Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 01 kwie 2021, 11:15

Kaszmir pisze: 01 kwie 2021, 11:04 Co do liczby brygad niskopodłogowych - nawet jeśli jest mniejsza, to obecnie "52" ma też mniejszą częstotliwość o 1/3 więc procentowa szansa trafienia na kurs niskopodłogowy jest taka sama, a chyba nawet ciut wyższa.
13 brygad niskopodłogowych jeździło, kiedy było f~7,5 w styczniu, luty 2020.
Kaszmir pisze: 01 kwie 2021, 11:04 Nie jestem też pewny czemu wrzucasz zdjęcie z międzyszczytu i to jeszcze w czasie twardego lockdown'u. Chodzi przecież o to, by pasażerowie pomieścili się wtedy gdy są największe potoki, czyli w szczycie. No i do niedawna nie było aż takich obostrzeń, więc i więcej osób się przemieszczało.
Kiedy zdjęcie wykonywane było 23.03.2021 nie było ograniczeń.
Zajezdnie mają blisko, nic nie stoi na przeszkodzie podmieniać wozy w międzyszczycie na tabor niskopodłogowy. Tylko trzeba chcieć.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 01 kwie 2021, 12:01

brovar pisze: 01 kwie 2021, 11:15Kiedy zdjęcie wykonywane było 23.03.2021 nie było ograniczeń.
23 marca już było wiadomo, że mamy trzecią falę i kto mógł, został w domu. Sam wróciłem do pracy zdalnej. Do tego dalej jest to godzina międzyszczytu.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 01 kwie 2021, 12:10

Bayer2003 pisze: 01 kwie 2021, 11:14 Kiedy takie obietnice padały, nie wiedziano jeszcze, że linia "52" nie wróci do f~5
Kiedy takie obietnice padały "52" od dłuższego czasu jeździło co 7,5 minuty i nikt wtedy nie miał pomysłu by spinać Ufoki mimo, że ryzyko niezabieralności brygady obsługiwanej przez E1+c3 było większe niż teraz.
Bayer2003 pisze: 01 kwie 2021, 11:14 Czy naprawdę ten jeden trójskład robi dla Ciebie aż taką dużą różnicę?
To może tak: zakładając że liczba z Twojego nicku to rok urodzenia i wkrótce będziesz zadawał prawo jazdy, a rodzice obiecali kupić Ci nowiutkie pachnące Audi A3 sedan. Brzmi super? Egzamin zdany, ale zamiast pojechać do dealera ojciec wyciąga z szopy stare A8 rocznik 1994 i nawija, że to prawdziwa limuzyna mająca ponad 5 metrów, a nie jakiś kompakt prawie o metr krótszy. Widząc Twoją niechęć tata zabiera się na przejażdżkę żeby pokazać jaki to fajny wozik, ale po kilku kilometrach samochód zatrzymuje się i leci z niego dym. A co z nówką z salonu? Dostał ją Twój starszy brat, bo znudził mu się jego samochód z 2015 roku.

Każdy (oprócz miłośników) pasażer chce jeździć jak najlepszym taborem i skoro 6 Lajkoników debiutowało właśnie na linii "52", a jeszcze przed ich dostawą były zapowiedzi że trafią właśnie na te linie to nie dziwię się że ktoś czuje się zrobiony w bambuko.

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 01 kwie 2021, 13:41

Bayer2003 pisze: 01 kwie 2021, 11:14 Osobiście mimo wszystko wątpię, że dyrektor Franek nie wie o jego kursowaniu, bo decyzje o powstawaniu kolejnych ufoków z tego co mi wiadomo są podejmowane w porozumieniu MPK z ZTP.
Wypowiedz chłopa z maca, który powiela bzdury.
Pojemny tabor tramwajowy i autobusowy

Lokalne władze podkreślają przy tym, że na części najpopularniejszych tras istotnie podniosły pojemność taboru. – Po czterech latach przerwy pod koniec sierpnia 2020 r. na ulice powróciły pociągi złożone z trzech wagonów tramwajowych typu 105Na – mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Urzędu Miasta Krakowa. Obecnie MPK wystawia sześć takich brygad, wszystkie na linię nr 52.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67819.html
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 01 kwie 2021, 14:17

Wiem, że ta linia jest dla Ciebie ważna, ale spójrz na to trochę z boku i bardziej obiektywnie ;) Skąd ktoś ma ot tak nagle wiedzieć, wyrwany do odpowiedzi, czy na daną linię, danego dnia, wyjechały akurat 6, czy może 7 brygad, akurat tego taboru?

Tzn. jakbyś wziął dyspozytora z GDR, to pewnie by Ci odpowiedział tak "od kopa", ale tak to ludzie mają 500 innych spraw na głowie :)

I imho problemem nie jest tutaj to, czy tych brygad w 3x105Na jest 6, czy 7, tylko to, że ten dodatkowy uffok jest wysyłany losowo na miasto, więc możesz mieć pod rząd 3 brygady bez LF :)

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: GoMeZz391 » 02 kwie 2021, 10:09

Kitek pisze: 31 mar 2021, 16:19 Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Jest odpowiedź na interpelacje Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego:

http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... mpcuVBxv5U

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 02 kwie 2021, 10:32

Kaszmir pisze: 31 mar 2021, 19:11Na Kurdwanowie też są autobusy. To po co Lajkoniki na "24"? :P
Bayer2003 pisze: 01 kwie 2021, 11:14Na Krowodrzy Górce też są autobusy (i to całkiem sporo), co nie przeszkadza od kilku(nastu) lat kierować tam niemal wyłącznie najnowszy, niskopodłogowy tabor tramwajowy :lol:.
Najpierw torowisko będzie wyłączone na kilka miesięcy z użytkowania a potem są planowane prace na Alei Solidarności, więc część linii pojedzie objazdem przez Ptaszyckiego i tę namiastkę niskiej podłogi uzyskają a potem będą już nowe wagony i temat sam zniknie ;)
Bayer2003 pisze: 01 kwie 2021, 11:14 Mam nadzieję, że MPK zmieni w tym przypadku zdanie (jak to już czasami bywało przy planach dotyczących rozdziału taboru).
Raczej zmian nie będzie, nawet o tym napisali w najnowszym Przewoźniku Krakowskim ;)
https://mpk.krakow.pl/Data/Files/_publi ... k/pk79.pdf
Bayer2003 pisze: 01 kwie 2021, 11:14NGT6 na tą linię nadają się średnio, a po zamknięciu tematu "9", "24" oraz nowohuckich brygad "14" trochę Lajkoników jeszcze i tak zostanie (wprawdzie nie w tej zajezdni co trzeba, jednak myślę że będzie się dało ten problem jakoś rozwiązać).
Nie rozumiem co Ci przeszkadzają trzy NGT6 na "14". Lepiej chyba by poszły na linię na której w ogóle nie ma niskiej podłogi ("22") czy zamiast "ulubionych" uffoków na "52" :P
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Po trzecie MPK obiecało nam, że po dostawie nowych tramwajów linia będzie niskopodłogowa.
Po czwarte w czerwcu zapadła decyzja, że to linia "52" otrzyma Lajkoniki za Wiedeńce i linia "3" za NGT6.
Wychodzi niekonsekwencja w działaniu. Dlatego ostatnie Lajkoniki, które przyjadą z tego przetargu, powinny trafić na "52".
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Ps pan Franek to również inteligencją nie grzeszy. Ściemnia do prasy, że na "52" jeździ tylko 6 uffoków. Ten typ nie wie co się dzieje, żyje w bajce i nie wie że codziennie MPK wysyła 7 trójskładów. :lol:
Akurat dyrektor Franek nie ustala co jeździ na konkretnej brygadzie :P
Kaszmir pisze: 01 kwie 2021, 11:04 Rozumiem Twoje niezadowolenie, podejrzewam jednak że takie zmiany będą możliwe dopiero po ustaniu pandemii i powrocie "52" do ~f=5.
Niestety obawiam się, że "52" do ~f=5 nie wróci szybko, bo ważniejsze są potworki w stylu "12"...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 02 kwie 2021, 10:57

Kitek pisze: 02 kwie 2021, 10:32Niestety obawiam się, że "52" do ~f=5 nie wróci szybko, bo ważniejsze są potworki w stylu "12"...
Tak jak pisałem, gdy w zeszłym roku poruszałem tę sprawę z urzędnikami, mówili że zakładają docelowo powrót ~f=5. Zresztą zapowiedź kierowania Lajkoników na "52" jest wg mnie tego pośrednią poszlaką, bo nie wyobrażam sobie tej linii w ~f=7,5 przy krótszym taborze. A Lajkoniki, wbrew kategorii do której zostały zaklasyfikowane, są krótsze i mniej pojemne niż Pesy czy uffoki.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 02 kwie 2021, 12:22

brovar pisze: 01 kwie 2021, 11:15 Kiedy zdjęcie wykonywane było 23.03.2021 nie było ograniczeń.
Zajezdnie mają blisko, nic nie stoi na przeszkodzie podmieniać wozy w międzyszczycie na tabor niskopodłogowy. Tylko trzeba chcieć.
Trzeba również mieć ten tabor na podmianę. Obecnie może w międzyszczycie cztery dostępne NGT6 oraz trzy EU8N by się znalazły, jednak po powrocie "12", "17" oraz "44" takiej opcji już na pewno nie będzie.
pasazer_mobilisu pisze: 01 kwie 2021, 12:10 Kiedy takie obietnice padały "52" od dłuższego czasu jeździło co 7,5 minuty i nikt wtedy nie miał pomysłu by spinać Ufoki mimo, że ryzyko niezabieralności brygady obsługiwanej przez E1+c3 było większe niż teraz.
"52" jeździło wówczas co 7,5 minuty z powodu licznych remontów, które przeciążyły wówczas niektóre ciągi/węzły do tego stopnia, że dodatkowe 4 kursy/h już by się nie zmieściły. Brygady niezabieralne trafiały się wówczas bardzo często, więc raczej te Lajkoniki były obiecywane na czas kiedy linia ta powróci do f~5.
pasazer_mobilisu pisze: 01 kwie 2021, 12:10 To może tak: zakładając że liczba z Twojego nicku to rok urodzenia i wkrótce będziesz zadawał prawo jazdy, a rodzice obiecali kupić Ci nowiutkie pachnące Audi A3 sedan. Brzmi super? Egzamin zdany, ale zamiast pojechać do dealera ojciec wyciąga z szopy stare A8 rocznik 1994 i nawija, że to prawdziwa limuzyna mająca ponad 5 metrów, a nie jakiś kompakt prawie o metr krótszy. Widząc Twoją niechęć tata zabiera się na przejażdżkę żeby pokazać jaki to fajny wozik, ale po kilku kilometrach samochód zatrzymuje się i leci z niego dym. A co z nówką z salonu? Dostał ją Twój starszy brat, bo znudził mu się jego samochód z 2015 roku.
Porównywanie samochodów do tramwajów średnio ma sens, ponieważ gdy przeciętny człowiek posiada i użytkuje jeden samochód, pociągów tramwajowych w Krakowie mamy ponad 300. Wysokopodłogowe tramwaje i tak gdzieś jeździć muszą, więc może lepiej połączyć je w trójskłady 40m+ i wysłać tam, gdzie na pojemne tramwaje jest zapotrzebowanie. Dziwi mnie trochę fakt, że na tym forum ufoki na "52" są tak powszechnie krytykowane, a nikt zbytnio nie ma ochoty zaproponować na jaką linię miałyby trafić dwuskłady, powstałe po ewentualnym ich rozpięciu.
pasazer_mobilisu pisze: 01 kwie 2021, 12:10 Każdy (oprócz miłośników) pasażer chce jeździć jak najlepszym taborem i skoro 6 Lajkoników debiutowało właśnie na linii "52", a jeszcze przed ich dostawą były zapowiedzi że trafią właśnie na te linie to nie dziwię się że ktoś czuje się zrobiony w bambuko.
Wyobraź sobie sytuację, że zamówione zostały nowe, w 100% niskopodłogowe tramwaje o długości 20m do obsługi linii "16" oraz "21". Czy jako najnowszy tabor również powinny one trafić np. na linię "52", czy może jednak ze względu na pojemność nie będzie to najkorzystniejsze dla pasażerów? Jest to przykład oczywiście trochę przejaskrawiony (i mam nadzieję, że nigdy tramwaje 20m nie zostaną zamówione), jednak w niektórych sytuacjach pojemność tramwaju jest ważniejsza od np. niskiej podłogi (zwłaszcza, że wysokopodłogowce jeździć i tak gdzieś muszą).
brovar pisze: 01 kwie 2021, 13:41
Pojemny tabor tramwajowy i autobusowy

Lokalne władze podkreślają przy tym, że na części najpopularniejszych tras istotnie podniosły pojemność taboru. – Po czterech latach przerwy pod koniec sierpnia 2020 r. na ulice powróciły pociągi złożone z trzech wagonów tramwajowych typu 105Na – mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Urzędu Miasta Krakowa. Obecnie MPK wystawia sześć takich brygad, wszystkie na linię nr 52.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67819.html
Artykuł napisany dwa tygodnie po wprowadzeniu siódmej brygady ufokowej na "52". Chyba faktycznie Łukasz Franek nie wie ile tramwajów jakiego typu jeździ na "52" :shock:.
kot_feliks pisze: 01 kwie 2021, 14:17 I imho problemem nie jest tutaj to, czy tych brygad w 3x105Na jest 6, czy 7, tylko to, że ten dodatkowy uffok jest wysyłany losowo na miasto, więc możesz mieć pod rząd 3 brygady bez LF :)
Tutaj akurat w pełni się z Tobą zgodzę. Niestety, sytuacje kiedy za sobą kursują trzy trójskłady pod rząd czasem się zdarzają, co zostało udokumentowane m.in. na tym zdjęciu klubu 428: https://klub428.pl/index.php/c_zdjecia/ ... NTI=/29897.
Kitek pisze: 02 kwie 2021, 10:32 Najpierw torowisko będzie wyłączone na kilka miesięcy z użytkowania a potem są planowane prace na Alei Solidarności, więc część linii pojedzie objazdem przez Ptaszyckiego i tę namiastkę niskiej podłogi uzyskają a potem będą już nowe wagony i temat sam zniknie ;)
Mam nadzieję, że tak się stanie, jednak prawdopodobnie dostawy STL2 również będą szły w podobnym tempie jak obecnych STL i po zakończeniu objazdów wszystkie tramwaje tego typu mogą jeszcze do Krakowa nie dotrzeć.
Kitek pisze: 02 kwie 2021, 10:32 Raczej zmian nie będzie, nawet o tym napisali w najnowszym Przewoźniku Krakowskim ;)
https://mpk.krakow.pl/Data/Files/_publi ... k/pk79.pdf
Różne rzeczy na temat rozdziału taboru w Przewoźniku Krakowskim już pisano i po czasie ulegało to zmianom. Na pewno nie w najbliższym czasie, jednak po dostarczeniu 50 STL oraz zakończeniu epidemii rozdział taboru może wyglądać zupełnie inaczej niż obecny/obecnie zakładany ;).
Kitek pisze: 02 kwie 2021, 10:32 Nie rozumiem co Ci przeszkadzają trzy NGT6 na "14". Lepiej chyba by poszły na linię na której w ogóle nie ma niskiej podłogi ("22") czy zamiast "ulubionych" uffoków na "52" :P
Lajkoniki na "52", NGT6 na "14", więc może jeszcze solówki E1 na "4" posłać by się dało. Naprawdę, nie idźmy drogą skracania taboru na poszczególnych liniach, bo nic dobrego z tego nie wyniknie (zwłaszcza, że na "14" kursował już niegdyś tabor wyłącznie 32m).

Co do "22" - jeżeli linia "12" przetrwa, tabor 32m nie będzie na niej konieczny i będzie można wówczas skierować tam np. NGT6 oraz EU8N zdjęte z obecnej "14". Moim zdaniem (patrząc na napełnienia) byłoby to jednak lepsze rozwiązanie ;).
Kaszmir pisze: 02 kwie 2021, 10:57 A Lajkoniki, wbrew kategorii do której zostały zaklasyfikowane, są krótsze i mniej pojemne niż Pesy czy uffoki.
Mam wątpliwości, czy zaklasyfikowanie STL do kategorii MEGA na pewno jest prawdą. Na "4" oraz "52" tramwaje te jednak się nie pojawiają, a "50" od zawsze miała tabor o mieszanej pojemności. Warto też wspomnieć, że Lajkoniki oraz NGT8 pojawiają się często zamiennie na niektórych brygadach "18" oraz "3", co też może świadczyć o tym, że STL zostały jednak (słusznie) uznane za tabor 32m.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 02 kwie 2021, 12:55

Kaszmir pisze: 02 kwie 2021, 10:57Tak jak pisałem, gdy w zeszłym roku poruszałem tę sprawę z urzędnikami, mówili że zakładają docelowo powrót ~f=5.
Super wiadomość (co potwierdza moja stopka ;) )
Bayer2003 pisze: 02 kwie 2021, 12:22 Trzeba również mieć ten tabor na podmianę. Obecnie może w międzyszczycie cztery dostępne NGT6 oraz trzy EU8N by się znalazły, jednak po powrocie "12", "17" oraz "44" takiej opcji już na pewno nie będzie.
Jaką masz gwarancję, że dwie pierwsze wymienione linie w ogóle wrócą?
Bayer2003 pisze: 02 kwie 2021, 12:22Dziwi mnie trochę fakt, że na tym forum ufoki na "52" są tak powszechnie krytykowane, a nikt zbytnio nie ma ochoty zaproponować na jaką linię miałyby trafić dwuskłady, powstałe po ewentualnym ich rozpięciu.
Już potencjalnych kandydatów podawałem, dodam tylko, że część z nich powinna trafić na emeryturę :P Uffoki są bardzo awaryjne, nie ma dnia by nie padł przynajmniej jeden. Na razie się tak można "bawić", ale cierpliwość też ma swoje granice.
Bayer2003 pisze: 02 kwie 2021, 12:22Artykuł napisany dwa tygodnie po wprowadzeniu siódmej brygady ufokowej na "52". Chyba faktycznie Łukasz Franek nie wie ile tramwajów jakiego typu jeździ na "52" :shock:.
Od kiedy takie kwestie należą do obowiązków dyrektora Franka? :o
Bayer2003 pisze: 02 kwie 2021, 12:22Mam nadzieję, że tak się stanie, jednak prawdopodobnie dostawy STL2 również będą szły w podobnym tempie jak obecnych STL i po zakończeniu objazdów wszystkie tramwaje tego typu mogą jeszcze do Krakowa nie dotrzeć.
Tak, ale są przewidziane też remonty w innych częściach miasta ;)
Bayer2003 pisze: 02 kwie 2021, 12:22Lajkoniki na "52", NGT6 na "14"
Tak bardzo Ci przeszkadza niska podłoga na nowohuckich liniach? :o
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 11 kwie 2021, 22:30

Przydział taboru dzisiejszego był szalenie ciekawy. Najpierw o zmianach których dokonano na kilku liniach nie tylko tych do Borku F. Czy te zmiany dotyczą jednego dnia, tego nie wiem. Zobaczymy w następną zwykłą niedzielę.
Linie "2" i "20" w całości obsługiwały EU8N i zniknęły pojedyncze brygady w postaci NGT6 z Podgórza
Na "24" tylko jeden Lajkonik z Huty (były trzy) pozostałe pięć brygad obsługiwało Podgórze NGT8 i Stadlerami
Na "50" dwie z czterech brygad huckich obsługiwały Pesy a pozostałe dwie Stadlery (zwykle wszystkie cztery były w Stadlerach)
Na "8" pięć Krakowiaków i jeden Lajkonik (w Podgórzu pozostały cztery Pesy na terenie zajezdni, mogli spokojnie obsadzić w całości "8")
Na "19" trzy Stadlery z Huty (jedną brygadę przejęła ta zajezdnia) i dwa NGT8
Na "22" dwa ufoki z Huty, trzy z Podgórza i trzy Stadlery z Huty. Składy wiedeńskie tylko na linii "10", oby tak było w następną niedzielę. Mogli nawet na "22" wysłać pojemny tabor niskopodłogowy, bo trochę Krakowiaków (wykorzystanie 21/37) pozostało w obu zajezdniach czy zwiększyć wykorzystanie NGT8. Ale było za to ciekawie. Były ufoki, choć padały jak muchy co chwilę. Największe wykorzystanie ze wszystkich typów taboru miały wagony Stadlera 25/30 i to było zauważalne. Zaczynają dominować.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 11 kwie 2021, 22:43

Dzisiejszy dzień pokazuje przede wszystkim, że jednak "da się" używać dużo wagonów 2014N, NGT8 czy Stadlerów w weekendy - a my dyskutujemy, czy nie dałoby się więcej. Potwierdzony został fakt, że da się wyeliminować wszystkie pojazdy wysokopodłogowe (oprócz "10", ale to wiadomo). Ktoś powie "ale przecież w weekendy nie ma gdzie puszczać PES". Moim zdaniem można puścić 100% PESY na "50", a odzyskane NGT8/STL puścić czy to na "9" (która przy dzisiejszym wykorzystaniu byłaby na spokojnie do obsadzenia w 100%), czy na "22" (gdzie już dzisiaj Lajkoniki się znalazły).

Drogie MPK - czekamy na powtórkę tak wysokiego wykorzystania nowoczesnych wagonów również w zwykłe weekendy!

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: prezes » 11 kwie 2021, 23:07

fistaszek pisze: 11 kwie 2021, 22:43 Potwierdzony został fakt, że da się wyeliminować wszystkie pojazdy wysokopodłogowe (oprócz "10", ale to wiadomo).
Wszystkich się nie dało. Przecież na "22" kursowało kilka trójskładów Konstali, które do niskopodłogowych nie należą. Zastąpiły one w dzisiejszym dniu składy wiedeńskie, które najprawdopodobniej jeszcze przez kilka najbliższych weekendów będą obecne na "22". Ponadto "9" nie jeździła cała niskopodłogowa, było na niej wciąż obecnych kilka składów Konstali, choć rzeczywiście zaczyna się na niej już pojawiać coraz więcej Stadlerów.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 11 kwie 2021, 23:31

No tak, ale za tydzień zwolni się tabor z '8" i "19" niskopodłogowy wielkopojemny na rzecz 26 metrowego. Dzisiaj wykorzystanie NGT6 to 13/50 a EU8N 17/40.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 12 kwie 2021, 5:09

prezes pisze: 11 kwie 2021, 23:07 Ponadto "9" nie jeździła cała niskopodłogowa, było na niej wciąż obecnych kilka składów Konstali, choć rzeczywiście zaczyna się na niej już pojawiać coraz więcej Stadlerów.
Potwierdzam bo kilka razy wczoraj jechałem "9". Nadal na tej linii dominują składy Konstali. :x

Mam tylko jedną uwagę do Twojej wypowiedzi. Od trzech weekendów na "9" nic się w kwestii Lajkoników nie zmieniło - są na 3 brygadach. Źadnych wzrostów nie ma. ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości