brovar pisze: ↑01 kwie 2021, 11:15
Kiedy zdjęcie wykonywane było 23.03.2021 nie było ograniczeń.
Zajezdnie mają blisko, nic nie stoi na przeszkodzie podmieniać wozy w międzyszczycie na tabor niskopodłogowy. Tylko trzeba chcieć.
Trzeba również mieć ten tabor na podmianę. Obecnie może w międzyszczycie cztery dostępne NGT6 oraz trzy EU8N by się znalazły, jednak po powrocie "12", "17" oraz "44" takiej opcji już na pewno nie będzie.
pasazer_mobilisu pisze: ↑01 kwie 2021, 12:10
Kiedy takie obietnice padały "52" od dłuższego czasu jeździło co 7,5 minuty i nikt wtedy nie miał pomysłu by spinać Ufoki mimo, że ryzyko niezabieralności brygady obsługiwanej przez E1+c3 było większe niż teraz.
"52" jeździło wówczas co 7,5 minuty z powodu licznych remontów, które przeciążyły wówczas niektóre ciągi/węzły do tego stopnia, że dodatkowe 4 kursy/h już by się nie zmieściły. Brygady niezabieralne trafiały się wówczas bardzo często, więc raczej te Lajkoniki były obiecywane na czas kiedy linia ta powróci do f~5.
pasazer_mobilisu pisze: ↑01 kwie 2021, 12:10
To może tak: zakładając że liczba z Twojego nicku to rok urodzenia i wkrótce będziesz zadawał prawo jazdy, a rodzice obiecali kupić Ci nowiutkie pachnące Audi A3 sedan. Brzmi super? Egzamin zdany, ale zamiast pojechać do dealera ojciec wyciąga z szopy stare A8 rocznik 1994 i nawija, że to prawdziwa limuzyna mająca ponad 5 metrów, a nie jakiś kompakt prawie o metr krótszy. Widząc Twoją niechęć tata zabiera się na przejażdżkę żeby pokazać jaki to fajny wozik, ale po kilku kilometrach samochód zatrzymuje się i leci z niego dym. A co z nówką z salonu? Dostał ją Twój starszy brat, bo znudził mu się jego samochód z 2015 roku.
Porównywanie samochodów do tramwajów średnio ma sens, ponieważ gdy przeciętny człowiek posiada i użytkuje jeden samochód, pociągów tramwajowych w Krakowie mamy ponad 300. Wysokopodłogowe tramwaje i tak gdzieś jeździć muszą, więc może lepiej połączyć je w trójskłady 40m+ i wysłać tam, gdzie na pojemne tramwaje jest zapotrzebowanie. Dziwi mnie trochę fakt, że na tym forum ufoki na "52" są tak powszechnie krytykowane, a nikt zbytnio nie ma ochoty zaproponować na jaką linię miałyby trafić dwuskłady, powstałe po ewentualnym ich rozpięciu.
pasazer_mobilisu pisze: ↑01 kwie 2021, 12:10
Każdy (oprócz miłośników) pasażer chce jeździć jak najlepszym taborem i skoro 6 Lajkoników debiutowało właśnie na linii "52", a jeszcze przed ich dostawą były zapowiedzi że trafią właśnie na te linie to nie dziwię się że ktoś czuje się zrobiony w bambuko.
Wyobraź sobie sytuację, że zamówione zostały nowe, w 100% niskopodłogowe tramwaje o długości 20m do obsługi linii "16" oraz "21". Czy jako najnowszy tabor również powinny one trafić np. na linię "52", czy może jednak ze względu na pojemność nie będzie to najkorzystniejsze dla pasażerów? Jest to przykład oczywiście trochę przejaskrawiony (i mam nadzieję, że nigdy tramwaje 20m nie zostaną zamówione), jednak w niektórych sytuacjach pojemność tramwaju jest ważniejsza od np. niskiej podłogi (zwłaszcza, że wysokopodłogowce jeździć i tak gdzieś muszą).
brovar pisze: ↑01 kwie 2021, 13:41
Pojemny tabor tramwajowy i autobusowy
Lokalne władze podkreślają przy tym, że na części najpopularniejszych tras istotnie podniosły pojemność taboru. – Po czterech latach przerwy pod koniec sierpnia 2020 r. na ulice powróciły pociągi złożone z trzech wagonów tramwajowych typu 105Na – mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego Urzędu Miasta Krakowa. Obecnie MPK wystawia sześć takich brygad, wszystkie na linię nr 52.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67819.html
Artykuł napisany dwa tygodnie po wprowadzeniu siódmej brygady ufokowej na "52". Chyba faktycznie Łukasz Franek nie wie ile tramwajów jakiego typu jeździ na "52"
.
kot_feliks pisze: ↑01 kwie 2021, 14:17
I imho problemem nie jest tutaj to, czy tych brygad w 3x105Na jest 6, czy 7, tylko to, że ten dodatkowy uffok jest wysyłany losowo na miasto, więc możesz mieć pod rząd 3 brygady bez LF
Tutaj akurat w pełni się z Tobą zgodzę. Niestety, sytuacje kiedy za sobą kursują trzy trójskłady pod rząd czasem się zdarzają, co zostało udokumentowane m.in. na tym zdjęciu klubu 428:
https://klub428.pl/index.php/c_zdjecia/ ... NTI=/29897.
Kitek pisze: ↑02 kwie 2021, 10:32
Najpierw torowisko będzie wyłączone na kilka miesięcy z użytkowania a potem są planowane prace na Alei Solidarności, więc część linii pojedzie objazdem przez Ptaszyckiego i tę namiastkę niskiej podłogi uzyskają a potem będą już nowe wagony i temat sam zniknie
Mam nadzieję, że tak się stanie, jednak prawdopodobnie dostawy STL2 również będą szły w podobnym tempie jak obecnych STL i po zakończeniu objazdów wszystkie tramwaje tego typu mogą jeszcze do Krakowa nie dotrzeć.
Różne rzeczy na temat rozdziału taboru w Przewoźniku Krakowskim już pisano i po czasie ulegało to zmianom. Na pewno nie w najbliższym czasie, jednak po dostarczeniu 50 STL oraz zakończeniu epidemii rozdział taboru może wyglądać zupełnie inaczej niż obecny/obecnie zakładany
.
Kitek pisze: ↑02 kwie 2021, 10:32
Nie rozumiem co Ci przeszkadzają trzy NGT6 na "14". Lepiej chyba by poszły na linię na której w ogóle nie ma niskiej podłogi ("22") czy zamiast "ulubionych" uffoków na "52"
Lajkoniki na "52", NGT6 na "14", więc może jeszcze solówki E1 na "4" posłać by się dało. Naprawdę, nie idźmy drogą skracania taboru na poszczególnych liniach, bo nic dobrego z tego nie wyniknie (zwłaszcza, że na "14" kursował już niegdyś tabor wyłącznie 32m).
Co do "22" - jeżeli linia "12" przetrwa, tabor 32m nie będzie na niej konieczny i będzie można wówczas skierować tam np. NGT6 oraz EU8N zdjęte z obecnej "14". Moim zdaniem (patrząc na napełnienia) byłoby to jednak lepsze rozwiązanie
.
Kaszmir pisze: ↑02 kwie 2021, 10:57
A Lajkoniki, wbrew kategorii do której zostały zaklasyfikowane, są krótsze i mniej pojemne niż Pesy czy uffoki.
Mam wątpliwości, czy zaklasyfikowanie STL do kategorii MEGA na pewno jest prawdą. Na "4" oraz "52" tramwaje te jednak się nie pojawiają, a "50" od zawsze miała tabor o mieszanej pojemności. Warto też wspomnieć, że Lajkoniki oraz NGT8 pojawiają się często zamiennie na niektórych brygadach "18" oraz "3", co też może świadczyć o tym, że STL zostały jednak (słusznie) uznane za tabor 32m.