej strony wciąż ma więcej kursów niż miał przed maksymalizacją.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 13 lip 2021, 12:00

pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 23:00
Kitek pisze: 12 lip 2021, 20:42 Gdzie są jakieś spadki?
W całym mieście, widać to po ilości sprzedanych biletów.
Nie wiadomo czy się z tych spadków cieszyć czy nie, bo można jeździć przynajmniej w cywilizowanych warunkach obecnie ;)
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 23:00 Obecnie "44" kończy tuż przed Bagatelą, więc nie do końca spełnia swoją rolę.
"14" natomiast zaczyna w Bronowicach, a nie jak wcześniej w Bronowicach Małych.
W punkt - "44" powinno docierać do Bagateli (tylko gdzie kończyć jak na Kąciku i Salwatorze miejsca brak :?:).
pasazer_mobilisu pisze: 12 lip 2021, 23:00 Ogólnie cały ten ciąg od stycznia 2018 dostaje co chwilę po d**ie.
Tak, ale przez rok jeździli darmową komunikacją zastępczą podczas remontu torowiska ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2559
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 13 lip 2021, 12:37

Kitek pisze: 13 lip 2021, 12:00W punkt - "44" powinno docierać do Bagateli (tylko gdzie kończyć jak na Kąciku i Salwatorze miejsca brak :?:).
To się w ogóle nie opłaca - trasy do CK i do Salwatora są prawie tak samo długie jak do Bronowic. Porównanie długości trasy od Starego Kleparza:
Bronowice - 3,4 km
Cichy Kącik - 3,2 km
Salwator - 2,8 km
Dworzec Towarowy - 1,3 km

Realnie tylko skrócenie do DT przynosi oszczędności, a "4+44" dalej są dostępne z jednego peronu przy I obwodnicy - na "Teatrze Słowackiego". Pozostałe opcje to tylko symboliczny zysk, tak że właściwie nie opłacają się względem Bronowic. No chyba żeby założyć, że "13", "14" i "44" się nie pomieszczą tamże - przy konieczności wydłużenia "44" do Bronowic Małych (dodatkowe 1,6 km), CK i Salwator stają się opłacalne.

Adrian14
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Adrian14 » 13 lip 2021, 13:10

Kaszmir pisze: 13 lip 2021, 12:37A może lepiej wykorzystać linię 6. Przynajmniej póki jeździ do CK i puścić ją do Bronowic? Albo połączyć 6 z 44 🤔🤔🤔🤔
Taka linia objeżdżałaby pół miasta. Do tego "6" i "44" mają różne godziny kursowania bo ta druga to szczytówka.

Co więcej, połączenie z CK w stronę południowej I obwodnicy się sprawdza - zwłaszcza, że z Piłsudskiego wszystkie regularne linie ("20" + autobusy) skręcają w stronę Bagateli. Salwator powinien odzyskać "6", jednak połączenie CK - Filharmonia też przydałoby się zostawić na stałe.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Lw25 » 13 lip 2021, 16:02

Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
1. kursy "44" wchodzą w skład "4" do samych Bronowic Małych, żeby zachować pełną koordynację brygad na tej pętli, o ile dwie linie co 7.5 wejdą, "44" kończy gdzieś w Hucie (najlepiej Zajezdnia Nowa Huta), "4" zamienia się niskaczami z "50" lub "52".
2. kursy "44" wchodzą w skład "4" do samych Bronowic Małych, "8" schodzi do f~15, "4" i "8" dostają 32 metrowce. W obu przypadkach "14" może też niekoniecznie być linią 32 metrową.
3. A jakby tak trochę połączyć "4", "14" i "44"? "14" jedzie po swojej trasie do Ronda Czyżyńskiego i dalej jak "4". "4" łączymy z "44" i przez Meissnera jedzie do Mistrzejowic.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 249
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: obserwator » 14 lip 2021, 0:42

Lw25 pisze: 13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.

2. kursy "44" wchodzą w skład "4" do samych Bronowic Małych, "8" schodzi do f~15, "4" i "8" dostają 32 metrowce. W obu przypadkach "14" może też niekoniecznie być linią 32 metrową.
I gdzie pomieścisz na Borku pasażerów z niezabieralnej porankami "8", co regularnie miało miejsce przed pandemią? W dodatku zabierasz w ten sposób pętli oraz całemu ciągowi jedyną mocną linię...

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 14 lip 2021, 10:18

Kaszmir pisze: 13 lip 2021, 12:37 Realnie tylko skrócenie do DT przynosi oszczędności, a "4+44" dalej są dostępne z jednego peronu przy I obwodnicy - na "Teatrze Słowackiego".
Tylko jak "mistrz kierownicy" zablokuje przejazd na Długiej (na szczęście już są to tylko incydenty) to wtedy jest problem z "44" (brak relacji Pawia - Lubicz się kłania...)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator globalny
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Lw25 » 14 lip 2021, 12:33

obserwator pisze: 14 lip 2021, 0:42
Lw25 pisze: 13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.

2. kursy "44" wchodzą w skład "4" do samych Bronowic Małych, "8" schodzi do f~15, "4" i "8" dostają 32 metrowce. W obu przypadkach "14" może też niekoniecznie być linią 32 metrową.
I gdzie pomieścisz na Borku pasażerów z niezabieralnej porankami "8", co regularnie miało miejsce przed pandemią? W dodatku zabierasz w ten sposób pętli oraz całemu ciągowi jedyną mocną linię...
Dlatego bym chciał w zamian dać większy tabor, ale najlepszą opcją by było takie pokombinowanie z długością taboru i koordynacją, żeby "8" nie ruszać, czyli mój wariant 1.

kucyk
Ekspert
Posty: 763
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: kucyk » 14 lip 2021, 12:52

Lw25 pisze: 13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
.......
3. A jakby tak trochę połączyć "4", "14" i "44"? "14" jedzie po swojej trasie do Ronda Czyżyńskiego i dalej jak "4". "4" łączymy z "44" i przez Meissnera jedzie do Mistrzejowic.
I takim sposobem pozbawisz całe Czyżyny co najmniej 8 kursów / h zabranych z Al. JP II - nie dając nic w zamian? :o No ciekawie to widzę. :) Mieszkańcy tamtych rejonów będą zachwyceni. :D

Lw25
Moderator globalny
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Lw25 » 14 lip 2021, 13:22

kucyk pisze: 14 lip 2021, 12:52
Lw25 pisze: 13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
.......
3. A jakby tak trochę połączyć "4", "14" i "44"? "14" jedzie po swojej trasie do Ronda Czyżyńskiego i dalej jak "4". "4" łączymy z "44" i przez Meissnera jedzie do Mistrzejowic.
I takim sposobem pozbawisz całe Czyżyny co najmniej 8 kursów / h zabranych z Al. JP II - nie dając nic w zamian? :o No ciekawie to widzę. :) Mieszkańcy tamtych rejonów będą zachwyceni. :D
W zamian bym dał tabor mega z "4" na "52". Przy otwarciu tej trasy i tak jakieś przesunięcia będą.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 28 lip 2021, 15:01

Lw25 pisze: 14 lip 2021, 12:33 Dlatego bym chciał w zamian dać większy tabor, ale najlepszą opcją by było takie pokombinowanie z długością taboru i koordynacją, żeby "8" nie ruszać, czyli mój wariant 1.
Jeżeli ludzie ledwo mieszczą się do NGT6 jeżdżącego co 7,5 minuty to na pewno wejdą do STL jadącego co kwadrans... Reszta wariantów jest rozsądna ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości