DÜWAG GT8S/C/N

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 37
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Jopek36 » 24 lut 2020, 22:06

DÜWAG GT8S/C/N

INFORMACJE OGÓLNE
Producent
DÜWAG (modernizacja: MPK Kraków)
Długość
26 200 mm
Układ członów i wózków
B'+2'+2'+B'
Masa własna
35 000 kg
Masa całkowita
49 000 kg (wyliczona)
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V

WÓZKI
Konstrukcja
DÜWAG
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6200/6500/6200 mm
Silnik
Siemens, 2x 150 kW
Przekładnia
b/d
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d


CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik/Siemens
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik/Siemens
Nastawnik
Kiepe Elektrik
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik/Siemens


PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane
Liczba miejsc dla pasażerów
200 = 51 (siedzących) + 149 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze (GT8C/N)
Kiepe Elektrik, 5x HKL 309 4,0 kW (moc chłodnicza) 4,0 kW (moc grzewcza) + wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kitek » 25 kwie 2020, 13:07

Mamy debiut kolejnego zmodernizowanego wagonu. #308 dziś na linii "9".
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... l-na-linie
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 307
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: lukaszpdg » 01 wrz 2020, 8:03

RF310 w froncie i z tyłu dostał nowe wyświetlacze od Hugera/Novamedii.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 661
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 22 paź 2020, 11:42

Dziś RF306 pojawił się w TTSS na "50" oraz "22". Prawdopodobnie już w najbliższych dniach zobaczymy go liniowo na krakowskich torowiskach.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 22 paź 2020, 14:15

Widziałem jak przemieszczał się na terenie zajezdni. Wygląda na gotowy do ruchu.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 661
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 22 paź 2020, 14:28

impuls pisze:
22 paź 2020, 14:15
Widziałem jak przemieszczał się na terenie zajezdni. Wygląda na gotowy do ruchu.
Czyli pozostało jeszcze tylko 5 sztuk do modernizacji (RF305 już zapewne w trakcie).

Ciekawe, kiedy wszystkie 28 egzemplarzy po modernizacji będzie już dostępne do wyjazdu liniowego?
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kitek » 22 paź 2020, 14:39

Tak, #305 jest w trakcie modernizacji. Z tego co pamiętam to w czerwcu #306 jeździł po raz ostatni, więc łatwo policzyć, że jakieś 4 miesiące zeszło na modernizację (ale były wakacje też, nie wiem jak to wpłynęło). Teraz dostawy Lajkoników przyspieszają, więc zobaczymy czy ogarną wszystko (plus naprawy NGT8 są).
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

krakus
Pasażer
Posty: 30
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: krakus » 07 sty 2021, 22:15

Dobiegła końca modernizacja #305. Wagon rozpocznie jazdy próbne.
W TR rozpoczęto remont kolejnego GT8S #303.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 661
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Bayer2003 » 07 sty 2021, 22:41

krakus pisze:
07 sty 2021, 22:15
W TR rozpoczęto remont kolejnego GT8S #303.
Dlaczego nie RF304? Kojarzę, że wagon ten w ostatnim czasie nie posiadał reklamy, więc raczej nie o to chodzi. Nie ma to w sumie oczywiście większego znaczenia, jednak trochę dziwi mnie ta decyzja.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 07 sty 2021, 23:11

Może w RF303 skończyła się umowa na reklamę i nie opłacało się go przemalowywać. A RF304 i tak zaraz pewnie trafi do TR jak wyjdzie RF305.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kitek » 15 mar 2021, 15:53

Ktoś zna przyczynę dlaczego wagon RF305 nadal stoi pod płotem w Zajezdni Podgórze?
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 15 mar 2021, 22:27

Pandemia, brak części od jednego z dostawców elektroniki.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kitek » 06 kwie 2021, 13:30

impuls pisze:
15 mar 2021, 22:27
Pandemia, brak części od jednego z dostawców elektroniki.
W TTSS kilka dni temu był widziany, że jeździł 305 po Zajezdni, może już części dotarły.
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: STADLER Tango » 14 kwie 2021, 13:27

Dziś RF305 wyjechał na linię "6", niestety zjechał on na razie awaryjnie.

Zdjęcia RF305 na pętli Cichy Kącik:
https://ibb.co/9YKzYx8
https://ibb.co/KL3DzxN

judash
Miłośnik
Posty: 62
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: judash » 14 kwie 2021, 22:08

"Czciunka taborowa" stara. Nie rozumiem tej logiki.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości