Strona 7 z 13

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 17:48
autor: fistaszek
Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu? Ostatecznie od Kombinatu jedzie już po stałej trasie, a na Kopcu pasażerowie się zorientują, że "4" normalnie tędy nie jeździ (o ile jacyś są :lol: ). Moim zdaniem obecny negatyw sieje więcej zamętu niż przynosi pożytku (w kierunku Bronowic Małych).

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 18:01
autor: Kaszmir
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 17:48Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu?
Jestem za :)

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 18:18
autor: pasazer_mobilisu
fistaszek pisze: 10 sie 2021, 17:48 Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu?
A nie ma opcji zmiany po przejechaniu odcinka gdzie trasa jest inna? W Mobilisach to dobrze działa, oprócz negatywu był też piktogram ze strzałką oraz informacja przez co jedzie. A MPK dalej nie umie w wyświetlacze?

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 19:44
autor: Kolec
Bardziej widziałbym coś takiego aby po przejechaniu trasy zmienionej znikał negatyw ale wiadomo " nie da się "

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 20:07
autor: damian_krk2
Kolec pisze: 10 sie 2021, 19:44 Bardziej widziałbym coś takiego aby po przejechaniu trasy zmienionej znikał negatyw ale wiadomo " nie da się "
Oczywiście, że się da. Motorniczy może ręcznie wyłączyć negatyw w sterowniku kilkoma kliknięciami. Wszakże w Mobilisie na linii 193 tak się robiło. W MPK na 123, też byłem świadkiem takiej sytuacji.

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 20:16
autor: Kitek
Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52") ;)

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 22:01
autor: kucyk
Kitek pisze: 10 sie 2021, 20:16 Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52") ;)
Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma. :)

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 22:04
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 10 sie 2021, 20:16 Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52") ;)
Popieram - pasażerowie ze Wzgórz Krzesławickich w dojeździe na Mogilską/do Ronda Mogilskiego najczęściej i tak wybierają "5", a dodatkowy Krakowiak na "50" zawsze cenny (zwłaszcza, że przy f~7,5 linia ta powinna mieć tak naprawdę wyłącznie tabor 40m+, którego jednak brakuje). Pytanie tylko czy nie istnieje jakiś bezpośredni potok ze Wzgórz do okolic Dworca, któremu byśmy zaszkodzili poprzez taką zmianę (chociaż i tak przesiadka z "5" na "4", "10", "44" lub "52" jest/byłaby dla nich zapewne szybsza)?
kucyk pisze: 10 sie 2021, 22:01 Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma. :)
Pomysł jest ogólny, a jego realizacja i tak nie nastąpiłaby od razu, więc E1+c3 może już wówczas w Krakowie nie być. Ponadto Wzgórza Krzesławickie cały czas mają wszystkie brygady niskopodłogowe/niskowejściowe na liniach "1" i "5" ;).

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 23:16
autor: Kitek
kucyk pisze: 10 sie 2021, 22:01 Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma. :)
Luźno rzucona koncepcja skoro niektórych oczy bolą, że "4" w Krakowiakach notuje prawie puste przebiegi od Kombinatu do Wzgórz to niech wozi pustki krócej - do Kopca ;)

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 10 sie 2021, 23:52
autor: Kaszmir
Naprawdę zamiast obecnych wyrównanych 8 kursów/h w stronę Mogilskiej i 8/h w stronę al. Pokoju, chcecie dać tylko 4 do Mogilskiej i 12 do al. Pokoju? I jeszcze zabrać Wzgórzom jedyną linię obsługiwaną w pełni taborem niskopodłogowym (nie niskowejściowym)?

Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich ;)

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 11 sie 2021, 10:26
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 10 sie 2021, 23:52 Naprawdę zamiast obecnych wyrównanych 8 kursów/h w stronę Mogilskiej i 8/h w stronę al. Pokoju, chcecie dać tylko 4 do Mogilskiej i 12 do al. Pokoju? I jeszcze zabrać Wzgórzom jedyną linię obsługiwaną w pełni taborem niskopodłogowym (nie niskowejściowym)?

Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich ;)
Zależy jak na to spojrzeć. Są pasażerowie jeżdżący "4" z Centrum na Wzgórza, ale też są osoby patrzące na "4" jak na linię "wewnątrzhucką" (dojazd do Kombinatu czy Placu Centralnego). Pytanie, których pasażerów jest więcej ;)

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 11 sie 2021, 10:55
autor: Kaszmir
Kitek pisze: 11 sie 2021, 10:26Zależy jak na to spojrzeć. Są pasażerowie jeżdżący "4" z Centrum na Wzgórza, ale też są osoby patrzące na "4" jak na linię "wewnątrzhucką" (dojazd do Kombinatu czy Placu Centralnego). Pytanie, których pasażerów jest więcej ;)
I próbuję wskazać, że wszyscy będą stratni:
- wewnątrzhuccy ze Wzgórz będą wściekli, że zabrano im linię niskopodłogową,
- jadący ze Wzgórz w kier. Mogilskiej / R. Mogilskiego / Dworca będą niezadowoleni, że mają dwa razy mniej kursów,
- jadący w kier. T. Bagatela, Pl. Inwalidów czy ciągu bronowickiego stracą jedyną linię,
- a ci jadący w kier. Al. Pokoju i tak nic nie zyskają bo przy f7,5 i tak zawsze bardziej będzie opłacało się pojechać "1".

Zyskają tylko ci którym akurat pasuje trasa "22", tj. jadący do R. Grunwaldzkiego czy na Kapelankę. Jednak bilans strat jest znacznie większy. Zresztą nawet tym pasażerom szybciej czasowo może wyjść pojechanie "1" i przesiadka.

Przed marszrutyzacją 1999 "22" jeździło do Wzgórz, a "4" do Walcowni. To nie przypadek, że zamieniono je końcówkami.

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 22 lis 2021, 18:09
autor: Kitek
Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 22 lis 2021, 18:24
autor: Scania_9640
Kitek pisze: 22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwaji

Re: Dyskusja o "4" i "44"

: 22 lis 2021, 18:28
autor: damian_krk2
Scania_9640 pisze: 22 lis 2021, 18:24
Kitek pisze: 22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwaji
Zwiększenie częstotliwości "4" wg mnie nie wchodzi w grę.

1) na odcinku Kombinat - Wzgórza Krzeslawickie f7.5 czy f10 nie jest w ogóle potrzebne

2) trzeba byłoby obsłużyć to czymś innym niż Pesami