Kiedy jest planowane otwarcie Stradom?
STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
30 sobota otwarcie tunelu, otwarcie Stradom, prezentacja #RY825 /plan na dziś/
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
No to po 2,5 miesiąca przerwy pojadę sobie znów tramwajem, bardzo fajnie.
A RY826? Czy on w ogóle przez ponad miesiąc wyjechał z zajezdni? Dlaczego do szkoleń używany jest tylko RY825? Dziwna sprawa.
Sens kupowania nowego taboru to zmniejszenie (docelowo do 0) ilości tramwajów z wysoką podłogą, nieklimatyzowanych itd. Wysłanie Lajkonika na "3", "18" czy "52" pozwoli zwolnić z niej NGT8 i wysłać go na "9". Ilu pasażerów rozróżni NGT8 i Lajkonika, gdy ten drugi przestanie już pachnieć nowością? Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:52 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
#RY826 jest "w trakcie odbioru" i do nauki dla mechaników.
Na "9" nie skierują zbyt daleko do zajezdni /w razie awarii/, kiedyś jak Lajkoniki dostanie Huta, na razie "9" może liczyć na pojedyncze NGT6.
Ciekawe jakich części zabrakło Stadlerowi jak #RY827 był prawie gotowy przed... Świętami.
Na "9" nie skierują zbyt daleko do zajezdni /w razie awarii/, kiedyś jak Lajkoniki dostanie Huta, na razie "9" może liczyć na pojedyncze NGT6.
Ciekawe jakich części zabrakło Stadlerowi jak #RY827 był prawie gotowy przed... Świętami.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Raczej jedno i drugie będą wysyłane zamiennie, bo to jednak taki sam typ taboru pod względem pojemności i innych cech. Czy to będzie 3, 9, 18, czy 52, to poza pierwszymi dniami, pewnie będzie zależeć od tego, jak się te wagony ustawią w kolejności na torach w zajezdnipasazer_mobilisu pisze: ↑17 maja 2020, 16:59Wysłanie Lajkonika na "3", "18" czy "52" pozwoli zwolnić z niej NGT8 i wysłać go na "9". Ilu pasażerów rozróżni NGT8 i Lajkonika, gdy ten drugi przestanie już pachnieć nowością? Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Bardziej istotne imho jest to, co w zamian skasują i czy wzrośnie pojemność taboru w skali miasta
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Pod względem bliskości zajezdni "w razie W" bezapelacyjnie króluje "22", której szrot to drugie imię.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
W przeszłości raczej rozróżniali. Gdy przyjechały NGT6 z III serii to jednak było rozdzielenie między nimi a II serią - mimo że pojemnościowo, czy pod względem liczby drzwi, były takie same. Na "8" wysyłano wtedy III serię.kot_feliks pisze: ↑17 maja 2020, 18:53Raczej jedno i drugie będą wysyłane zamiennie, bo to jednak taki sam typ taboru pod względem pojemności i innych cech.
"8" też przejeżdża koło zajezdni, a ma jednak trasę krótszą o parę km.
Jednak jeśli mają otworzyć Stradom, to nie dziw że wygrywa "18" - przejeżdża niedaleko zajezdni a do tego pojedzie przez nowy, wyremontowany odcinek
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
"8" przejeżdża obok jednej zajezdni, "22" przejeżdża obok obu
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Zaryzykujesz Ujastek? A mechanicy z Huty szkoleni?
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Ja w tamtym tygodniu słyszałem, że gdzieś koło 25.05 mają otworzyć Stradom i Dietla po nowej jezdni. I wszystko by się składało w jedno: otwarcie Stradom i na "18" zapewne będzie debiut Lajkonika, dla mnie to chyba wszystko jasne.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Tak - Stadlery na razie stacjonują tylko w Podgórzu. Nawet jakby odmówił posłuszeństwa niedaleko Zajezdni Nowa Huta, to i tak pewnie koniec końców musiałby być ściągany do Podgórza.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Tylko skierowanie na "9" taboru 32m pogrzebie "49".pasazer_mobilisu pisze: ↑17 maja 2020, 16:59Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Raz był na Ujastku Mogilskim na "wycieczce" na Pleszów, ale jeździć tam ciągle to nie byłby dobry pomysł.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
A myślisz, że "49" wróci po epidemii? Ja mam wątpliwości, takie niedawno powstałe linie jeżdżące tylko w szczycie najłatwiej zlikwidować.Kitek pisze: ↑18 maja 2020, 10:30 pasazer_mobilisu pisze: ↑wczoraj, 16:59
Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Tylko skierowanie na "9" taboru 32m pogrzebie "49".
A co mają skasować by nie wzrosła? Pesy i NGT8? Przecież wiadomo do dawna co zniknie - część E1+3 i część 105Na. Przy okazji jak jest ze składami wiedeńskimi? Według strony MPK mają 151+138 miejsc, według kmk.krakow.pl 105+71.kot_feliks pisze: ↑17 maja 2020, 18:53 Bardziej istotne imho jest to, co w zamian skasują i czy wzrośnie pojemność taboru w skali miasta
Może to jednak nie problem części?
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:34 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Zależy od użytej normy miejsc stojących. Może to być 4, 5 albo nawet 6 osób/m2. I właśnie - jeśli wymienią E1+c3 na Stadlery, to ciężko będzie mówić o zwiększeniu pojemności taboru. Lajkoniki wg krakow.pl pomieszczą 227 osób, składy wiedeńskie myślę że też tyle zabierają, może więcej.pasazer_mobilisu pisze: ↑18 maja 2020, 11:05A co mają skasować by nie wzrosła? Pesy i NGT8? Przecież wiadomo do dawna co zniknie - część E1+3 i część 105Na. Przy okazji jak jest ze składami wiedeńskimi? Według strony MPK mają 151+138 miejsc, według kmk.krakow.pl 105+71.
PS. Przy okazji, MPK udostępniło schemat Lajkonika do własnoręcznego złożenia
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... zenia.html
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
E1+c3 pod względem pojemności nie mają sobie równych wśród tramwajów tej długości. Ze względu na układ siedzeń uważam, że w Lajkonikach realnych miejsc stojących będzie mniej (co do norm to wiadomo, że inne przyjęte są w tramwaju z lat 60, a inne we współczesnym).Kaszmir pisze: ↑18 maja 2020, 11:17Zależy od użytej normy miejsc stojących. Może to być 4, 5 albo nawet 6 osób/m2. I właśnie - jeśli wymienią E1+c3 na Stadlery, to ciężko będzie mówić o zwiększeniu pojemności taboru. Lajkoniki wg krakow.pl pomieszczą 227 osób, składy wiedeńskie myślę że też tyle zabierają, może więcej.pasazer_mobilisu pisze: ↑18 maja 2020, 11:05A co mają skasować by nie wzrosła? Pesy i NGT8? Przecież wiadomo do dawna co zniknie - część E1+3 i część 105Na. Przy okazji jak jest ze składami wiedeńskimi? Według strony MPK mają 151+138 miejsc, według kmk.krakow.pl 105+71.
PS. Przy okazji, MPK udostępniło schemat Lajkonika do własnoręcznego złożenia
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... zenia.html
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości