Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 23 wrz 2021, 16:22

Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 15:54 Eee... Mógłbyś sprecyzować, bo nie wiem, o który mój komentarz Ci chodzi (nie przypominam sobie, abym cokolwiek takiego wykazywał).
Wypisywałeś pomiary z linii "13" w innym wątku wykazujące, że do tej linii wejdzie wielu dodatkowych pasażerów.
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:43 Pomiary z dnia 22.09.2021:
Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 15:54I wgl nie widzę powiązania odpowiedzi z tym co zacytowałeś ;_; .
Wspominasz o wysokich napełnieniach linii tramwajowych na ciągu bronowickim i piszesz, że
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02ale "14"? Tam każdy lajkonik się przyda ;) .
zapominając, że na tej linii Lajkoniki są taborem dominującym.

Dodatkowo, przypomnę co pisał Dyrektor Franek przy skróceniu "14" do pętli Bronowice:
Łukasz Franek pisze:Od strony Bronowic zatloczenie wynika z rozkładu, że np. jest to pierwszy tramwaj po dłuższym odstępie w rozkładzie, albo się zajechały składy na pętli, albo akurat autobus aglomeracyjny wysadzil tłum. Zdecydowana większość pasażerów jedzie pod Bagatele i nie robi im różnicy numer linii.
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/3015346308516880
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 23 wrz 2021, 16:47

Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 15:54No zakładam oczywiście jakieś zmiany w przydziale zajezdni. Jeśli musiałyby być jakieś brygady z Huty, to proponowałbym EU8N.
No EU8N jest co najwyżej niskopodłogowy w jednym członie. Jeśli na "8" mają być Lajkoniki to na pewno nie kosztem" 9". Prędzej kosztem linii "18" ale z tym trzeba zaczekać do października, aż zobaczymy prawdziwą frekwencję.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 16:47

Kitek pisze:Wypisywałeś pomiary z linii "13" w innym wątku wykazujące, że do tej linii wejdzie wielu dodatkowych pasażerów.
Nie, nie. Te pomiary właśnie miały wykazać, że w "13" nie ma tłoków (o których pisał inny użytkownik).
Jeszcze dodam (bo może chodzi Ci o to, że proponowałem E1+c3 na "13"), mój rozdział taboru zakładał Wiedeńce na "13", ale potem razem z Bayerem doszliśmy do wniosku, że "13" nie będzie miała tak dużych napełnień, jak przed pandemią.
Kitek pisze:Wspominasz o wysokich napełnieniach linii tramwajowych na ciągu bronowickim i piszesz, że
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02ale "14"? Tam każdy lajkonik się przyda ;) .
zapominając, że na tej linii Lajkoniki są taborem dominującym.
Nie nie nie. Pamiętam, że na "14" jest więcej STL (dokładnie w proporcjach 6:3), jednak to nie zmienia faktu, że każdy kolejny (chyba tego słowa wcześniej zabrakło) Lajkonik na "14" się przyda. I tu nie chodzi tylko o ciąg bronowicki (gdzie napełnienia narazie faktycznie nie są ogromne), ale o al. Pokoju. Obecnie tłumów nie ma, ale jestem przekonany, że od października będą (mając w pamięci to, co było przed pandemią).

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 23 wrz 2021, 19:06

Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:47 Nie, nie. Te pomiary właśnie miały wykazać, że w "13" nie ma tłoków (o których pisał inny użytkownik).
Rzadko kiedy jest tłok na "13" na ciągu bronowickim.
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02 Obecnie tłumów nie ma, ale jestem przekonany, że od października będą (mając w pamięci to, co było przed pandemią).
Przewiduję, że w październiku zajdą korekty w rozdziale taboru (jak się sytuacja ostatecznie wyjaśni z potokami).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 21:50

Kitek pisze: 23 wrz 2021, 19:06
Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:47 Nie, nie. Te pomiary właśnie miały wykazać, że w "13" nie ma tłoków (o których pisał inny użytkownik).
Rzadko kiedy jest tłok na "13" na ciągu bronowickim.
Tak. I pomiary właśnie mają to potwierdzić i jednocześnie obalić to:
Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 21:30 To Ty chyba nie widziałeś 13, dziś w NGT6 na Bagateli był straszny tłok, i nie tylko dziś tak jest. W 105Na jest jeszcze gorzej pomimo, że mają trochę większą pojemność.
Kitek pisze: 23 wrz 2021, 19:06 Przewiduję, że w październiku zajdą korekty w rozdziale taboru (jak się sytuacja ostatecznie wyjaśni z potokami).
Byłoby dobrze, ale na szczęście w planach jest dokończenie "Lajkonikowania" "14".

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 24 wrz 2021, 22:35

W dni powszednie nie udało się na linię "10" wysłać czegoś niskiego. Musieliby zabrać z innej linii lub zastosować ryzykowne wykorzystanie taboru. Ale w dni wolne taboru jest sporo wolnego i powinni chociaż kilka brygad wysłać niskich na dychę. "10" pozostała ostatnią linią wysokopodłogową całotygodniową a torowisko na jej trasie jest teraz super. Odnowiony Pleszów i Ujastek, Krakowska a wcześniej JP II czy Mogilska.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 25 wrz 2021, 10:38

Z tym „super” to bym nie przesadzał – trudno określić stan torowiska na al. Solidarności jako „super”. Niemniej, jego stan nie jest tak zły, by nie puszczać tam wagonów niskopodłogowych („4”, część brygad „22”). Jednak nawet dziś, w sobotę, na tej linii nie ma ani jednej brygady niskiej – a przynajmniej TTSS nic nie pokazuje. Wielka szkoda.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 26 wrz 2021, 11:35

Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 21:50
Kitek pisze: 23 wrz 2021, 19:06
Tramwajolog14 pisze: 23 wrz 2021, 16:47 Nie, nie. Te pomiary właśnie miały wykazać, że w "13" nie ma tłoków (o których pisał inny użytkownik).
Rzadko kiedy jest tłok na "13" na ciągu bronowickim.
Tak. I pomiary właśnie mają to potwierdzić i jednocześnie obalić to:
Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 21:30 To Ty chyba nie widziałeś 13, dziś w NGT6 na Bagateli był straszny tłok, i nie tylko dziś tak jest. W 105Na jest jeszcze gorzej pomimo, że mają trochę większą pojemność.
Kitek pisze: 23 wrz 2021, 19:06 Przewiduję, że w październiku zajdą korekty w rozdziale taboru (jak się sytuacja ostatecznie wyjaśni z potokami).
Byłoby dobrze, ale na szczęście w planach jest dokończenie "Lajkonikowania" "14".
Napiszę krótko bo nie mam ochoty ciągnąć dyskusji dotyczących napełnienia na "13". Każdy widzi i pisze co chce. Papier wszystko przyjmie. :D
Pytałem się siostry w tygodniu jak jest z napełnieniem na "13" bo osobiście jeździ codziennie z Bieżanowa do przystanku "Batorego" ucząc się w pobliskim liceum. Odpowiedziała mi krótko - dużo a nieraz bardzo dużo niezależnie od taboru. :)
Moje rozważania są takie. Rano z Bieżanowa jest duży potok do Bagateli (szczególnie, że linia "6" kursuje dopiero po godzinie "6" z Kurdwanowa).
Kiedy siostra kończy zajęcia w okolicach godziny 13,00 - 14,00 to jeszcze "13" kursuje rzadko co 15 minut więc i pasażerów jest zapewne więcej chcących się z ciągu bronowickiej wydostać do rejonów południowych Krakowa. Zapewne w godzinach kursowania co 7,5 minut jest nieco luźniej. Ale czy na pewno? :shock:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 26 wrz 2021, 14:16

kucyk pisze: 26 wrz 2021, 11:35Napiszę krótko bo nie mam ochoty ciągnąć dyskusji dotyczących napełnienia na "13". Każdy widzi i pisze co chce. Papier wszystko przyjmie. :D
Pytałem się siostry w tygodniu jak jest z napełnieniem na "13" bo osobiście jeździ codziennie z Bieżanowa do przystanku "Batorego" ucząc się w pobliskim liceum. Odpowiedziała mi krótko - dużo a nieraz bardzo dużo niezależnie od taboru. :)
Moje rozważania są takie. Rano z Bieżanowa jest duży potok do Bagateli (szczególnie, że linia "6" kursuje dopiero po godzinie "6" z Kurdwanowa).
Kiedy siostra kończy zajęcia w okolicach godziny 13,00 - 14,00 to jeszcze "13" kursuje rzadko co 15 minut więc i pasażerów jest zapewne więcej chcących się z ciągu bronowickiej wydostać do rejonów południowych Krakowa. Zapewne w godzinach kursowania co 7,5 minut jest nieco luźniej. Ale czy na pewno? :shock:
Jest tyle różnych czynników składających się na napełnienia tramwaju na konkretnym kursie, że nie jesteśmy w stanie nawet ich wymienić. Co do "13" to pełna zgoda, dodam tylko, że linia "24" rozkładowo jedzie minutę przed "13" poza szczytem na ciągu bronowickim (czyli może wypaść też tak, że to "13" jedzie pierwsza "w stadzie"). Jak wspomniałem w innym wątku, szczyt na "13" powinien zaczynać się od około 13:30 z Bronowic. A co do taboru, wydaje się, że obecny rozdział jest na tej linii optymalny i nawet daje radę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 27 wrz 2021, 12:48

Sobotni tekst Pana M. Wojtaszka, ten akapit pokazuje jak Kraków nadal jest "do tyłu" w kwestii planowania taboru w weekendy.
Dwa trójskłady na linii 52 w soboty
PSMKMS pisze:Z jednej strony pasjonatów komunikacji na pewno ucieszy możliwość zobaczenia na linii trójskładu w sobotę. Z drugiej jednak strony, w Krakowie obecnie jest na tyle niskopodłogowych wagonów tramwajowych, że spokojnie mogłyby one obsłużyć wszystkie brygady w dni wolne. W Gdańsku od wielu lat nie zobaczymy wysokopodłogowego tramwaju na ulicach miasta w sobotę czy w dzień świąteczny. W Krakowie wciąż jest to nieosiągalne.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... 2-w-soboty
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 27 wrz 2021, 13:27

Kitek pisze: 27 wrz 2021, 12:48 Sobotni tekst Pana M. Wojtaszka, ten akapit pokazuje jak Kraków nadal jest "do tyłu" w kwestii planowania taboru w weekendy.
Dwa trójskłady na linii 52 w soboty
PSMKMS pisze:Z jednej strony pasjonatów komunikacji na pewno ucieszy możliwość zobaczenia na linii trójskładu w sobotę.
Czego nie wiesz.
Komunikacja w Krakowie nie jest dla mieszkańców, tylko dla pasjonatów.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 wrz 2021, 13:29

Wprowadzono kosmetyczne zmiany ale korzystne w przydziale taboru w dni powszednie. Podgórze zwiększyło udział jednego krakowiaka w ruchu do 11-u. Teraz są dwa szczytowe na 50 Krakowiaki i dwa NGT8. Dzięki temu mogli skierować na "14" jednego NGT8. Z "14" jeden NGT6 powędrował na "20". W ten sposób nie ma już GT8N na "20". Wygląda też na to, że są trzy rezerwy GT8N i nie ma rezerwy NGT6. Na szczytowych brygadach dzisiaj cztery GT8N i trzy składy 105-ek. Nie wiem czy to stała zmiana czy tylko jednorazowa.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 wrz 2021, 15:26

Dziś pojawiło się 30 Stadlerów z Huty i 14 z Podgórza, dodatkowo w systemie widać na podstawie położenia GPS, że wagon HY857 zameldował się dziś w Zajezdni Podgórze.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 wrz 2021, 21:14

Kitek pisze: 28 wrz 2021, 15:26 Dziś pojawiło się 30 Stadlerów z Huty i 14 z Podgórza, dodatkowo w systemie widać na podstawie położenia GPS, że wagon HY857 zameldował się dziś w Zajezdni Podgórze.
Zwykle było 29 HY z Huty w ruchu ale dzisiaj było dziewięć na "50" i tylko jeden Krakowiak z PH i liczba wzrosła. A HY857 jest reanimowany w TR od kilku dni po urazach spadniętego na niego drzewa.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 wrz 2021, 22:02

Kitek pisze: 28 wrz 2021, 15:26 Dziś pojawiło się 30 Stadlerów z Huty i 14 z Podgórza, dodatkowo w systemie widać na podstawie położenia GPS, że wagon HY857 zameldował się dziś w Zajezdni Podgórze.
Czy to ostateczna liczba? Pytam bo dzisiaj cały dzień na "9" było 8 Lajkoników zamiast 9 (dokładnie to 2 z Podgórza a 6 z Nowej Huty). :shock:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości