Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jamnik » 24 lut 2021, 8:44

Jamnik pisze: 24 lut 2021, 1:17 Ogólnie polecam stronkę: https://mpk.jacekk.net/vehicles/vehicles_T.html
@Kamil89
Ta mapka szybciej się odświeża, ale coś dziś szwankuje.
Jest jeszcze jedna: https://api.ttss.pl/vehicles/trams/ (jednak odświeżanie co kilkadziesiąt sekund/kilka minut).

Kamil89
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2020, 17:32

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kamil89 » 24 lut 2021, 12:36

Dzięki @Jamnik :)

WujekSze
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2020, 15:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: WujekSze » 03 mar 2021, 19:50

Dziś zauważyłem E1+C3 na 24 (ponoć to była brygada 24-07). Czy plan na niskopodłogową linię 24 się nie powiódł z powodu zbyt małej pojemności NGT6?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 03 mar 2021, 20:11

WujekSze pisze: 03 mar 2021, 19:50 Dziś zauważyłem E1+C3 na 24 (ponoć to była brygada 24-07). Czy plan na niskopodłogową linię 24 się nie powiódł z powodu zbyt małej pojemności NGT6?
Od kilku dni skład wiedeński jeździ na "24". Nie sądzę jednak, żeby miało to związek z pojemnością NGT6, ponieważ dziś na tej linii jeździ chociażby RP609 (NGT6/1). Wydaje mi się, że po prostu brakuje jak na razie trochę STL i brygady E1+c3 oraz NGT6 znikną z tej linii wraz z kolejnymi dostawami (na co mam szczerą nadzieję).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 03 mar 2021, 20:16

Bayer2003 pisze: 03 mar 2021, 20:11 Od kilku dni skład wiedeński jeździ na "24". Nie sądzę jednak, żeby miało to związek z pojemnością NGT6, ponieważ dziś na tej linii jeździ chociażby RP609 (NGT6/1). Wydaje mi się, że po prostu brakuje jak na razie trochę STL i brygady E1+c3 oraz NGT6 znikną z tej linii wraz z kolejnymi dostawami (na co mam szczerą nadzieję).
Czekałem na taką odpowiedź. Osobiście się z nią nie zgadzam bo jakoś od poniedziałku wysyłają na "14" dwa Lajkoniki. Nie mogli wysłać na "24" i powoli kończyć obsadę tymi wagonami oraz NGT8 tą linię? A później zająć się "14"?

Tak nawiasem nie podoba się podejście ZTP i MPK. Skoro jest już tyle Stadlerów w Krakowie to nie można zacząć puszczać je w weekendy na "9" - jak to miało początkowo miejsce z "14"? :oops:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 03 mar 2021, 20:22

WujekSze pisze: 03 mar 2021, 19:50 Dziś zauważyłem E1+C3 na 24 (ponoć to była brygada 24-07). Czy plan na niskopodłogową linię 24 się nie powiódł z powodu zbyt małej pojemności NGT6?
Po prostu w dużej ilości wyjeżdżają STL na "50" i brakuje ich na inne linie. Jedna brygada z Huty jest w E1+c3, ale za to jest drugi Lajkonik na "14". W dodatku, muszą utrzymywać minimalną rezerwę taboru w Zajezdni i chyba nadal trwają jakieś prace przy "poprawianiu" tych wagonów.
kucyk pisze: 03 mar 2021, 20:16 Nie mogli wysłać na "24" i powoli kończyć obsadę tymi wagonami oraz NGT8 tą linię? A później zająć się "14"?
Mogli, ale brakuje Lajkoników podgórskich (o Hucie pisałem wyżej). 2 NGT8 są w TR a wagon 825 jeździ ciągle jako jazda szkoleniowa.
kucyk pisze: 03 mar 2021, 20:16 Tak nawiasem nie podoba się podejście ZTP i MPK. Skoro jest już tyle Stadlerów w Krakowie to nie można zacząć puszczać je w weekendy na "9" - jak to miało początkowo miejsce z "14"? :oops:
Optymistą jesteś, że będą w weekendy jeździć Stadlery na "9".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 03 mar 2021, 22:28

kucyk pisze: 03 mar 2021, 20:16 Czekałem na taką odpowiedź. Osobiście się z nią nie zgadzam bo jakoś od poniedziałku wysyłają na "14" dwa Lajkoniki. Nie mogli wysłać na "24" i powoli kończyć obsadę tymi wagonami oraz NGT8 tą linię? A później zająć się "14"?
Pewnie i mogli, jednak widocznie obecnie jest dla nich ważniejsza "14" od "24" (jeżeli rozmawiamy o tym E1+c3). Co do zastąpienia NGT6 to sprawa jest trudniejsza, ponieważ w tym przypadku trzeba będzie poczekać na dostawy STL do Podgórza.
kucyk pisze: 03 mar 2021, 20:16 Tak nawiasem nie podoba się podejście ZTP i MPK. Skoro jest już tyle Stadlerów w Krakowie to nie można zacząć puszczać je w weekendy na "9" - jak to miało początkowo miejsce z "14"? :oops:
Jak na razie w weekendy STL nie są nawet na wszystkich brygadach "14", więc na "9" po prostu by ich nie starczyło.
Kitek pisze: 03 mar 2021, 20:22 Po prostu w dużej ilości wyjeżdżają STL na "50" i brakuje ich na inne linie. Jedna brygada z Huty jest w E1+c3, ale za to jest drugi Lajkonik na "14". W dodatku, muszą utrzymywać minimalną rezerwę taboru w Zajezdni i chyba nadal trwają jakieś prace przy "poprawianiu" tych wagonów.
Ponownie wychodzi tutaj podstawowy problem taborowy w Krakowie, czyli za mała ilość taboru 40m+. Na dodatek jest on raczej najgorszy jakościowo - Krakowiaki zasłynęły ze słabego wykonania, jakiś trójskład pada prawie codziennie, a Protram 405N jeździ od wczoraj po wielu miesiącach nieobecności i nie wiadomo, kiedy znów się zepsuje. Wobec tak słabej sytuacji, na linię "50" zwykle puszcza się większość brygad STL (czasem zdarzy się 7 Krakowiaków, jednak rzadko) i niestety tych STL brakuje gdzieś indziej (chociażby na "24").
Kitek pisze: 03 mar 2021, 20:22 Optymistą jesteś, że będą w weekendy jeździć Stadlery na "9".
Spora szansa że będą, jednak moim zdaniem stanie się to dopiero podczas końcówki ich dostaw do Krakowa (ostatnie 10 sztuk).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 mar 2021, 9:38

Huta wysyła teraz w dni powszednie 16/18 Lajkoników, czasem 15. W dni wolne 11/18 5x14, 4x50, 2x24. Zatem przy takim samym wykorzystaniu mogliby w dni wolne skierować Lajkoniki na cztery huckie brygady"9". Podgórze w dni wolne też ma rezerwę taboru 32 metrowego i też mogliby obsadzać "9" takim taborem. Na razie chyba nie chcą ludzi denerwować i za wcześnie przyzwyczajać do dobrobytu. Zaraz upominaliby się o dni powszednie a to jest na razie niemożliwe.
W dni powszednie Huta ma jeszcze do obsadzenia cztery brygady "14" Lajkonikami i jedną 24. Po wprowadzeni HY863, HY864 powinny zacząć się pojawiać na "9". Podgórze musi zastąpić dwa NGT6 na "24" i też zacznie kierować Lajkoniki na "9". Myślę, że po wprowadzeniu RY834, RY835 zaczną pojawiać się na "9". Zatem w maju najwcześniej.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 04 mar 2021, 10:00

impuls pisze: 04 mar 2021, 9:38 Na razie chyba nie chcą ludzi denerwować i za wcześnie przyzwyczajać do dobrobytu. Zaraz upominaliby się o dni powszednie a to jest na razie niemożliwe.
Przypomina to walkę o niską podłogę w weekendy na "52", tylko wtedy nazywano to "luksusem" :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 04 mar 2021, 10:08

pasazer_mobilisu pisze: 04 mar 2021, 10:00Przypomina to walkę o niską podłogę w weekendy na "52", tylko wtedy nazywano to "luksusem" :D
I słynna odpowiedź ówczesnego ZIKiT (okres przejściowy, po Saponiu, a przed Frankiem) że jeszcze pasażerowie by się przyzwyczaili i zażądali podobnych udogodnień w dni powszednie :D
https://krabok.wordpress.com/2014/08/06 ... -kielbasa/

Swoją drogą to był dopiero wstęp. Potem ZIKiT zasłaniał się, że nie puszczają niskopodłogowców na linie tylko w weekendy (nieprawda - robili to wtedy na "24"), oraz że trasa do Piastów jest nieprzetestowana i niskopodłogowce mogłyby sprawiać problemy (też nieprawda - niskacze na "52" były codziennie, wieczorami, wskutek łączeń)
https://krabok.wordpress.com/2014/08/07 ... elbasa-cd/

Możemy nie zawsze zgadzać się z decyzjami obecnego ZTP, jednak powyższe przypominają, jak dużo przez te parę lat się zmieniło na plus.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 04 mar 2021, 10:51

Bayer2003 pisze: 03 mar 2021, 20:11
WujekSze pisze: 03 mar 2021, 19:50 Dziś zauważyłem E1+C3 na 24 (ponoć to była brygada 24-07). Czy plan na niskopodłogową linię 24 się nie powiódł z powodu zbyt małej pojemności NGT6?
Od kilku dni skład wiedeński jeździ na "24". Nie sądzę jednak, żeby miało to związek z pojemnością NGT6, ponieważ dziś na tej linii jeździ chociażby RP609 (NGT6/1). Wydaje mi się, że po prostu brakuje jak na razie trochę STL i brygady E1+c3 oraz NGT6 znikną z tej linii wraz z kolejnymi dostawami (na co mam szczerą nadzieję).
Cudowna jest ta polityka MPK, że NGT6 to NGT6. :roll:

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 19 mar 2021, 20:15

Ktoś stracił cierpliwość do Podgórskich uffoków.
Dzisiejszy rozdział taboru "52"

2014N -52-02, 03, 04, 05, 07, 08, 09, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19
uffo- 52-01, 06, 10, 15 (tylko jeden Podgórski)
405N - 52-11
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 20 mar 2021, 10:30

brovar pisze: 19 mar 2021, 20:15 Ktoś stracił cierpliwość do Podgórskich uffoków.
Dzisiejszy rozdział taboru "52"
2014N -52-02, 03, 04, 05, 07, 08, 09, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19
uffo- 52-01, 06, 10, 15 (tylko jeden Podgórski)
405N - 52-11
I ten rozdział mi się bardzo podoba, jak są tylko sprawne Krakowiaki to niech jeżdżą na "52" a nie ciągle zaskakiwać pasażerów rezerwami ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 20 mar 2021, 21:08

brovar pisze: 19 mar 2021, 20:15 Ktoś stracił cierpliwość do Podgórskich uffoków.
Dzisiejszy rozdział taboru "52"

2014N -52-02, 03, 04, 05, 07, 08, 09, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19
uffo- 52-01, 06, 10, 15 (tylko jeden Podgórski)
405N - 52-11
Jako chyba największy na tym forum zwolennik ufoków, bardzo cieszę się z wczorajszego rozdziału taboru. Po pierwsze - widać, że problem został zauważony i tramwaje te (prawdopodobnie) zostaną wzięte do naprawy. Po drugie - "brakujące" ufoki nie zostały zastąpione przez E1+c3 ani Lajkoniki, ale przez Krakowiaki, co jest już pewnym awansem. Ponadto wczorajszy dzień pokazał także, że wyjazd 30 Krakowiaków (83% wykorzystania) jest jak najbardziej możliwy. Szkoda tylko że kiedy trójskłady są sprawne, Krakowiaków jeździ zaledwie 26 lub 27 :(.

Kontynuując temat rozdziału taboru - niedawno wysłałem do MPK e-maila z zapytaniem o rozdział taboru na niektórych liniach. Konkretnie chodziło mi o posłanie większej ilości N8S-NF na linię "21", trójskłady i dalszy los wagonu HZ287, a także sprawę NGT6 na linii "24". Oto odpowiedź, jaką otrzymałem:

Obrazek

Odpowiedź ta moim zdaniem jest trochę nie na temat, jednak trochę mnie ona zaniepokoiła. Na pytanie o N8S-NF na linii "21", które było w zasadzie głównym tematem mojego e-maila nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. Wynika z tego, że w najbliższym czasie nie ma szans na poprawę sytuacji taborowej na tej linii, a szkoda - z pewnością trwała naprawa wszystkich N8S byłaby na dłuższą metę bardziej opłacalna niż utrzymywanie jedenastu :!: solówek E1 (w większości niezmodernizowanych). Ponadto obecnie Osiedle Piastów oraz Pleszów to chyba najbardziej poszkodowane taborowo pętle i może już najwyższy czas, żeby to zmienić?

Co do "24" - tutaj również nie dowiedziałem się czy NGT6 znikną docelowo z tej linii. W odpowiedzi dostałem tylko informację, że wprowadzanie kolejnych Stadlerów będzie zmieniać rozdział taboru, jednak będą one zastępować raczej tramwaje wyeksploatowane oraz wysokopodłogowe. NGT6 tych cech nie posiadają, więc obawiam się, że nawet po powrocie szkół i uczelni jest pewna szansa na ich pozostanie na tej linii, co już na pewno oznaczało będzie niezabieralność.

Na pytanie o los wagonu HZ287 oraz jego połączenie ze składem HZ288+HZ289 odpowiedzi również nie otrzymałem. Dowiedziałem się jedynie, że obecna liczba taboru 40m+ wystarcza do obsługi wyłącznie nim linii "52" (szkoda tylko, że dla "50" zostaje go już stosunkowo niewiele ...) przy częstotliwości kursowania ograniczonej do f~7,5. I tutaj dochodzimy do najciekawszej informacji z tej odpowiedzi (mimo że moje pytanie wcale tego nie dotyczyło) - skoro MPK wspomniało, że częstotliwość kursowania linii "52" jest obecnie ograniczona, wynika z tego że w przyszłości jest szansa na jej powrót do f~5. Myślę, że jest to bardzo ciekawa informacja dla pasażerów tej linii, gdyż przy tej częstotliwości mogłyby na niej kursować tak naprawdę wyłącznie STL oraz NGT8, co rozwiązałoby prawie wszystkie problemy taborowe.

Generalnie jednak informacje te nie są zbyt ciekawe, a najgorsze chyba dla ciągu kurdwanowskiego. Z odpowiedzi MPK wynika, że Krakowiaki na linii "50" dalej będą stanowić raczej mniejszość, a zniknięcie NGT6 z "24" także pewne nie jest. W zasadzie jedyną linią z taborem dopasowanym do potrzeb na tym ciągu jest ... łapiąca duże opóźnienia "6", co raczej dla mieszkańców nie jest żadnym pocieszeniem. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że rozdział taboru wraz z kolejnymi dostawami STL będzie szedł w dobrym kierunku, chociaż jak na razie niestety się na to nie zanosi :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 mar 2021, 21:49

Bayer2003 pisze: 20 mar 2021, 21:08 Odpowiedź ta moim zdaniem jest trochę nie na temat
Moim zdaniem odpowiedź jest tak napisana, żebyś już więcej nie zawracał głowy i nie pisał do nich :lol:

W sumie nie dziwię się, że nie chce im się z każdą pojedynczą osobą dyskutować o rozdziale taboru, ale może gdyby nie chowanie niskaczy po zajezdniach to takich maili byłoby mniej?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości