Dyskusja o "4" i "44"

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 216
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: fistaszek » 10 sie 2021, 17:48

Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu? Ostatecznie od Kombinatu jedzie już po stałej trasie, a na Kopcu pasażerowie się zorientują, że "4" normalnie tędy nie jeździ (o ile jacyś są :lol: ). Moim zdaniem obecny negatyw sieje więcej zamętu niż przynosi pożytku (w kierunku Bronowic Małych).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2559
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 10 sie 2021, 18:01

fistaszek pisze: 10 sie 2021, 17:48Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu?
Jestem za :)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1042
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: pasazer_mobilisu » 10 sie 2021, 18:18

fistaszek pisze: 10 sie 2021, 17:48 Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu?
A nie ma opcji zmiany po przejechaniu odcinka gdzie trasa jest inna? W Mobilisach to dobrze działa, oprócz negatywu był też piktogram ze strzałką oraz informacja przez co jedzie. A MPK dalej nie umie w wyświetlacze?

Kolec
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kolec » 10 sie 2021, 19:44

Bardziej widziałbym coś takiego aby po przejechaniu trasy zmienionej znikał negatyw ale wiadomo " nie da się "

damian_krk2
Ekspert
Posty: 799
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: damian_krk2 » 10 sie 2021, 20:07

Kolec pisze: 10 sie 2021, 19:44 Bardziej widziałbym coś takiego aby po przejechaniu trasy zmienionej znikał negatyw ale wiadomo " nie da się "
Oczywiście, że się da. Motorniczy może ręcznie wyłączyć negatyw w sterowniku kilkoma kliknięciami. Wszakże w Mobilisie na linii 193 tak się robiło. W MPK na 123, też byłem świadkiem takiej sytuacji.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 10 sie 2021, 20:16

Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52") ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 763
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: kucyk » 10 sie 2021, 22:01

Kitek pisze: 10 sie 2021, 20:16 Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52") ;)
Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma. :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 803
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Bayer2003 » 10 sie 2021, 22:04

Kitek pisze: 10 sie 2021, 20:16 Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52") ;)
Popieram - pasażerowie ze Wzgórz Krzesławickich w dojeździe na Mogilską/do Ronda Mogilskiego najczęściej i tak wybierają "5", a dodatkowy Krakowiak na "50" zawsze cenny (zwłaszcza, że przy f~7,5 linia ta powinna mieć tak naprawdę wyłącznie tabor 40m+, którego jednak brakuje). Pytanie tylko czy nie istnieje jakiś bezpośredni potok ze Wzgórz do okolic Dworca, któremu byśmy zaszkodzili poprzez taką zmianę (chociaż i tak przesiadka z "5" na "4", "10", "44" lub "52" jest/byłaby dla nich zapewne szybsza)?
kucyk pisze: 10 sie 2021, 22:01 Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma. :)
Pomysł jest ogólny, a jego realizacja i tak nie nastąpiłaby od razu, więc E1+c3 może już wówczas w Krakowie nie być. Ponadto Wzgórza Krzesławickie cały czas mają wszystkie brygady niskopodłogowe/niskowejściowe na liniach "1" i "5" ;).
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 10 sie 2021, 23:16

kucyk pisze: 10 sie 2021, 22:01 Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma. :)
Luźno rzucona koncepcja skoro niektórych oczy bolą, że "4" w Krakowiakach notuje prawie puste przebiegi od Kombinatu do Wzgórz to niech wozi pustki krócej - do Kopca ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2559
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 10 sie 2021, 23:52

Naprawdę zamiast obecnych wyrównanych 8 kursów/h w stronę Mogilskiej i 8/h w stronę al. Pokoju, chcecie dać tylko 4 do Mogilskiej i 12 do al. Pokoju? I jeszcze zabrać Wzgórzom jedyną linię obsługiwaną w pełni taborem niskopodłogowym (nie niskowejściowym)?

Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 11 sie 2021, 10:26

Kaszmir pisze: 10 sie 2021, 23:52 Naprawdę zamiast obecnych wyrównanych 8 kursów/h w stronę Mogilskiej i 8/h w stronę al. Pokoju, chcecie dać tylko 4 do Mogilskiej i 12 do al. Pokoju? I jeszcze zabrać Wzgórzom jedyną linię obsługiwaną w pełni taborem niskopodłogowym (nie niskowejściowym)?

Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich ;)
Zależy jak na to spojrzeć. Są pasażerowie jeżdżący "4" z Centrum na Wzgórza, ale też są osoby patrzące na "4" jak na linię "wewnątrzhucką" (dojazd do Kombinatu czy Placu Centralnego). Pytanie, których pasażerów jest więcej ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2559
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 11 sie 2021, 10:55

Kitek pisze: 11 sie 2021, 10:26Zależy jak na to spojrzeć. Są pasażerowie jeżdżący "4" z Centrum na Wzgórza, ale też są osoby patrzące na "4" jak na linię "wewnątrzhucką" (dojazd do Kombinatu czy Placu Centralnego). Pytanie, których pasażerów jest więcej ;)
I próbuję wskazać, że wszyscy będą stratni:
- wewnątrzhuccy ze Wzgórz będą wściekli, że zabrano im linię niskopodłogową,
- jadący ze Wzgórz w kier. Mogilskiej / R. Mogilskiego / Dworca będą niezadowoleni, że mają dwa razy mniej kursów,
- jadący w kier. T. Bagatela, Pl. Inwalidów czy ciągu bronowickiego stracą jedyną linię,
- a ci jadący w kier. Al. Pokoju i tak nic nie zyskają bo przy f7,5 i tak zawsze bardziej będzie opłacało się pojechać "1".

Zyskają tylko ci którym akurat pasuje trasa "22", tj. jadący do R. Grunwaldzkiego czy na Kapelankę. Jednak bilans strat jest znacznie większy. Zresztą nawet tym pasażerom szybciej czasowo może wyjść pojechanie "1" i przesiadka.

Przed marszrutyzacją 1999 "22" jeździło do Wzgórz, a "4" do Walcowni. To nie przypadek, że zamieniono je końcówkami.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Kraków

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 22 lis 2021, 18:09

Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Scania_9640
Specjalista
Posty: 301
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Scania_9640 » 22 lis 2021, 18:24

Kitek pisze: 22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwaji

damian_krk2
Ekspert
Posty: 799
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: damian_krk2 » 22 lis 2021, 18:28

Scania_9640 pisze: 22 lis 2021, 18:24
Kitek pisze: 22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwaji
Zwiększenie częstotliwości "4" wg mnie nie wchodzi w grę.

1) na odcinku Kombinat - Wzgórza Krzeslawickie f7.5 czy f10 nie jest w ogóle potrzebne

2) trzeba byłoby obsłużyć to czymś innym niż Pesami

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości