Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sty 2021, 14:03

impuls pisze: 29 sty 2021, 0:12 Na jakdojade.pl jest sześć wysokich brygad 13-i.
Masz rację, pomyliłem się trochę. Mimo wszystko poza nimi spodziewałbym się 4x2x105Na oraz 2xGT8x, podgórskie dwuskłady raczej 60% wykorzystania mieć nie będą.
impuls pisze: 29 sty 2021, 0:12 Wydaje mi się że nawet na dwóch lub trzech brygadach pojawią się NGT6 na którejś linii 3,18 lub 24. Ciężko będzie wysłać 42 RY & HY bo zarówno przy NGT8 prowadzone są prace jak i przy Lajkonikach.
Z tym, że RY/HY mamy już w ilostanie nie 48, a 49 :D. Wychodzi więc niecałe 86% wykorzystania, co jak najbardziej osiągnąć się da (zwłaszcza w przypadku tego taboru). Twoja prognoza tez jest mądra, jednak mam ważne pytanie.
impuls pisze: 29 sty 2021, 0:12 linia 44: 3 x HL, 3 x HZ+, 1 x HK
Dlaczego na "44" miałby pojawić się niezmodernizowany N8S (skoro przewidujesz 5 sztuk HK na linii "5" to domyślam się, że o niezmodernizowany chodzi)? Obecne napełnienia są wprawdzie niewielkie, jednak skierowanie wozu o tak małej pojemności na tą linię docelowo się raczej nie sprawdzi. Przypominam, że jeszcze nie tak dawno, na poprzedniej trasie "44" kursowały wyłącznie 32m E1+c3.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Zieleńczanin » 29 sty 2021, 14:16

Bayer2003 pisze: 29 sty 2021, 14:03 Dlaczego na "44" miałby pojawić się niezmodernizowany N8S (skoro przewidujesz 5 sztuk HK na linii "5" to domyślam się, że o niezmodernizowany chodzi)? Obecne napełnienia są wprawdzie niewielkie, jednak skierowanie wozu o tak małej pojemności na tą linię docelowo się raczej nie sprawdzi. Przypominam, że jeszcze nie tak dawno, na poprzedniej trasie "44" kursowały wyłącznie 32m E1+c3.
N8 to najbardziej pojemne niskopodłogowe 26m z małej ilości miejsc siedzących.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sty 2021, 14:34

Zieleńczanin pisze: 29 sty 2021, 14:16 N8 to najbardziej pojemne niskopodłogowe 26m z małej ilości miejsc siedzących.
Zmodernizowane (HK451-HK456) być może i tak. Z niezmodernizowanymi (HK457-HK461) oraz HK462 nie jest już tak dobrze. To prawda, miejsc siedzących jest tam również mało, jednak dlatego, że po "drugiej stronie" tramwaju zastępują je schody, na których wprawdzie można stanąć, jednak nie jest to ani komfortowe, ani tym bardziej bezpieczne (nieraz zdarzały się już sytuacje, że od tramwaju odpadły drzwi, jednak w przypadku N8S jest jeszcze gorzej - jeżeli odpadną drzwi, a Ty wraz z nimi - możesz wpaść prosto pod tramwaj z przeciwnego kierunku). Do tego dochodzi jeszcze druga kabina motorniczego, która zajmuje jednak dosyć sporo miejsca. Moim zdaniem dwukierunkowe N8 są drugim najmniej pojemnym taborem 26m po GT8x i nadają się do obsługi linii takich jak "2" czy "21" (oczywiście wyrobiłyby również na "1" czy "20"). Na "44" raczej nie jest to dobry pomysł i mam nadzieję, że nigdy ten tabor nie trafi na tą linię.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1324
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 sty 2021, 14:49

Bayer2003 pisze: 29 sty 2021, 14:03
Z tym, że RY/HY mamy już w ilostanie nie 48, a 49 :D. Wychodzi więc niecałe 86% wykorzystania, co jak najbardziej osiągnąć się da (zwłaszcza w przypadku tego taboru). Twoja prognoza tez jest mądra, jednak mam ważne pytanie.

http://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
24+1+23= 48

:D

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sty 2021, 14:54

impuls pisze: 29 sty 2021, 14:49 http://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
24+1+23= 48

:D
Najwyraźniej znowu pomyliłem liczby, za co przepraszam.
Chodziło mi o to, że mamy już ilostan 48 a nie 47 (na prawdę, nie wiem skąd mi to 49 wyszło). Faktycznie to wygląda już nieco gorzej, jednak w dalszym ciągu myślę, że wykorzystanie na poziomie 42 da się osiągnąć :D.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 29 sty 2021, 15:14

Jest plan modernizacji (HK457-HK461)? W przypadku braku planów modernizacyjnych to zastanwiam się czy MPK potrzebne są te wagony, nie lepiej je sprzedać lub skasować na złom?

kucyk
Ekspert
Posty: 1845
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 29 sty 2021, 15:22

impuls pisze: 29 sty 2021, 14:49
Bayer2003 pisze: 29 sty 2021, 14:03
Z tym, że RY/HY mamy już w ilostanie nie 48, a 49 :D. Wychodzi więc niecałe 86% wykorzystania, co jak najbardziej osiągnąć się da (zwłaszcza w przypadku tego taboru). Twoja prognoza tez jest mądra, jednak mam ważne pytanie.

http://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/
24+1+23= 48

:D
Tak liczę i nie zgadzają mi się te obliczenia - zarówno Wasze jak i MPK. Bombardierów NGT8 mamy 24, 1 Nevelo oraz odebranych 22 sztuk Stadlerów (825-831 oraz 840-854 z tym dzisiejszym). Coś jest nie tak z tą matematyką. Oni w MPK wprowadzają na stan wagony nieodebrane?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 29 sty 2021, 15:27

kucyk pisze: 29 sty 2021, 15:22 Tak liczę i nie zgadzają mi się te obliczenia - zarówno Wasze jak i MPK. Bombardierów NGT8 mamy 24, 1 Nevelo oraz odebranych 22 sztuk Stadlerów (825-831 oraz 840-854 z tym dzisiejszym). Coś jest nie tak z tą matematyką. Oni w MPK wprowadzają na stan wagony nie odebrane?
W Hucie (z dzisiejszym) STL mają już zakres numeracji HY840-HY855. Sam HY855 zadebiutował dokładnie tydzień temu na "24", co jest opisane w wątku dotyczącym Lajkoników na tym forum.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1845
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 29 sty 2021, 15:32

Bayer2003 pisze: 29 sty 2021, 15:27 W Hucie (z dzisiejszym) STL mają już zakres numeracji HY840-HY855. Sam HY855 zadebiutował dokładnie tydzień temu na "24", co jest opisane w wątku dotyczącym Lajkoników na tym forum.
Ok. Racja. Zapomniałem, że wprowadzają te wagony jak chcą. Zatem jest 48 sztuk. Zwracam honor. :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 01 lut 2021, 8:35

Widać już dzisiejszy rozdział taboru tramwajowego przy f~7,5/f~15. Powiem jedno - jest dobrze i przy obecnych, zmniejszonych napełnieniach zupełnie nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń. Pozwolę sobie teraz skomentować tabor na niektórych liniach:
"1" - Impuls kilka dni temu doskonale zgadł rozdział taboru na tej linii. 11xEU8N oraz 5xNGT6 jest w jej przypadku moim zdaniem idealnym taborem.'
"5" - mało N8C, dużo EU8N. Spodziewałem się trochę innych proporcji, zwłaszcza że teraz EU8N mają wykorzystanie 33/40. Szkoda, wcześnie rano linia ta miała jeszcze trzy brygady N8C, obecnie są zaledwie dwie. Mam nadzieję, że kiedyś wykorzystanie tego taboru zostanie poprawione.
"6" - po powrocie linii nie wróciły tam już NGT6 i mamy aktualnie 7 brygad GT8x. Przy braku "12" oraz "17" jest to jak najbardziej zrozumiałe.
"11" - niestety, na linii mamy dziś HZ275. Czemu nie dało się go zastąpić chociażby jakimś N8S - nie wiem. Szkoda, miałem naprawdę spore nadzieje, że linia ta będzie w 100% niskowejściowa. Niestety, ale się myliłem.
"13" - cztery brygady Konstali, dwie GT8x oraz dziewięć NGT6. Na obecne czasy rozdział ok, jednak docelowo GT8x trzeba będzie usunąć z tej linii (przy normalnych napełnieniach wielokrotnie udowodniono, że tabor ten na "13" się nie nadaje).
"14" - moim zdaniem największa komedia obecnego rozdziału taboru. Na linii tej mamy teraz 5xEU8N oraz ... RP607 i HY857, który dziś debiutował. Najnowszy Lajkonik i 20-letni NGT6/1 to jednak tabor o zupełnie innym przeznaczeniu i pojemności i moim zdaniem nie powinno się go mieszać w obrębie jednej linii. Docelowo do poprawy.
"20" - w TTSS nie wyświetla się wprawdzie jedna brygada, jednak EU8N + NGT6 jest i tak więcej niż miało być w jakdojade.pl. Moim zdaniem rozdział dobry, chociaż Mały Płaszów niestety w dalszym ciągu nie ma ani jednej linii w pełni niskowejściowej.
"21" - wykorzystanie N8S 1/5 i na "21" tylko dwie niskowejściowe brygady. Wprawdzie tak miało być, jednak jak dla mnie zdecydowanie dałoby się to poprawić. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie przynajmniej trzecia niska brygada dojdzie na tą linię.
"24" - TTSS nie wyświetla wielu brygad tej linii, jednak trochę zdziwił mnie tam RY821. Oprócz STL oraz E1+c3 mamy tam więc także NGT8 :D. Zbędne urozmaicenie, jednak raczej nikomu ono nie przeszkadza. Dziwi mnie tylko dużo nowohuckich brygad na tej linii - wiem, że w Podgórzu 32m mamy trochę deficyt, jednak mam nadzieję, że wraz z kolejnymi dostawami Lajkoników będzie to zmieniane - tak długie wyjazdy/zjazdy muszą być nieopłacalne.
"44" - 4xEU8N, 3xKonstal. Tabor do przewidzenia, jednak czy na pewno na linii szczytowej potrzebna jest większość niskowejściowców (na dodatek o dosyć małej pojemności)?
"50" - trochę boli przewaga taboru 32m (Lajkoniki) na tej linii. Biorąc jednak pod uwagę trwające aktualnie remonty Krakowiaków tragedii nie ma, chociaż po powrocie normalnych napełnień powinno się tam dążyć do jak największej ilości brygad MEGA (jeżeli nie do wszystkich).

Co do pozostałych linii nie mam zastrzeżeń - jest jak miało być i docelowo może tak zostać. Pewne rzeczy oczywiście są do poprawy, m.in. skandalicznie niskie wykorzystanie taboru N8x, jednak jest to raczej dopatrywanie się drobnych błędów przy ogólnie dobrym rozdziale. Mam nadzieję, że po powrocie "12" oraz "17" obecny kierunek będzie w pewnym sensie kontynuowany, chociaż z pewnością będzie to wówczas o wiele większe wyzwanie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 01 lut 2021, 8:55

To o jakie linie chodziło panu Łukaszowi Frankowi kiedy mówił, że nowością na niektórych liniach będzie tabor wielkopojemny

kucyk
Ekspert
Posty: 1845
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 01 lut 2021, 9:00

Przy takim podziale taboru i przedłużających się remontach (czy to możliwe aby tyle wagonów na raz przechodziło remonty?) Krakowiaków, prędko Lajkoników i NGT8 na "9" nie uświadczymy. Na "24" jest kilka wysokich brygad a i na "14" mamy 5 EU8N które według MPK miały być zastępowane Stadlerami. Moim zdaniem jeśli tak będzie to wyglądać (obsada taborowa, takie tempo dostaw i odbiorów) to na "9" 32 metrowe niskopodłogowe tramwaje pojawią najwcześniej w maju. Pod warunkiem nie zmieniania zadania przez MPK i ZTP. :(

impuls
Ekspert
Posty: 1324
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 01 lut 2021, 13:32

Na "24" są dwa NGT6 i teraz już nawet trzy wiednie. Tak jak przypuszczałem braknie taboru typu NGT8 do obsługi jednej linii z 18, 3 lub 24. Padło na "24". Zepsuł się HY844 na linii "3" i przenieśli HY843 z "24" i dlatego jest trzeci wiedeńczyk na tej linii. Huta ma małą rezerwę Lajkoników a wciąż są prowadzone prace serwisowe.

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Dragon » 01 lut 2021, 13:43

No brakło NGT8/STL ale są wolne E1c3, które są równoważne pojemnością, więc dlaczego wysyła się małe wagony? A cyrków z rotowaniem sprawnych wagonów pomiędzy liniami też chyba dawno nie było.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1397
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 01 lut 2021, 13:49

Dragon pisze: 01 lut 2021, 13:43 No brakło NGT8/STL ale są wolne E1c3, które są równoważne pojemnością, więc dlaczego wysyła się małe wagony? A cyrków z rotowaniem sprawnych wagonów pomiędzy liniami też chyba dawno nie było.
Dzisiejszy dzień pod względem taborowym to jeden wielki cyrk.

Co do "24" - skoro nie dało się zapewnić tam 5 brygad STL/NGT8, trzeba było zapisać więcej kursów jako wysokopodłogowe i wysłać tam E1+c3 (jak było na tej linii przed Bożym Narodzeniem). Obecnie jest mniej pasażerów, jednak docelowo nie wyobrażam sobie 26m na "24" przy f~15.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości