[TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
[TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
Dziś na zaj. Bieńczyce przybył testowy Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid w kolorze białym. Nr rejestracji PNT 78406. Nr taborowy jeszcze nieznany.
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid
Powołując się na fanpage MPK, będzie kursować na "202", "207" i "228". W poście dołączono też zdjęcie.
Na ulicach Krakowa i kilku podkrakowskich gmin będzie testowany nietypowy autobus Solarisa. Wyróżnia go przede wszystkim to, że w środku znajduje się znacznie więcej miejsc siedzących niż w autobusach o tej samej długości, które obecnie posiada MPK SA. Testowany autobus ma bowiem aż 41 wygodnych foteli. Z tego też powodu krakowski przewoźnik chce sprawdzić ten pojazd na trasach aglomeracyjnych, gdzie przejazd trwa dłużej niż w granicach Krakowa. Chodzi o to, aby na takich liniach, jak najwięcej osób mogło podróżować zajmując miejsca siedzące.
Testy autobusu Solarisa zostały zaplanowane na najbliższe trzy tygodnie. Autobus będzie kursował na linii nr 202 (Czyżyny Dworzec – Łososkowice Remiza), 207 (Krowodrza Górka – Trojanowice Pętla) oraz 228 (Bronowice Małe – Chrosna Pętla).
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 2413121787Testowany autobus Solarisa ma długość ok. 12 metrów, waży ok. 9,5 tony i jest wyposażony w silnik spełniający europejską normę Euro 6. Ze względu na większą liczbę siedzeń jest wyposażony w dwie pary drzwi. Posiada klimatyzację, automat biletowy i system informacji pasażerskiej. Jednocześnie może nim podróżować 87 osób, z czego 41 na miejscach siedzących.
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid
Krótka notka techniczna wozu:
Producent: Solaris Bus & Coach S.A.
Rok produkcji: 2018
Długość: 11840 mm
Szerokość: 2543 mm
Wysokość; 3200 mm
Masa własna: 9550 kg
DMC: 15500 kg
Ilość miejsc ogółem: 87
Ilość miejsc siedzących: 41+1
Liczba miejsc stojących: 45
Układ drzwi: 2-2-0
Silnik: Cummins ISB4.5E6 210H; 4,5 l, 4 cylindry, diesel, turbo, Euro-6
Maksymalna moc: 157 kW (213KM) przy 2300 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 760 Nm przy 1400 rpm
Skrzynia biegów: ZF 6 AP 1000 BS EcoLife, automat, 6 biegów, redarder
Producent: Solaris Bus & Coach S.A.
Rok produkcji: 2018
Długość: 11840 mm
Szerokość: 2543 mm
Wysokość; 3200 mm
Masa własna: 9550 kg
DMC: 15500 kg
Ilość miejsc ogółem: 87
Ilość miejsc siedzących: 41+1
Liczba miejsc stojących: 45
Układ drzwi: 2-2-0
Silnik: Cummins ISB4.5E6 210H; 4,5 l, 4 cylindry, diesel, turbo, Euro-6
Maksymalna moc: 157 kW (213KM) przy 2300 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 760 Nm przy 1400 rpm
Skrzynia biegów: ZF 6 AP 1000 BS EcoLife, automat, 6 biegów, redarder
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
Proszę któregoś z adminów/moderatorów o dodanie do tematu numeru taborowego #BU300
Zrobione! - adm. K
Zrobione! - adm. K
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
MPK udostępniło więcej zdjęć, w tym wnętrza:
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 3662305662
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 3662305662
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
I cyk, wysyłamy go na 207, którym się jedzie całe 17 minut albo niecałe pół godziny trasą linii 228Z tego też powodu krakowski przewoźnik chce sprawdzić ten pojazd na trasach aglomeracyjnych, gdzie przejazd trwa dłużej niż w granicach Krakowa.
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
Dziś przypadkiem natrafiłem na ten autobus i grupę kierowców MPK, którzy go oglądali. Co chwilę padały stwierdzenia "na ch.. oni to testują, ani drzwi wystarczająco nie ma i te schody z tyłu, chyba kogoś po...ło, takie coś jest nam niepotrzebne, kto tym k...a będzie chciał jeździć" itp. Trochę nie rozumiem tych tekstów, testują na aglo, bo takie wozy na aglo powinny być, ale kierowcy chyba woleli kręcić bekę, zamiast się zastanowić. Już nie wspomnę o przekleństwach, które było słychać na pół pętli, bo się nie kryli ze swoimi poglądami....
Swoją drogą ma ktoś pomysł czemu ma to koła w rozmiarze rodem z Sancity 9?
Swoją drogą ma ktoś pomysł czemu ma to koła w rozmiarze rodem z Sancity 9?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
Kto nigdy nie krytykował działań swojego pracodawcy niech pierwszy rzuci kamień
Sam mam mieszane uczucia, jeśli takimi liniami aglo jeździ po 40-50 pasażerów to oczywiście tego typu autobus sprawdza się lepiej. Inaczej to wygląda na takim "304" gdzie ludzi często jest więcej - wtedy lepiej sprawdzi się LF i 2-2-2. Bardzo rzadko jeżdżę wieśniakami, więc nie znam napełnień.
Urbino Lite miało być lekko i tanio.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
Czy BU300 jeszcze jeździ? Na początku testów codziennie ktoś wrzucał na jakiej jest linii.
Re: [TEST] Solaris Urbino 12 LE Lite Hybrid #BU300
Widziałem jak zjeżdżał z 228 około godziny 19:30 pod zajezdnią.. tylko nie wiem czy ta brygada robi tak krótko czy padł?
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości