Strona 1 z 23

SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 01 mar 2020, 20:23
autor: Jopek36
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

INFORMACJE OGÓLNE
Producent
SGP/BOMBARDIER ROTAX
Długość
19 711 mm + 14 100 mm
Układ członów i wózków

Masa własna
24 000 kg + 11 580 kg
Masa całkowita
35 000 kg + 21 500 kg
Odbierak prądu
Stemmann BS 80/V (tylko E1)

WÓZKI
Konstrukcja
SGP/BOMBARDIER ROTAX
Rozstaw osi w wózku
1800 mm + 1900 mm
Rozstaw osi czopów wózków
6000/6000 mm + 6000 mm
Silnik
Siemens, 2x 150 kW (tylko E1)
Przekładnia
b/d (tylko E1)
Koła
b/d
Hamulec szynowy
b/d
Hamulec hydrauliczny
b/d


CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
b/d
Przetwornica trakcyjna
b/d
Nastawnik
Geamatic
Komputer pokładowy
Geamatic


PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Składane, 2-2-2-2 + 1-2-2
Liczba miejsc dla pasażerów
151 = 33 (siedzących) + 118 (stojących) + 138 = 28 (siedzących) + 110 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Wewnętrzne urządzenia grzewcze umieszczone pod siedzeniami pasażerskimi

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 04 mar 2020, 19:53
autor: GoMeZz391
Po dzisiejszym zdarzeniu na al. Pokoju wszystkie w nocy przejdą przegląd.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 26 maja 2020, 19:18
autor: pasazer_mobilisu
Miesiące mijają a dalej nie wiadomo czemu w E1 coś wybuchło.
Po ponad dwóch miesiącach do tego zdarzenia, nadal nie ma gotowej ekspertyzy w tej sprawie. Jak mówi Piotr Szpiech z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, opinia najwcześniej może zostać przesłana funkcjonariuszom w połowie czerwca.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wybuc ... 35974.html

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 22 lip 2020, 10:05
autor: Kitek
Miejski przewoźnik współpracuje też z policją. Mundurowi informują, że ekspertyza sporządzona przez biegłego jest już gotowa.
– Wynika z niej – w dużym skrócie – że pod podłogą tramwaju doszło do zwarcia instalacji elektrycznej i stopienia izolacji, w wyniku czego powstały opary gazów, które następnie uległy zapaleniu i wybuchowi – mówi Sebastian Gleń, rzecznik prasowy małopolskiej policji.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-wy ... 36803.html

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 22 wrz 2020, 16:24
autor: Jamnik
Kolejne składy są wskrzeszane. HW114+HB514 powrócił do ruchu (nie wiem, kiedy, bo nie ma GPSa, dziś jeździ na "52"). Podobno RW109+RB509 także wkrótce wróci.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 22 wrz 2020, 16:39
autor: prezes
Jamnik pisze: 22 wrz 2020, 16:24 Kolejne składy są wskrzeszane. HW114+HB514 powrócił do ruchu (nie wiem, kiedy, bo nie ma GPSa, dziś jeździ na "52"). Podobno RW109+RB509 także wkrótce wróci.
Jakby nie patrzeć, nie jest to takie zaskakujące. Na miasto wyjechała rekordowa liczba brygad, więc starają się włączać do ruchu co tylko się da. Składy wiedeńskie mają optymalną długość, aby kursować na dużej części linii w mieście, więc póki nie będziemy mieć więcej Stadlerów, Wiedeńce nadal będą odgrywały istotną rolę w rozkładzie taboru tramwajowego.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 22 wrz 2020, 17:23
autor: Bayer2003
prezes pisze: 22 wrz 2020, 16:39
Jamnik pisze: 22 wrz 2020, 16:24 Kolejne składy są wskrzeszane. HW114+HB514 powrócił do ruchu (nie wiem, kiedy, bo nie ma GPSa, dziś jeździ na "52"). Podobno RW109+RB509 także wkrótce wróci.
Jakby nie patrzeć, nie jest to takie zaskakujące. Na miasto wyjechała rekordowa liczba brygad, więc starają się włączać do ruchu co tylko się da. Składy wiedeńskie mają optymalną długość, aby kursować na dużej części linii w mieście, więc póki nie będziemy mieć więcej Stadlerów, Wiedeńce nadal będą odgrywały istotną rolę w rozkładzie taboru tramwajowego.
Warto tu wspomnieć, że wiedeńce obsługują wszystkie brygady linii: "9", "10", "22" oraz "24", co już daje aż 37 brygad. Wszystkie one są liniami f~15, dlatego raczej nie da się ich zastąpić taborem 26m. Do tego dodajmy jeszcze kilka brygad tego taboru na "52" i przekraczamy już 40 sztuk. W przypadku tej ostatniej linii należy pamiętać jednak, że jest ona obecnie obsługiwana również przez 4 trójskłady 105Na, od których nie można wymagać wiecznej 100% sprawności. Również Protram 405N nie należy do niezawodnych i może go wkrótce ponownie czekać dłuższe unieruchomienie. Obawiam się więc, że niestety już wkrótce na "52" spotkanie E1+c3 wcale nie będzie należało do rzadkości. Lajkoniki dostarczane są bardzo powoli, więc póki co do ruchu przywracane jest wszystko co się da. Nie spodziewałbym się również złomowania E1+c3 w stosunku 1:1 względem przyjazdu Lajkoników - jeżeli tylko znajdzie się miejsce w zajezdni, z pewnością przy obecnej liczbie brygad ilostan taboru trochę się zwiększy, gdyż obecne 85-86% wykorzystania taboru z pewnością nie jest zadowalającym wynikiem (zaledwie 14-15% może pozostać w zajezdni). Jazda wiedeńczykiem z pewnością do najprzyjemniejszych nie należy, jednak faktem jest, że pozostaje to obecnie najczęściej spotykany tramwaj na krakowskich torowiskach (wliczając w to oczywiście solówki z "16" oraz "21").

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 22 wrz 2020, 17:29
autor: Jamnik
Ja się nie dziwię. Napisałem tylko informacyjnie ;)

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 23 wrz 2020, 16:48
autor: krakus
RW109-RB509 widziany na Bieżanowskiej jako Jazda Próbna.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 12 lis 2020, 21:40
autor: impuls
Dzisiaj widziałem HW103+HB503 na "10", obraz nędzy i rozpaczy. Później został podmieniony. Niedziałające wyświetlacze górne z numerem linii, gołe płaty zardzewiałej blachy na dachu. To mógł być ostatni dzień tego składu.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2020, 4:05
autor: Lw25
impuls pisze: 12 lis 2020, 21:40 Dzisiaj widziałem HW103+HB503 na "10", obraz nędzy i rozpaczy. Później został podmieniony. Niedziałające wyświetlacze górne z numerem linii, gołe płaty zardzewiałej blachy na dachu. To mógł być ostatni dzień tego składu.
Za wypuszczenie czegoś takiego MPK powinno oberwać po uszach.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2020, 9:35
autor: Jamnik
HW103 jeździ nadal. Pewnie wczoraj zjechał właśnie przez awarię wyświetlaczy. A zardzewiałe dachy w Wiedeńcach to chyba nic nadzwyczajnego.

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2020, 9:46
autor: Bayer2003
Oczywiście dzisiaj ponownie na "10". Czasami mam wrażenie, że na tą linię kierowane są najgorsze z najgorszych wiedeńców. Na np. "24" spotkamy egzemplarze w o wiele lepszym stanie - przypadek, czy może celowe działanie MPK?

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2020, 10:45
autor: impuls
Bayer2003 pisze: 13 lis 2020, 9:46 Oczywiście dzisiaj ponownie na "10". Czasami mam wrażenie, że na tą linię kierowane są najgorsze z najgorszych wiedeńców. Na np. "24" spotkamy egzemplarze w o wiele lepszym stanie - przypadek, czy może celowe działanie MPK?
Dzisiaj pięć brygad bez modernizacji na 10 a na 24 jedna. Jak zaczną posyłać Stadlery na "24" to się na "10" poprawi. Będzie shrot po modernizacji :lol:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

: 13 lis 2020, 11:40
autor: pasazer_mobilisu
Bayer2003 pisze: 13 lis 2020, 9:46 czy może celowe działanie MPK?
A to nie jest tak że "10" dostaje największe trupy bo ma na swojej trasie najgorsze torowisko?