Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 07 lut 2021, 14:09

RF301 czeka na miejsce w TR, ma już zdjętą częściowo elektronikę, biletomat.

kucyk
Ekspert
Posty: 1822
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 07 lut 2021, 14:37

Z ostatnich informacji jakie krążą po korytarzach w MPK wynika, że Lajkoniki po obsadzeniu linii: "24", "14", być może "9" pojawić się mają na "22" po zakończeniu remontu na Ujastku Mogilskim - tak przypuszczam w maju, czerwcu br. ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 07 lut 2021, 17:52

Patrząc na ilość brygad ze strony KMK: 9 brygad "22" + 9 brygad "9" + reszta brygad "14" i "24" gdzie jeszcze są starsze tramwaje to nie będzie już przypadkiem koniec Lajkoników I serii?

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 07 lut 2021, 17:56

Biorąc pod uwagę konieczną do zapewnienia rezerwę, to i o to „22” nie byłbym taki pewien.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 07 lut 2021, 21:42

pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 17:52 Patrząc na ilość brygad ze strony KMK: 9 brygad "22"
Linia "22" przy ~f=15 i trasie do Kopca ma 10 brygad, ale to szczegół ;)
pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 17:52 i "24" gdzie jeszcze są starsze tramwaje
Docelowo cała będzie w niskaczach długości 32m :)
tomta1 pisze: 07 lut 2021, 17:56 Biorąc pod uwagę konieczną do zapewnienia rezerwę, to i o to „22” nie byłbym taki pewien.
Może wyślą tylko na część brygad, na wszystkie raczej nie ma szans. Jednak docelowo należy oczekiwać wykorzystania STL z tego przetargu 45/50. Osobiście spekulowałem, że te ostatnie Lajkoniki, które przyjadą z tego rozdania, zagoszczą na "52" zamiast trójskładów, ale jeśli trafią na "22" to też dobrze.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2021, 22:12 przez Kitek, łącznie zmieniany 3 razy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 07 lut 2021, 21:47

Kitek pisze: 07 lut 2021, 21:42
pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 17:52 Patrząc na ilość brygad ze strony KMK: 9 brygad "22"
Linia "22" przy ~f=15 i trasie do Kopca ma 10 brygad, ale to szczegół ;)
tomta1 pisze: 07 lut 2021, 17:56 Biorąc pod uwagę konieczną do zapewnienia rezerwę, to i o to „22” nie byłbym taki pewien.
Może wyślą tylko na część brygad, na wszystkie raczej nie ma szans.
Linia "22" przy -f=15 i trasie do Kopca na kmk ma też 10 brygad (brygady z końca listopada 2020).

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kot_feliks » 07 lut 2021, 22:32

Pytanie, czy akurat '22' potrzebuje aż 32m taboru? Tak samo jak pytanie w tym kontekście o '9', jeśli jest wspomagana przez '49'(?) - tak pytam, bo nie obserwuję tych linii na co dzień, ale patrząc jak to wyglądało kiedyś oraz na wpisy na forum, to nie wiem, czy taki tabor nie przydałby się bardziej na całej '14', całej '24', '13'(?), a po remoncie Ptaszyckiego na '10', a nie '22'?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 07 lut 2021, 22:38

impuls pisze: 07 lut 2021, 21:47 Linia "22" przy -f=15 i trasie do Kopca na kmk ma też 10 brygad (brygady z końca listopada 2020).
Jest dokładnie tak jak piszesz, ot zwykłe przeoczenie z mojej które może zdarzyć się każdemu.
W takim razie tym bardziej może braknąć Lajkoników na "22".
Kitek pisze: 07 lut 2021, 21:42 Osobiście spekulowałem, że te ostatnie Lajkoniki, które przyjadą z tego rozdania, zagoszczą na "52" zamiast trójskładów
Jest to możliwe, trójskłady mogą zostać za jakiś czas rozłączone.
kot_feliks pisze: 07 lut 2021, 22:32 Pytanie, czy akurat '22' potrzebuje aż 32m taboru? Tak samo jak pytanie w tym kontekście o '9', jeśli jest wspomagana przez '49'(?) - tak pytam, bo nie obserwuję tych linii na co dzień, ale patrząc jak to wyglądało kiedyś
Mam dokładnie te same odczucia co do "9" - przy f15 i 2x105Na było ciasno, ale już po pojawieniu się "49" jeszcze przed epidemią tłumów w niej nie było.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 07 lut 2021, 22:49

kot_feliks pisze: 07 lut 2021, 22:32 Pytanie, czy akurat '22' potrzebuje aż 32m taboru? Tak samo jak pytanie w tym kontekście o '9', jeśli jest wspomagana przez '49'(?) - tak pytam, bo nie obserwuję tych linii na co dzień, ale patrząc jak to wyglądało kiedyś oraz na wpisy na forum, to nie wiem, czy taki tabor nie przydałby się bardziej na całej '14', całej '24', '13'(?), a po remoncie Ptaszyckiego na '10', a nie '22'?
Na pewno bardziej "9" potrzebuje STL niż "22". Pamiętajcie, że "50" nie ma już ~f=5 stąd przyda się lepszy tabor na "9" i wspomaganie "49" ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 07 lut 2021, 22:55

Kitek pisze: 07 lut 2021, 21:42 Osobiście spekulowałem, że te ostatnie Lajkoniki, które przyjadą z tego rozdania, zagoszczą na "52" zamiast trójskładów, ale jeśli trafią na "22" to też dobrze.
Osobiście mam nadzieję, że Twoje spekulacje tutaj okażą się błędne. Brygady 32m przy f~7,5 w normalnej sytuacji na tej linii nie wyrobią i dziwię się, że są jeszcze tutaj użytkownicy, którzy dalej twierdzą, że jest inaczej. Dodatkowo rozłączone trójskłady trafiłyby (jako dwuskłady) wtedy na jakąś linię, gdzie normalnie mógłby jeździć tabor 32m. Minimalizacja taborowa jak się patrzy, jednak czy na pewno jest to dobre dla pasażerów?

Co do "22" - tabor 32m bym tam w sumie widział, jednak przy wsparciu "12" nie wiem, czy nie przyda się on bardziej na inne linie (kilku moim zdaniem lepszych kandydatów wypisali w tym wątku poprzednicy).
pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 22:38 Mam dokładnie te same odczucia co do "9" - przy f15 i 2x105Na było ciasno, ale już po pojawieniu się "49" jeszcze przed epidemią tłumów w niej nie było.
Co do "9" - tutaj ważna jest obserwacja jej napełnień na odcinku TAKW - Mistrzejowice. Od Bieżanowa do TAKW pewnie "9" razem z "49" w 26m wyrobi, jednak należy pamiętać, że nie jest to jedyny odcinek tej linii.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 07 lut 2021, 23:03

Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55 Brygady 32m przy f~7,5 w normalnej sytuacji na tej linii nie wyrobią i dziwię się, że są jeszcze tutaj użytkownicy, którzy dalej twierdzą, że jest inaczej.
Ale Stadler to nie Wiedeniec XD
Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55Dodatkowo rozłączone trójskłady trafiłyby (jako dwuskłady) wtedy na jakąś linię, gdzie normalnie mógłby jeździć tabor 32m.
Tego akurat nie wiemy ;)
Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55Co do "22" - tabor 32m bym tam w sumie widział, jednak przy wsparciu "12" nie wiem, czy nie przyda się on bardziej na inne linie (kilku moim zdaniem lepszych kandydatów wypisali w tym wątku poprzednicy).
Najpierw niech ta linia wróci na tory :lol:
Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55Co do "9" - tutaj ważna jest obserwacja jej napełnień na odcinku TAKW - Mistrzejowice.
Tylko, że "9" poniekąd "wspomaga" linię "52" od/do Mogilskiego, więc większy tabor nie zaszkodzi. No i sama Mogilska straciła 4 kursy/h z "52". Trzeba to jakoś "nadgonić".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 07 lut 2021, 23:06

Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55 Minimalizacja taborowa jak się patrzy, jednak czy na pewno jest to dobre dla pasażerów?
Jest dobre dla przewoźnika :D niestety historia zna już przypadki gdzie kilka brygad było mniej pojemnych od pozostałych np. na "50" długo jeździły NGT6, a na innych brygadach były NGT8 i 2014N.
Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55 Co do "9" - tutaj ważna jest obserwacja jej napełnień na odcinku TAKW - Mistrzejowice.
Na odcinku od TAKW (a nawet Mogilskiego) do Ronda Piastowskiego (czyli prawie do Mistrzejowic) jest jeszcze częste i pojemne "52", zobaczymy po pandemii ilu gdzie będzie pasażerów

To skoro Lajkoniki już obsadzone pojawia się pytanie: gdzie i dlaczego powinny trafić Lajkoniki II?

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Radek_D » 07 lut 2021, 23:11

pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 23:06 To skoro Lajkoniki już obsadzone pojawia się pytanie: gdzie i dlaczego powinny trafić Lajkoniki II?
A chociażby na 10 by Pleszów w końcu miał coś niskiego i chyba będzie czas na zmianę taboru na 8 ;)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: prezes » 07 lut 2021, 23:45

kot_feliks pisze: 07 lut 2021, 22:32 nie wiem, czy taki tabor nie przydałby się bardziej na całej '14', całej '24', '13'(?)
Całe linie "14" i "24" powinne być moim zdaniem obsadzone taborem 32-metrowym. Po powrocie do normalności "24" z f~15 w krótszym taborze nie da sobie rady i mam nadzieję, że nikt nie będzie ryzykował puszczając na niej NGT6. W "14" przed zamknięciem szkół zdarzały się spore napełnienia w EU8N. Moim zdaniem ta linia zasługuje na dłuższy tabor, zwłaszcza, że ma tylko f~15. Jeśli chodzi o "13", pamiętam, że kursując z f~7,5 całkiem nieźle radziła sobie w taborze 26-metrowym i dlatego raczej zostawiłbym na niej ten tabor, zwłaszcza, że ilość taboru 32-metrowego jest ograniczona.
Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55 Osobiście mam nadzieję, że Twoje spekulacje tutaj okażą się błędne. Brygady 32m przy f~7,5 w normalnej sytuacji na tej linii nie wyrobią i dziwię się, że są jeszcze tutaj użytkownicy, którzy dalej twierdzą, że jest inaczej. Dodatkowo rozłączone trójskłady trafiłyby (jako dwuskłady) wtedy na jakąś linię, gdzie normalnie mógłby jeździć tabor 32m. Minimalizacja taborowa jak się patrzy, jednak czy na pewno jest to dobre dla pasażerów?
Zgadzam się. Z biegiem czasu będzie coraz mniej linii na które będzie się nadawał tabor 26-metrowy, a takiego taboru mamy dosyć dużo, więc nie ma sensu mnożenie ogromnej ilości składów Konstali. Jako, że niedługo otworzą się nowe trasy i zapotrzebowanie na ilość brygad wzrośnie, ogromne kasacje taboru wysokopodłogowego nie wchodzą w grę. Rozwiązanie z trójskładami jest o tyle dobre, że zmniejszając liczbę krótkich tramwajów jesteśmy w stanie zaspokoić w większym stopniu zapotrzebowanie na tabor 40m+.
Bayer2003 pisze: 07 lut 2021, 22:55 Co do "9" - tutaj ważna jest obserwacja jej napełnień na odcinku TAKW - Mistrzejowice. Od Bieżanowa do TAKW pewnie "9" razem z "49" w 26m wyrobi, jednak należy pamiętać, że nie jest to jedyny odcinek tej linii.
Być może "9" wyrobiłaby w 26-metrowym taborze, ale należy pamiętać, że na "50" już nie ma f~5 i raczej prędko ono nie wróci. W takim wypadku skłaniałbym się do tego, aby i tę linię awansować do obsługiwania dłuższym, 32-metrowym taborem.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 08 lut 2021, 8:42

Kitek pisze: 07 lut 2021, 23:03 Ale Stadler to nie Wiedeniec XD
W dalszym ciągu jest to jednak tabor 32m, tylko trochę wygodniejszy od Wiedeńca i nie łapiący takich opóźnień jak on. Na "52" przy f~7,5 to jednak trochę za mało.
Kitek pisze: 07 lut 2021, 23:03 Najpierw niech ta linia wróci na tory :lol:
Powrotu "6" od lutego też nikt się nie spodziewał, a jednak wróciła. W swoim czasie i na "12" przyjdzie pora, chociaż jeszcze 2-3 miesiące mogą minąć do tego czasu.
Kitek pisze: 07 lut 2021, 23:03 Tylko, że "9" poniekąd "wspomaga" linię "52" od/do Mogilskiego, więc większy tabor nie zaszkodzi. No i sama Mogilska straciła 4 kursy/h z "52". Trzeba to jakoś "nadgonić".
Sama Mogilska nie jest stratna. Od tego roku dostała w końcu "12" oraz "44", więc mimo utraty szczytówek "52" dalej wychodzi na plus. Gorzej z odcinkiem między TAKW, a Rondem Czyżyńskim, który na prawdę stracił te 4 kursy/h. Osobiście jestem oczywiście za skierowaniem STL na "9", jednak sądzę, że trzeba to najpierw potwierdzić odpowiednimi obserwacjami.
pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 23:06 Jest dobre dla przewoźnika :D niestety historia zna już przypadki gdzie kilka brygad było mniej pojemnych od pozostałych np. na "50" długo jeździły NGT6, a na innych brygadach były NGT8 i 2014N.
To prawda, jednak czy brygady NGT6 na "50" były wtedy zabieralne, czy niezabieralne? Z tego co kojarzę, często przyjazd NGT6 oznaczał dla pasażerów konieczność ... czekania 5 minut na kolejny kurs :D. Wiadomo, że przewoźnikowi o wiele bardziej opłaci się też skierowanie na "52" STL niż prądożernych trójskładów, jednak dla pasażerów żadnego pożytku z tego nie będzie - sama strata i realne zagrożenie niezabieralności.
pasazer_mobilisu pisze: 07 lut 2021, 23:06 To skoro Lajkoniki już obsadzone pojawia się pytanie: gdzie i dlaczego powinny trafić Lajkoniki II?
Wszędzie tam, gdzie pojawiały się pomysły, żeby skierować STL1. Z pewnością "8" oraz "13" - już daje to 30 brygad (chociaż o zasadności kierowania STL na szczytówki "13" i o alternatywie dla nich można rozmawiać). Do tego wszystkie brygady "14" (jeżeli nie zostaną teraz obsadzone STL1) oraz "10" i "22". Jeżeli starczy - zastanowić można będzie się też nad "20" (a przynajmniej niektórymi jej brygadami). Osobiście byłbym jednak ostrożny - po wydłużeniu "50" do Górki Narodowej może być potrzebne przywrócenie tam częstotliwości f~5, co również będzie musiało wykorzystać kilka dodatkowych Lajkoników.
prezes pisze: 07 lut 2021, 23:45 Jeśli chodzi o "13", pamiętam, że kursując z f~7,5 całkiem nieźle radziła sobie w taborze 26-metrowym i dlatego raczej zostawiłbym na niej ten tabor, zwłaszcza, że ilość taboru 32-metrowego jest ograniczona.
We wrześniu/październiku tego roku (przy f~7,5) zdarzały się tam brygady napełnione na poziomie 90%. Nie jest to jednak niezabieralność i osobiście uważam, że jeszcze ~2 lata linia ta w takim taborze wysyła (oczywiście pod warunkiem uniknięcia kierowania tam GT8x, co praktykuje się obecnie).
prezes pisze: 07 lut 2021, 23:45 Zgadzam się. Z biegiem czasu będzie coraz mniej linii na które będzie się nadawał tabor 26-metrowy, a takiego taboru mamy dosyć dużo, więc nie ma sensu mnożenie ogromnej ilości składów Konstali. Jako, że niedługo otworzą się nowe trasy i zapotrzebowanie na ilość brygad wzrośnie, ogromne kasacje taboru wysokopodłogowego nie wchodzą w grę. Rozwiązanie z trójskładami jest o tyle dobre, że zmniejszając liczbę krótkich tramwajów jesteśmy w stanie zaspokoić w większym stopniu zapotrzebowanie na tabor 40m+.
W pełni się z Tobą zgodzę. Oficjalnie nawet po dostawie STL2 wszystkie wysokopodłogowce nie mają zostać wycofane - osobiście mam nadzieję, że pozostaną wówczas z nami właśnie trójskłady Konstali. W dalszym ciągu należy jednak pamiętać, że jest to tabor wysokopodłogowy oraz prądożerny, więc docelowo trzeba będzie go wymienić. Jeżeli następnym po STL2 przetargiem nie będzie ten na tabor 40m+, czeka nas w najbliższych latach prawdziwa tragedia taborowa (jeżeli w tym przetargu zwycięży PESA, nie będzie oczywiście wiele lepiej :lol:).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości