Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 30 mar 2021, 13:46

Bayer2003 pisze: 30 mar 2021, 11:43 Z kolei na "24" dziś aż trzy brygady NGT6 (w tym dwie NGT6/1). Podgórze nie wystawiło tam dziś ani jednego 32m, ponieważ z powodu małego wykorzystania NGT8 (18/24), podgórskie Lajkoniki trafiły na więcej brygad "18". Niestety obawiam się, że kilka dostaw Lajkoników do Podgórza musi jeszcze minąć, żeby tabor 26m na dobre zniknął z "24".
Nadal wyciągasz pochopne i zbyt daleko idące wnioski na podstawie obserwacji z jednego dnia TTSS...
impuls pisze: 30 mar 2021, 13:35 Jeśli wprowadzą RY833 i RY834 możliwe że w tym tygodniu to powinny Stadery zacząć się pojawiać w dni powszednie na jednej brygadzie "9".
Myślę, że te wagony jeszcze zasilą "24" a od 835 będą szły na "9". Z resztą posta zgadzam się w 100%.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 30 mar 2021, 14:51

impuls pisze: 30 mar 2021, 13:35 Ale było już kilka dni, że kursował tylko jeden NGT6 na "24" . Jeśli wprowadzą RY833 i RY834 możliwe że w tym tygodniu to powinny Stadery zacząć się pojawiać w dni powszednie na jednej brygadzie "9".
Były takie dni, jednak nie jest to w żaden sposób zabezpieczone - wystarczy w danym dniu niedyspozycyjność jakiegoś Lajkonika oraz NGT8 i mamy to co dzisiaj. Dla pewności jeszcze trzy podgórskie Lajkoniki powinny zostać wprowadzone zanim sprawa "24" zostanie na dobre zamknięta. Co do "9" - tutaj mam nadzieję, że MPK nie będzie się zbytnio spieszyć - najpierw trzeba zamknąć temat nowohuckich brygad "14" oraz podgórskich "24", a dopiero w następnej kolejności nowe wagony wprowadzać na "9".
impuls pisze: 30 mar 2021, 13:35 Z N8S-NF jest problem ze względu na wieloletni brak remontu tych wagonów. A HK460 miał często niesprawny GPS i do końca nie wiadomo jaką ma przerwę w ruchu.
W takim razie dlaczego przynajmniej podstawowe remonty N8S-NF nie zostaną przeprowadzone, skoro rzekomo tabor z niską podłogą jest taki ważny dla MPK? Do tego należy pamiętać, że prawdopodobnie za kilka lat powstanie linia tramwajowa na Azory, gdzie kursować będą mogły tylko dwukierunkowce - wobec tego w Zajezdni Nowa Huta jakieś sprawne tramwaje tego typu jednak by się przydały.

Co do HK460 - on stoi najdłużej, jednak problem jest nie tylko z nim - HK458 nie wyjechał od dwóch miesięcy, a HK461 od 27 dni. Jak dla mnie jest to zdecydowanie za duży przestój.
Kitek pisze: 30 mar 2021, 13:46 Nadal wyciągasz pochopne i zbyt daleko idące wnioski na podstawie obserwacji z jednego dnia TTSS...
Może i to obserwacje z jednego dnia, jednak myślę, że warto to tutaj odnotować i zwrócić uwagę na to, że kolejny podgórski Lajkonik nie zamknie jeszcze całkowicie tematu "24".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 30 mar 2021, 19:52

Jak wypełnią "9" to zostanie trochę nowych Stadlerów na jedną linię może to będzie "22". Nie wystarczy w całości na pokrycie "22" Stadlerami, ale mogą ją uzupełnić NGT6 zwolnionymi z "24". Stadlery powinny być wcześniej niż zamkną Ptaszyckiego (nadal nie ogłoszono przetargu na remont) i linia "10" musi zostać w Wiedniach.
Zajezdnia w Hucie pozbyła się już wszystkich składów E1+c3 bez modernizacji teraz bierze się za kasacje tych w których pierwszy wagon jest bez modernizacji. Następnym etapem będzie kasacja c3 i solówek bez modernizacji i pozostawianie tych E1 ze składów po modernizacji. Trzeba pamiętać że musi być duża rezerwa, bo linie "44", "12" i "17" mogą kiedyś wrócić. I to byłoby już całkiem nieźle aby do czasu II dostawy Stadlerów pozostała jena linia w składach wiedeńskich "10" i jedna w E1 solo "16".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 31 mar 2021, 13:32

Bayer2003 pisze: 30 mar 2021, 14:51 Może i to obserwacje z jednego dnia, jednak myślę, że warto to tutaj odnotować i zwrócić uwagę na to, że kolejny podgórski Lajkonik nie zamknie jeszcze całkowicie tematu "24".
Jeden nie, ale dwa tak (patrząc na dziś w TTSS) :P
impuls pisze: 30 mar 2021, 19:52 Jak wypełnią "9" to zostanie trochę nowych Stadlerów na jedną linię może to będzie "22". Nie wystarczy w całości na pokrycie "22" Stadlerami, ale mogą ją uzupełnić NGT6 zwolnionymi z "24".
To jest bardzo dobry pomysł :)
impuls pisze: 30 mar 2021, 19:52I to byłoby już całkiem nieźle aby do czasu II dostawy Stadlerów pozostała jena linia w składach wiedeńskich "10" i jedna w E1 solo "16".
Chyba, że nadal "raczeni" będą E1 solo pasażerowie linii "21" :(
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 31 mar 2021, 15:39

Kitek pisze: 31 mar 2021, 13:32
Bayer2003 pisze: 30 mar 2021, 14:51 Może i to obserwacje z jednego dnia, jednak myślę, że warto to tutaj odnotować i zwrócić uwagę na to, że kolejny podgórski Lajkonik nie zamknie jeszcze całkowicie tematu "24".
Jeden nie, ale dwa tak (patrząc na dziś w TTSS) :P
Nie bardzo wiem o co chodzi w tych Waszych wypowiedziach. :shock:
Kitek pisze:
impuls pisze: 30 mar 2021, 19:52 Jak wypełnią "9" to zostanie trochę nowych Stadlerów na jedną linię może to będzie "22". Nie wystarczy w całości na pokrycie "22" Stadlerami, ale mogą ją uzupełnić NGT6 zwolnionymi z "24".
To jest bardzo dobry pomysł :)
Zgadzam się z takim obrotem sprawy. ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 31 mar 2021, 16:19

Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 31 mar 2021, 16:31

Kitek pisze: 31 mar 2021, 16:19 Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Stawiam na odpowiedź w stylu podobnym do niektórych postów na forum "Nie ma niskiej podłogi bo są super pojemne zaje*iste trójskłady", każdy miłośnik o nich marzy na swojej linii :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 31 mar 2021, 16:33

Kitek pisze: 31 mar 2021, 16:19 Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Zamiana wiedeńców na uffoki to "znikanie taboru niskopodłogowego"?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 31 mar 2021, 17:19

impuls pisze: 30 mar 2021, 19:52 Jak wypełnią "9" to zostanie trochę nowych Stadlerów na jedną linię może to będzie "22". Nie wystarczy w całości na pokrycie "22" Stadlerami, ale mogą ją uzupełnić NGT6 zwolnionymi z "24". Stadlery powinny być wcześniej niż zamkną Ptaszyckiego (nadal nie ogłoszono przetargu na remont) i linia "10" musi zostać w Wiedniach.
Pod znakiem zapytania pozostaje jeszcze kwestia obecnie podgórskich brygad "14". Niestety wydaje się, że Lajkoników do ich obsługi w Podgórzu zabraknie - może rozwiązaniem byłoby na przykład przejęcie kilku brygad "18" przez Nową Hutę?
impuls pisze: 30 mar 2021, 19:52 Zajezdnia w Hucie pozbyła się już wszystkich składów E1+c3 bez modernizacji teraz bierze się za kasacje tych w których pierwszy wagon jest bez modernizacji. Następnym etapem będzie kasacja c3 i solówek bez modernizacji i pozostawianie tych E1 ze składów po modernizacji.
O jakich konkretnie składach mówimy i ile ich jest? Warto wspomnieć, że do odbioru pozostały jeszcze 22 Lajkoniki, a do dostawy 19. Kasowanie m.in. solówek należałoby więc rozpocząć już teraz, ale jak na razie z ilostanu zdjęto ... jeden skład 105Na, a pasażerów "21" dalej na połowie brygad wozi złom.
impuls pisze: 30 mar 2021, 19:52 Trzeba pamiętać że musi być duża rezerwa, bo linie "44", "12" i "17" mogą kiedyś wrócić. I to byłoby już całkiem nieźle aby do czasu II dostawy Stadlerów pozostała jena linia w składach wiedeńskich "10" i jedna w E1 solo "16".
Obecnie (strona MPK) w ilostanie mamy równe 300 pociągów tramwajowych. Przy nawet mniejszej liczbie (z tego co pamiętam 296) jakoś we wrześniu/październiku to funkcjonowało (linie "12", "17" oraz "44" nie były wówczas zawieszone). Przyzwoita rezerwa jest więc raczej utrzymana i sądzę, że po zakończeniu dostaw Lajkoników ilostan będzie mieścił się w przedziale 300-310. Wprawdzie przed dostawami STL2 otwarta ma zostać jeszcze Trasa Łagiewnicka, jednak czeka nas także jeszcze sporo remontów w Nowej Hucie. W związku z tym obstawiam, że liczba brygad w najbliższych latach (do momentu otwarcia Górki Narodowej) będzie raczej oscylować w okolicach 250, do czego o wiele większego ilostanu niż obecnie nie potrzeba.

Co do "10" i "16" - nie podoba mi się ten pomysł. Przy tak dużej ilości niskopodłogowców nie powinno się żadnego ciągu (Ptaszyckiego) zostawiać wyłącznie z brygadami wysokopodłogowymi (rozumiem, że piszesz także o czasach po remoncie tego torowiska).
Kitek pisze: 31 mar 2021, 13:32 Jeden nie, ale dwa tak (patrząc na dziś w TTSS) :P
Duża szansa, jednak w dalszym ciągu pewne to niestety nie będzie (zwłaszcza, że ciągle trwają remonty dwóch/trzech NGT8 i są one przez to niedyspozycyjne).
Kitek pisze: 31 mar 2021, 16:19 Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Najwyraźniej zamiana składów wiedeńskich na pojemniejsze i (mimo wszystko) nowsze ufoki pasażerom "52" się nie spodobała, więc jedną z opcji jest chyba powrót do stanu poprzedniego, który o dziwo nie był tak powszechnie krytykowany :lol:. Tak całkiem na poważnie - gdyby rozpiąć obecne dziewięć ufoków otrzymalibyśmy trzynaście składów. Można byłoby je wówczas skierować m.in. na "11", "21" lub niektóre brygady "12" (po jej powrocie), jednak czy wówczas sytuacja pasażerów na pewno by się poprawiła? Dodatkowo na "52" w Stadlerach zdarzałaby się czasem niezabieralność, a Lajkoniki tam kursujące zostałyby nie trafiłyby wówczas na którąś z pozostałych linii ("9"/"14"?). Obecne rozwiązanie nie jest oczywiście idealne, jednak czy na pewno istnieje lepsza opcja (z pewnością jest nią f~5, jednak na to obecnie brak środków)?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 31 mar 2021, 18:39

Bayer2003 pisze: 31 mar 2021, 17:19 Pod znakiem zapytania pozostaje jeszcze kwestia obecnie podgórskich brygad "14". Niestety wydaje się, że Lajkoników do ich obsługi w Podgórzu zabraknie - może rozwiązaniem byłoby na przykład przejęcie kilku brygad "18" przez Nową Hutę?
A dla mnie kwestia "14" jest jasna ;)
Docelowo z Mistrzejowic do Bronowic będą kursować wyłącznie nowoczesne Lajkoniki i wagony NGT6 Bombardiera.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... linii.html
Bayer2003 pisze: 31 mar 2021, 17:19Co do "10" i "16" - nie podoba mi się ten pomysł. Przy tak dużej ilości niskopodłogowców nie powinno się żadnego ciągu (Ptaszyckiego) zostawiać wyłącznie z brygadami wysokopodłogowymi (rozumiem, że piszesz także o czasach po remoncie tego torowiska).
Na Ptaszyckiego też są autobusy, jakoś wytrzymają jeszcze z wysoką podłogą :P
Kaszmir pisze: 31 mar 2021, 16:33
Kitek pisze: 31 mar 2021, 16:19 Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Zamiana wiedeńców na uffoki to "znikanie taboru niskopodłogowego"?
Podchodzę z dystansem to tej interpelacji - jednak mieszkańcy nie śledzą regularnie TTSS'a a nawet niewielkie przestawienia brygad (na brygadę PESY wchodzi Uffok) mogą powodować wrażenie wśród stałych pasażerów, że tej niskiej podłogi ubywa. Czekamy na odpowiedź na interpelację ;)
kucyk pisze: 31 mar 2021, 15:39
Kitek pisze: 31 mar 2021, 13:32
Bayer2003 pisze: 30 mar 2021, 14:51 Może i to obserwacje z jednego dnia, jednak myślę, że warto to tutaj odnotować i zwrócić uwagę na to, że kolejny podgórski Lajkonik nie zamknie jeszcze całkowicie tematu "24".
Jeden nie, ale dwa tak (patrząc na dziś w TTSS) :P
Nie bardzo wiem o co chodzi w tych Waszych wypowiedziach. :shock:
Drobne potyczki ile NGT6 jest danego dnia na "24" :lol:
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 31 mar 2021, 19:11

Kitek pisze: 31 mar 2021, 18:39Na Ptaszyckiego też są autobusy, jakoś wytrzymają jeszcze z wysoką podłogą :P
Na Kurdwanowie też są autobusy. To po co Lajkoniki na "24"? :P

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 31 mar 2021, 19:47

Kaszmir pisze: 31 mar 2021, 16:33
Kitek pisze: 31 mar 2021, 16:19 Ciekawa Interpelacja Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Pana Michała Drewnickiego.
http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... iFS2vJqYM0
Zamiana wiedeńców na uffoki to "znikanie taboru niskopodłogowego"?
A wymagasz jakiejkolwiek inteligencji i znajomości tematu od tego radnego? :(

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 01 kwie 2021, 10:37

Jedna brygada w dzień w dzień w uffoku pojawia się na losowej brygadzie, na której powinien być tabor niskopodłogowy.
Po drugie po reformie 2018r na "52" jeździło 14 Krakowiaków, a przed epidemią 13, teraz notorycznie jest wysyłanych 12.
Po trzecie MPK obiecało nam, że po dostawie nowych tramwajów linia będzie niskopodłogowa.
Po czwarte w czerwcu zapadła decyzja, że to linia "52" otrzyma Lajkoniki za Wiedeńce i linia "3" za NGT6. Niestety jak zwykle trzeba się upominać o swoje, bo linia "3" dostała, linia "50" również (tu Lajkoniki są za NGT6 i NGT8), a "52" nic nie dostało oprócz zamiany Wiedni na inny złom.

Ps pan Franek to również inteligencją nie grzeszy. Ściemnia do prasy, że na "52" jeździ tylko 6 uffoków. Ten typ nie wie co się dzieje, żyje w bajce i nie wie że codziennie MPK wysyła 7 trójskładów. :lol:

Liczba osób w międzyszczycie do którego nie zmieszczą się pasażerowie w tramwaju niskopodłogowym. 52-09 (teoretycznie brygada niskopodłogowa godz 11:54 Cystersów -> Piastów dnia 23.03.2021).
Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2021, 11:05 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 01 kwie 2021, 11:04

brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37Po drugie po reformie 2018r na "52" jeździło 14 Krakowiaków, a przed epidemią 13, teraz notorycznie jest wysyłanych 12.
Po trzecie MPK obiecało nam, że po dostawie nowych tramwajów linia będzie niskopodłogowa.
Po czwarte w czerwcu zapadła decyzja, że to linia "52" otrzyma Lajkoniki za Wiedeńce i linia "3" za NGT6.
Co do liczby brygad niskopodłogowych - nawet jeśli jest mniejsza, to obecnie "52" ma też mniejszą częstotliwość o 1/3 więc procentowa szansa trafienia na kurs niskopodłogowy jest taka sama, a chyba nawet ciut wyższa.

Rozumiem Twoje niezadowolenie, podejrzewam jednak że takie zmiany będą możliwe dopiero po ustaniu pandemii i powrocie "52" do ~f=5. Lajkoniki to mniejszy tabor niż krakowiaki czy uffoki, a pojemność (przestrzeń) ma teraz znaczenie. Do tego Uffoki to bardzo drogi w eksploatacji tabor, raczej ani ZTP ani MPK nie chciały przywracać go do życia jeśli nie musieli, więc zakładam że naprawdę nie było wyboru i uznali, że "52" potrzebuje obecnie najdłuższego taboru. "3" to inna sytuacja bo tam zamiana NGT6 na Stadlery oznaczała wzrost pojemności.

Nie jestem też pewny czemu wrzucasz zdjęcie z międzyszczytu i to jeszcze w czasie twardego lockdown'u. Chodzi przecież o to, by pasażerowie pomieścili się wtedy gdy są największe potoki, czyli w szczycie. No i do niedawna nie było aż takich obostrzeń, więc i więcej osób się przemieszczało.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 01 kwie 2021, 11:14

Kitek pisze: 31 mar 2021, 18:39 A dla mnie kwestia "14" jest jasna ;)
Docelowo z Mistrzejowic do Bronowic będą kursować wyłącznie nowoczesne Lajkoniki i wagony NGT6 Bombardiera.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... linii.html
Mam nadzieję, że MPK zmieni w tym przypadku zdanie (jak to już czasami bywało przy planach dotyczących rozdziału taboru). NGT6 na tą linię nadają się średnio, a po zamknięciu tematu "9", "24" oraz nowohuckich brygad "14" trochę Lajkoników jeszcze i tak zostanie (wprawdzie nie w tej zajezdni co trzeba, jednak myślę że będzie się dało ten problem jakoś rozwiązać).
Kitek pisze: 31 mar 2021, 18:39 Na Ptaszyckiego też są autobusy, jakoś wytrzymają jeszcze z wysoką podłogą :P
Na Krowodrzy Górce też są autobusy (i to całkiem sporo), co nie przeszkadza od kilku(nastu) lat kierować tam niemal wyłącznie najnowszy, niskopodłogowy tabor tramwajowy :lol:.
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Jedna brygada w dzień w dzień w uffoku pojawia się na losowej brygadzie, na której powinien być tabor niskopodłogowy.
Dzieje się tak od czasu spięcia dziewiątego trójskładu i jest to niestety fakt. Pół biedy kiedy obok siebie mają jechać trzy Krakowiaki i ufok "wskakuje" za środkowego. Gorzej, kiedy pomiędzy dwa trójskłady wskakuje trzeci (niestety też bywa) i mamy wówczas trzy kursy wysokopodłogowe pod rząd. Moim zdaniem tą siódmą brygadę ufokową powinno się gdzieś na stałe umieścić, bo obecnie niestety jeździ ona zupełnie losowo.
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Po drugie po reformie 2018r na "52" jeździło 14 Krakowiaków, a przed epidemią 13, teraz notorycznie jest wysyłanych 12.
Z tym, że wtedy "52" miała f~5 oraz 28 brygad. Nie można więc tego bezpośrednio porównać, chociaż na przykład patrząc procentowo i tak obecnie jest lepiej. Do tego dodam jeszcze, że pod koniec września na "52" kursowały 4 trójskłady oraz 5 składów wiedeńskich. Obecnie więc wygląda to i tak lepiej niż pół roku temu.
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Po trzecie MPK obiecało nam, że po dostawie nowych tramwajów linia będzie niskopodłogowa.
Po czwarte w czerwcu zapadła decyzja, że to linia "52" otrzyma Lajkoniki za Wiedeńce i linia "3" za NGT6.
Kiedy takie obietnice padały, nie wiedziano jeszcze, że linia "52" nie wróci do f~5 (wówczas Lajkoniki byłyby dobre nawet na wszystkie jej brygady), a jej dotychczasowe szczytówki zostaną zamienione w nową linię "12" (w dużym uproszczeniu).
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Ps pan Franek to również inteligencją nie grzeszy. Ściemnia do prasy, że na "52" jeździ tylko 6 uffoków. Ten typ nie wie co się dzieje, żyje w bajce i nie wie że codziennie MPK wysyła 7 trójskładów. :lol:
Czy naprawdę ten jeden trójskład robi dla Ciebie aż taką dużą różnicę? Osobiście mimo wszystko wątpię, że dyrektor Franek nie wie o jego kursowaniu, bo decyzje o powstawaniu kolejnych ufoków z tego co mi wiadomo są podejmowane w porozumieniu MPK z ZTP.
brovar pisze: 01 kwie 2021, 10:37 Liczba osób w międzyszczycie do którego nie zmieszczą się pasażerowie w tramwaju niskopodłogowym. 52-09 (teoretycznie brygada niskopodłogowa godz 11:54 Cystersów -> Piastów dnia 23.03.2021).
Obrazek
Obecnie mamy szczyt trzeciej fali epidemii, więc napełnienia są wyraźnie mniejsze i wszyscy pasażerowie tej brygady "52" i do solówki E1 by się pewnie zmieścili. Nie oznacza to jednak, że docelowo tabor 40m+ przy f~7,5 nie jest tam potrzebny.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości