SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Jamnik
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Jamnik » 28 lis 2020, 22:41

Kitek pisze:
28 lis 2020, 21:01
Skasowano przyczepę HB519 i wóz HW119 jest nową solówką ;)
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
I jednocześnie pierwszą i na razie jedyną po modernizacji. Ciekawe, czy planują zwiększyć ilość solowych E1 (co chyba jest bez sensu), czy którąś odstawili/odstawią niebawem.

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 29 lis 2020, 0:04

Ta doczepa HB519 stoi sobie w "krzakach" czyli ślepych torach w rejonie II bramy. Stoi obok skasowanych wcześniej E1+c3. W tym miejscu warto odnotować, że remont torów z innymi rozwiązaniami rozjazdów dobiegł końca. Kilka torów nadal będzie ślepych, do których będą kierowane wagony uszkodzone lub przeznaczone do kasacji.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kitek » 30 lis 2020, 18:53

Muszę dopytać: na czym polegała wspomniana wielokrotnie modernizacja E1+c3. Czym się różni HW119 od pozostałych solówek?
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 857
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: pasazer_mobilisu » 30 lis 2020, 19:04

Kitek pisze:
30 lis 2020, 18:53
Muszę dopytać: na czym polegała wspominana wielokrotnie modernizacja E1+c3. Czym się różni HW119 od pozostałych solówek?
Na pewno okna (po modernizacji przesuwne w bok, przed nią odsuwane w dół i niestety często zepsute) oraz wnętrze - szary plastik zastąpił jasne "drewniane" wykończenie. Musiałeś mało jeździć, że nie zwróciłeś uwagi ;)

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 30 lis 2020, 21:13

Kitek pisze:
30 lis 2020, 18:53
Muszę dopytać: na czym polegała wspomniana wielokrotnie modernizacja E1+c3. Czym się różni HW119 od pozostałych solówek?
Dobre pytanie zadałeś.
Dla mnie te bez modernizacji to tykające trumny, bomby zegarowe. Powinni natychmiast je odstawić, bo po zawieszeniu linii jest olbrzymia nadpodaż taboru. A nowe wagony nadchodzą i do Nowego Roku ten nadmiar nie będzie potrzebny. Te wagony są obecnie niepotrzebne.
Kilka lat temu w takim c3 bez modernizacji rozpruto podczas kolizji blachę. Ze środka pomiędzy laminatem a blachą wysypała się duża ilość próchnicy, zgnilizny z odpadów korozji i pleśni laminatów. Wagony bez modernizacji nie były "otwierane" przez 60 lat. Mają tą samą elektrykę i nikt nie wie co tam w środku się dzieje i już czy coś się w nim nie pali. Podczas modernizacji wymieniono elektrykę wewnętrzną, zakonserwowano szkielet, karoserię od zewnątrz i wewnątrz, części mechaniczne. Na zewnątrz poprawiono estetykę, nowe okna i tona szpachli. Wewnątrz nowe siedzenia i laminaty. Przez to te po modernizacji mniej gniją i są bardziej estetyczne zewnątrz i wewnątrz. W Elblągu w przypadku podobnego typu taboru po dwóch pożarach wycofano wszystkie gt6. U nas tych pożarów też było kilka i jeden wybuch. Udało się w Elblągu cudem ludzie uciekli, u nas też przed wybuchem opuścili wagon a ten RW154 co spłonął już zjeżdżał do zajezdni. Wagony mają swój kres żywotności.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kitek » 30 lis 2020, 21:27

Jeśli już Pan M. Wojtaszek o tym pisze, to znaczy, że jest to ważne:
Wagon E1 - HW119 rozpoczął eksploatację solo
W ostatnich dniach rozłączono skład E1+c3 - HW119+HB519. Wagon doczepny został odstawiony i najpewniej nie powróci już na ulice Krakowa. Wóz silnikowy ma jednak szansę jeszcze trochę pojeździć po naszym mieście. Został bowiem przygotowany do eksploatacji solo. Dziś po raz pierwszy skierowano go do obsługi brygady 16-01.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... tacje-solo
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Jamnik
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Jamnik » 01 sty 2021, 2:02

HW103+HB503 od dwóch tygodni nie pokazał się w systemie. Wczoraj przejeżdżałem obok zajezdni - skład ten stoi w rogu zajezdni pomiędzy zabytkami.

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 01 sty 2021, 11:45

Jamnik pisze:
01 sty 2021, 2:02
HW103+HB503 od dwóch tygodni nie pokazał się w systemie. Wczoraj przejeżdżałem obok zajezdni - skład ten stoi w rogu zajezdni pomiędzy zabytkami.
Jest skasowany. Prawdopodobnie RW113+RB513 też.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kitek » 29 sty 2021, 13:54

Wraz z aktualizacją taboru na stronie MPK okazało się, że w Zajezdni Nowa Huta na stanie od dzisiaj jest 11 E1 solo. Nie rozumiem po co tych wagonów jest coraz więcej...
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 661
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 29 sty 2021, 14:06

Kitek pisze:
29 sty 2021, 13:54
Wraz z aktualizacją taboru na stronie MPK okazało się, że w Zajezdni Nowa Huta na stanie od dzisiaj jest 11 E1 solo. Nie rozumiem po co tych wagonów jest coraz więcej...
Wobec tej decyzji obawiam się, że od poniedziałku na linii "21" będą aż 4 brygady tego typu...
Jeszcze wczoraj myślałem, że trafią tam przynajmniej dwie brygady Konstali, jednak po tej decyzji zaczynam w to coraz bardziej wątpić.

Decyzja bardzo dziwna, na chwilę obecną powinno się dążyć do zmniejszania ilostanu solówek (6 sztuk w zupełności do obsługi 5 brygad linii "16" by wystarczyło), a nie do jego powiększania. Mam nadzieję, że do zakończenia dostaw Lajkoników doczekamy się kasacji jakiejś solówki, chociaż widząc co się dzieje, prędzej spodziewam się dalszego zwiększania ich ilostanu i zabrania nawet dwóch N8S pasażerom linii "21" :(.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Cracovian_E1
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2020, 12:25

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Cracovian_E1 » 30 sty 2021, 9:15

Witam. Obecnie solówek E1 jest: 101, 119, 158, 167, 168, 169, 170, 171, 172 i 173 - który ten jedenasty E1?
A c3 561 ostatni ze starymi oknami?

impuls
Specjalista
Posty: 335
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 30 sty 2021, 11:31

c3 HB561 pocięto w 2016 roku.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: prezes » 30 sty 2021, 13:55

Cracovian_E1 pisze:
30 sty 2021, 9:15
Witam. Obecnie solówek E1 jest: 101, 119, 158, 167, 168, 169, 170, 171, 172 i 173 - który ten jedenasty E1?
Nowym E1 jest HW116. Dzisiaj debiutuje na "21". Wynika z tego, że odstawiona została doczepa HB516.
Źródło: https://www.facebook.com/kmk.krakow/pos ... 1663320420

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 875
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kitek » 30 sty 2021, 16:26

A tutaj są podane przyczyny dlaczego ten wóz jeździ solo.

Wagon E1 - HW116 debiutował solo na linii 21
Od najbliższego poniedziałku do obsługi linii 16 i 21 kierowanych będzie aż 9 wozów E1 solo. Aby zapewnić dla nich odpowiednią rezerwę, zdecydowano się rozłączyć jeden z dotychczasowych składów E1+c3. Wytypowany został pociąg HW116+HB516. Wagon doczepny odstawiono i najpewniej nie powróci już na ulice naszego miasta. Wóz silnikowy dziś po raz pierwszy pojawił się na linii solo. Swoją premierę zaliczył obsługując brygadę 21-02.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-linii-21
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: prezes » 30 sty 2021, 17:00

Kitek pisze:
30 sty 2021, 16:26
Od najbliższego poniedziałku do obsługi linii 16 i 21 kierowanych będzie aż 9 wozów E1 solo. Aby zapewnić dla nich odpowiednią rezerwę, zdecydowano się rozłączyć jeden z dotychczasowych składów E1+c3. Wytypowany został pociąg HW116+HB516. Wagon doczepny odstawiono i najpewniej nie powróci już na ulice naszego miasta. Wóz silnikowy dziś po raz pierwszy pojawił się na linii solo. Swoją premierę zaliczył obsługując brygadę 21-02.
Linie "16" i "21" mają razem 11 brygad. Wynika z tego, że tylko 2 brygady będą obsadzone innym taborem niż solówki. Czy naprawdę konieczne jest obsadzanie tak dużej ilości brygad tym taborem i tym samym mnożenie kolejnych tramwajów w zajezdni, które przydatność mają niedużą (tabor 32m bardziej się przyda niż tabor 20m)? Z racji, iż EU8N z "14" będzie zastępowane Stadlerami, wagony te idealnie nadawałyby się na "21". Na "44" mogłyby nadal póki co kursować Konstale lub E1+C3, bo i tak prawie w całości jest pokryta przez "4", na której kursują niskopodłogowe Pesy. Według mnie krótkiego taboru mamy aż nadto, a jest kilka linii, które powinny być obsadzone taborem 32-metrowym, a nie mogą być przez niedobór tego typu taboru. Nie ma więc sensu tworzenie kolejnych solówek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość