Strona 1 z 12
DÜWAG GT8S/C/N
: 24 lut 2020, 22:06
autor: Jopek36
DÜWAG GT8S/C/N
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
DÜWAG (modernizacja: MPK Kraków)
Długość
26 200 mm
Układ członów i wózków
B'+2'+2'+B'
Masa własna
35 000 kg
Masa całkowita
49 000 kg (wyliczona)
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V
WÓZKI
Konstrukcja
DÜWAG
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6200/6500/6200 mm
Silnik
Siemens, 2x 150 kW
Przekładnia
b/d
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik/Siemens
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik/Siemens
Nastawnik
Kiepe Elektrik
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik/Siemens
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane
Liczba miejsc dla pasażerów
200 = 51 (siedzących) + 149 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze (GT8C/N)
Kiepe Elektrik, 5x HKL 309 4,0 kW (moc chłodnicza) 4,0 kW (moc grzewcza) + wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 25 kwie 2020, 13:07
autor: Kitek
Mamy debiut kolejnego zmodernizowanego wagonu. #308 dziś na linii "9".
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... l-na-linie
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 01 wrz 2020, 8:03
autor: lukaszpdg
RF310 w froncie i z tyłu dostał nowe wyświetlacze od Hugera/Novamedii.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 22 paź 2020, 11:42
autor: Bayer2003
Dziś RF306 pojawił się w TTSS na "50" oraz "22". Prawdopodobnie już w najbliższych dniach zobaczymy go liniowo na krakowskich torowiskach.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 22 paź 2020, 14:15
autor: impuls
Widziałem jak przemieszczał się na terenie zajezdni. Wygląda na gotowy do ruchu.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 22 paź 2020, 14:28
autor: Bayer2003
impuls pisze: ↑22 paź 2020, 14:15
Widziałem jak przemieszczał się na terenie zajezdni. Wygląda na gotowy do ruchu.
Czyli pozostało jeszcze tylko 5 sztuk do modernizacji (RF305 już zapewne w trakcie).
Ciekawe, kiedy wszystkie 28 egzemplarzy po modernizacji będzie już dostępne do wyjazdu liniowego?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 22 paź 2020, 14:39
autor: Kitek
Tak, #305 jest w trakcie modernizacji. Z tego co pamiętam to w czerwcu #306 jeździł po raz ostatni, więc łatwo policzyć, że jakieś 4 miesiące zeszło na modernizację (ale były wakacje też, nie wiem jak to wpłynęło). Teraz dostawy Lajkoników przyspieszają, więc zobaczymy czy ogarną wszystko (plus naprawy NGT8 są).
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 07 sty 2021, 22:15
autor: krakus
Dobiegła końca modernizacja #305. Wagon rozpocznie jazdy próbne.
W TR rozpoczęto remont kolejnego GT8S #303.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 07 sty 2021, 22:41
autor: Bayer2003
krakus pisze: ↑07 sty 2021, 22:15
W TR rozpoczęto remont kolejnego GT8S #303.
Dlaczego nie RF304? Kojarzę, że wagon ten w ostatnim czasie nie posiadał reklamy, więc raczej nie o to chodzi. Nie ma to w sumie oczywiście większego znaczenia, jednak trochę dziwi mnie ta decyzja.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 07 sty 2021, 23:11
autor: impuls
Może w RF303 skończyła się umowa na reklamę i nie opłacało się go przemalowywać. A RF304 i tak zaraz pewnie trafi do TR jak wyjdzie RF305.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 15 mar 2021, 15:53
autor: Kitek
Ktoś zna przyczynę dlaczego wagon RF305 nadal stoi pod płotem w Zajezdni Podgórze?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 15 mar 2021, 22:27
autor: impuls
Pandemia, brak części od jednego z dostawców elektroniki.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 06 kwie 2021, 13:30
autor: Kitek
impuls pisze: ↑15 mar 2021, 22:27
Pandemia, brak części od jednego z dostawców elektroniki.
W TTSS kilka dni temu był widziany, że jeździł 305 po Zajezdni, może już części dotarły.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 14 kwie 2021, 13:27
autor: STADLER Tango
Dziś RF305 wyjechał na linię "6", niestety zjechał on na razie awaryjnie.
Zdjęcia RF305 na pętli Cichy Kącik:
https://ibb.co/9YKzYx8
https://ibb.co/KL3DzxN
Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 14 kwie 2021, 22:08
autor: judash
"Czciunka taborowa" stara. Nie rozumiem tej logiki.