DÜWAG GT8S/C/N

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Tramwajolog14 » 30 lip 2021, 21:29

pasazer_mobilisu pisze:Jak w ogóle podróżuje się Wam tymi GT8C/N?
Osobiście to wolę wnętrze GT8N niż EU8N. Jakoś lepiej mi się nimi jedzie. Ale szkoda, że nie mają tylnych drzwi, jak GT8C, bo jednak przyspieszyłyby wymianę pasażerską.

Wgl zastanawiałem się, co by było, gdyby zmodernizować GT8S tak, aby zostawić środkowy człon, a dwa niskowejściowe dodać między przodami i środkiem. Coś na wzór 405N, ale dwukierunkowe. Na pewno byłoby to droższe, ale może rozwiązałoby problem z taborem +40 metrów?

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Lw25 » 31 lip 2021, 6:26

Tramwajolog14 pisze: 30 lip 2021, 21:29
pasazer_mobilisu pisze:Jak w ogóle podróżuje się Wam tymi GT8C/N?
Osobiście to wolę wnętrze GT8N niż EU8N. Jakoś lepiej mi się nimi jedzie. Ale szkoda, że nie mają tylnych drzwi, jak GT8C, bo jednak przyspieszyłyby wymianę pasażerską.

Wgl zastanawiałem się, co by było, gdyby zmodernizować GT8S tak, aby zostawić środkowy człon, a dwa niskowejściowe dodać między przodami i środkiem. Coś na wzór 405N, ale dwukierunkowe. Na pewno byłoby to droższe, ale może rozwiązałoby problem z taborem +40 metrów?
Da się, Niemcy to robili, ale GT8 mają bardzo niewielką moc. No i trzeba byłoby kanibalizować je dla wózków.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kaszmir » 05 sie 2021, 11:05

Zdjęcia z prac rozbiórkowych ostatniego GT8S:
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... e-304.html

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kitek » 06 sie 2021, 21:07

Nie rozumiem dlaczego nadal wagony GT8N są oznaczone w jakdojade jako wysokopodłogowe jeżeli nie ma już fizycznej możliwości podróży takim pojazdem.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pasazer_mobilisu » 06 sie 2021, 21:13

Kitek pisze: 06 sie 2021, 21:07 Nie rozumiem dlaczego nadal wagony GT8N są oznaczone w jakdojade jako wysokopodłogowe jeżeli nie ma już fizycznej możliwości podróży takim pojazdem.
A kto/co ma właściwie wpływ na oznaczenia w jakdojade? Te oznaczenia to kojarzę, że były już 6-7 lat temu, ale MPK publikując rozkłady w Internecie nie dodaje takich oznaczeń.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 06 sie 2021, 21:36

Kitek pisze: 06 sie 2021, 21:07 Nie rozumiem dlaczego nadal wagony GT8N są oznaczone w jakdojade jako wysokopodłogowe jeżeli nie ma już fizycznej możliwości podróży takim pojazdem.
GT8S

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: kucyk » 11 gru 2021, 14:12

Cały czas od kilkunastu tygodni nurtuje mnie sprawa z przenumerowaniem podczas remontu jednego z wagonów GT8S. :(
Zastanawiam się także dlaczego jak ściągali ostatniego dusseldorfczyka nadali mu wagon #RF 329 a nie załatali dziurę po zezłomowanym, uszkodzonym w wypadku na Rondzie Grunwaldzkim wagonie? :?
I nie mogę znaleźć odpowiedzi nawet z teorią, że ten ostatni był wagonem metra. :shock:
Jakoś mogli załatać ten brakujący numer innym wagonem. Ale to z kolei spowodowało dziurę w innym miejscu numeracji. ;)
Dziwne to. Zna ktoś uzasadnienie takich działań? :)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kitek » 11 gru 2021, 15:30

Może to wynika z faktu, że istniały (nie wiem czy jeszcze istnieją?) plany sprowadzania kolejnych GT8SU i od tego wagonu zaczynałaby się numeracja tych ściąganych tramwajów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 11 gru 2021, 19:48

Nie ma już planów ściągania kolejnych GT8SU. Wiem, że w przypadku N8S i N8C są osobne uprawnienia do prowadzenia pojazdu. Prawdopodobnie tak samo jest w przypadku GT8N i GT8N. Dlatego, aby się nie pogubić w przydziale motorniczych na linie, zgrupowali GT8C w numeracji obok siebie od RF310-RF313. Numer RF303 prawdopodobnie pozostanie pusty, ewentualnie zmienią RF329 na RF303. Jeśli to zrobią to po oddaniu do ruchu RF304. Natomiast jeśli zmiany tej nie dokonają w najbliższych kilku tygodniach, RF303 pozostanie numerem wolnym.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 30 maja 2022, 19:40

W dniu dzisiejszym widziałem RF322 jadącego na "tylnym" pantografie. Wygląda na to, że MPK musi wypuszczać na linie nie w pełni sprawne wagony, żeby obsłużyć wszystkie dwukierunkowe brygady.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Jaky » 30 maja 2022, 22:50

Bayer2003 pisze: 30 maja 2022, 19:40 W dniu dzisiejszym widziałem RF322 jadącego na "tylnym" pantografie. Wygląda na to, że MPK musi wypuszczać na linie nie w pełni sprawne wagony, żeby obsłużyć wszystkie dwukierunkowe brygady.
Z perspektywy pasażera to nie ma znaczenia, na jakim pantografie jedzie tramwaj. Grunt, że kurs nie wypadł z rozkładu. Gdyby chciano zrobić podmianę to prawdopodobnie ten kurs wypadłby, dlatego ta konkretna sytuacja to niekoniecznie dowód na brak taboru.

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: es.em » 30 maja 2022, 23:19

A jakie znaczenie ma czy pantograf jest przedni, czy tylny? Może się wkładka przetarła i ten drugi opadał, może jakiś ubytek powietrza na wężu i trzeba było go odłączyć? Co to ma do sprawności? Jest drugi patyk, to jedzie.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 04 cze 2022, 10:32

Wreszcie w Düsseldorfie ruszyły wożąc pasażerów wagony HF6. Miały stopniowo zastępować GT8SU już od 2017 roku. A te drugie miał sprowadzać Kraków. Kłopoty ze skrajnią i schodkami sprawiły, że wagony HF6 wchodzą do ruchu z pięcioletnim poślizgiem. Czy Kraków jeszcze będzie zainteresowany sprowadzeniem GT8SU? Widziałem te wagony dwa lata temu i na pewno są w lepszym stanie niż nasze E1 czy niektóre 105 -i. Dostawa Lajkoników II nie zastąpi wszystkich E1 i 105Na bo musi być rezerwa na nowe trasy.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 04 cze 2022, 10:58

impuls pisze: 04 cze 2022, 10:32 Wreszcie w Düsseldorfie ruszyły wożąc pasażerów wagony HF6. Miały stopniowo zastępować GT8SU już od 2017 roku. A te drugie miał sprowadzać Kraków. Kłopoty ze skrajnią i schodkami sprawiły, że wagony HF6 wchodzą do ruchu z pięcioletnim poślizgiem. Czy Kraków jeszcze będzie zainteresowany sprowadzeniem GT8SU? Widziałem te wagony dwa lata temu i na pewno są w lepszym stanie niż nasze E1 czy niektóre 105 -i. Dostawa Lajkoników II nie zastąpi wszystkich E1 i 105Na bo musi być rezerwa na nowe trasy.
Nie uważam tego za dobry pomysł - to tabor mający zaledwie 26 metrów długości oraz cztery pary drzwi po jednej stronie. Z tego powodu na ważniejsze linie nie nadaje się, ponadto ogólnie taboru 26m w Krakowie i tak mamy nadmiar. Ciekawą opcją może wydawać się w tych wagonach jazda ukrotniona, jednak nie wiem czy potoki pasażerskie w Krakowie uzasadniają istnienie składów o długości 52m. Ponadto skład taki mógłby się nie zmieścić na niektórych przystankach, a liczba drzwi w nim i tak byłaby mniejsza niż np. w trójskładach 105Na. Ponadto GT8SU to wagony z 1975 roku - mimo względnie dobrego stanu mają już 47 lat. Nie mówię, że kupowanie używanych tramwajów to zawsze zła idea, ale moim zdaniem należy w miarę możliwości rozglądać się za czymś o długości 40-45m i przynajmniej z kawałkiem niskiej podłogi, ponieważ właśnie takiego taboru w Krakowie dziś najbardziej potrzebujemy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Tramwajolog14 » 04 cze 2022, 14:43

Bayer2003 pisze: 04 cze 2022, 10:58 Ciekawą opcją może wydawać się w tych wagonach jazda ukrotniona, jednak nie wiem czy potoki pasażerskie w Krakowie uzasadniają istnienie składów o długości 52m. Ponadto skład taki mógłby się nie zmieścić na niektórych przystankach, a liczba drzwi w nim i tak byłaby mniejsza niż np. w trójskładach 105Na.
Na taką np. "52" myślę, że byłyby uzasadnione, w szczególności, gdy jeździ z f=7,5. A w większości przypadków przystanki dałoby radę przedłużyć bez większych problemów.
Bayer2003 pisze: 04 cze 2022, 10:58 Nie mówię, że kupowanie używanych tramwajów to zawsze zła idea, ale moim zdaniem należy w miarę możliwości rozglądać się za czymś o długości 40-45m i przynajmniej z kawałkiem niskiej podłogi, ponieważ właśnie takiego taboru w Krakowie dziś najbardziej potrzebujemy.
W pełni się zgadzam. Odwołano budowę parkingu P+R w Bronowicach, a jak mówiono środki z niego (coś koło 50 mln jak dobrze pamiętam) mają zostać przeznaczone na zakup taboru, więc idealnie by było zamówić jakieś ponad 40m tramwaje, żeby dopełnić "50", "52" i na nowe trasy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości