Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 22 maja 2021, 13:17

impuls pisze: 22 maja 2021, 6:21 Obecnie jest bardzo duże wykorzystanie Stadlerów ponad 90%. Zatem muszą zwiększyć rezerwę tego typu taboru.
Myślę, że wykorzystania STL 45/50 należy oczekiwać. Ale na obsługę całej "22" nie wystarczy, to prawda. Mam nadzieję, że na połowę brygad wystarczy Lajkoników.
kucyk pisze: 22 maja 2021, 8:21 O ile z hutą do końca czerwca się wyrobią (jeszcze 3 brygady) to pozostaje niestety problem z Podgórzem (też 3 brygady).
W Podgórzu jeszcze nie skończyli "24" w dzień powszedni.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 22 maja 2021, 14:34

Kitek pisze: 22 maja 2021, 13:17 W Podgórzu jeszcze nie skończyli "24" w dzień powszedni.
Ile zostało tam jeszcze brygad do obsadzienia? Tylko 1 NGT6, czy coś jeszcze?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 maja 2021, 22:06

Na "24" jest w dni powszednie osiem brygad. Trzy ma Podgórze i zwykle wysyła dwa NGT8 i jeden NGT6. Huta ma pięć brygad. Już był dłuższy czas, że na wszystkie brygady wysyłali Stadlery. Po skierowaniu na "9" Lajkoników znowu wzrosło wysokie wykorzystanie i czasem brakuje tych ostatnich do obsługi 24-07. I w tym tygodniu często pojawia się jeden wiedeńczyk.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 maja 2021, 9:18

impuls pisze: 27 maja 2021, 22:06 Na "24" jest w dni powszednie osiem brygad. Trzy ma Podgórze i zwykle wysyła dwa NGT8 i jeden NGT6. Huta ma pięć brygad. Już był dłuższy czas, że na wszystkie brygady wysyłali Stadlery. Po skierowaniu na "9" Lajkoników znowu wzrosło wysokie wykorzystanie i czasem brakuje tych ostatnich do obsługi 24-07. I w tym tygodniu często pojawia się jeden wiedeńczyk.
Problemem nie jest wysyłanie Lajkoników na "9" tylko ponowne ich wysyłanie na "50". :)
W tym tygodniu widziałem ich w liczbie 4 - 6 sztuk na tej linii. Widocznie są większe problemy z Krakowiakami. :oops:
Pozytywem ostatnich dni jest większa ilość NGT8 w ruchu. ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 maja 2021, 12:49

Z tego co widziałem to Lajkoniki na "9" od dzisiaj są na brygadach: 01, 02, 04, 06. ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 cze 2021, 0:29

Nie uda się wypełnić w całości linii "9" Lajkonikami w dni powszednie przed wakacjami. W najbliższych dniach do ruchu wejdą RY835 i RY836, To pozwoli na uzupełnienie jednej brygady na "24" taborem 32 metrowym i jednej "9" z Podgórza. Teraz będą sprowadzane Stadlery do Huty z przedziału od HY865-HY869. Cykl od sprowadzenia do Krakowa do wprowadzenia do ruchu trwa zwykle ok. 3 tygodni, czasem dwóch, w jednym tylko przypadku tygodnia. Być może jeszcze w czerwcu w rozkładach przed wakacyjnych wejdzie jeden lub dwa Stadlery też Huty do ruchu co pozwoli na kolejną podmianie na linii "9". Ale i tak braknie głównie na tych brygadach z Podgórza do pełnej obsługi linii "9" taborem niskopodłogowym. Prawdopodobnie w rozkładach wakacyjnych wobec ograniczeń na innych liniach "9" -a wystartuje już w całości niskopodłogowa we wszystkie dni tygodnia.
Po wakacjach będzie możliwość obsadzenia jeszcze jednej linii kilkoma Stadlerami. Jaka to powinna być linia? Poddaję pod dyskusję.
"10" po skierowaniu jej na Solidarności ale tylko w przypadku rozpoczęcia remontu na Ptaszyckiego. To byłby najlepszy scenariusz.
"22" to na dziś najbardziej prawdopodobne
"8" linia ta ma wciąż duży potok pasażerów
"13" może Lajkoniki powinny zastąpić składy 105Na na tej linii
"20" rejon Małego Płaszowa stale się rozwija może wymaga wzmocnienia
"50" zastąpią Krakowiaki a te ufoki na "52". Najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie ale też możliwe.
Więcej opcji nie widzę.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 04 cze 2021, 6:50

Dzisiaj cała "3" podgórska. Nie ma żadnej brygady z Nowej Huty na tej linii. Nawet #RY 834 pokazuje się w Nowym Bieżanowie jako "10" kierunek Pleszów. Przypuszczam, że to "3". ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 cze 2021, 8:48

impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29 Po wakacjach będzie możliwość obsadzenia jeszcze jednej linii kilkoma Stadlerami. Jaka to powinna być linia? Poddaję pod dyskusję.
"10" po skierowaniu jej na Solidarności ale tylko w przypadku rozpoczęcia remontu na Ptaszyckiego. To byłby najlepszy scenariusz.
"22" to na dziś najbardziej prawdopodobne
"8" linia ta ma wciąż duży potok pasażerów
"13" może Lajkoniki powinny zastąpić składy 105Na na tej linii
"20" rejon Małego Płaszowa stale się rozwija może wymaga wzmocnienia
"50" zastąpią Krakowiaki a te ufoki na "52". Najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie ale też możliwe.
Więcej opcji nie widzę.
"8" i "13" od razu odpadają ze względu na to, że nadmiar Lajkoników będzie w Podgórzu, a nie w Hucie. Jeżeli już miałoby dojść do jakiegoś przestawienia brygad i przejęcia większej części "3" lub "18" przez Hutę to wówczas idealnym kandydatem do obsadzenia Lajkonikami wydają się jednak trzy podgórskie brygady "14", które potrzebowałyby tego taboru bardziej niż "8" czy "13".

Co do innych linii:
"10" - jestem na tak, to zdecydowanie najlepsza opcja z tych co wymieniłeś ;).
"20" - wysokie napełnienia na tej linii zdarzają się głównie w opóźnionych brygadach GT8x, które to na dodatek mają najmniejszą pojemność. Priorytetem jest usunięcie tych tramwajów z tej linii, a dopiero w następnej kolejności będzie można myśleć o Lajkonikach (myślę jednak, że nie będzie to już wówczas potrzebne).
"22" - to czy Lajkoniki powinny trafić na tą linię zależy tak naprawdę od tego czy w obecnej (lub podobnej do obecnej) formie powróci linia "12". Jeżeli nie - wtedy Stadlery powinny trafić na "22". Jeżeli tak - lepszą opcją dla "22" będzie wtedy tabor EU8N/NGT6.
"50" - wyłącznie 32m tak (przynajmniej do czasu przedłużenia linii), ale tylko przy f~5 w szczycie. Przy f~7,5 (jak to jest obecnie) należy dążyć do jak największej liczby taboru 40m+, a nie do jego likwidacji (co domyślam się chciałbyś zrobić z ufokami, ponieważ nie napisałeś gdzie miałyby one trafić po zniknięciu z "52").

Podsumowując - przy obecnym podziale brygad między Hutą a Podgórzem najlepszą linią do skierowania Lajkoników jest moim zdaniem "10" lub "22" (w zależności od tego, czy wróci "12" czy nie). Jeżeli doszłoby do przejęcia kilku Podgórskich brygad "3" lub "18" przez Hutę, najlepszym rozwiązaniem będzie wówczas skierowanie Lajkoników na trzy brygady "14". Pozostałe linie to raczej zły pomysł i będzie to zwykłe zmarnowanie kilku Lajkoników, które dałoby się spożytkować lepiej :P.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 cze 2021, 9:13

Jeśli ufoki miałyby zniknąć z "52" to je rozłączą i część wagonów do kasacji. Mam nadzieję, że tak się jeszcze nie stanie i trochę jeszcze przetrwają. W poprzednim mailu podałem alternatywne możliwości skierowania Stadlerów na linie jakie ma MPK. Ale i tak lubi zaskoczyć innym rozwiązaniem. I tak np. dzisiaj huta nie obsługuje trzech brygad na "3" ma mniej brygad o dwie lub trzy na "50" bo przejęło je Podgórze pozostawiła sobie na terenie Zajezdni zwolnione Stadlery. Na "9" Huta wysłała nadal tylko cztery brygady, a mogła spokojnie wszystkie sześć.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 04 cze 2021, 10:53

impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29 Nie uda się wypełnić w całości linii "9" Lajkonikami w dni powszednie przed wakacjami. W najbliższych dniach do ruchu wejdą RY835 i RY836, To pozwoli na uzupełnienie jednej brygady na "24" taborem 32 metrowym i jednej "9" z Podgórza.
Nareszcie skończą "24" ;)
impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29"10" po skierowaniu jej na Solidarności ale tylko w przypadku rozpoczęcia remontu na Ptaszyckiego. To byłby najlepszy scenariusz.
Jeżeli uda się zacząć remont Ptaszyckiego jesienią to bardzo dobry pomysł. Tylko nasuwa się jeszcze pytanie czy nie będą się wzbraniać przed wysyłaniem Lajkoników na Aleję Solidarności (tam też torowisko jest w kiepskim stanie).
impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29"22" to na dziś najbardziej prawdopodobne
Również słuszna idea (tylko taka sama uwaga odnośnie Solidarności).
impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29"8" linia ta ma wciąż duży potok pasażerów
Tutaj nie trzeba zbytnio manewrować tylko zamienić część taboru z linią "18".
impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29"13" może Lajkoniki powinny zastąpić składy 105Na na tej linii
Najpierw niech wagony GT8N przestaną być wysyłane na szczytówki.
impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29"20" rejon Małego Płaszowa stale się rozwija może wymaga wzmocnienia
Tak samo, najpierw usunąć GT8N z tej linii. W dodatku, Lajkoniki na Cichym Kąciku nie są potrzebne, gdyby jeździła do Bronowic to co innego.
impuls pisze: 04 cze 2021, 0:29"50" zastąpią Krakowiaki a te ufoki na "52". Najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie ale też możliwe.
Tylko wtedy linia "50" musiałaby jeździć co 5 minut w szczycie we wszystkich brygadach 32m (łącznie ze szczytówkami). I czy byłoby w takim przypadku zagwarantowane 29 sprawnych Krakowiaków w każdy dzień powszedni (10 na "4" + 19 na "52")? Mogą z tym być problemy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 04 cze 2021, 11:27

Kitek pisze: 04 cze 2021, 10:53 Tylko nasuwa się jeszcze pytanie czy nie będą się wzbraniać przed wysyłaniem Lajkoników na Aleję Solidarności (tam też torowisko jest w kiepskim stanie).
Przecież Lajkoniki dojeżdżają tamtędy codziennie do zajezdni :lol:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 04 cze 2021, 11:28

impuls pisze: 04 cze 2021, 9:13 I tak np. dzisiaj huta nie obsługuje trzech brygad na "3" ma mniej brygad o dwie lub trzy na "50" bo przejęło je Podgórze pozostawiła sobie na terenie Zajezdni zwolnione Stadlery. Na "9" Huta wysłała nadal tylko cztery brygady, a mogła spokojnie wszystkie sześć.
Dzisiaj kilka linii ma obcięte częstotliwości z f~7,5 do f~15 i z tego wynikają te wszystkie zmiany. Są one zapewne tymczasowe i nie należy się do nich zbytnio przyzwyczajać.
Kitek pisze: 04 cze 2021, 10:53 Tylko nasuwa się jeszcze pytanie czy nie będą się wzbraniać przed wysyłaniem Lajkoników na Aleję Solidarności (tam też torowisko jest w kiepskim stanie).
Jak do Krakowa przyjeżdżały pierwsze Lajkoniki, były one testowane na liniach takich jak "4", "21", "22", czy nawet "76". Ponadto przez Aleję Solidarności jeżdżą także np. Krakowiaki, więc raczej nie ma przeciwwskazań co do skierowania kilku STL na to torowisko.
Kitek pisze: 04 cze 2021, 10:53 Tutaj nie trzeba zbytnio manewrować tylko zamienić część taboru z linią "18".
Co do "18" to z decyzją wstrzymałbym się do powrotu stacjonarnej nauki na uczelniach. Osobiście myślę, że wtedy jednak tabor 32m na "18" będzie mógł się obronić ;).
Kitek pisze: 04 cze 2021, 10:53 Najpierw niech wagony GT8N przestaną być wysyłane na szczytówki.
Kitek pisze: 04 cze 2021, 10:53 Tak samo, najpierw usunąć GT8N z tej linii.
Na "13" zwykle mamy 2 brygady GT8x, a na "20" są to chyba 4 brygady. Łącznie 6 brygad - dokładnie tyle ma obecnie zawieszona linia "12". Dodatkowo niektóre brygady w tym taborze miała też szczytowa linia "17" (również obecnie zawieszona). Jeżeli te linie powrócą, GT8N na "13" oraz "20" już raczej się nie pojawią, a obecnie z powodu tych zawieszeń niestety trzeba je na siłę gdzieś posyłać.
Kitek pisze: 04 cze 2021, 10:53 I czy byłoby w takim przypadku zagwarantowane 29 sprawnych Krakowiaków w każdy dzień powszedni (10 na "4" + 19 na "52")? Mogą z tym być problemy.
29/37 (wliczam w to jeszcze Protrama) to zaledwie 78%. Jest to bardzo małe wykorzystanie i myślę, że spokojnie da się to osiągnąć. Pytanie tylko co wtedy z rozłączonymi ufokami? Obawiam się, że powrót 2x105Na na linie takie jak "1" czy "20" nie zostałby przez pasażerów dobrze odebrany.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 04 cze 2021, 12:20

Tramwajolog14 pisze: 04 cze 2021, 11:27 Przecież Lajkoniki dojeżdżają tamtędy codziennie do zajezdni :lol:
Ale nie liniowo ;) W dodatku, pętla Kopiec Wandy nie jest przewidziana do remontu...
Bayer2003 pisze: 04 cze 2021, 11:28 Pytanie tylko co wtedy z rozłączonymi ufokami? Obawiam się, że powrót 2x105Na na linie takie jak "1" czy "20" nie zostałby przez pasażerów dobrze odebrany.
Na "1" nie wrócą ze względu na stan torowiska na Kościuszki i Zwierzynieckiej. "20" byłaby prawdopodobnym kandydatem do powrotu kilku 2x105Na :(
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 04 cze 2021, 17:48

Kitek pisze: 04 cze 2021, 12:20
Tramwajolog14 pisze: 04 cze 2021, 11:27 Przecież Lajkoniki dojeżdżają tamtędy codziennie do zajezdni :lol:
Ale nie liniowo ;) W dodatku, pętla Kopiec Wandy nie jest przewidziana do remontu...
Bayer2003 pisze: 04 cze 2021, 11:28 Pytanie tylko co wtedy z rozłączonymi ufokami? Obawiam się, że powrót 2x105Na na linie takie jak "1" czy "20" nie zostałby przez pasażerów dobrze odebrany.
Na "1" nie wrócą ze względu na stan torowiska na Kościuszki i Zwierzynieckiej. "20" byłaby prawdopodobnym kandydatem do powrotu kilku 2x105Na :(
Konstale to idealny tabor na śmietnikowe torowisko, nie wiem o czym mówisz. Ale imho na Kościuszki to trzeba ZKA już.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 04 cze 2021, 19:59

Lw25 pisze: 04 cze 2021, 17:48 Konstale to idealny tabor na śmietnikowe torowisko, nie wiem o czym mówisz. Ale imho na Kościuszki to trzeba ZKA już.
Oj trzeba... Dziś przejeżdżałem tamtędy wtedy, kiedy usuwano wybrzuszenie - na całej ul. Kościuszki było łącznie kilka lekkich wybrzuszeń. Nie wiem jakim cudem te tramwaje tamtędy jeżdżą :shock:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości