Mercedes Citaro O530 C2

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Wonsz_w_pomidorach
Pomiarowiec
Posty: 124
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56

Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 25 lut 2020, 19:16

Mercedes O530 C2


Dane techniczne
Klasa: MAXI, niskopodłogowy
Długość: 12140 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3300 mm
Masa całkowita: 18745 kg
Liczba miejsc siedzących: 29
Liczba miejsc stojących: 65
Silnik spalinowy: Mercedes-Benz OM 936 LA
Moc silnika spalinowego: 220 kW
Skrzynia biegów: ZF 6 AP620 EcoLife
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Silnik elektryczny: Daimler Hybrid Drive (DHD)*


Numery taborowe
40x Zajezdnia Bieńczyce [BO260-BO299]
30x Zajezdnia Płaszów [PO206-PO210; PO219-PO243]*
16x Zajezdnia Wola Duchacka [DO244-DO259]

*Wersja Hybrydowa

Zapraszam do dyskusji :)

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: es.em » 07 sie 2021, 13:45

Od ponad roku, gdy kręcę się w okolicach Ofiar Dąbia, za każdym razem widuję co najmniej jednego Mercedesa na terenie tamtejszego serwisu. Wczoraj naliczyłem pięć sztuk C2 i w związku z czym mam pytanie dlaczego? Czy one się tak psują, czy wykonywane są jakieś prace serwisowe, czy przeglądy w ramach umowy? Conecto tam nie widuję, jedynie C2.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1600
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: damian_krk2 » 07 sie 2021, 13:56

es.em pisze: 07 sie 2021, 13:45 Od ponad roku, gdy kręcę się w okolicach Ofiar Dąbia, za każdym razem widuję co najmniej jednego Mercedesa na terenie tamtejszego serwisu. Wczoraj naliczyłem pięć sztuk C2 i w związku z czym mam pytanie dlaczego? Czy one się tak psują, czy wykonywane są jakieś prace serwisowe, czy przeglądy w ramach umowy? Conecto tam nie widuję, jedynie C2.
Ogólnie tam jest chyba serwis dla nich. DC732 też tam kiedyś był

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Lw25 » 08 sie 2021, 17:33

Tam jest ASO Mercedesa i Evobusa, chyba serwisują wszystko co Daimler produkuje, wliczając w to ciężarówki Mercedesa i Unimogi.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Kowalik » 26 mar 2024, 14:21

Dziś miałem przyjemność jazdy PO209 na linii 204, wył niemiłosiernie z 200 metrów było go słychać. Pod górkę z wielkim trudem się zbierał.. :| szybko sie wozy zjeżdżają.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: yosujiro » 26 mar 2024, 14:22

Egzemplarz egzemplarzowi nierówny. Ale fakt 209 szału nie robi Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że to już 6 lat dość intensywnej eksploatacji.
Do tego dodam, że jak się nie używa "kickdowna", to ogólnie Mercedesy nieśpiesznie się rozpędzają.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Kowalik » 26 mar 2024, 17:21

yosujiro pisze: 26 mar 2024, 14:22 Egzemplarz egzemplarzowi nierówny. Ale fakt 209 szału nie robi Obrazek Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że to już 6 lat dość intensywnej eksploatacji.
Do tego dodam, że jak się nie używa "kickdowna", to ogólnie Mercedesy nieśpiesznie się rozpędzają.
Użył tego zabiegu podczas jazdy pod górę na Halszki, chyba pół Kurdwanowa słyszało ten zabieg.. Choć szczerze mówiąc z takim wyciem do tej pory spotykałem się w Solarisach.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2024, 17:26 przez Kowalik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: yosujiro » 26 mar 2024, 17:25

Niedługo po tym jak pisałeś spotkałem go na Jakubowskiego, brzmiał jak mój merc kiedy wypala DPF i od temperatury załączy wentylatory. Pytanie czy u niego właśnie przypadkiem się nie wypalało, czy po prostu silnik się grzeje sam z siebie

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Kowalik » 26 mar 2024, 17:33

Jechałem nim 20 minut i cały czas tak jęczał. Oby w przyszłości sie nie przegrzał.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: yosujiro » 26 mar 2024, 17:56

W Mercedesie DPF nawet na tak długiej linii jak 204 może się i 2 kursy wypalać. Wszystko zależy od tego ile jest jazdy, a ile stania jak zacznie.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 533
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Kowalik » 26 mar 2024, 17:57

W każdym bądź razie został podmieniony, bo na tej brygadzie jest PO206.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: yosujiro » 26 mar 2024, 18:09

Czyli w tym wypadku wziął i się przegrzewał z jakiegoś innego powodu. Więc pozostaje wrócić do tego, że 209 był jednym z gorszych Mercedesów jakimi jeździłem

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: Kaszmir » 20 kwie 2025, 21:24

Dostałem informację, że część MPK-owskich Citaro C2 ma fabrycznie tylny wyświetlacz pozwalający na wyświetlanie również końcówki, jednak jego boczne części są zasłonięte czarną folią samoprzylepną. Kojarzycie czy rzeczywiście tak jest?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mercedes Citaro O530 C2

Post autor: yosujiro » 21 kwie 2025, 5:49

W wielu Mercedesach rzeczywiście schodzi folia na tyle akurat na szerokość dużego wyświetlacza. Przy czym moim zdaniem to było fabrycznie doklejone, a mając dzisiaj C2 mogę z całą stanowczością powiedzieć, że z tyłu jest tylko mały wyświetlacz na numer linii. Pytanie czy w łatwy sposób dałoby się wymienić tylne wyświetlacze po ściągnięciu folii. Jak tak to może nie zaszkodziłoby pomęczyć, żeby to zrobili. Przy czym nie sądzę żeby chcieli robić takie dodatkowe wydatki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości