Myślę, że wykorzystania STL 45/50 należy oczekiwać. Ale na obsługę całej "22" nie wystarczy, to prawda. Mam nadzieję, że na połowę brygad wystarczy Lajkoników.
W Podgórzu jeszcze nie skończyli "24" w dzień powszedni.
Myślę, że wykorzystania STL 45/50 należy oczekiwać. Ale na obsługę całej "22" nie wystarczy, to prawda. Mam nadzieję, że na połowę brygad wystarczy Lajkoników.
W Podgórzu jeszcze nie skończyli "24" w dzień powszedni.
Problemem nie jest wysyłanie Lajkoników na "9" tylko ponowne ich wysyłanie na "50".impuls pisze: ↑27 maja 2021, 22:06 Na "24" jest w dni powszednie osiem brygad. Trzy ma Podgórze i zwykle wysyła dwa NGT8 i jeden NGT6. Huta ma pięć brygad. Już był dłuższy czas, że na wszystkie brygady wysyłali Stadlery. Po skierowaniu na "9" Lajkoników znowu wzrosło wysokie wykorzystanie i czasem brakuje tych ostatnich do obsługi 24-07. I w tym tygodniu często pojawia się jeden wiedeńczyk.
"8" i "13" od razu odpadają ze względu na to, że nadmiar Lajkoników będzie w Podgórzu, a nie w Hucie. Jeżeli już miałoby dojść do jakiegoś przestawienia brygad i przejęcia większej części "3" lub "18" przez Hutę to wówczas idealnym kandydatem do obsadzenia Lajkonikami wydają się jednak trzy podgórskie brygady "14", które potrzebowałyby tego taboru bardziej niż "8" czy "13".impuls pisze: ↑04 cze 2021, 0:29 Po wakacjach będzie możliwość obsadzenia jeszcze jednej linii kilkoma Stadlerami. Jaka to powinna być linia? Poddaję pod dyskusję.
"10" po skierowaniu jej na Solidarności ale tylko w przypadku rozpoczęcia remontu na Ptaszyckiego. To byłby najlepszy scenariusz.
"22" to na dziś najbardziej prawdopodobne
"8" linia ta ma wciąż duży potok pasażerów
"13" może Lajkoniki powinny zastąpić składy 105Na na tej linii
"20" rejon Małego Płaszowa stale się rozwija może wymaga wzmocnienia
"50" zastąpią Krakowiaki a te ufoki na "52". Najbardziej kontrowersyjne rozwiązanie ale też możliwe.
Więcej opcji nie widzę.
Nareszcie skończą "24"
Jeżeli uda się zacząć remont Ptaszyckiego jesienią to bardzo dobry pomysł. Tylko nasuwa się jeszcze pytanie czy nie będą się wzbraniać przed wysyłaniem Lajkoników na Aleję Solidarności (tam też torowisko jest w kiepskim stanie).
Również słuszna idea (tylko taka sama uwaga odnośnie Solidarności).
Tutaj nie trzeba zbytnio manewrować tylko zamienić część taboru z linią "18".
Najpierw niech wagony GT8N przestaną być wysyłane na szczytówki.
Tak samo, najpierw usunąć GT8N z tej linii. W dodatku, Lajkoniki na Cichym Kąciku nie są potrzebne, gdyby jeździła do Bronowic to co innego.
Tylko wtedy linia "50" musiałaby jeździć co 5 minut w szczycie we wszystkich brygadach 32m (łącznie ze szczytówkami). I czy byłoby w takim przypadku zagwarantowane 29 sprawnych Krakowiaków w każdy dzień powszedni (10 na "4" + 19 na "52")? Mogą z tym być problemy.
Dzisiaj kilka linii ma obcięte częstotliwości z f~7,5 do f~15 i z tego wynikają te wszystkie zmiany. Są one zapewne tymczasowe i nie należy się do nich zbytnio przyzwyczajać.
Jak do Krakowa przyjeżdżały pierwsze Lajkoniki, były one testowane na liniach takich jak "4", "21", "22", czy nawet "76". Ponadto przez Aleję Solidarności jeżdżą także np. Krakowiaki, więc raczej nie ma przeciwwskazań co do skierowania kilku STL na to torowisko.
Co do "18" to z decyzją wstrzymałbym się do powrotu stacjonarnej nauki na uczelniach. Osobiście myślę, że wtedy jednak tabor 32m na "18" będzie mógł się obronić .
Na "13" zwykle mamy 2 brygady GT8x, a na "20" są to chyba 4 brygady. Łącznie 6 brygad - dokładnie tyle ma obecnie zawieszona linia "12". Dodatkowo niektóre brygady w tym taborze miała też szczytowa linia "17" (również obecnie zawieszona). Jeżeli te linie powrócą, GT8N na "13" oraz "20" już raczej się nie pojawią, a obecnie z powodu tych zawieszeń niestety trzeba je na siłę gdzieś posyłać.
29/37 (wliczam w to jeszcze Protrama) to zaledwie 78%. Jest to bardzo małe wykorzystanie i myślę, że spokojnie da się to osiągnąć. Pytanie tylko co wtedy z rozłączonymi ufokami? Obawiam się, że powrót 2x105Na na linie takie jak "1" czy "20" nie zostałby przez pasażerów dobrze odebrany.
Ale nie liniowo W dodatku, pętla Kopiec Wandy nie jest przewidziana do remontu...Tramwajolog14 pisze: ↑04 cze 2021, 11:27 Przecież Lajkoniki dojeżdżają tamtędy codziennie do zajezdni
Na "1" nie wrócą ze względu na stan torowiska na Kościuszki i Zwierzynieckiej. "20" byłaby prawdopodobnym kandydatem do powrotu kilku 2x105Na
Konstale to idealny tabor na śmietnikowe torowisko, nie wiem o czym mówisz. Ale imho na Kościuszki to trzeba ZKA już.Kitek pisze: ↑04 cze 2021, 12:20Ale nie liniowo W dodatku, pętla Kopiec Wandy nie jest przewidziana do remontu...Tramwajolog14 pisze: ↑04 cze 2021, 11:27 Przecież Lajkoniki dojeżdżają tamtędy codziennie do zajezdniNa "1" nie wrócą ze względu na stan torowiska na Kościuszki i Zwierzynieckiej. "20" byłaby prawdopodobnym kandydatem do powrotu kilku 2x105Na
Oj trzeba... Dziś przejeżdżałem tamtędy wtedy, kiedy usuwano wybrzuszenie - na całej ul. Kościuszki było łącznie kilka lekkich wybrzuszeń. Nie wiem jakim cudem te tramwaje tamtędy jeżdżą
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości