Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 14 wrz 2021, 1:03

Dokładnie rok temu dane z 21.09.20 mieliśmy rekordową ilość 251 brygad w ruchu, przy zaledwie 296 pociągach w inwentarzu. Teraz mamy rekordową ilość pociągów w inwentarzu w historii 311 ale 20.09.21 wyślą 242 brygady (+/- 1). Zatem rezerwa będzie zdecydowanie większa.
Trochę historii.
Ilość wagonów oraz pociągów od początku istnienia tramwajów w Krakowie ciągle rosła. Bardzo dynamicznie wzrastała w latach 60 -ch i 70 -ch XX wieku. W 1978 zanotowałem największą ilość wagonów w inwentarzu 573, które tworzyły 283 pociągi zwykle dwu lub trzy wagonowe. W latach 1980-83 ilość pociągów w inwentarzu doszła do największego poziomu w XX wieku, przekraczała lekko 290, ale już ilość wagonów spadała. Od 1984 ilość pociągów i też wagonów w inwentarzu zaczęła systematycznie spadać. W 2009 roku mieliśmy zaledwie 239 pociągów w inwentarzu i poniżej 200 w ruchu w dni powszednie. Od drugiej dekady XXI wieku notujemy znowu dynamiczny wzrost.
Trójwagonowa N-a to długość dzisiejszego NGT8 i zabierała podobną ilość pasażerów. Dlatego istotna jest ilość pociągów niż wagonów. Podobnie jest w przypadku porównania ufoka z Krakowiakiem. Od kilkunastu miesięcy ilość wagonów spadła poniżej 400 ale przestrzeni pasażerskiej wzrosła. Stało się to za sprawą połączenia 10 ufoków i sprowadzenia nowych 32-metrowych 50 Stadlerów. Przez kilkanaście miesięcy z krajobrazu znikło 20 składów 105Na (10 wagonów skasowano a z 30 zrobiono ufoki) i jeszcze więcej składów wiedeńskich.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 15 wrz 2021, 12:13

brovar pisze: 13 wrz 2021, 20:35
fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 A optymalnym rozwiązaniem dla Huty w kwestii niskaczy nie jest w pełni zniskopodłogowanie "52", lecz uczynienie tego z "21".
To tylko Twoja wyobraźnia, obserwacje pokazują coś zgoła odmiennego.
fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Już wolę, żeby po mieście kursowały trójskłady, niż żeby tłuc się częściej mniej pojemnymi dwuskładami.
To proszę sobie utworzyć linie muzealną, a nie urządzać śmietnik na magistralnej linii.
fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 Wiadomo, że obecna sytuacja nie jest zbyt komfortowa - Uffa się psują (i należy coś z tym zrobić!),
Zrobiono, rano zepsuł się #RZ204 :lol:
fistaszek pisze: 11 wrz 2021, 18:43 ale nie ma zbytnio innego rozwiązanie, które można by zaproponować w zamian bez straty dla pasażerów. Mam wrażenie że w tym momencie jesteś jak typowy "krzykacz": będziesz narzekał i narzekał, ale nie zaproponujesz lepszego rozwiązania - bo takie, według mnie, nie istnieje.
Proszę propozycja rozdysponowania taboru po przywróceniu "17" i "74"
Obrazek

Skąd weźmiesz tyle 2x105Na? Nikt Ci nie usunie 3x105Na bo brakuje wagonów o takiej pojemności+ dopiero co stworzyli nowego. Pomyśl zanim coś napiszesz

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 16 wrz 2021, 0:05

Scania_9640 pisze: 15 wrz 2021, 12:13Skąd weźmiesz tyle 2x105Na? Nikt Ci nie usunie 3x105Na bo brakuje wagonów o takiej pojemności+ dopiero co stworzyli nowego. Pomyśl zanim coś napiszesz
Na ten moment taboru 40+ nie brakuje (po wzmocnieniach linii "50" rozwiązuje się problem), od tego tygodnia codziennie odpoczywa 9 Krakowiaków.

Na stanie mamy tak:

10/14 - Podgórze
15/20 - Huta
nie licząc dwóch w remoncie i Protrama.

Gdyby brakowało, to by wyjeżdżały w większej ilości proste i logiczne.

Natomiast urealnię Ci rozpiskę jaką można wprowadzić z korzyścią dla ludzi, zostawiając uffoki.

Obrazek
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2021, 10:13

brovar pisze: 16 wrz 2021, 0:05
Scania_9640 pisze: 15 wrz 2021, 12:13Skąd weźmiesz tyle 2x105Na? Nikt Ci nie usunie 3x105Na bo brakuje wagonów o takiej pojemności+ dopiero co stworzyli nowego. Pomyśl zanim coś napiszesz
Na ten moment taboru 40+ nie brakuje (po wzmocnieniach linii "50" rozwiązuje się problem), od tego tygodnia codziennie odpoczywa 9 Krakowiaków.

Na stanie mamy tak:

10/14 - Podgórze
15/20 - Huta
nie licząc dwóch w remoncie i Protrama.

Gdyby brakowało, to by wyjeżdżały w większej ilości proste i logiczne.

Natomiast urealnię Ci rozpiskę jaką można wprowadzić z korzyścią dla ludzi, zostawiając uffoki.

Obrazek
W dalszym ciągu nie ma 13 składów 2x105Na (wolnych bez napraw) to po pierwsze, a po drugie nie myślisz, że te Krakowiaki może przechodzą naprawy itp? W Krakowie od lat jest deficyt na takie pojazdy więc nie pisz głupot, że nie brakuje 40m tramwai bo brakuje, + na 50 zdecydowanie więcej powinno trafić 40m wagonów bo w STL panuje straszny tłok już teraz, a co dopiero jak wrócą studenci.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 16 wrz 2021, 10:52

Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17". Linia "49" zaczyna i kończy przy Tauron Arena pozostanie w całości w obsłudze PH. Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza. Na tej ostatniej może być osiem brygad lub siedem z wtyczką z "17". Kolejna wtyczka z "17" może pojawić się na "19" zamiast 19-07. Linia "10" przez Solidarności o trzy minuty dłużej może otrzymać brygadę 10-11.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 16 wrz 2021, 11:25

impuls pisze: 16 wrz 2021, 10:52 Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17". Linia "49" zaczyna i kończy przy Tauron Arena pozostanie w całości w obsłudze PH. Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza. Na tej ostatniej może być osiem brygad lub siedem z wtyczką z "17". Kolejna wtyczka z "17" może pojawić się na "19" zamiast 19-07. Linia "10" przez Solidarności o trzy minuty dłużej może otrzymać brygadę 10-11.
Na 10 będzie jedna brygada mniej. Masz krótszy przelot

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2021, 11:48

Adrian14 pisze: 16 wrz 2021, 11:25
impuls pisze: 16 wrz 2021, 10:52 Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17". Linia "49" zaczyna i kończy przy Tauron Arena pozostanie w całości w obsłudze PH. Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza. Na tej ostatniej może być osiem brygad lub siedem z wtyczką z "17". Kolejna wtyczka z "17" może pojawić się na "19" zamiast 19-07. Linia "10" przez Solidarności o trzy minuty dłużej może otrzymać brygadę 10-11.
Na 10 będzie jedna brygada mniej. Masz krótszy przelot

Tak dokładnie, teraz jest 58min, a będzie 55min. Ale może zostanie tyle samo brygad

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 16 wrz 2021, 11:53

Są rozkłady tramwajów od poniedziałku. Linia "9" odzyskuje jeden zabrany kurs sprzed 10 dni - jest przesunięcie kursu na późny wieczór (po godzinie 23). Co do pozostałych linii to nie zmienia się tylko rozkład linii "3". Pozostałe linie mają zmienione rozkłady. ;)

Są już rozpisane rozkłady na jakdojadę.pl i wynika z nich, że "9" pozostaje w całości niskopodłogowa. W całości wysokopodłogowe są linie: "10", "22", "49" oraz "74". Również "6", "11", "17" są w całości wysokopodłogowe ale w to akurat nie wierzę. :D

Również nie wierzę we w całości niskopodłogową "13" a taka ma niby być. :lol:

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 16 wrz 2021, 11:58

kucyk pisze: 16 wrz 2021, 11:53 Również "6", "11", "17" są w całości wysokopodłogowe ale w to akurat nie wierzę. :D
A tam nie będzie przypadkiem GT8N/C?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 wrz 2021, 12:16

Na jakdojade już od dłuższego czasu błędnie pokazuje na niektórych liniach oznaczenia niskiej podłogi. Według rozkładów MPK "6" i "17" w całości niskopodłogowe, "11" nie ma "ramki", więc Konstal z Huty zapewne pozostanie, tak samo jak i na "13" będą wysokopodłogowe wagony. A resztę dowiemy się w poniedziałek co dokładnie w jakiej ilości się zamelduje na mieście, więc czekamy :D
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 16 wrz 2021, 12:21

Scania_9640 pisze: 16 wrz 2021, 10:13 na 50 zdecydowanie więcej powinno trafić 40m wagonów bo w STL panuje straszny tłok już teraz, a co dopiero jak wrócą studenci.
Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Michajlo » 16 wrz 2021, 12:24

Czyli nie ma co liczyć nawet podczas remontu Ptaszyckiego że na linii "10" będzie chociaż 1 nowszy wagon? To samo na 22 będą same E1+C3?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 16 wrz 2021, 12:51

kucyk pisze: 16 wrz 2021, 11:53

Również nie wierzę we w całości niskopodłogową "13" a taka ma niby być. :lol:
Akurat bardzo możliwe, że będzie cała niska, skoro 74 cała wysoka

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 16 wrz 2021, 14:20

pasazer_mobilisu pisze: 16 wrz 2021, 12:21
Scania_9640 pisze: 16 wrz 2021, 10:13 na 50 zdecydowanie więcej powinno trafić 40m wagonów bo w STL panuje straszny tłok już teraz, a co dopiero jak wrócą studenci.
Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.
No i co z tego, że co 5min? I tak będzie tłok duży, jak to miało miejsce przy wcześniejszych F5 ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 16 wrz 2021, 14:46

impuls pisze: 16 wrz 2021, 10:52 Według rozkładów MPK dwie "17" zaczynają i kończą na Makach. Można prognozować, że będzie tak jak przed zawieszeniem dwa GT8N i pięć EU8N na "17".
Szkoda, póki nie ma "12" to właśnie głównie GT8N powinny być posyłane na tą linię, a EU8N mogłyby zostać wówczas skierowane np. na pozostałe trzy brygady linii "21" (chyba że jest w planach przywrócenie "12" w kolejnym, III etapie).
impuls pisze: 16 wrz 2021, 10:52 Na "74" trzy lub cztery brygady rozpoczynać będą na pętli Dworzec Towarowy i to mogą być brygady z Podgórza.
Wątpię żeby były to brygady podgórskie - linia "74" jest linią całodzienną i nie ma żadnej pętli blisko zajezdni, więc część pociągów po prostu wyjedzie z PH od razu na Dworzec Towarowy.
pasazer_mobilisu pisze: 16 wrz 2021, 12:21 Zanim studenci wrócą (o ile w ogóle) "50" pojedzie co 5 minut w szczycie, czyli będzie o połowę więcej kursów niż teraz. Pomyśl zanim coś napiszesz.
Osobiście nie krytykowałbym tak użytkownika Scania_9640. Skoro podjęto decyzję o wprowadzeniu f~5 na "50" to znaczy, że napełnienia tam w szczycie muszą być naprawdę spore. Około połowa brygad w Krakowiakach wydaje się moim zdaniem realnym i rozsądnym rozwiązaniem.
Michajlo pisze: 16 wrz 2021, 12:24 Czyli nie ma co liczyć nawet podczas remontu Ptaszyckiego że na linii "10" będzie chociaż 1 nowszy wagon? To samo na 22 będą same E1+C3?
Tego dowiemy się 20.09, jednak niestety te wysokopodłogowce gdzieś muszą jeździć. Na kursujące od tego dnia 23 linie tramwajowe, aż 15 będzie miało w pełni niską podłogę. Na kolejnych czterech ("11", "13", "21", "52") przynajmniej połowa brygad będzie niskopodłogowa. Czy to na pewno taki zły wynik?
damian_krk2 pisze: 16 wrz 2021, 12:51 Akurat bardzo możliwe, że będzie cała niska, skoro 74 cała wysoka
Nie będzie, ponieważ na stronie MPK nie ma ramki. Jeżeli chodzi o wysokość podłogi to jakdojade.pl zwykle się myliło.

Jasnowidzem nie jestem, jednak rozdziału taboru na większości linii można się spodziewać. Osobiście spodziewam się czegoś takiego:

1: 11xEU8N, 5xNGT6
2: 3xEU8N, 1xNGT6
3: 14x32m
4: 10xMEGA
5: 5xN8C, 2xEU8N
6: 7xGT8C/N
8: 15xNGT6
9: 9x32m
10: 5x32m, 5xE1+c3
11: 6xGT8C/N, 1x2x105Na
13: 9xNGT6, 4x2x105Na, 2xGT8C/N
14: 6x32m, 3xNGT6
17: 5xEU8N, 2xGT8C/N
18: 15x32m
19: 4xNGT6, 2xEU8N
20: 6xEU8N, 3xNGT6, 3xGT8C/N
21: 2xN8S/HK462, 2xE1, 1xEU8N, 1x2x105Na
22: 10xE1+c3
24: 8x32m
49: 6x2x105Na
50: 8xMEGA, 9x32m
52: 11xMEGA, 8x3x105Na
74: 8xE1+c3
R: 2xEU8N, 2xGT8C/N, 1xNGT6

2x105Na: 12/15
3x105Na: 8/10
MEGA: 29/37
E1: 2/9
E1+c3: 23/36
EU8N: 32/40
GT8C/N: 22/28
N8C: 5/6
N8S/HK462: 2/6
NGT6: 41/50
32m: 66/75

Łącznie: 242/312 - od rekordu niestety daleko. Nawet jeżeli będzie jeszcze III etap wzmocnień to będzie ich docelowo albo 248 (w przypadku przywrócenia "12"), albo 250 (w przypadku f~5 na "52"). Przyszłe remonty (np. Krowodrza Górka) sprawią, że nawet po otwarciu Trasy Łagiewnickiej na pewno tych 250 nie przekroczymy. Przy takim wykorzystaniu taboru spokojnie dałoby się wprowadzić w pełni niską podłogę na liniach "11" i "21". Wiadomo że od 20.09 tak się nie stanie, jednak duża szansa, że ten rozdział taboru nie będzie jeszcze ostateczny.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości