Wrocławska, Stara Krowodrza

- Linie, trasy, rozkłady
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: prezes » 05 mar 2021, 16:20

tomta1 pisze: 05 mar 2021, 8:51
yosujiro pisze: 04 mar 2021, 1:22 przejazd kolejowy pod kątem punktualności jest problematyczny
I sądzę, że ZTP odpisze, że to jest powód, dla którego nie będą chcieli puścić tamtędy stałej linii.
Nie sądzę, żeby sam przejazd kolejowy był przeszkodą w puszczeniu tamtędy linii. Byłaby to niekonsekwencja ze strony ZTP, bo w samym Krakowie istnieje kilka przejazdów kolejowych przez które przejeżdżają regularne linie autobusowe. Sama linia "133" na swojej trasie pokonuje dwa przejazdy kolejowe (na Fredry i na Lipowskiego).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Kaszmir » 05 mar 2021, 17:05

mkm3 pisze: 04 mar 2021, 11:51Albo wyprostować "130" przez Stachiewicza i zrobić nową linię "150" Azory - Makowskiego - Łokietka - Wrocławska - DGZ.
Podoba mi się :-) Wyprostowanie "130" zaoszczędziłoby sporo wzkm, które można przeznaczyć na więcej kursów "150". Jeśli tylko Autosany wyrobią na tej linii - jestem za!
pjetrek pisze: 04 mar 2021, 20:25Dokładnie tak jest - 102 zapewnia dojazd do UP dla sporej grupy pasażerów. Krowodrza Górka jest osiedlem w dużej mierze studenckim i 102 jest idealną linią dla nich w dojeździe do uczelni... Z drugiej strony jest też dobry dojazd dla mieszkańców Woli Justowskiej i Miasteczka Studenckiego, którzy mają łatwą przesiadkę na tramwaje w kierunku centrum...
Problem da się łatwo rozwiązać przez dodanie przystanków na Piastowskiej. W linii prostej jest stamtąd 200 metrów do UP, to połowa tego co przechodzi się nieraz na Mogilskim. Można je nawet nazwać "Uniwersytet Pedagogiczny Zachód" by ułatwić rozeznanie :)
judash pisze: 04 mar 2021, 21:58Może "132"? :D
Tu też nie jestem pewny, czy ta linia wróci.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: pjetrek » 05 mar 2021, 20:06

yosujiro pisze: 05 mar 2021, 10:41 Argument do zbicia niedalekim przejazdem przez tory na trasie do Toń i kilkoma innymi w mieście, z tego co wiem radni tak łatwo nie odpuszczą. Na małej obwodnicy ruch obecnie jest tak niewielki, że najwyżej pojedyncze kursy mogą mieć chwilowy postój.
Obecnie ruch na małej obwodnicy jest spory, bo jeżdżą tędy podsyły z Płaszowa na Główny. Ale ten problem skończy się wraz z ukończeniem estakady na linii średnicowej :)

Kaszmir pisze: 05 mar 2021, 17:05
judash pisze: 04 mar 2021, 21:58Może "132"? :D
Tu też nie jestem pewny, czy ta linia wróci.
Jeśli 132, to raczej nie obsługiwana Autosanami... A jeśli przez Łokietka, to nic większego tam nie wjedzie, bo podczas przebudowy obniżyli prześwit wiaduktu aż o 30 cm :P

Ja tu widzę potencjał albo dla 154 (jak już pisaliśmy powyżej), albo dla... 140. Ta linia raczej nie ma zbyt wielkich potoków, Autosan dałby radę. Trzeba by jednak wyznaczyć jakieś dodatkowe przystanki w rejonie skrzyżowania Łokietka/Wybickiego.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: yosujiro » 05 mar 2021, 20:41

pjetrek, nie jest tam jakoś bardzo spory ruch, bo w zamian za te podsyły większość towarowych jedzie duża obwodnicą, więc w sumie wychodzi na to samo co jest na codzień ;) często tam jeżdżę i rzadko mi się zdarza trafić na zamknięte rogatki.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Zieleńczanin » 05 mar 2021, 21:23

Kaszmir pisze: 05 mar 2021, 17:05 Podoba mi się Wyprostowanie "130" zaoszczędziłoby sporo wzkm, które można przeznaczyć na więcej kursów "150". Jeśli tylko Autosany wyrobią na tej linii - jestem za!
A czy na pewno muszą to być Autosany?
Jak ktoś pisał wiadukt wg znaków ma wysokość 3 m. Jednakże wiadukt w Ruszczy o wysokości wg znaków 2,6 m przepuszczał regularnie "160" w Verczedesach o wysokości 2,97 m, a zarejestrowano nawet Solarisa z klimą na tejże linii (wysokość bodajze 3,2 m). Skoro tam był margines 60 cm, to sądzę że na Łokietka dałoby się puścić np. SU 18, które mierzą w zależności od napędu i generacji do 3,3m (oprócz SU 18 IV Hybrid, ten mierzy 3,5 m) ;)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: ant_sm » 05 mar 2021, 21:49

yosujiro pisze: 05 mar 2021, 20:41 pjetrek, nie jest tam jakoś bardzo spory ruch, bo w zamian za te podsyły większość towarowych jedzie duża obwodnicą, więc w sumie wychodzi na to samo co jest na codzień ;) często tam jeżdżę i rzadko mi się zdarza trafić na zamknięte rogatki.
Ja mam zupełnie odwrotne odczucia. Może mam pecha, ale jak przejeżdżam przez ten rejon to zazwyczaj trafiam na zamknięte rogatki, czego efektem jest totalna masakra na skrzyżowaniu Łokietka x Wybickiego. Według mnie, jeśli mamy obsłużyć rejon Poznańskiej i Składowej to trzeba mieszkańcom zaoferować coś, co będzie punktualne, a nie linię, która z racji na przejazd kolejowy raz przyjedzie punktualnie a raz 10 minut opóźniona. W takiej sytuacji według mnie większość osób będzie wolała przejść tak jak obecnie na 130 lub na Aleje.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: prezes » 05 mar 2021, 23:42

Zieleńczanin pisze: 05 mar 2021, 21:23 A czy na pewno muszą to być Autosany?
Jak ktoś pisał wiadukt wg znaków ma wysokość 3 m.
Spoglądając na ten wiadukt na Street View, wydaje się bardzo ciężkie do zrealizowania, aby puścić tamtędy coś wyższego niż Autosan. Według znaków, wiadukt ten ma wysokość 2,7 metra.
ant_sm pisze: 05 mar 2021, 21:49 Według mnie, jeśli mamy obsłużyć rejon Poznańskiej i Składowej to trzeba mieszkańcom zaoferować coś, co będzie punktualne, a nie linię, która z racji na przejazd kolejowy raz przyjedzie punktualnie a raz 10 minut opóźniona. W takiej sytuacji według mnie większość osób będzie wolała przejść tak jak obecnie na 130 lub na Aleje.
Tylko, że skoro chcemy puścić linię autobusową przez Łokietka, to nie ma opcji, żeby nie przejeżdżała przez wspomniany przejazd kolejowy. Jak inaczej wyobrażałbyś sobie trasę tej linii? Myślę, że jakby puścić przez Łokietka coś w stylu linii "154", to nie byłaby to bardzo korkogenna opcja ze względu na to, że dowoziłaby do dworca i ponadto nie miałaby wielu miejsc, gdzie mogłaby złapać większe opóźnienie. Linia "130" i tak utyka w korkach na Wrocławskiej, więc pod tym względem nie jest dużo lepszą alternatywą.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: mkm3 » 06 mar 2021, 11:38

prezes pisze: 05 mar 2021, 23:42 Spoglądając na ten wiadukt na Street View, wydaje się bardzo ciężkie do zrealizowania, aby puścić tamtędy coś wyższego niż Autosan. Według znaków, wiadukt ten ma wysokość 2,7 metra.
Jak zrobili nowy wiadukt to chyba trochę podwyższyli wysokość przejazdu.
ant_sm pisze: 05 mar 2021, 21:49 Ja mam zupełnie odwrotne odczucia. Może mam pecha, ale jak przejeżdżam przez ten rejon to zazwyczaj trafiam na zamknięte rogatki,
Zawsze można się postarać ułożyć rozkład tak, żeby nie trafiać na zamknięcie przejazdu. Gdyby 130 jechała przez Stachiewicza, to pewnie ZTP dałby nowe 150 co 25-30 min.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Kaszmir » 06 mar 2021, 11:54

pjetrek pisze: 05 mar 2021, 20:06Ja tu widzę potencjał albo dla 154 (jak już pisaliśmy powyżej), albo dla... 140. Ta linia raczej nie ma zbyt wielkich potoków, Autosan dałby radę. Trzeba by jednak wyznaczyć jakieś dodatkowe przystanki w rejonie skrzyżowania Łokietka/Wybickiego.
"140" bym nie zmieniał bo pasażerowie używają go do przesiadek na tramwaje przy Szpitalu Narutowicza. Gdyby puścić go przez Łokietka, straciliby możliwość przesiadki na większość tramwajów. Można by wprawdzie wydłużyć go do Dw. Gł. Zachód, w miejsce "154", jednak to nie byłoby to samo - zanim pasażerowie dojechaliby do tramwaju (N. Kleparz, Politechnika), autobus utknąłby w dodatkowych korkach.
mkm3 pisze: 06 mar 2021, 11:38Zawsze można się postarać ułożyć rozkład tak, żeby nie trafiać na zamknięcie przejazdu.
Nie, nie przy korkach na drogach i opóźnieniach na kolei. No i jeszcze do uwzględnienia jest ewentualna koordynacja "150" z innymi autobusami.
ant_sm pisze: 05 mar 2021, 21:49Według mnie, jeśli mamy obsłużyć rejon Poznańskiej i Składowej to trzeba mieszkańcom zaoferować coś, co będzie punktualne, a nie linię, która z racji na przejazd kolejowy raz przyjedzie punktualnie a raz 10 minut opóźniona.
Pytanie czy jest alternatywa? Może ew. linia mikrobusowa, np. Nowy Kleparz -> Wrocławska -> Friedleina -> Składowa -> Poznańska -> Wrocławska -> Nowy Kleparz? Choć pewnie też by stała w korkach - jeśli Łokietka się zablokuje, to przejazd w poprzek (Składowa -> Łokietka -> Poznańska) też będzie utrudniony. Choć kto wie? Może to byłoby lepsze?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1014
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: yosujiro » 06 mar 2021, 13:05

prezes- Streetview ma nieaktualne zdjęcia. Obecnie są znaki 3m.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Kolec » 06 mar 2021, 17:56

Trochę i tak na tą linię przez Łokietka jeszcze poczekamy ...a co do 154 to myślę że to ona się nadaje idealnie, nie sądzę, aby cześć Prądnika Białego w szczególności odcinek zachodni (okolice Wyki) pozostał tylko z liniami z Toń, wszak powrót 144 na Prądnik jest raczej mało prawdopodobny. Do tego jeszcze zagwostką jest wygospodarowanie miejsca na przystanki na Łokietka.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: ant_sm » 07 mar 2021, 18:27

prezes pisze: 05 mar 2021, 23:42 Tylko, że skoro chcemy puścić linię autobusową przez Łokietka, to nie ma opcji, żeby nie przejeżdżała przez wspomniany przejazd kolejowy. Jak inaczej wyobrażałbyś sobie trasę tej linii? Myślę, że jakby puścić przez Łokietka coś w stylu linii "154", to nie byłaby to bardzo korkogenna opcja ze względu na to, że dowoziłaby do dworca i ponadto nie miałaby wielu miejsc, gdzie mogłaby złapać większe opóźnienie. Linia "130" i tak utyka w korkach na Wrocławskiej, więc pod tym względem nie jest dużo lepszą alternatywą.
Pisałem w kontekście obsługi rejonu ul. Poznańskiej na zasadzie dojazdu od Wrocławskiej w rejon ul. Składowej i w tym rejonie zwrotki (np. w kryterium ulicznym).
mkm3 pisze: 06 mar 2021, 11:38 Zawsze można się postarać ułożyć rozkład tak, żeby nie trafiać na zamknięcie przejazdu. Gdyby 130 jechała przez Stachiewicza, to pewnie ZTP dałby nowe 150 co 25-30 min.
Być może się da, chociaż tutaj to wygląda bardziej na coś pokroju przejazdów przez Półłanki.
Kaszmir pisze: 06 mar 2021, 11:54 Pytanie czy jest alternatywa? Może ew. linia mikrobusowa, np. Nowy Kleparz -> Wrocławska -> Friedleina -> Składowa -> Poznańska -> Wrocławska -> Nowy Kleparz? Choć pewnie też by stała w korkach - jeśli Łokietka się zablokuje, to przejazd w poprzek (Składowa -> Łokietka -> Poznańska) też będzie utrudniony. Choć kto wie? Może to byłoby lepsze?
Jest to jakiś pomysł.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: Łukasz » 07 mar 2021, 19:36

Na Łokietka na razie bez autobusu. Ale będzie nowy przystanek na Wrocławskiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/na-lo ... 40139.html
Rzecznik prasowy Zarządu Transportu Publicznego Sebastian Kowal tłumaczy, że o ile nowy wiadukt rozwiązuje część problemów, to wciąż aktualny pozostaje problem generowany przez przejazd kolejowy bliżej ul. Wybickiego.

– Kiedy zamykają się tam szlabany, a one się zamykają zwykle na dłużej, ulica Łokietka szybko korkuje się do ul. Wybickiego. Jest ryzyko, że w takich sytuacjach autobus, który nie będzie mógł wjechać w ulicę Łokietka, zablokuje skrzyżowanie – argumentuje przedstawiciel jednostki.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: pjetrek » 07 mar 2021, 21:23

Ale to odpowiedź jest bardziej w stylu "nie da się i koniec". Bo przecież przejazd był, jest i będzie i raczej nie szykuje się jego przebudowa na bezkolizyjne skrzyżowanie...

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Wrocławska, Stara Krowodrza

Post autor: prezes » 07 mar 2021, 21:29

ant_sm pisze: 07 mar 2021, 18:27 Pisałem w kontekście obsługi rejonu ul. Poznańskiej na zasadzie dojazdu od Wrocławskiej w rejon ul. Składowej i w tym rejonie zwrotki (np. w kryterium ulicznym).
Wydaje mi się jednak, że takie rozwiązanie nie byłoby dobre. Kawałek dalej znajduje się duże osiedle, a na nim wszelakie budynki użyteczności publicznej, z których korzystają także mieszkańcy ul. Łokietka i okolic, więc wydaje mi się, że dojazd do Prądnika Białego/okolic byłby przydatny. Puszczanie linii mikrobusowej, gdy nie jest to konieczne mija się z celem, bo wtedy nie można jej puścić w rejon, w który rzeczywiście nie zmieści się standardowy autobus.

Poza tym średnio widzę ewentualną zawrotkę w tamtym rejonie. Ulica Składowa jest dość wąska i autobus może mieć tam problem ze zmieszczeniem się.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości