Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 17 paź 2021, 10:02

MPK musi utrzymywać wysoki ilostan w inwentarzu obecnie 311 pociągów, na wypadek powrotu "52" do 5 min lub "12". W perspektywie jest oddanie trasy Łagiewnickiej która wymusi wzrost brygad a także oddanie Ptaszyckiego. Dlatego utrzymują przy życiu E1 solo które obecnie można skierować wyłącznie na "21". Jeśli skasowaliby te wagony ilość na stanie pociągów pozostałaby zbyt mała na przyszłe miesiące. Każdy typ taboru musi być w ruchu. Dopiero dostawa II serii Stadlerów pozwoli na zmiany taborowe. Myślałem, że po zawieszeniu "16" skasują kilka E1 solo ale jak widać trzymają je pomimo że niektóre się łuszczą i sypią np. HW168. Nic z nimi już nie robią, ale się wymiennie pokazują na "21".

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 07 lis 2021, 9:56

Zrobiłem sobie porównanie przydziału taboru tramwajowego DP z 8.01.18 po wprowadzeniu optymalizacji
http://kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2018_01_08p.pdf
z dzisiejszym po ukończonych dostawach Stadlera i ukształtowaniu się przydziału taboru. Ilość brygad w ruchu praktycznie ta sama, dzisiaj jest więcej o dwie rezerwy w sumie są 244 brygady przy sześciu rezerwach. Przydział taboru na liniach 4, 5, 8, 10, 18, 22 nie uległ zmianie. Na kilku uległ nieznacznie na podobny typ taboru 2, 6, 17, 19. Chociaż trzeba tutaj dodać, że już nie ma GT8S a wagony przeszły modernizację z niskim członem na GT8N czy GT8C. Nie ma już składów 105Na na 1, 9, 20 a na 11 pozostał tylko jeden. Linie te są niskopodłogowe za wyjątkiem wspomnianej jednej 11-i.
Bardziej pojemny tabor mamy teraz na linii 3, 50. Wyleciały składy wiedeńskie z 9, 14, 24 i 52. Składów wiedeńskich nie ma też na 44 ale są na 74 która zastępuje ją. Poprawie uległ tabor na 21, bo były same E1 solo. Linia 13 też ma dzisiaj lepszy tabor za sprawą większej ilości NGT6 chociaż pojawiły się składy 105Na. Na "52" praktycznie ilość Krakowiaków pozostała ta sama, zmniejszono ilość brygad i zamieniono wiednie na ufoki. Udział taboru niskopodłogowego za sprawą modernizacji GT8S i dostawy Stadlerów wzrósł o 20% z ok. 56% do 78%. Obecnie pojawia się ok. 50 brygad wysokich w dni powszednie. Nowe Stadlery się przyjęły, mają niską awaryjność i wysoki współczynnik wykorzystania na poziomie 85-90% (43-45 brygad w ruchu).
Druga dostawa Stadlerów będzie kolejną rewolucją w przydziale taboru. Z pewnością w pierwszej kolejności zostanie wymieniony tabor na liniach 10 i 22. Linia 14 będzie w całości w niskim taborze 32 metrowym. Powinno dojść do jakichś zmian w przydziale taboru na liniach 50 i 52. Jedną z opcji jest skierowanie na linię 50 wyłącznie taboru 32 metrowego i wtedy Krakowiaki zostaną przesunięte zamiast ufoków na linię 52. Nowe Stadlery z II dostawy powinny zastąpić też NGT6 na linii 8. Dzięki temu zwolnione z tej linii Bombardiery poprawią tabor na innych liniach. Udział taboru wysokiego zostanie ograniczony do obsługi linii szczytowych i o mniejszym znaczeniu. Nawet jeśli dojdzie do ponownego zwiększenia ilości taboru w inwentarzu, udział taboru wysokiego spadnie do kilku procent. Kraków po dostawie II serii Stadlerów będzie mieć ponad 300 pociągów z udziałem niskiej podłogi.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 07 lis 2021, 14:23

impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Ilość brygad w ruchu praktycznie ta sama, dzisiaj jest więcej o dwie rezerwy w sumie są 244 brygady przy sześciu rezerwach.
Wzrost liczby rezerw z czterech do sześciu w ciągu niecałych czterech lat jest niestety dosyć niepokojącą informacją. Nowe Stadlery oczywiście dość rzadko odmawiają posłuszeństwa, jednak zdechnięcia E1, 105Na oraz N8S (nad czym ubolewam najbardziej) są niestety codziennością. W kwestii taboru zaszły bardzo pozytywne zmiany, ale jeszcze bardzo wiele jest do zrobienia. Tramwaje wiedeńskie oczywiście zostaną za niedługo zastąpione przez Tiny, a nieliczne N8S raczej będą skierowane do modernizacji po prawie 30 latach bez żadnych napraw, jednak niestety w dalszym ciągu pozostanie co najmniej 50 wagonów 105Na (zwiększenie ilostanu będzie konieczne do obsłużenia nowych tras), które za kilka lat mogą już sprawiać bardzo duże problemy.
impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Linie te są niskopodłogowe za wyjątkiem wspomnianej jednej 11-i.
Tutaj niestety problem jest bardziej złożony, ponieważ ta brygada "11" ma wyróżniające się od innych napełnienia i GT8N byłyby na niej na granicy zabieralności. Na tą brygadę idealnie nadawałby się w zasadzie tylko zmodernizowany N8C z przedziału numeracji HK451-HK456, jednak ze sprawnością tych wagonów też bywa różnie i niestety eunuchów na "5" mogłoby czasami brakować.
impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Bardziej pojemny tabor mamy teraz na linii 3, 50.
Oraz "52" (chociaż tu w teorii została ścięta częstotliwość, ale tak naprawdę też nie do końca, ponieważ nawet przy teoretycznym f~5 linia ta bardzo często była przycinana do f~7,5). W każdym razie w tej kwestii zdecydowanie zmiana na plus i to wyraźnie czuć - na "3" (której pasażerem jestem często) zdarzają się napełnienia bardzo wysokie, jednak dzięki taborowi 32m nie ma już tam glonojadów :D.
impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Poprawie uległ tabor na 21, bo były same E1 solo.
Poprawie względem roku 2018, ale pogorszeniu względem października 2020. Niestety, ale niezmodernizowane N8S po 28 latach bez napraw technicznie dojechały do ściany i z roku na rok wyjeżdża ich coraz mniej (na dodatek są to wyjazdy coraz mniej regularne i zdarza się, że na "21" są w danym dniu 2 tramwaje EU8N, a N8S wcale). Na szczęście i tutaj pojawia się nadzieja, ponieważ obecnie trwa naprawa powypadkowego HK459 i z pewnością wyznaczy on kierunek prac dla pozostałych egzemplarzy.
impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Druga dostawa Stadlerów będzie kolejną rewolucją w przydziale taboru. Z pewnością w pierwszej kolejności zostanie wymieniony tabor na liniach 10 i 22. Linia 14 będzie w całości w niskim taborze 32 metrowym. Powinno dojść do jakichś zmian w przydziale taboru na liniach 50 i 52. Jedną z opcji jest skierowanie na linię 50 wyłącznie taboru 32 metrowego i wtedy Krakowiaki zostaną przesunięte zamiast ufoków na linię 52.
Pytanie w jakim stanie będą ufoki po dostawie Tin, jednak osobiście wątpię w ich rozpięcie. Jak sam zauważyłeś, obecnie wydłuża się tabor zamiast go skracać, więc dlatego wątpię w rozpięcie trójskładów (zwłaszcza, że 105Na i tak będą musiały jeździć). Oczywiście linia "50" przy f~5 nie potrzebuje i nie będzie potrzebować taboru 40m+, jednak sieć tramwajowa się rozwija i z czasem pojawią się kolejni kandydaci do obsady takimi tramwajami (na dzień dzisiejszy najbliżej jest linia "24", ale może się to jeszcze zmienić). 37 sztuk taboru 40m+ w ilostanie to jednak moim zdaniem będzie trochę mało za 2-3 lata.
impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Nowe Stadlery z II dostawy powinny zastąpić też NGT6 na linii 8. Dzięki temu zwolnione z tej linii Bombardiery poprawią tabor na innych liniach.
Duża szansa, że trafią one wtedy na wszystkie brygady linii "13" oraz może w większej ilości na linie obsadzone przez mieszankę NGT6 i EU8N ("1", "2", "20"). Wtedy zwolnione EU8N mogłyby obsłużyć (wraz z N8S) wszystkie brygady nowohuckich linii "16" oraz "21" ;).
impuls pisze: 07 lis 2021, 9:56 Kraków po dostawie II serii Stadlerów będzie mieć ponad 300 pociągów z udziałem niskiej podłogi.
Dokładnie 301 lub 302 (zależy od tego czy do Krakowa powróci Newag Nevelo). Osiągnięcie takiego ilostanu niskaczy w 24 lata (1999-2023) z pewnością będzie bardzo dobrym wynikiem.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 07 lis 2021, 14:45

Wymiana taboru na "10" i "22" powinna być priorytetem (choć mam obawy, że na "10" nie pojawią się Tiny lub podobnej wielkości tabor ze względu na niską frekwencję na Pleszowie), ponieważ są to linie jadące przez całe miasto i wysoka podłoga utrudnia lub wręcz uniemożliwia podróż wielu pasażerom, którzy są zmuszeni do korzystania z innych linii (a jak się minimalnie rozluźni na tych liniach dzięki tej operacji to też plus). Wszystko zależy też jaką siatkę otrzymamy po otwarciu nowych odcinków i jakie remonty będą prowadzone.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 07 lis 2021, 22:04

Mam obawy, że nawet jeśli na "10" trafią niskopodłogowce, to Przewoźnik będzie unikał wysyłania tych nowych. Prędzej EU8N, NGT6, ew. NGT8 jako najstarsze 32-metrowce z niską podłogą.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 07 lis 2021, 22:26

Bayer2003 pisze: 07 lis 2021, 14:23 Oczywiście linia "50" przy f~5 nie potrzebuje i nie będzie potrzebować taboru 40m+ [...]
Trudno określić na ten moment, jakie tam będą potoki, bo przecież '50' zostanie wydłużona do GN ;)

Podobne pytanie odnośnie linii '3', która docelowo wyląduje na GN lub na Azorach, a która obecnie przy 32m i f7,5 wcale jakiegoś małego tłoku nie notuje :) A zwiększania f raczej się nie można spodziewać, bo zapcha się wtedy centrum.

No i jeszcze jedna kwestia: tramwaj na Prądnik Cz. - Mistrzejowice. Tam będą bardzo duże potoki, a wszystko wyląduje wspólnie z tramwajami jadącymi od strony JPII na Mogilskiej. Oczywiście od strony JPII tramwajów będzie mniej, ale na Mogilskiej z obecnych 32 poc/h w szczycie zrobi się pewnie i z +/- 45 poc/h. Pytanie, czy to będzie w ogóle do udźwignięcia przez infrastrukturę.... a jeśli nie, to znowuż -> konieczny będzie większy tabor.

No i co dalej, bo nawet z tej Mogilskiej tramwaje muszą gdzieś dalej pojechać. Na Grzegórzeckie, które już obecnie potrafi się przytykać, w Lubicz, gdzie KMK potrafi już obecnie utykać i na kilka minut przed przystankiem przy dworcu, czy do tunelu, gdzie nie ma już większej przepustowości? ;) O samym skrzyżowaniu Mogilska x Lema i większości pociągów na relacji skrętnej nawet nie ma co wspominać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 07 lis 2021, 22:56

kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26Trudno określić na ten moment, jakie tam będą potoki, bo przecież '50' zostanie wydłużona do GN ;)
GN wydaje się być pewniakiem. A z drugiej strony - być może linia będzie też wydłużona do Borku ;) Zasadniczo, obie końcówki "50" mogą się zmienić w ciągu najbliższych dwóch lat.
kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26Podobne pytanie odnośnie linii '3', która docelowo wyląduje na GN lub na Azorach,
"3" raczej Azory. Z "50" na GN byłby to zbyt duży dubel. Imho na GN lepszy zestaw to "18" i "50", plus ew. trzecia linia typu "19".

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 08 lis 2021, 8:09

Przy Teatrze Słowackiego autobusy powinny stawać obok tak jak jeżdżą samochody. Zawsze by to trochę usprawniło.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 08 lis 2021, 17:58

Kaszmir pisze: 07 lis 2021, 22:04 Mam obawy, że nawet jeśli na "10" trafią niskopodłogowce, to Przewoźnik będzie unikał wysyłania tych nowych. Prędzej EU8N, NGT6, ew. NGT8 jako najstarsze 32-metrowce z niską podłogą.
I podejrzewam, że kiedyś w przyszłości podobny problem będzie z Cichym Kącikiem gdy na "20" wzrosną potoki.
kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26 Trudno określić na ten moment, jakie tam będą potoki, bo przecież '50' zostanie wydłużona do GN ;)
Obecnie tłumów do KG nie ma.
kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26 Podobne pytanie odnośnie linii '3', która docelowo wyląduje na GN lub na Azorach, a która obecnie przy 32m i f7,5 wcale jakiegoś małego tłoku nie notuje :)
Tak, ale w tym przypadku również tłoku nie ma do/z KG ;)
kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26 No i jeszcze jedna kwestia: tramwaj na Prądnik Cz. - Mistrzejowice. Tam będą bardzo duże potoki, a wszystko wyląduje wspólnie z tramwajami jadącymi od strony JPII na Mogilskiej. Oczywiście od strony JPII tramwajów będzie mniej, ale na Mogilskiej z obecnych 32 poc/h w szczycie zrobi się pewnie i z +/- 45 poc/h.
Nie wiem czy więcej niż 40 kursów/h będzie na odcinku Mogilskie - Wieczysta. Rondo Mogilskie też nie jest z gumy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 08 lis 2021, 18:07

Ale moim zdaniem odcinek Mogilskie - Wieczysta bardzo nie zwiększy częstotliwości. Po prostu 12, 16 i 49 zostaną liniami całotygodniowymi. 49 może stanie się połączeniem 16+49 lub po prostu 16 do Dworca Towarowego żeby dać możliwość dojazdu do Dworca i Alei, 49 zostanie wydłużona do Mistrzejowic, 12 może się okazać że będzie pół na pół z 52. Które na wspólnym odcinku będą co 7,5/5 min.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 14 lis 2021, 1:10

Pod koniec 2019 Zajezdnia Podgórze miała przed dostawą Lajkoników 151 pociągów w inwentarzu w tym 19 E1+c3 i 15 2x105Na. Obecnie ma 152 pociągi w tym 11 E1+c3 i 10 pociągów 105Na dwu lub trzywagonowych. Za 15 Lajkoników ubyło 8 składów wiedeńskich i 5 pociągów Konstali, nie ma też Nevelo. Inwentarz wzrósł tylko o jeden pociąg, jest ciasno i nie ma możliwości zwiększenia w tej Zajezdni ilości pociągów. W zasadzie przywrócono do zajezdni z dawnego terenu prywatnego i elektryfikowano tor odstawczy w rejonie żeberka przy Rzemieślniczej. To pozwoliło wygospodarować trochę miejsca, na dodanie jednego pociągu. Lajkoniki są dłuższe od składów 105Na, a tak jak wspomniano część tych ostatnich wydłużono o trzeci wagon, co musiało skutkować zagęszczeniem taboru na terenie zajezdni. Nadal w nocy część taboru nie mieści się na terenie Zajezdni i nocuje na pętli w Łagiewnikach.
Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w Zajezdni w Nowej Hucie. Przed dostawą Lajkoników posiadała 144 pociągi w tym 40 składów E1+c3, 20 składów 105Na i 9 E1 solo. Obecnie po dostawie 35 Lajkoników do tej zajezdni inwentarz wynosi 159 pociągów, czyli wzrósł aż o 15 pociągów. Zmniejszyła się ilość pociągów E1+c3 z 40 do 25 i 105Na z 20 do 15. Część pociągów 105Na powiększono o trzeci wagon. Ilość E1 solo pozostała na tym samym poziomie w ilości 9 sztuk. Reasumując, wymieniono 20 starych pociągów na nowe i zwiększono o 15 sztuk inwentarz nowym taborem. Stało się to za sprawą dobudowy nowych torów odstawczych, dzięki którym ilość miejsca stacjonowania wzrosła. I jeszcze pojawia się szansa wzrostu miejsca postoju, za sprawą oddania może jeszcze w tym roku trzytorowej hali obsługi i napraw i sześciotorowej wiaty z nowymi torami. Ta dostępność miejsca może zostać zachwiana na jakiś czas podczas zadaszania gotowych torów odstawczych nad nimi, podczas budowy olbrzymiej kolejnej wiaty nad 12 torami. Ale to na pewno będzie fazowane a filary pod wiatę już powstały. Sprawa już nie zaburzy w znacznym stopniu funkcjonowania Zajezdni, a takie konstrukcje samej wiaty powstają bardzo szybko.
Istnieje zatem możliwość, że po oddaniu wspomnianych obiektów część taboru z PT zostanie przeniesiona do PH na początku 2022 (ok. 10-15 pociągów). Wtedy nie będzie konieczności nocowania i pilnowania monitorowania taboru nocą na pętli w Łagiewnikach przez wynajęte firmy ochroniarskie.
Jeśli dostawa Lajkoników 2 trafi do Podgórza w ilości 20-25 sztuk, wyeliminuje w całości z tej zajezdni tabor wysokopodłogowy. Reszta Lajkoników 2 musi trafić do Zajezdni w Hucie i tam zgromadzone zostaną też rezerwy taboru w tym też resztki wysokopodłogowego dla potrzeb zwiększenia związanego z oddaniem nowych linii tramwajowych.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 14 lis 2021, 14:20

Adrian14 pisze: 08 lis 2021, 18:07 Ale moim zdaniem odcinek Mogilskie - Wieczysta bardzo nie zwiększy częstotliwości. Po prostu 12, 16 i 49 zostaną liniami całotygodniowymi. 49 może stanie się połączeniem 16+49 lub po prostu 16 do Dworca Towarowego żeby dać możliwość dojazdu do Dworca i Alei, 49 zostanie wydłużona do Mistrzejowic, 12 może się okazać że będzie pół na pół z 52. Które na wspólnym odcinku będą co 7,5/5 min.
Na Meissnera ma być bodajże +/- 20 poc./h i to jest w sumie sensowna liczba w szczycie (2x f7,5 + f15). Zresztą z punktu widzenia części szeroko pojętej "NH" to będzie "lepsza" trasa przy dojeździe w kierunku centrum (Mistrzejowice, Piastów, ale też okolice szpitala Rydygiera itd.) i to raczej tędy pojedzie docelowo np. '52'.

Natomiast na JPII i tak musi zostać sporo kursów, bo trasa ta obsługuje zarówno ciąg w kierunku pl. Centralnego, Pleszowa, jak i w kierunku r. Kocmyrzowskiego, DH Wandy, Wzgórz Krzesławickich. Nie spodziewałbym się tam również dużo mniej niż 20 poc./h (na Pleszów 4 poc/h, Kocmyrzowska 4 poc/h, Solidarności 4/8 poc/h, coś w kierunku DH Wanda 4/8 poc/h).
Kitek pisze: 08 lis 2021, 17:58
kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26 Trudno określić na ten moment, jakie tam będą potoki, bo przecież '50' zostanie wydłużona do GN ;)
Obecnie tłumów do KG nie ma.
kot_feliks pisze: 07 lis 2021, 22:26 Podobne pytanie odnośnie linii '3', która docelowo wyląduje na GN lub na Azorach, a która obecnie przy 32m i f7,5 wcale jakiegoś małego tłoku nie notuje :)
Tak, ale w tym przypadku również tłoku nie ma do/z KG ;)
Tak, ale tutaj nie chodzi stricte o odcinek do KG, tylko o całą trasę :) Wiadomo, że na KG raczej tłoku nie będzie, ale tramwaj w kierunku centrum może już stamtąd wyjeżdżać solidnie napełniony, a nie pustawy. A ci ludzie będą przecież jechać dalej, natomiast pasażerowie wsiadający na kolejnych przystankach nie znikną :)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 14 lis 2021, 20:50

kot_feliks pisze: 14 lis 2021, 14:20 Tak, ale tutaj nie chodzi stricte o odcinek do KG, tylko o całą trasę :) Wiadomo, że na KG raczej tłoku nie będzie, ale tramwaj w kierunku centrum może już stamtąd wyjeżdżać solidnie napełniony, a nie pustawy. A ci ludzie będą przecież jechać dalej, natomiast pasażerowie wsiadający na kolejnych przystankach nie znikną :)
Tak, ale obecnie z KG jest dużo miejsca dla nowych pasażerów (zależy jak duży będzie napływ kompletnie nowych osób) i jednak większość nowego potoku będzie się urywać w Centrum czy na Mogilskim (w zależności od linii). Po prostu w kierunkach zgodnych do potoków będą linie solidnie napełnione na całej trasie :) Raczej dramatu nie będzie.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 14 lis 2021, 21:21

Dużo miejsca? W "50" był taki tłok, że trzeba było przywrócić szybciej f5.
kot_feliks pisze: 14 lis 2021, 14:20Natomiast na JPII i tak musi zostać sporo kursów, bo trasa ta obsługuje zarówno ciąg w kierunku pl. Centralnego, Pleszowa, jak i w kierunku r. Kocmyrzowskiego, DH Wandy, Wzgórz Krzesławickich. Nie spodziewałbym się tam również dużo mniej niż 20 poc./h (na Pleszów 4 poc/h, Kocmyrzowska 4 poc/h, Solidarności 4/8 poc/h, coś w kierunku DH Wanda 4/8 poc/h).
Na szczęście zawsze jest rezerwa w postaci al. Pokoju - można nią skierować część linii jeśli nie będzie wyboru. Gdyby tak jeszcze przystanki były lepiej ułożone...

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 14 lis 2021, 22:03

Kaszmir pisze: 14 lis 2021, 21:21 Dużo miejsca? W "50" był taki tłok, że trzeba było przywrócić szybciej f5.
Głównie to się tyczy odcinka od Kurdwanowa do Tunelu, z Krowodrzy wcześniej też był tłok, ale teraz przez wykonywane inwestycje na północy liczba pasażerów odczuwalnie spadła (wiadomo, że po oddaniu Górki Narodowej liczba pasażerów gwałtownie wzrośnie, pytanie tylko o ile + zawsze można wysłać "19" jakby "50" nie radziła sobie). Teraz o ścisku mówi się w kontekście innego odcinka ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości