Autobusy elektryczne i hybrydowe

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Jamnik
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 21 sty 2021, 9:24

W ostatnich godzinach na mapie pojawiły się "??008" i "??019". Zapewne test SIPu w nowych elektrykach.

ant_sm
Pasażer
Posty: 35
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: ant_sm » 21 sty 2021, 21:55

Jamnik pisze:
20 sty 2021, 14:45
Dlaczego w takim razie kolejne stare Solarisy z Bieńczyc dostają nowe czcionki (ostatnio widziałem je na BU851 i albo BU852 albo BU882 - tu nie mam pewności), a Citaro i wolskie SU 18 III są kierowane zazwyczaj na brygady całodzienne tak, jakby MPK chciało je jeszcze bardziej wyeksploatować?
Dostają nowe czcionki, bo ZTP wyznaczyło MPK termin bodaj roku na dostosowanie pojazdów do wymogów księgi identyfikacji wizualnej. W wielu pojazdach już zaczęły pojawiać się nowe naklejki, regulaminy, na cenniki pewnie czekają do nowej taryfy. Na przystankach komunikaty od 2021 są też w nowej szacie graficznej.
prezes pisze:
20 sty 2021, 14:55
Za niedługo do Krakowa przybędzie 50 nowych, przegubowych autobusów elektrycznych, więc tutaj będzie okazja, aby zwiększyć ilostan przegubowców. Wystarczy po prostu nie kasować starszych Citaro, bo są to autobusy, które jak najbardziej mogą kursować na regularnych liniach. Niestety stosujemy nieprzemyślaną politykę taborową polegającą na zbyt wczesnym kasowaniu pojazdów i masowym kupowaniu nowych, co odbija się później tym, że brakuje nam autobusów na nowe linie oraz ponosimy dużo większe koszty związane z wymianą taboru. W związku z tym, nie uważam, aby kolejne 40 elektryków było dla nas niezbędne.
Nie jestem pewien czy jakiekolwiek autobusy nadprogramowe zostaną po dostawie elektryków. Zadanie to jest realizowane z dofinansowaniem ze środków UE, więc na pewno (tak sądzę) były zapisy o kasacji określonej liczby pojazdów z napędem diesla dla uzasadnienia otrzymania tego dofinansowania. UE to jakoś ładnie określa jako wykazanie poprawy jakości czegoś tam - nie znam się na tym dokładnie. Jeżeli miałyby zatem zostać, to pewnie jakaś instytucja musiałaby się zgodzić na to. Cóż polityka MPK jest taka jaka jest, ale nie zapominajcie, że są też durne przepisy, które określają, że od 1 stycznia 2025 udział autobusów zeroemisyjnych we flocie pojazdów ma wynosić 20% (od 1 stycznia 2023 ma to być 10%).

Jamnik
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 25 sty 2021, 10:37


Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 848
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 26 lut 2021, 14:12

Według phototrans do MPK Kraków dotarł ex warszawski 7100 SU18e

Jamnik
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 26 lut 2021, 16:02

pasazer_mobilisu pisze:
26 lut 2021, 14:12
Według phototrans do MPK Kraków dotarł ex warszawski 7100 SU18e
Czyli ciąg dalszy kupowania używanych złomów? Słyszeliście jak DN005 i 006 trzeszczą w środku? Jazda nimi z komfortem nie ma nic wspólnego.

damian_krk2
Specjalista
Posty: 243
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: damian_krk2 » 26 lut 2021, 16:03

pasazer_mobilisu pisze:
26 lut 2021, 14:12
Według phototrans do MPK Kraków dotarł ex warszawski 7100 SU18e
Można link do tego postu na Phototrans?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 848
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 26 lut 2021, 17:52

damian_krk2 pisze:
26 lut 2021, 16:03
Można link do tego postu na Phototrans?
http://phototrans.pl/15,636857,73.html
Jamnik pisze:
26 lut 2021, 16:02
Czyli ciąg dalszy kupowania używanych złomów? Słyszeliście jak DN005 i 006 trzeszczą w środku? Jazda nimi z komfortem nie ma nic wspólnego.
Tradycja kupowania ex testerów i poleasingowców ma już wiele lat i jak widać jest kontynuowana. Nie wiem czy ten akurat to złom, chociaż z jakiegoś powodu MZA go nie chciało.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 848
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 27 lut 2021, 19:05

Nowy elektryk już z numerem taborowym i naklejkami
https://www.instagram.com/p/CLzHBdKDBJe ... jys2gvr9vs

Jamnik
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 28 lut 2021, 11:30

pasazer_mobilisu pisze:
27 lut 2021, 19:05
Nowy elektryk już z numerem taborowym i naklejkami
https://www.instagram.com/p/CLzHBdKDBJe ... jys2gvr9vs
Płaszów przenosi numer i herb z samej góry na ten czarny pas nad oknami, a Wola nowe wozy okleja po staremu? Czyli tylko płaszowskie będą miały zmienione, czy wolskie teraz bezsensownie dostają na górze, żeby za chwilę przenieść na dół?

Poza tym muszę przyznać, że po dodaniu napisu "electric", naklejek i numeru, nowy przód Solarisa wygląda o wiele lepiej, niż na pierwszym zdjęciu tego wozu, gdy nic naklejone jeszcze nie było. Żeby tylko ich jakość była wyższa niż elektryków, które już mamy.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 848
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 08 kwie 2021, 19:27

DN001 - z zewnątrz prawie jak DN002-006 oprócz tego, że wyświetlacz boczny jest w przeznaczonym do tego miejscu nad linią okien. Wnętrze: pulpit dotykowy, tapicerka krakowska, dwie rzeźnie w pierwszym członie, brak miejsc na końcu jak w SU12e z 2017 roku. Z minusów bieda żółte poręcze i drzwi otwierane do środka.

damian_krk2
Specjalista
Posty: 243
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: damian_krk2 » 08 kwie 2021, 20:40

pasazer_mobilisu pisze:
08 kwie 2021, 19:27
DN001 - z zewnątrz prawie jak DN002-006 oprócz tego, że wyświetlacz boczny jest w przeznaczonym do tego miejscu nad linią okien. Wnętrze: pulpit dotykowy, tapicerka krakowska, dwie rzeźnie w pierwszym członie, brak miejsc na końcu jak w SU12e z 2017 roku. Z minusów bieda żółte poręcze i drzwi otwierane do środka.
Posiada system informacji pasażerskiej firmy R&G zarządzany sterownikiem SRG5000p

Jamnik
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 08 kwie 2021, 20:46

Dość dziwnie wygląda IV generacja z wyświetlaczami R&G starszego typu. Muszę jednak przyznać, że jestem w pozytywnym szoku, jak ten Solaris jest porządnie złożony. Rocznik ten sam, co DN002-004 , a nawet nie ma porównania. Nasze elektryki z 2017 to naprawdę... przyjemność z jazdy jest zerowa. DN001 całkiem porządny i o ile nie jestem za kupnem używek, z tej byłbym zadowolony.

Jest gdzieś info przez ile czasu MPK będzie go dzierżawić?
pasazer_mobilisu pisze:
08 kwie 2021, 19:26
drzwi otwierane do środka.
Oprócz drugich.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 848
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 08 kwie 2021, 21:09

Jamnik pisze:
08 kwie 2021, 20:42
Muszę jednak przyznać, że jestem w pozytywnym szoku, jak ten Solaris jest porządnie złożony.
Może po powrocie do producenta dokręcili to co już skrzypiało i dlatego robi lepsze wrażenie?
Jamnik pisze:
08 kwie 2021, 20:42
Jest gdzieś info przez ile czasu MPK będzie go dzierżawić?
Obstawiam kilka miesięcy i przetarg na 1 używanego elektryka nie starszego niż 2017 :)
Jamnik pisze:
08 kwie 2021, 20:42
Oprócz drugich.
Racja! Nie przyjrzałem się, zresztą musiały takie być bo zaraz po prawej jest rzeźnia i nie ma wiatrołapu.

Jamnik
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: Jamnik » 08 kwie 2021, 21:13

pasazer_mobilisu pisze:
08 kwie 2021, 21:09
Obstawiam kilka miesięcy i przetarg na 1 używanego elektryka nie starszego niż 2017 :)
Albo nie starszego niż 2016, żeby przetarg unieważnić i ogłosić jeszcze raz na nie starszego niż 2017 (jak to podobnie było przy DN005 i 006) :lol:

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 848
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 08 kwie 2021, 21:23

Jamnik pisze:
08 kwie 2021, 21:13
Albo nie starszego niż 2016
No to się załapie :) Wtedy chcieli nowszego niż był w rzeczywistości więc była powtórka przetargu

Jeszcze ciekawostka: w październiku miał 50kkm przebiegu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość