Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 22 wrz 2021, 11:10

Kitek pisze: 22 wrz 2021, 11:07Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor
Pełna zgoda i takie pomiary na całej trasie powinny być zrealizowane, a nie w wybranych miejscach lub przystankowo ;) Więc jak ZTP ma w planie przetarg na pomiary to niech zrealizuje i wtedy wykona pomiary na kilku liniach tramwajowych i okaże się gdzie potrzeba zmian od zaraz.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 22 wrz 2021, 13:12

es.em pisze:A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?
Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 22 wrz 2021, 13:24

Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 13:12
es.em pisze:A właściwie dlaczego na 10 czy 22 mają iść Stadlery, czy są tam takie napełnienia? Czy chodzi tylko o to, że tam nie ma niskacza, a STL są akurat nowe i przez to medialne? Nie lepiej, nie bardziej racjonalnie jest wysłać tam EU8N/GT8, a STL wysłać tam, gdzie są faktycznie potrzebne jak 8 albo 13?
Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
W przypadku "9" mieszkańcy Nowej Huty oczekiwali na zmiany taboru i Stadlery tam były obiecane. Na "8" można rozwiązać problem w postaci miksu NGT8 i NGT8/STL z 18 ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 22 wrz 2021, 18:15

Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 22:22 4/7 N8C
3/6 N8S (razem z HK462)
Niestety, ale cudowne rozmnożenie taboru (co proponujesz) nie nastąpi :(. Poza tym ostatnim tematem był rozdział taboru po powrocie "12", którą to linię totalnie pominąłeś - wracamy do punktu wyjścia, a przy obecnym układzie linii rozdział taboru dałoby się ułożyć naprawdę o wiele lepiej.
brovar pisze: 22 wrz 2021, 7:22 Obrazek
Wydawało mi się, że wczoraj rano w TTSS były widoczne dwa nowohuckie ufoki, jednak mogłem się tutaj niestety pomylić.
damian_krk2 pisze: 22 wrz 2021, 9:13 Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor
"8" na pewno jest najlepiej napełnioną linią, na której obecnie kursuje tabor 26m, jednak ma ona aż 15 brygad. Przed dostawą Tin nie ma niestety szans na skierowanie tam 32-metrowców (chyba, że poprzez zamianę taboru z "18", jednak nie jestem do tego przekonany). Po dostawie kolejnych 60 tramwajów Stadlera z pewnością linia ta będzie brana pod uwagę jako kandydat do dłuższego taboru ;).
Kitek pisze: 22 wrz 2021, 11:07 To dobrze, że jest "tylko siedem" uffoków.
Zależy jak na to patrzeć - dla pasażerów "52" dobrze, dla innych już trochę gorzej, ponieważ więcej ufoków na "52" mogłoby oznaczać więcej Krakowiaków na "50", przez co więcej STL w innych rejonach miasta ("8", "10", "14", "22" - propozycji jest sporo). Niestety, ale Krakowiaki obecnie nie wyjeżdżają zbyt licznie i nawet do wykorzystania 30/36 jest dosyć daleko. Zastanawiam się też po co Nowa Huta tworzyła ten piąty trójskład, skoro wysyła ten tabor tylko na trzy brygady "52". Przed wakacjami wykorzystanie nowohuckich ufoków często wynosiło nawet 4/4.
Kitek pisze: 22 wrz 2021, 11:07 Podobnie jest na "24" - kurs 15:15 z Teatru Bagatela na Kurdwanów również zawsze był i nadal jest przeładowany.
Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 13:12 Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
W pewnym momencie na "9" zamieniono Konstale na E1+c3, więc jakiś powód tych zmian musiał być. Przed powstaniem "49" panowała opinia, że na Bieżanowie właśnie "9" jest najbardziej przepełniona. Ważne jest też jak wygląda sytuacja na tej linii od strony Mistrzejowic (gdzie nie ma "49"), jednak raczej tabor 32m jest na tej linii potrzebny (przynajmniej na niektórych kursach).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 22 wrz 2021, 18:24

Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15
"8" na pewno jest najlepiej napełnioną linią, na której obecnie kursuje tabor 26m, jednak ma ona aż 15 brygad. Przed dostawą Tin nie ma niestety szans na skierowanie tam 32-metrowców (chyba, że poprzez zamianę taboru z "18", jednak nie jestem do tego przekonany). Po dostawie kolejnych 60 tramwajów Stadlera z pewnością linia ta będzie brana pod uwagę jako kandydat do dłuższego taboru ;).


Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 22 wrz 2021, 19:01

Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 13:12 Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
Jeszcze się ludzie nie przyzwyczaili, że mają przez cały tydzień na "9" niskopodłogowy tabor a tu już padają pomysły zmian :o
Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Wydawało mi się, że wczoraj rano w TTSS były widoczne dwa nowohuckie ufoki, jednak mogłem się tutaj niestety pomylić.
Mogły być dwa z GPSem i jeden bez GPS.
Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Zależy jak na to patrzeć - dla pasażerów "52" dobrze, dla innych już trochę gorzej, ponieważ więcej ufoków na "52" mogłoby oznaczać więcej Krakowiaków na "50", przez co więcej STL w innych rejonach miasta ("8", "10", "14", "22" - propozycji jest sporo).
Wierzysz, że jeździłyby na linii te zwolnione STL? Myślę, że skończyłyby w Zajezdni.
Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Zastanawiam się też po co Nowa Huta tworzyła ten piąty trójskład, skoro wysyła ten tabor tylko na trzy brygady "52". Przed wakacjami wykorzystanie nowohuckich ufoków często wynosiło nawet 4/4.
Warto mieć rezerwowe wagony, zwłaszcza przy tak awaryjnych składach.
Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Przeładowany nie jest
Wiesz, że sam sobie zaprzeczasz i podkopujesz wiarygodność porównując dane z Arkusza do Twoich słów :?:
damian_krk2 pisze: 22 wrz 2021, 18:24 Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Podpisuję się pod tym postem.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 22 wrz 2021, 19:52

Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Wydawało mi się, że wczoraj rano w TTSS były widoczne dwa nowohuckie ufoki, jednak mogłem się tutaj niestety pomylić.
Widzisz od poniedziałku jest 7 brygad i ósmej nie ma.
Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Zastanawiam się też po co Nowa Huta tworzyła ten piąty trójskład, skoro wysyła ten tabor tylko na trzy brygady "52".
Rezerwa dla Protrama, tylko i wyłącznie.
Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15 Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
Zawsze czeka wymarzony Uffok w rezerwie. :D
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 22 wrz 2021, 22:02

Bayer2003 pisze:Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
To prawda, "24" notuje duże napełnienia również na odcinku bronowickim.
Bayer2003 pisze:W pewnym momencie na "9" zamieniono Konstale na E1+c3, więc jakiś powód tych zmian musiał być. Przed powstaniem "49" panowała opinia, że na Bieżanowie właśnie "9" jest najbardziej przepełniona.
Przed powstaniem "49" owszem, wtedy dłuższy tabor jak najbardziej, ale teraz?
Bayer2003 pisze:Ważne jest też jak wygląda sytuacja na tej linii od strony Mistrzejowic (gdzie nie ma "49"), jednak raczej tabor 32m jest na tej linii potrzebny (przynajmniej na niektórych kursach).
Ciężko mi wyobrazić sobie, że aż tylu ludzi jeździ z Mistrzejowic "dziewiątką". Nawet jeśli, to czy jest to więcej pasażerów niż w "8", gdzie wysokie napełnienia panują na całej trasie?
Kitek pisze:Jeszcze się ludzie nie przyzwyczaili, że mają przez cały tydzień na "9" niskopodłogowy tabor a tu już padają pomysły zmian :o
Zmian, ale nie w kwestii podłogi, tylko długości ;) .
Kitek pisze:Wierzysz, że jeździłyby na linii te zwolnione STL? Myślę, że skończyłyby w Zajezdni.
Planując rozdział taboru zakładamy możliwie najlepsze wykorzystanie. Poza tym, jaki sens w tym przypadku miałoby chomikowanie? Rozumiem jeszcze "10", czy "22" gdzie obecnie nie ma żadnych niskaczy, ale "14"? Tam każdy lajkonik się przyda ;) .
Kitek pisze:
damian_krk2 pisze: 22 wrz 2021, 18:24 Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Podpisuję się pod tym postem.
Ja również :) .

Wracając jeszcze do linii "13". Zrobiłem dziś trochę pomiarów i tylko raz było nieznacznie więcej niż 40 osób. Szczegóły w pomiarach napełnień.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 22 wrz 2021, 23:03

Bayer2003 pisze: 22 wrz 2021, 18:15
Scania_9640 pisze: 21 wrz 2021, 22:22 4/7 N8C
3/6 N8S (razem z HK462)
Niestety, ale cudowne rozmnożenie taboru (co proponujesz) nie nastąpi :(. Poza tym ostatnim tematem był rozdział taboru po powrocie "12", którą to linię totalnie pominąłeś - wracamy do punktu wyjścia, a przy obecnym układzie linii rozdział taboru dałoby się ułożyć naprawdę o wiele lepiej.
brovar pisze: 22 wrz 2021, 7:22 Obrazek
Wydawało mi się, że wczoraj rano w TTSS były widoczne dwa nowohuckie ufoki, jednak mogłem się tutaj niestety pomylić.
damian_krk2 pisze: 22 wrz 2021, 9:13 Według mnie pierwszeństwo powinna mieć "8* jeśli chodzi o 32-metrowy tabor
"8" na pewno jest najlepiej napełnioną linią, na której obecnie kursuje tabor 26m, jednak ma ona aż 15 brygad. Przed dostawą Tin nie ma niestety szans na skierowanie tam 32-metrowców (chyba, że poprzez zamianę taboru z "18", jednak nie jestem do tego przekonany). Po dostawie kolejnych 60 tramwajów Stadlera z pewnością linia ta będzie brana pod uwagę jako kandydat do dłuższego taboru ;).
Kitek pisze: 22 wrz 2021, 11:07 To dobrze, że jest "tylko siedem" uffoków.
Zależy jak na to patrzeć - dla pasażerów "52" dobrze, dla innych już trochę gorzej, ponieważ więcej ufoków na "52" mogłoby oznaczać więcej Krakowiaków na "50", przez co więcej STL w innych rejonach miasta ("8", "10", "14", "22" - propozycji jest sporo). Niestety, ale Krakowiaki obecnie nie wyjeżdżają zbyt licznie i nawet do wykorzystania 30/36 jest dosyć daleko. Zastanawiam się też po co Nowa Huta tworzyła ten piąty trójskład, skoro wysyła ten tabor tylko na trzy brygady "52". Przed wakacjami wykorzystanie nowohuckich ufoków często wynosiło nawet 4/4.
Kitek pisze: 22 wrz 2021, 11:07 Podobnie jest na "24" - kurs 15:15 z Teatru Bagatela na Kurdwanów również zawsze był i nadal jest przeładowany.
Przeładowany nie jest, ale ma naprawdę spore napełnienia i w październiku może on już się stać niezabieralny (jeżdżę nim dosyć często na dalszym odcinku - z Miodowej na Kurdwanów).
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 13:12 Tak właśnie stało się na "9". Czy tam faktycznie są takie potoki, żeby nie wystarczyły np. NGT6? Można by wtedy je zamienić z "8".
W pewnym momencie na "9" zamieniono Konstale na E1+c3, więc jakiś powód tych zmian musiał być. Przed powstaniem "49" panowała opinia, że na Bieżanowie właśnie "9" jest najbardziej przepełniona. Ważne jest też jak wygląda sytuacja na tej linii od strony Mistrzejowic (gdzie nie ma "49"), jednak raczej tabor 32m jest na tej linii potrzebny (przynajmniej na niektórych kursach).

Jakie rozmnożenie taboru? W rezerwie pozostałoby jeszcze dużo taboru, a 12 prawdopodobnie nie wróci w najbliższym czasie w tym roku pewnie jej nie zobaczymy. Przy obecnym układzie spokojnie dałoby się wysłać niskacze na 10/22 czy nawet na 74 na 1-2 brygady, ale przecież E1+c3 muszą jeździć... A wcale nie muszą tylko jest to propaganda. Jakoś przez te kilka miesięcy nie było 74 i było dużo mniej E1+c3 i jakoś nic się z nimi nie stało

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Zieleńczanin » 22 wrz 2021, 23:09

Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02
Kitek pisze:
damian_krk2 pisze: 22 wrz 2021, 18:24 Dlatego uważam że powinno się zrobić mix NGT6/NGT8-STL na obu liniach "8" i "18". Można ułożyć brygady tak by na przemian przyjeżdżał NGT6 i wagon 32m na obu liniach
Podpisuję się pod tym postem.
Ja również :) .
A ja nie :) przy obecnych zapełnieniach "18", to naprawdę tam więcej niż NGT6 nie trzeba... Chyba, że to ja trafiam na takie kursy.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Michajlo » 23 wrz 2021, 6:17

Zieleńczanin pisze:
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02
Kitek pisze: Podpisuję się pod tym postem.
Ja również :) .
A ja nie :) przy obecnych zapełnieniach "18", to naprawdę tam więcej niż NGT6 nie trzeba... Chyba, że to ja trafiam na takie kursy.
Tam faktycznie NGT6 by mogło trafić, ile jeżdżę to nigdy te NGT8 czy STL nie były zapełnione na poziomie pełnego NGT6

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2021, 9:45

"18" (i "52") to linie mocno studenckie ze względu na Ruczaj. Z oceną ich napełnień trzeba poczekać do października.

Dość przypomnieć, że w 201 "18" dostała f w szczycie bo NGT przy f10 nie wyrabiały. Potem przy maksymalizacji zmniejszono do f7,5 - więc w zamian wydłużono tabor.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 23 wrz 2021, 11:19

Z analizy przydziału taboru niskopodłogowego w dni powszednie wychodzi, że osiągnięto bezpieczne maksimum. Większe wykorzystanie spowoduje brak rezerw zajezdniowych i w przypadku awarii wysyłanie na linie innego zastępczego taboru.
W PH wykorzystanie HG 18/23 ale dwa wagony są w TR. Więcej się nie da, musi stać jeden a najlepiej dwa wagony na podmianę a w kolejnym prowadzone są prace serwisowe i naprawcze. Dlatego też niskie jest wykorzystanie ufoków 3/5, aby w przypadku awarii zastępować je też 105-i. HY 29/35 można ewentualnie zwiększyć o 1 wagon ale lepiej aby pozostało tak jak jest. Dwa są rozbite, więc dwa przy tej ilości muszą być na podmianę, a przy kolejnych dwóch prace serwisowe. HL od 32 do 34 na 40. Pracują też w nocy, jeden albo dwa w TR maksimum. HK w przypadku N8C jest ok. 4 lub 5 na 6 wyjeżdża. Na N8S nie ma co liczyć jeśli nie przejdą napraw głównych. Ostatnio widywany jest tylko HK457 a HK459 jest w TR.
W PT wykorzystanie RG 10/14 ale dwa lub trzy wagony stanowią rezerwę na podmianę ufoków lub taboru 32 metrowego na linii 50. I to często jest wykorzystywane. Ufo 4/5. RY 34/39 ale dwa typy taboru. Można zwiększyć o jeden, ale bezpiecznie pozostawić jak jest. RP 44/50 jeden rozbity wykorzystanie 90% max. RF 21/28 ale dwa są w przebudowie. Można zwiększyć wykorzystanie o jeden może dwa wagony.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 23 wrz 2021, 12:36

Kaszmir pisze: 23 wrz 2021, 9:45 "18" (i "52") to linie mocno studenckie ze względu na Ruczaj. Z oceną ich napełnień trzeba poczekać do października.
Blisko 100% (z nielicznymi wyjątkami) zajęć na Kampusie UJ będzie w trybie stacjonarnym, więc z jakąkolwiek opinią na temat tych linii poczekajmy.
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02 Zmian, ale nie w kwestii podłogi, tylko długości ;) .
Ale z Podgórza są tylko 2 brygady "9", więc tym bardziej nie rozumiem.
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02ale "14"? Tam każdy lajkonik się przyda ;) .
Wczoraj wykazałeś, że na ciągu bronowickim jest linia, która przyjmie mnóstwo dodatkowych pasażerów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 23 wrz 2021, 15:54

Kitek pisze:Ale z Podgórza są tylko 2 brygady "9", więc tym bardziej nie rozumiem.
No zakładam oczywiście jakieś zmiany w przydziale zajezdni. Jeśli musiałyby być jakieś brygady z Huty, to proponowałbym EU8N.
Kitek pisze:
Tramwajolog14 pisze: 22 wrz 2021, 22:02ale "14"? Tam każdy lajkonik się przyda ;) .
Wczoraj wykazałeś, że na ciągu bronowickim jest linia, która przyjmie mnóstwo dodatkowych pasażerów.
Eee... Mógłbyś sprecyzować, bo nie wiem, o który mój komentarz Ci chodzi (nie przypominam sobie, abym cokolwiek takiego wykazywał). I wgl nie widzę powiązania odpowiedzi z tym co zacytowałeś ;_; .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 3 gości