KONSTAL 105N/Na

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1230
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

KONSTAL 105N/Na

Post autor: GoMeZz391 » 23 lut 2020, 19:46

Typ 105N/Na
Dane techniczne:
Producent Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych "Konstal"
Długość 13500 mm
Szerokość 2400 mm
Wysokość 3060 mm
Rozstaw osi 1900 mm
Masa własna 16800 kg
Ilość miejsc 125
Ilość miejsc siedzących 20
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi 910/910/910/910 mm
Moc ciągła silników 4 x 41,5kW
Napięcie zasilania 600 V
Prędkość max. 70 km/h

Typ 105NaD
Dane techniczne:
Producent Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych "Konstal"
Przebudowa MPK Kraków
Długość 13500 mm
Szerokość 2400 mm
Wysokość 3060 mm
Rozstaw osi 1900 mm
Masa własna 16800 kg
Ilość miejsc 145
Ilość miejsc siedzących 20
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi 910/910/910/910 mm

Typ 105Nb
Dane techniczne:
Producent Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych "Konstal"
Długość 13500 mm
Szerokość 2400 mm
Wysokość 3060 mm
Rozstaw osi 1900 mm
Masa własna 16800 kg
Ilość miejsc 125
Ilość miejsc siedzących 20
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi 910/910/910/910 mm
Moc ciągła silników 4 x 41,5kW
Napięcie zasilania 600 V
Prędkość max. 70 km/h

Wątek przeznaczony do ogólnej dyskusji o Konstalu 105N/Na/NaD/Nb/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5731
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konstal 105N

Post autor: Kaszmir » 23 lut 2020, 22:48

GoMeZz391 dzięki wielkie za ogarnięcie statystyk! :)

Przy okazji - jeśli ktoś miałby chęci i siły podobnie ogarnąć autobusy, to też będziemy mega, mega wdzięczni!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5731
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Kaszmir » 21 lip 2020, 21:34

ZTP rozważa przywrócenie ufoków do ruchu. I choć nie jest to "opcja pierwszego wyboru", to jest szansa że wrócą jesienią. Ja jestem za :-)

ZTP rozważa powrót trójskładów!
https://krabok.wordpress.com/2020/07/21 ... ojskladow/

Obrazek

Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 21 lip 2020, 21:43

Piękna sprawa! :) Tak właśnie moim zdaniem 105-ki powinny dokonać żywota.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 21 lip 2020, 22:39

Kaszmir pisze: 21 lip 2020, 21:34 ZTP rozważa przywrócenie ufoków do ruchu. I choć nie jest to "opcja pierwszego wyboru", to jest szansa że wrócą jesienią. Ja jestem za :-)

ZTP rozważa powrót trójskładów!
https://krabok.wordpress.com/2020/07/21 ... ojskladow/

Obrazek
Wspaniała wiadomość, nie tylko dla miłośników komunikacji miejskiej, ale również dla wielu pasażerów. Tramwaje 105Na są wprawdzie stare, wysokopodłogowe i pozbawione wszystkiego (nawet fotokomórki), jednak w połączeniu trzech takich wozów gwarantują wysoką pojemność, oficjalnie przewyższającą nawet Krakowiaki (w co trochę wątpię, jednak pojemność ta jest zapewne liczona według standardów z roku 1975 - w związku z czym zakładam pojemność zbliżoną). Niemniej jednak, na wielu liniach, obsługiwanych obecnie taborem E1+C3, takie połączenie byłoby zbawienne. Jako przykład mogę podać np. "52", gdzie brygady wiedeńskie były dosyć napełnione (według pomiarów nawet do 95%). 3x105Na, zapewniając raczej podobny komfort pasażerom, swoją długością oraz szerokością z pewnością załatwiłyby sprawę. Według strony MPK wagonów tych na stanie mamy obecnie 66. Zakładając połączenie wszystkiego w trójskłady, daje to 22 kolejne składy 40m+. Zakładając takie połączenie (w co niestety trochę wątpię, pewnie trochę 2x105Na jednak zostanie), daje ono możliwość skierowania na jeszcze jedną linię (pytanie - jaką) taboru ponad 40-metrowego. Co do kwestii technicznych - podczas ostatniego święta zmarłych takie połączenie było zastosowane, więc zapewne już po tygodniu od takiego połączenia nie zdarzałyby się problemy z eksploatacją z tego powodu. Interesuje mnie jednak pewna kwestia. Linie cmentarne to nie linie zwykłe, a od zniknięcia z tych drugich trójskładów minęło już trochę lat. Niektóre fragmenty trasy np. takiej "52" były modernizowane, co pozostawia wątpliwość dotyczącą przystosowania przystanków do długości 3x105Na (nikt podczas modernizacji nie zakładał powrotu trójskładów, w związku z czym przystanki mogą być krótsze). Oczywiście nawet w takim przypadku można zastosować blokadę ostatnich drzwi w trzecim wagonie (jak dzieje się to w Gdańsku, gdzie kursują trójskłady), jednak jest to rozwiązanie trochę utrudniające życie pasażerom (no może w podobnym przypadku jak w NGT6/1). W każdym razie trzymam kciuki za zrealizowanie tej kwestii, z pewnością długie tramwaje zawsze się przydadzą :D.
Wonsz_w_pomidorach pisze: 21 lip 2020, 21:43 Piękna sprawa! :) Tak właśnie moim zdaniem 105-ki powinny dokonać żywota.
Co do dokonania żywota - uważam, że nie powinno na razie tak się stać. 105-ki, pozostałe w Krakowie są nowsze niż N8S/C oraz GT8S/C/N, więc powinny jeszcze przez pewien czas dać radę. Bardziej priorytetowa jest moim zdaniem kasacja wszystkich wiedni (do których niektóre doczepy pamiętają jeszcze lata 50-te), co przy budowie Trasy Łagiewnickiej oraz linii na Górkę Narodową raczej prędko nie nastąpi.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Cukier » 21 lip 2020, 23:10

Pójście w długość taboru zawsze spoko.
Bayer2003 pisze: 21 lip 2020, 22:39 Zakładając połączenie wszystkiego w trójskłady, daje to 22 kolejne składy 40m+.
Nierealne. O stozłomki w Krakowie nikt nigdy na poważnie nie dbał, przez co dogadywanie się między wagonami działa na słowo honoru i zwykle jak się już raz jakiś skład zepnie i działa to już w tej formie zostaje, bo wiedzą że jak coś ruszą i przepną to działać przestanie. Choć i tak niewątpliwie znacznie łatwiej jest z 33 dwuskładów zrobić 22 uffoki niż z 22 uffoków zrobić 33 składy - zważywszy chociażby na kwestię kabin motorniczych, które w drugich wagonach jeśli w ogóle są to często rozgrabione, a czasem w ogóle ich nie ma (NaD).
Bayer2003 pisze: 21 lip 2020, 22:39 Interesuje mnie jednak pewna kwestia. Linie cmentarne to nie linie zwykłe, a od zniknięcia z tych drugich trójskładów minęło już trochę lat. Niektóre fragmenty trasy np. takiej "52" były modernizowane, co pozostawia wątpliwość dotyczącą przystosowania przystanków do długości 3x105Na (nikt podczas modernizacji nie zakładał powrotu trójskładów, w związku z czym przystanki mogą być krótsze).
Panie, pan zupełnie nie wiesz o czym pan mówisz. Po pierwsze uffok wcale nie jest dłuższy od Krakowiaka który cały czas kursuje na "52". Krakowiak ma 43 m, podczas gdy jedna stozłoma ma 13,5 m - a więc uffok to 40,5 m + dwa sprzęgi czyli realnie coś koło 42,5m. Po drugie nic mi nie wiadomo o tym, by w ciągu ostatniej dekady w Krakowie jakiś przystanek w ramach remontu został skrócony, a już tym bardziej skrócony poniżej 43 m które ma najdłuższy posiadany tabor. Wręcz przeciwnie, wiele przystanków jest wydłużane, co prawda za gorzki standard przyjęto 70 m, co średnio pozwala na przystanek podwójny. Również przystanek Bieńczycka z tego co mi wiadomo ma już normatywne 45 m - podczas gdy przed remontem miał coś koło 30 m i co najmniej pół ostatniego wagonu wystawało poza brukowany peron.
Bayer2003 pisze: 21 lip 2020, 22:39 Oczywiście nawet w takim przypadku można zastosować blokadę ostatnich drzwi w trzecim wagonie (jak dzieje się to w Gdańsku, gdzie kursują trójskłady), jednak jest to rozwiązanie trochę utrudniające życie pasażerom
W Krakowie uffoki kursowały przez dekady obsługując przystanki na których się nie mieściły i nikt nigdy się tu kwestiami bezpieczeństwa pasażerów nie przejmował. Na wspomnianej Bieńczyckiej jeszcze było pół biedy bo wysiadało się na trawnik (no, bardziej klepisko), z którego bezpiecznie przechodziło się na brukowany peron. Ryzyko wiązało się głównie z błotem, gdzie źle lądując po wielkim 35 cm kroku można było się pośliznąć lub skręcić kostkę. No i uffoki jakoś odwiecznie z Bieńczycką związane nie były, raczej epizodycznie.

Dużo gorzej było na Rondzie Czyżyńskim, gdzie ostatnie drzwi uffoka wystawały poza obarierkowany stały peron czwórki w stronę Wzgórz. Wysiadało się więc na wąski skrawek wysepki między tramwajem a jezdnią, dokładniej to wprost na słupa trakcyjnego, skąd aby dostać się na chodnik, należało albo przejść przez 4 pasy ruchu (a właściwie to przebiec, oczywiście nielegalnie bo przejść dla pieszych tam nie było i nie ma) albo poczekać aż tramwaj odjedzie i torowiskiem ominąć barierkę (również nieszczególnie legalne jest chodzenie wzdłuż torów. (streetview - trawę tam wydeptali pasażerowie, nie krasnoludki)

W każdym razie nikt się w Krakowie tym nigdy nie przejął i ostatnich drzwi w uffokach nie blokował.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Kitek » 22 lip 2020, 9:49

Kaszmir pisze: 21 lip 2020, 21:34ZTP rozważa przywrócenie ufoków do ruchu. I choć nie jest to "opcja pierwszego wyboru", to jest szansa że wrócą jesienią. Ja jestem za :-)
Masz błąd w tekście. Według strony MPK jest już 66 pojedynczych wagonów produkcji Konstala a nie 70.


Dzięki, poprawione! - adm. K
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 22 lip 2020, 12:21

Cukier pisze: 21 lip 2020, 23:10
Bayer2003 pisze: 21 lip 2020, 22:39 Zakładając połączenie wszystkiego w trójskłady, daje to 22 kolejne składy 40m+.
Nierealne. O stozłomki w Krakowie nikt nigdy na poważnie nie dbał, przez co dogadywanie się między wagonami działa na słowo honoru i zwykle jak się już raz jakiś skład zepnie i działa to już w tej formie zostaje, bo wiedzą że jak coś ruszą i przepną to działać przestanie. Choć i tak niewątpliwie znacznie łatwiej jest z 33 dwuskładów zrobić 22 uffoki niż z 22 uffoków zrobić 33 składy - zważywszy chociażby na kwestię kabin motorniczych, które w drugich wagonach jeśli w ogóle są to często rozgrabione, a czasem w ogóle ich nie ma (NaD).
Niestety, muszę się z Tobą nie zgodzić. Na Wszystkich Świętych w ubiegłym roku zostały połączone bodajże 4 trójskłady. Po zakończeniu uroczystości, tramwaje z powrotem spięto w 6 dwuskładów i z tego, co mi wiadomo po tych roszadach nie sprawiały one większego problemu. Czasami mam wrażenie, że 3x105Na można połączyć tylko w okolicach Wszystkich Świętych, po czym przez 360 dni odmawiają one współpracy. Bardzo ciekawa kwestia. Oczywiście mam świadomość, że zapewne nie wszystko będzie współpracować, ale dla pewności każdy nowo powstały ufok przed liniowym "debiutem" mógłby w nocy robić techniczny objazd po mieście - w celu uniknięcia późniejszych problemów. Wiadomo - każdy wóz jest trochę inny i zapewne nie każdy z każdym będzie chciał współpracować, jednak stosując metodę prób i błędów, wcześniej czy później zapewne doszłoby się do 22 trójskładów.
Cukier pisze: 21 lip 2020, 23:10 Pójście w długość taboru zawsze spoko.
Bayer2003 pisze: 21 lip 2020, 22:39 Interesuje mnie jednak pewna kwestia. Linie cmentarne to nie linie zwykłe, a od zniknięcia z tych drugich trójskładów minęło już trochę lat. Niektóre fragmenty trasy np. takiej "52" były modernizowane, co pozostawia wątpliwość dotyczącą przystosowania przystanków do długości 3x105Na (nikt podczas modernizacji nie zakładał powrotu trójskładów, w związku z czym przystanki mogą być krótsze).
Panie, pan zupełnie nie wiesz o czym pan mówisz. Po pierwsze uffok wcale nie jest dłuższy od Krakowiaka który cały czas kursuje na "52". Krakowiak ma 43 m, podczas gdy jedna stozłoma ma 13,5 m - a więc uffok to 40,5 m + dwa sprzęgi czyli realnie coś koło 42,5m. Po drugie nic mi nie wiadomo o tym, by w ciągu ostatniej dekady w Krakowie jakiś przystanek w ramach remontu został skrócony, a już tym bardziej skrócony poniżej 43 m które ma najdłuższy posiadany tabor. Wręcz przeciwnie, wiele przystanków jest wydłużane, co prawda za gorzki standard przyjęto 70 m, co średnio pozwala na przystanek podwójny. Również przystanek Bieńczycka z tego co mi wiadomo ma już normatywne 45 m - podczas gdy przed remontem miał coś koło 30 m i co najmniej pół ostatniego wagonu wystawało poza brukowany peron.
Masz rację. Sam nie wiem, dlaczego uznałem 3 Konstale za dłuższe od Krakowiaka na "52", mój błąd :x

Jeżeli prawdą jest, że wszystkie przystanki w Krakowie mają już przynajmniej 43m (nie miałem pewności, ponieważ Krakowiaki początkowo również nie mieściły się na przystankach), to rzeczywiście, ten problem nie istnieje. Nie widziałem ostatnio wszystkich przystanków w mieście, jednak wierzę, że jest tak jak mówisz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Kitek » 22 lip 2020, 12:41

Nie cieszyłbym się tak z tych wieści. Wiadomo, że kilka wagonów już skasowano i kolejne są przewidziane na żyletki. Dostawy Lajkoników i ich odbiory idą dość powoli, więc spinanie trójskładów spowodowałoby zmniejszenie ilostanów pociągów i praktycznie brak jakiejkolwiek rezerwy w zajezdniach.
Dodatkowo, po połączeniu musiałyby przejść szereg jazd próbnych (choć i tak obawiałbym się o ich awaryjność mimo pozytywnych rekomendacji).
Stworzenie 22 trójskładów i tak nie sprawiłoby, że wszystkie naraz ruszą na miasto tylko jakieś ich ~80%. W dodatku, Konstale są najbardziej prądożerne ze wszystkich typów taboru.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Cukier » 22 lip 2020, 12:41

No i właśnie 4 uffoki niczego nie dowodzą, bo spośród ~70 wagonów znaleźć cztery dogadujące się trójskłady jest jeszcze w miarę realne. Ale im więcej uffoków zepniesz, tym więcej zostaje odpadków które w tym procesie odrzuciłeś bo nie współpracowały. To tak jakbyś jadł naczosy z guacamole - najpierw wybierasz jak największe trójkąty, aż w pewnym momencie zaczyna ich brakować i zostają same połamane których maczać w sosie bez wkładania do niego palców już nie sposób.

A co do peronów, to nie powiedziałem że wszędzie tabor 43m się mieści. Tam gdzie się nie mieścił a remontu nie było, tam się nadal nie mieści. Ja tylko powiedziałem, że tam gdzie można puścić krakowiaka można i uffoka (pod względem długości, nie że w tunel) oraz że żaden przystanek w ciągu ostatniej dekady nie został w ramach przebudowy skrócony poniżej 45 m.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 22 lip 2020, 13:29

Kitek pisze: 22 lip 2020, 12:41 Nie cieszyłbym się tak z tych wieści. Wiadomo, że kilka wagonów już skasowano i kolejne są przewidziane na żyletki. Dostawy Lajkoników i ich odbiory idą dość powoli, więc spinanie trójskładów spowodowałoby zmniejszenie ilostanów pociągów i praktycznie brak jakiejkolwiek rezerwy w Zajezdniach.
Dodatkowo, po połączeniu musiałyby przejść szereg jazd próbnych (choć i tak obawiałbym się o ich awaryjność mimo pozytywnych rekomendacji).
Stworzenie 22 trójskładów i tak nie sprawiłoby, że wszystkie na raz ruszą na miasto tylko jakieś ich ~80%. W dodatku, Konstale są najbardziej prądożerne ze wszystkich typów taboru.
Nie jest jednak wiadome, czy wiednie i Konstale dalej będą kasowane 1:1 za Lajkoniki, czy ich kasacja już się zakończyła i ilostan pociągów będzie z kolejnymi Lajkonikami tylko wzrastał. Dostawy i odbiory Lajkoników faktycznie, do najszybszych nie należą, jednak mamy w Krakowie już 8 sztuk, z czego od dzisiaj 5 czynnych liniowo. Do końca tego roku ma być ich już 35, co nie jest złym wynikiem. Łącząc zresztą 66 Konstali w 22 trójskłady, ilostan taboru spadnie zaledwie o 11, co w skali wszystkich tramwajów w mieście nie wydaje się dużą liczbą. Logiczne jest też, że wszystkie Konstale nie wyjadą jednocześnie - wykorzystanie taboru 100% jest możliwe w zasadzie tylko w przypadku 126N oraz 405N (chociaż raz w TTSS widziałem 14/14 NGT6/1). Zakładając jednak ~80% wykorzystania, mamy codziennie na mieście 17-18 trójskładów, co jest dosyć sporą liczbą. Co do prądożerności Konstali - niestety, jest to ich mocna wada, z którą niewiele da się zrobić :/.
Cukier pisze: 22 lip 2020, 12:41 No i właśnie 4 uffoki niczego nie dowodzą, bo spośród ~70 wagonów znaleźć cztery dogadujące się trójskłady jest jeszcze w miarę realne. Ale im więcej uffoków zepniesz, tym więcej zostaje odpadków które w tym procesie odrzuciłeś bo nie współpracowały. To tak jakbyś jadł naczosy z guacamole - najpierw wybierasz jak największe trójkąty, aż w pewnym momencie zaczyna ich brakować i zostają same połamane których maczać w sosie bez wkładania do niego palców już nie sposób.
Pamiętaj jednak o drobnym fakcie - przed Wszystkich Świętych 4 ufoki zostały połączone w zasadzie z dnia na dzień. Zapewne bez większych testów, jazd próbnych, itp. Wierzę, że przy dobrej pracy mechaników oraz reszty zespołu technicznego MPK, połączenie 22 trójskładów byłoby możliwe. Co do naczosów - w paczce większość trójkątów połamana jednak nie jest. Jeżeli zamiast 22 ufoków możliwe będzie stworzenie jedynie 20 - ok, problemy techniczne zawsze mogą wystąpić, jednak będzie to raczej dotyczyło niewielkiego odsetka Konstali. Dalej porównując Konstale do naczosów - odsetek połamanych trójkątów zależy w dużej mierze od sposobu przechowywania paczki. Jeżeli magazynierzy nie traktowali paczek zbyt łagodnie - większość trójkątów będzie połamanych. Tramwaje 105Na/805Na jeżdżą jednak w całej Polsce i moim zdaniem w Krakowie są one zachowane w stosunkowo dobrym stanie (jeżeli chodzi oczywiście o wozy bez modernizacji) oraz są najmłodsze (duża część z lat 1988/1989). Nie powinny być więc one zbytnio kapryśne jeżeli chodzi o łączenie w trójskłady. Obecnie ufok jeździ również po Gdańskich ulicach (wydawało mi się, że nawet dwa, jednak na stronie ZKM Gdańsk podany jest tylko jeden). Wszystkie wagony w nim zostały wyprodukowane w 1984 roku (źródło: Baza taboru tramwajowego w Polsce ze strony psmkms.krakow.pl). Jak widać - da się, przy czym nie mówię, że takie połączenie jest łatwe.
Cukier pisze: 22 lip 2020, 12:41 A co do peronów, to nie powiedziałem że wszędzie tabor 43m się mieści. Tam gdzie się nie mieścił a remontu nie było, tam się nadal nie mieści. Ja tylko powiedziałem, że tam gdzie można puścić krakowiaka można i uffoka (pod względem długości, nie że w tunel) oraz że żaden przystanek w ciągu ostatniej dekady nie został w ramach przebudowy skrócony poniżej 45 m.
Są jednak linie obecnie obsługiwane przez E1+c3, gdzie ufoków nigdy nie było, a by się przydały. Zakładając (może niekoniecznie słusznie) połączenie w trójskłady wszystkich Konstali, trafią one na jeszcze jedną linię poza "52" (moim zdaniem ona jest pewnikiem jeżeli takie połączenie dojdzie do skutku). Wiesz może, na jakich odcinkach dalej występują przystanki za krótkie dla ufoków i Krakowiaków? Moim zdaniem trzeba ocenić, czy realnie jest możliwe posłanie tam trójskładów (zapewne takich przystanków nie zostało już wiele).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: WDZ » 22 lip 2020, 13:43

Dietla/Starowiślna przystanek na Starowiślnej w kierunku "od Poczty": "od zawsze" dla ufoków i Krakowiaków za krótki i "od zawsze' przez nie obsługiwany...

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 22 lip 2020, 14:15

WDZ pisze: 22 lip 2020, 13:43 Dietla/Starowiślna przystanek na Starowiślnej w kierunku "od Poczty": "od zawsze" dla ufoków i Krakowiaków za krótki i "od zawsze' przez nie obsługiwany...
Chodzi Ci o ten przystanek: https://www.google.com/maps/@50.056995, ... 312!8i6656 ?

Jeżeli tak to faktycznie, nie ma szans na zmieszczenie się ufoka/Krakowiaka w tym miejscu. Zresztą nawet widok satelitarny map Google ukazuje następującą sytuację:
Obrazek
Niepokojący jest tylko fakt, że codziennie na "52" przejeżdżają tam Krakowiaki, a po spięciu trójskładów, będą przejeżdżać również ufoki. Zdecydowanie przystanek ten należałoby przebudować, jednak po pierwsze nie ma zbytnio miejsca na jego powiększenie, a po drugie nie jest to już raczej temat na wątek o Konstalach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Arsents
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:00

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Arsents » 22 lip 2020, 15:48

Przystanek Bratysławska w stronę Centrum, z ostatnich drzwi z Pesy nie wysiądziesz, krata peronu blokuje.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Kitek » 23 lip 2020, 21:06

Opinia Sebastiana Kowala z ZTP:
Do takiego "wiedeńca" pomieści się według norm na cały tramwaj sto osób, a według obliczeń na trzy składy Konstala pomieści się sto pięćdziesiąt osób, więc to może pasażerowie będą mieli więcej przestrzeni w transporcie zbiorowym - pyta retorycznie.
Oraz Kaszmira ;)
Powiedzmy szczerze, przychodzą nowe Lajkoniki ale i tak wszystkich wysokopodłogowych tramwajów nie wyeliminujemy, jest to już teraz widoczne. Jeśli mają już jeździć jakieś starsze tramwaje to dobrze aby były maksymalnej pojemności bo na pewno zwiększyłoby to dostępną przestrzeń w tramwajach, czyli zmniejszyło tłok - tłumaczy.
https://www.eska.pl/krakow/ztp-konstale ... -Fi2W.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość