Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 20 mar 2021, 22:09

Bayer2003 pisze: 20 mar 2021, 21:08 Jako chyba największy na tym forum zwolennik ufoków, bardzo cieszę się z wczorajszego rozdziału taboru. Po pierwsze - widać, że problem został zauważony i tramwaje te (prawdopodobnie) zostaną wzięte do naprawy.
Jako chyba największy na tym forum przeciwnik uffoków, również bardzo się cieszę z wczorajszego rozdziału taboru. Liczę, że podgórskie uffoki ulegną rozpięciu lub "mądrej selekcji" (czyli zostaną tylko te egzemplarze, które są w stanie jeździć bezawaryjnie).
Bayer2003 pisze: 20 mar 2021, 21:08Co do "24" - tutaj również nie dowiedziałem się czy NGT6 znikną docelowo z tej linii.
Jest to oczywiste, że zniknie NGT6 z tej linii - został już tylko jeden ;) Kwestia przyjazdu kolejnych podgórskich Lajkoników.
Bayer2003 pisze: 20 mar 2021, 21:08I tutaj dochodzimy do najciekawszej informacji z tej odpowiedzi (mimo że moje pytanie wcale tego nie dotyczyło) - skoro MPK wspomniało, że częstotliwość kursowania linii "52" jest obecnie ograniczona, wynika z tego że w przyszłości jest szansa na jej powrót do f~5. Myślę, że jest to bardzo ciekawa informacja dla pasażerów tej linii, gdyż przy tej częstotliwości mogłyby na niej kursować tak naprawdę wyłącznie STL oraz NGT8, co rozwiązałoby prawie wszystkie problemy taborowe.
Już widzę tę radość pasażerów linii z wysoką podłogą, że na szczytówkach "52" śmigają wozy niskopodłogowe...
Bayer2003 pisze: 20 mar 2021, 21:08Generalnie jednak informacje te nie są zbyt ciekawe, a najgorsze chyba dla ciągu kurdwanowskiego.
To, że na Kurdwanowie zawsze było eldorado i nadmiar dobrobytu, nie znaczy, że tak musi być zawsze :P
pasazer_mobilisu pisze: 20 mar 2021, 21:49 W sumie nie dziwię się, że nie chce im się z każdą pojedynczą osobą dyskutować o rozdziale taboru, ale może gdyby nie chowanie niskaczy po zajezdniach to takich maili byłoby mniej?
Zwłaszcza, że jeżdżąc "11" 2 tygodnie temu przez Zajezdnię Podgórze było widać ile niskaczy w weekend stoi bezczynnie...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 21 mar 2021, 14:57

pasazer_mobilisu pisze: 20 mar 2021, 21:49 Moim zdaniem odpowiedź jest tak napisana, żebyś już więcej nie zawracał głowy i nie pisał do nich :lol:
Dodam tu jeszcze, że w prawym dolnym rogu tej odpowiedzi znajduje się napis "Przedsiębiorstwo Fair Play". Moim zdaniem takiego podejścia zdecydowanie nie można nazwać mianem "Fair Play".
pasazer_mobilisu pisze: 20 mar 2021, 21:49 W sumie nie dziwię się, że nie chce im się z każdą pojedynczą osobą dyskutować o rozdziale taboru, ale może gdyby nie chowanie niskaczy po zajezdniach to takich maili byłoby mniej?
Może być tak jak piszesz, jednak obawiam się że takich maili nie ma wcale tak dużo. Sprawa braku N8S-NF na linii "21" (moim zdaniem największy problem taborowy ostatnich miesięcy) niestety w ogóle nie jest nagłaśniana i wydaje mi się, że dużo pasażerów już nawet zapomniało jak te tramwaje wyglądają. A szkoda, ponieważ Nowa Huta to jednak w dużym stopniu dzielnica ludzi starszych, mogących mieć problemy z wejściem do wysokopodłogowej solówki E1. Niestety, przy takim taborze wybierają oni niskopodłogowe autobusy, a linia "21" jeździ prawie pusta. Osobiście ciągle nie potrafię zrozumieć dlaczego nie ma pieniędzy/chęci do przywrócenia sprawności N8S-NF i posłania ich na "21", ale na utrzymywanie sporej ilości niezmodernizowanych solówek pieniądze/chęci są :(.
Kitek pisze: 20 mar 2021, 22:09 Jako chyba największy na tym forum przeciwnik uffoków, również bardzo się cieszę z wczorajszego rozdziału taboru. Liczę, że podgórskie uffoki ulegną rozpięciu lub "mądrej selekcji" (czyli zostaną tylko te egzemplarze, które są w stanie jeździć bezawaryjnie).
Jeżeli ulegną rozpięciu, problem nie zniknie, a przesunie się na inną linię ("11"/"13"). Osobiście liczę na ich kilkudniową naprawę, chociaż pewnie jakieś przepięcia poszczególnych wagonów również wyszłyby im na dobre.
Kitek pisze: 20 mar 2021, 22:09 Jest to oczywiste, że zniknie NGT6 z tej linii - został już tylko jeden ;) Kwestia przyjazdu kolejnych podgórskich Lajkoników.
Zobaczymy, osobiście mam na to sporą nadzieję.
Kitek pisze: 20 mar 2021, 22:09 Już widzę tę radość pasażerów linii z wysoką podłogą, że na szczytówkach "52" śmigają wozy niskopodłogowe...
W takim razie jaki tabor proponujesz na szczytówki "52" po ewentualnym powrocie tej linii do f~5?
Kitek pisze: 20 mar 2021, 22:09 To, że na Kurdwanowie zawsze było eldorado i nadmiar dobrobytu, nie znaczy, że tak musi być zawsze :P
Czy GT8S na "6" (no dobra, czasem z domieszką EU8N/N8S), E1+c3 na "24" oraz mieszankę wszystkiego co niskopodłogowe (w tym NGT6) na "50" nazwałbyś taborowym eldorado? Dokładnie tak wyglądał rozdział taboru na Kurdwanowie od września 2018 do rozpoczęcia remontu Krakowskiej. Potem było niewiele lepiej - "6" zamieniono w "76" z taborem 2x105Na, a następnie ponownie GT8S (oczywiście niezmodernizowanymi). Funkcjonowało to tak do czasu aż przyszedł COVID i nikt o eldorado wówczas nie mówił. Obecne 16 kursów/h na tym ciągu to dosyć mało i moim zdaniem tabor powinien być tam przy obecnych częstotliwościach dopasowany do potrzeb (na "24" 32m, a na "50" 40m+).
Kitek pisze: 20 mar 2021, 22:09 Zwłaszcza, że jeżdżąc "11" 2 tygodnie temu przez Zajezdnię Podgórze było widać ile niskaczy w weekend stoi bezczynnie...
Jakieś niskacze w zajezdni stać muszą, ponieważ często przechodzą wtedy jakieś podstawowe naprawy. Problem pojawia się wtedy, kiedy brygad tramwajowych w weekend mamy 123, a niskaczy 214, co już spokojnie wystarczy do ich obsłużenia.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 21 mar 2021, 16:00

Bayer2003 pisze: 21 mar 2021, 14:57 Sprawa braku N8S-NF na linii "21" (moim zdaniem największy problem taborowy ostatnich miesięcy) niestety w ogóle nie jest nagłaśniana i wydaje mi się, że dużo pasażerów już nawet zapomniało jak te tramwaje wyglądają.
Radni musieliby się tym zająć i/lub media.
Bayer2003 pisze: 21 mar 2021, 14:57W takim razie jaki tabor proponujesz na szczytówki "52" po ewentualnym powrocie tej linii do f~5?
Nawet nie wiemy ile ten brak f~5 potrwa, więc nie ma co dywagować ;)
Bayer2003 pisze: 21 mar 2021, 14:57Czy GT8S na "6" (no dobra, czasem z domieszką EU8N/N8S), E1+c3 na "24" oraz mieszankę wszystkiego co niskopodłogowe (w tym NGT6) na "50" nazwałbyś taborowym eldorado?
Patrząc jaka sytuacja taborowa była w Nowej Hucie (gdzie dopiero od niedawna jest pierwsza pętla, gdzie w stałym układzie docierają wyłącznie wagony niskopodłogowe - Wzgórza Krzesławickie) to tak, od początku istnienia torowiska na Kurdwanów jest taborowe eldorado (raz lepiej, raz nieco gorzej, ale zawsze była przynajmniej jedna linia niskopodłgowa tamże).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 21 mar 2021, 18:21

Nie będę wchodził w dyskusję jaka toczy się między użytkownikami Kitek i Bayer2003 ale powiem tylko jedno: zgadzam się z wypowiedziami Kitka.
Kurdwanów zawsze był perełką i nadal jest w oczach urzędników i Zarządu MPK. Wszystko co nowe zawsze idzie na linie Kurdwanowskie. Czy to się tyczy tramwajów czy autobusów.
Uważam, że mamy "wk.rwiającą" politykę MPK gdzie wrzucamy 10 najnowszych Stadlerów na "50" i "24" a inne rejony otrzymują ich małą namiastkę albo wcale, Nowe autobusy też zawsze debiuty miały na liniach gdzie w pobliżu mieszka były prezes MPK a teraz "persona" nowoczesności jaką jest spalarnia i elektro transport. Czy to były Mercedesy czy teraz Elektryczne Solarisy. Nawet sam były Prezes nie nie korzysta z tej komunikacji ale "oko Prezesa" musi być uradowane. Generalnie cała Huta zawsze była "be" i tak niestety będzie do czasów gdy zarówno zmieni się Prezydent i inne osoby miejskich spółek. :x

Zresztą co tak daleko szukać. Pobliski Bieżanów ma obecnie w dzień powszedni prawie 50 % taboru tramwajowego z wysoką podłogą a taki Kurdwanów praktycznie 100 procent niskaczy. :oops:
I nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego w weekendy wysyła się tabor z wysoką podłogą powiedzmy na taki Bieżanów a połowa taboru z niską podłogą stoi sobie na terenie zajezdni w Podgórzu i w Hucie. To jest tylko "złośliwość" ze strony MPK - firmy szczycącej się od kilkunastu lat Firmą Fair Play". :twisted: :evil:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 24 mar 2021, 12:33

Warto odnotować, że trzeci dzień z rzędu na jednej z brygad "21" jeździ EU8N.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 24 mar 2021, 12:33

Kitek pisze: 24 mar 2021, 12:33Warto odnotować, że trzeci dzień z rzędu na jednej z brygad "21" jeździ EU8N.
A jaka jest łączna obsada "21" obecnie? Ile niskowejściowców (EU8N / N8S), ile E1?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 24 mar 2021, 13:10

Jedna niska 21-01 N8S lub EU8N i trzy wysokie E1

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 24 mar 2021, 15:49

impuls pisze: 24 mar 2021, 13:10 Jedna niska 21-01 N8S lub EU8N i trzy wysokie E1
Mam nadzieję, że te dwa EU8N, które zostały na "14", trafią na "21" i N8S będą w stanie wyjeżdżać na miasto.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 24 mar 2021, 18:45

Jak przywrócą "44" to może w całości będzie w EU8N, Natomiast na "21" nie dadzą większej ilości EU8N przynajmniej na razie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 26 mar 2021, 5:11

Jak podaje jakdojade.pl od jutra na "9" więcej niskiej podłogi w weekendy. :D Więcej bo o 1 brygadę. :lol:
;) Ale zawsze to coś. :]

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 mar 2021, 8:30

kucyk pisze: 26 mar 2021, 5:11 Jak podaje jakdojade.pl od jutra na "9" więcej niskiej podłogi w weekendy. :D Więcej bo o 1 brygadę. :lol:
;) Ale zawsze to coś. :]
To prawdopodobnie chodzi o brygadę podgórską 9-06 na której był GT8N/C. Będzie na niej NGT6 albo nawet Stadler lub NGT8 z Podgórza. To wreszcie początek poprawiania taboru na tej linii. Pokuszę się o prorokowanie, mogą od soboty być nawet trzy Stadlery na tej linii. Dwa z Huty 9-02, 9-04 i jeden z Podgórza 9-06.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 26 mar 2021, 10:24

impuls pisze: 24 mar 2021, 18:45 Jak przywrócą "44" to może w całości będzie w EU8N, Natomiast na "21" nie dadzą większej ilości EU8N przynajmniej na razie.
Nie jest to dobra informacja dla pasażerów "21", dla których trafienie na niskacza jest loterią i graniczy z cudem.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 mar 2021, 17:47

Na "21" od poniedziałku według jakodojade.pl będą dwie brygady niskowejściowe.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 30 mar 2021, 11:43

Dziś na "21" aż dwie brygady N8S-NF (HK457 i HK459). Cieszy mnie, że coś w tym temacie ruszyło, chociaż postój HK460 w zajezdni od czterech miesięcy raczej nie daje zbytniej nadziei na ich jeszcze większe wykorzystanie. Wielka szkoda, obecne 4 brygady na tej linii to idealna okazja do skierowania na nią tramwajów wyłącznie niskowejściowych i rozpoczęcia kasacji solówek E1.

Z kolei na "24" dziś aż trzy brygady NGT6 (w tym dwie NGT6/1). Podgórze nie wystawiło tam dziś ani jednego 32m, ponieważ z powodu małego wykorzystania NGT8 (18/24), podgórskie Lajkoniki trafiły na więcej brygad "18". Niestety obawiam się, że kilka dostaw Lajkoników do Podgórza musi jeszcze minąć, żeby tabor 26m na dobre zniknął z "24".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 30 mar 2021, 13:35

Ale było już kilka dni, że kursował tylko jeden NGT6 na "24" . Jeśli wprowadzą RY833 i RY834 możliwe że w tym tygodniu to powinny Stadery zacząć się pojawiać w dni powszednie na jednej brygadzie "9".
Z N8S-NF jest problem ze względu na wieloletni brak remontu tych wagonów. A HK460 miał często niesprawny GPS i do końca nie wiadomo jaką ma przerwę w ruchu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości