Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 21 wrz 2021, 21:30

Bayer2003 pisze: 21 wrz 2021, 21:16
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 19:42 A to akurat dodałem, bo kiedyś ktoś pisał (o ile mnie pamięć nie myli, to byłeś nawet ty), że na "13" są duże napełnienia w szczycie i przydałby się tam tabor trochę dłuższy. Wykorzystanie Wiedeńców i tak jest małe, więc by to nie zaszkodziło.
Pisałem tak kiedyś, jednak napełnienia na "13" w ostatnim czasie znacząco spadły (chyba najbardziej ze wszystkich linii tramwajowych). Gdyby miał tam jeździć tabor z Wiednia to niestety dzisiaj bliżej tam do solówek niż składów :(. Najlepszą opcją wydaje się kierowanie na tą linię ośmiu Bombardierów NGT6 oraz czterech podgórskich składów 2x105Na (jak to ma miejsce od poniedziałku). Pozostałe trzy brygady są do przedyskutowania - osobiście widziałbym tam nowohuckie Konstale, jednak nie wiem na ile to realny scenariusz.

To Ty chyba nie widziałeś 13, dziś w NGT6 na Bagateli był straszny tłok, i nie tylko dziś tak jest. W 105Na jest jeszcze gorzej pomimo, że mają trochę większą pojemność.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 21 wrz 2021, 21:32

Bayer2003 pisze:Pisałem tak kiedyś, jednak napełnienia na "13" w ostatnim czasie znacząco spadły (chyba najbardziej ze wszystkich linii tramwajowych).
To prawda. Ja ją widuję najczęściej na odcinku bronowickim i jeździ słabo zapełniona.
Bayer2003 pisze:Najlepszą opcją wydaje się kierowanie na tą linię ośmiu Bombardierów NGT6 oraz czterech podgórskich składów 2x105Na (jak to ma miejsce od poniedziałku). Pozostałe trzy brygady są do przedyskutowania - osobiście widziałbym tam nowohuckie Konstale, jednak nie wiem na ile to realny scenariusz.
Zobaczymy jak będzie w październiku. UP ma mieć wykłady zdalne, ale ćwiczenia i reszta normalnie, więc pasażerów przybędzie. Zapewne nie na tyle, aby wagony 26m nie wystarczyły, ale skoro i tak jest dużo wiedeńców na stanie to mogą jeździć. Za duży tabor raczej nie zaszkodzi.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 21 wrz 2021, 21:34

Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:32
Bayer2003 pisze:Pisałem tak kiedyś, jednak napełnienia na "13" w ostatnim czasie znacząco spadły (chyba najbardziej ze wszystkich linii tramwajowych).
Bayer2003 pisze:Najlepszą opcją wydaje się kierowanie na tą linię ośmiu Bombardierów NGT6 oraz czterech podgórskich składów 2x105Na (jak to ma miejsce od poniedziałku). Pozostałe trzy brygady są do przedyskutowania - osobiście widziałbym tam nowohuckie Konstale, jednak nie wiem na ile to realny scenariusz.
Zobaczymy jak będzie w październiku. UP ma mieć wykłady zdalne, ale ćwiczenia i reszta normalnie, więc pasażerów przybędzie. Zapewne nie na tyle, aby wagony 26m nie wystarczyły, ale skoro i tak jest dużo wiedeńców na stanie to mogą jeździć. Za duży tabor raczej nie zaszkodzi.
Nie dawajmy już więcej wiedeńczykow, bo dopiero co dostały 74 a spokojnie kilka brygad mogłoby być niskich lub na 10..

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 21 wrz 2021, 21:37


Scania_9640 pisze:Nie dawajmy już więcej wiedeńczykow, bo dopiero co dostały 74 a spokojnie kilka brygad mogłoby być niskich lub na 10..
O, jak?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 21 wrz 2021, 21:42

Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 21:30 TO ty chyba nie wiedziałeś 13, dziś w NGT6 na Bagateli był straszny tłok, i nie tylko dziś tak jest. Na 105Na jest jeszcze gorzej pomimo, że mają trochę większa pojemność
Jeżeli naprawdę tak jest to przepraszam za moje słowa, jednak na południu miasta niestety napełnienia na tej linii naprawdę znacząco spadły (jeszcze rok temu 90% w szczycie porannym było normą). Jeżeli północna część trasy faktycznie trzyma napełnienia to może należy usunąć z "13" tramwaje GT8N?
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:32 To prawda. Ja ją widuję najczęściej na odcinku bronowickim i jeździ słabo zapełniona.
A tutaj mamy opinię sprzeczną - to jak w końcu z tą "13" jest?
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:32 Zobaczymy jak będzie w październiku. UP ma mieć wykłady zdalne, ale ćwiczenia i reszta normalnie, więc pasażerów przybędzie. Zapewne nie na tyle, aby wagony 26m nie wystarczyły, ale skoro i tak jest dużo wiedeńców na stanie to mogą jeździć. Za duży tabor raczej nie zaszkodzi.
Zobaczymy jak w październiku będą wyglądać napełnienia "13" na ciągu bronowickim i wtedy będzie można naprawdę dyskutować o taborze dla tej linii - obecnie jest to dyskusja niestety trochę na ślepo :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 21 wrz 2021, 21:46

Bayer2003 pisze:
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:32 To prawda. Ja ją widuję najczęściej na odcinku bronowickim i jeździ słabo zapełniona.
A tutaj mamy opinię sprzeczną - to jak w końcu z tą "13" jest?
Regularnie jeżdżę do Bronowic, więc mogę od jutra zapisywać każdą "13" jaką zobaczę.


Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 21 wrz 2021, 21:50

Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:37
Scania_9640 pisze:Nie dawajmy już więcej wiedeńczykow, bo dopiero co dostały 74 a spokojnie kilka brygad mogłoby być niskich lub na 10..
O, jak?
2 Stadlery spokojnie mogłyby trafić na 10 czy 22, ilość PES na 50 też mogłaby wzrosnąć o 1/2 i uwolnić 32m wagony

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 21 wrz 2021, 21:51

Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:46
Bayer2003 pisze:
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:32 To prawda. Ja ją widuję najczęściej na odcinku bronowickim i jeździ słabo zapełniona.
A tutaj mamy opinię sprzeczną - to jak w końcu z tą "13" jest?
Regularnie jeżdżę do Bronowic, więc mogę od jutra zapisywać każdą "13" jaką zobaczę.

Ja też bardzo często widzę 13 i to w godzinach szczytu i zbyt kolorowo nie jest, aczkolwiek na 8 jest zdecydowanie gorzej

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 21 wrz 2021, 22:00

Scania_9640 pisze:Ja też bardzo często widzę 13 i to w godzinach szczytu i zbyt kolorowo nie jest, aczkolwiek na 8 jest zdecydowanie gorzej.
Też rób pomiary. Może po prostu widzimy inne kursy.

A co do "8" to jest więcej pasażerów i tu czasem też widuję duże napełnienia, ale wydaje mi się, że to pojedyncze kursy tak mają. Przykładowo jak w IX LO się kończą lekcje o 14:00 to całe tłumy uczniów idą na Urzędniczą na tramwaj do Bronowic Małych i zawsze jako pierwsza przyjeżdża "8". Wtedy bywa przytulnie, ale jest to jeden konkretny kurs.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 21 wrz 2021, 22:22

Ja mam taki pomysł, i uważam, że jest to do zrobienia, i w rezerwie i tak zostanie dużo wagonów.


Linia 1: ⤵️
8x EU8N
8x NGT6

Linia 2: ⤵️
3x EU8N
1x GT8N/C

Linia 3: ⤵️
14x NGT8/STL

Linia 4: ⤵️
10x PESA

Linia 5: ⤵️
4x N8C
3x EU8N

Linia 6: ⤵️
7x GT8N/C

Linia 8: ⤵️
15x NGT6

Linia 9: ⤵️
9x NGT8/STL

Linia 10: ⤵️
8x E1+c3
2x STL

Linia 11: ⤵️
6x GT8N/C
1x EU8N

Linia 13: ⤵️
9x NGT6
2x GT8N
4x 105Na

Linia 14: ⤵️
9x NGT8/STL

Linia 17: ⤵️
5x EU8N
2x GT8N/C

Linia 18: ⤵️
15x NGT8/STL

Linia 19: ⤵️
5x NGT6
2x EU8N

Linia 20: ⤵️
6x EU8N
6x NGT6

Linia 21: ⤵️
1x E1
2x EU8N
3x N8S

Linia 22: ⤵️
10x E1+c3

Linia 24: ⤵️
8x NGT8/STL

Linia 49: ⤵️
6x 105Na

Linia 50: ⤵️
10x NGT8
8X PESA

Linia 52: ⤵️
7x (3x 105Na)
12x PESA

Linia 74: ⤵️
6x E1+c3
2x GT8N (patrząc na potoki wczorajsze i dzisiejsze to wystarczy)

Podsumowanie:
43/50 NGT6
67/74 NGT8/STL (jest to możliwe)
20/26 GT8N/C
30/40 EU8N (nie wiem jak zapełnienie 22 ale jeśliby nie były zbyt duże to może 1/2 brygady EU8N obsadzone nimi)
4/7 N8C
3/6 N8S (razem z HK462)
1/9 E1
24/36 E1+c3
30/37 PESA 2014N+HG999 (tu trochę ryzykownie, fakt)
10/15 2x105Na
7/10 3x105Na

W sumie 239/311

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 22 wrz 2021, 1:19

Kitek pisze: 21 wrz 2021, 20:37 Mnie też wyszło 8 uffoków przez ostatnie dwa dni na "52".
Ja tam widywałem 11 Krakowiaków, Protram + 7 uffoków na brygadach 1, 5, 7, 10, 12, 15, 18.
To na której jeździ ten ósmy?
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 22 wrz 2021, 7:22

Dzisiejszy rozdział na "52" i nie ma ósmego trójskładu.
Obrazek

es.em
Znawca
Posty: 124
Rejestracja: 02 cze 2021, 9:43

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: es.em » 22 wrz 2021, 8:27

Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 21:50
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:37
Scania_9640 pisze:Nie dawajmy już więcej wiedeńczykow, bo dopiero co dostały 74 a spokojnie kilka brygad mogłoby być niskich lub na 10..
O, jak?
2 Stadlery spokojnie mogłyby trafić na 10 czy 22, ilość PES na 50 też mogłaby wzrosnąć o 1/2 i uwolnić 32m wagony
A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 22 wrz 2021, 9:13

es.em pisze: 22 wrz 2021, 8:27
Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 21:50
Tramwajolog14 pisze: 21 wrz 2021, 21:37

O, jak?
2 Stadlery spokojnie mogłyby trafić na 10 czy 22, ilość PES na 50 też mogłaby wzrosnąć o 1/2 i uwolnić 32m wagony
A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?
Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 22 wrz 2021, 11:07

Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 22:22 Linia 74: ⤵️
6x E1+c3
2x GT8N (patrząc na potoki wczorajsze i dzisiejsze to wystarczy)
Pomysł generalnie okej, ale dajmy jeszcze czas, żeby dać się rozkręcić "74" (ale znając sytuacje z innych remontów, linie "7x" nigdy nie imponowały frekwencją).
brovar pisze: 22 wrz 2021, 7:22 Dzisiejszy rozdział na "52" i nie ma ósmego trójskładu.
To dobrze, że jest "tylko siedem" uffoków.
es.em pisze: 22 wrz 2021, 8:27 A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?
Do rzetelnej oceny jaki tabor na daną linię jest konieczny, powinny zostać przeprowadzone pomiary.
damian_krk2 pisze: 22 wrz 2021, 9:13 Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor
Tutaj zgoda, "8" jest najczęstszą linią na tylu ciągach, że tabor tej długości powinien na niej się pojawić. Zwłaszcza, że są trzy kursy w porannym szczycie (6:54, 7:01 i 7:24 z Borku), na których ciasno już jest od przystanku Solvay. Podobnie jest na "24" - kurs 15:15 z Teatru Bagatela na Kurdwanów również zawsze był i nadal jest przeładowany.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2021, 11:16 przez Kitek, łącznie zmieniany 2 razy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości