Jest 5 miejsc siedzących więcej, do tego przestrzeń zajmują "półki na bagaż", więc jak najbardziej może mieć stojących mniej. Zanim wszystkie pięćdziesiąt wejdzie do ruchu, okażą się za krótkie tym bardziej gdy "50" i "52" nie wrócą do f5.
STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:35 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
https://www.eska.pl/krakow/stadler-term ... -N3tp.htmlMieliśmy bardzo dużą absencję pracowników w połowie marca i na początku kwietnia. Również mieliśmy problem z dostawami materiałów. Globalne łańcuchy dostaw zostały zaburzone, niektóre zakłady Stadlera odczuły to a z nich mamy komponenty do produkcji tych pojazdów - mówi Prezes Stadler Polska Tomasz Prejs.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Jak ćwierkają wróbelki, #RY825 został wpisany na stan inwentarzowy zajezdni tramwajowej Podgórze i szykowany jest do debiutu liniowego, a z tego co się słyszy może on nie nastąpić na propagandowej "pięćdziesiątce".
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Na "18"-ce
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
https://www.instagram.com/p/CAIp8SqHqYO/Do końca miesiąca pierwszy z zamówionych 50 takich pojazdów powinien wyjechać na regularne linie.
Czyli debiut w ciągu niecałych trzech tygodni.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Od kiedy również 50-tka jeździła co 60 minut, a teraz kursuje co 30 minut w weekendy propaganda to mit. Jak wspomina PSMKMS teraz wysoka podłoga została na 4 liniach, więc fakt obsługi przez niską podłogę nie jest już czymś ekstra.
W tym momencie linia 50 się niczym nie wyróżnia, więc Lajkonik może się pojawić na każdej linii z wyjątkiem 70 do czasu remontu Ptaszyckiego.
NGT8 debiutował na 14. A PESA na 50, ale wtedy chodziło o kursowanie 4-ki przez Plac Wszystkich Świętych.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Też obstawiam linię inną niż "50" (a także "4" czy "52") bo Lajkonik ma mniejszą pojemność od Krakowiaka - mogłyby być głosy "zamieniają dłuższy tramwaj na mniejszy!", a raczej chcą by premiera wyszła elegancko, "w blasku fleszy". Linie "8" i "18" wydają się prawdopodobne, zwłaszcza że obie przejeżdżają blisko zajezdni (na wypadek problemów).
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Podejście do "50" się trochę zmieniło w ostatnich latach. Warto przypomnieć, że po maksymalizacji przez pierwsze tygodnie dominowały na tej linii NGT6.
"50" debiutowała na nowiutkiej wtedy Estakadzie
Myślę, że to będzie jednak "18". Zawsze może być argument, że "zabraliśmy "194", ale dajemy najnowsze tramwaje".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Akurat "52" od pierwszych koronawirusowych cięć ma kilka brygad obsługiwanych NGT8, więc jak najbardziej mogą je zastąpić i nie będzie straty w długości. Do wyżej wymienionych dołożyłbym "3".Kaszmir pisze: ↑15 maja 2020, 10:05 Też obstawiam linię inną niż "50" (a także "4" czy "52") bo Lajkonik ma mniejszą pojemność od Krakowiaka - mogłyby być głosy "zamieniają dłuższy tramwaj na mniejszy!", a raczej chcą by premiera wyszła elegancko, "w blasku fleszy". Linie "8" i "18" wydają się prawdopodobne, zwłaszcza że obie przejeżdżają blisko zajezdni (na wypadek problemów).
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:34 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Ja to wiem, Ty to wiesz. Lecz ludzie mogą nie wiedzieć, i siłą rzeczy kojarzyć "52" z krakowiakami.pasazer_mobilisu pisze: ↑15 maja 2020, 11:24Akurat "52" od pierwszych koronawirusowych cięć ma kilka brygad obsługiwanych NGT8, więc jak najbardziej mogą je zastąpić i nie będzie straty w długości. Do wyżej wymienionych dołożyłbym "3".
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Propagandowo to najlepiej Lajkonika wysłać na "9" - jeżdżą tam stozłomki, a w ostatnich latach najwięcej było o tłoku w tramwajach na Bieżanów. Zmiany NGT8 na Lajkonika na "3" i "18" część pasażerów po prostu nie zauważy.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:34 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Propagandowo to najlepiej im wysłać na "18" na otwarcie Stradomskiej. Już widzę zdjęcie Prezydenta Majchrowskiego, przecinającego wstęgę nowemu tramwajowi, na wyremontowanej ulicy na tle Wawelu.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Zdaje mi się że możliwa jest także "24", aktualnie Lajkonik dużo jeździ do Bronowic i na Kurdwanów.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Nie propagandowo, tylko taki jest sens kupowania nowego taboru.pasazer_mobilisu pisze: ↑15 maja 2020, 12:07 Propagandowo to najlepiej Lajkonika wysłać na "9" - jeżdżą tam stozłomki, a w ostatnich latach najwięcej było o tłoku w tramwajach na Bieżanów. Zmiany NGT8 na Lajkonika na "3" i "18" część pasażerów po prostu nie zauważy.
W 2007 roku po dostawie NGT6/3 zamieniono składy 105 Na na linii 8.
W 2012 roku w krótkim czasie zastąpiono Wiednie na 14 nawet kosztem dojazdów z PT na Mistrzejowice.
W 2015 roku zastąpiono uffoki na 4 na Pesy.
A wy chcecie puszczać nowy tabor na linie 100% niskopodłogowe?
Dlatego lepiej wpierw obsadzić Lajkonikami 9 (szczególnie, że 105 Na bez GPS zatrzymują się na każdych światłach w korytarzu KST) i 22 jeśli na Ujastku mogą jeździć.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Lajkonik jeden bo tyle mamy na stanie szykowany jest na "18"-kę, będzie otwarcie Stradom i prezentacja #RY825.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości