Widać już dzisiejszy rozdział taboru tramwajowego przy f~7,5/f~15. Powiem jedno - jest dobrze i przy obecnych, zmniejszonych napełnieniach zupełnie nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń. Pozwolę sobie teraz skomentować tabor na niektórych liniach:
"1" -
Impuls kilka dni temu doskonale zgadł rozdział taboru na tej linii. 11xEU8N oraz 5xNGT6 jest w jej przypadku moim zdaniem idealnym taborem.'
"5" - mało N8C, dużo EU8N. Spodziewałem się trochę innych proporcji, zwłaszcza że teraz EU8N mają wykorzystanie 33/40. Szkoda, wcześnie rano linia ta miała jeszcze trzy brygady N8C, obecnie są zaledwie dwie. Mam nadzieję, że kiedyś wykorzystanie tego taboru zostanie poprawione.
"6" - po powrocie linii nie wróciły tam już NGT6 i mamy aktualnie 7 brygad GT8x. Przy braku "12" oraz "17" jest to jak najbardziej zrozumiałe.
"11" - niestety, na linii mamy dziś HZ275. Czemu nie dało się go zastąpić chociażby jakimś N8S - nie wiem. Szkoda, miałem naprawdę spore nadzieje, że linia ta będzie w 100% niskowejściowa. Niestety, ale się myliłem.
"13" - cztery brygady Konstali, dwie GT8x oraz dziewięć NGT6. Na obecne czasy rozdział ok, jednak docelowo GT8x trzeba będzie usunąć z tej linii (przy normalnych napełnieniach wielokrotnie udowodniono, że tabor ten na "13" się nie nadaje).
"14" - moim zdaniem największa komedia obecnego rozdziału taboru. Na linii tej mamy teraz 5xEU8N oraz ... RP607 i HY857, który dziś debiutował. Najnowszy Lajkonik i 20-letni NGT6/1 to jednak tabor o zupełnie innym przeznaczeniu i pojemności i moim zdaniem nie powinno się go mieszać w obrębie jednej linii. Docelowo do poprawy.
"20" - w TTSS nie wyświetla się wprawdzie jedna brygada, jednak EU8N + NGT6 jest i tak więcej niż miało być w jakdojade.pl. Moim zdaniem rozdział dobry, chociaż Mały Płaszów niestety w dalszym ciągu nie ma ani jednej linii w pełni niskowejściowej.
"21" - wykorzystanie N8S 1/5 i na "21" tylko dwie niskowejściowe brygady. Wprawdzie tak miało być, jednak jak dla mnie zdecydowanie dałoby się to poprawić. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie przynajmniej trzecia niska brygada dojdzie na tą linię.
"24" - TTSS nie wyświetla wielu brygad tej linii, jednak trochę zdziwił mnie tam RY821. Oprócz STL oraz E1+c3 mamy tam więc także NGT8
. Zbędne urozmaicenie, jednak raczej nikomu ono nie przeszkadza. Dziwi mnie tylko dużo nowohuckich brygad na tej linii - wiem, że w Podgórzu 32m mamy trochę deficyt, jednak mam nadzieję, że wraz z kolejnymi dostawami Lajkoników będzie to zmieniane - tak długie wyjazdy/zjazdy muszą być nieopłacalne.
"44" - 4xEU8N, 3xKonstal. Tabor do przewidzenia, jednak czy na pewno na linii szczytowej potrzebna jest większość niskowejściowców (na dodatek o dosyć małej pojemności)?
"50" - trochę boli przewaga taboru 32m (Lajkoniki) na tej linii. Biorąc jednak pod uwagę trwające aktualnie remonty Krakowiaków tragedii nie ma, chociaż po powrocie normalnych napełnień powinno się tam dążyć do jak największej ilości brygad MEGA (jeżeli nie do wszystkich).
Co do pozostałych linii nie mam zastrzeżeń - jest jak miało być i docelowo może tak zostać. Pewne rzeczy oczywiście są do poprawy, m.in. skandalicznie niskie wykorzystanie taboru N8x, jednak jest to raczej dopatrywanie się drobnych błędów przy ogólnie dobrym rozdziale. Mam nadzieję, że po powrocie "12" oraz "17" obecny kierunek będzie w pewnym sensie kontynuowany, chociaż z pewnością będzie to wówczas o wiele większe wyzwanie.