Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 20 kwie 2021, 21:03

Nareszcie! :)
Linia 14 bez wagonów EU8N

Najważniejszą taborową zmianą jest niewątpliwie wycofanie z obsługi linii 14 wozów EU8N. Dziś po raz pierwszy na wszystkie 6 brygad czternastki, obsługiwanych przez zajezdnię Nowa Huta, skierowane zostały wagony Stadler Tango Lajkonik. Na trzy pozostałe brygady, pochodzące z zajezdni Podgórze, niezmiennie kierowane są wozy Bombardier NGT6.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... gonow-eu8n
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 21 kwie 2021, 14:12

Jak tam wykorzystanie EU8N po tym wygląda?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 21 kwie 2021, 14:55

Lw25 pisze: 21 kwie 2021, 14:12 Jak tam wykorzystanie EU8N po tym wygląda?
Codziennie jest inna ilość w granicach 26-29 w dni powszednie. Wszystko zależy ile EU8N wyślą na linie "21", "5", "14". Dzisiaj już na 14-06 wyjechał EU8N na stałą brygadę, bo jeden Stadler zjechał.

krakus
Znawca
Posty: 113
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: krakus » 21 kwie 2021, 15:28

Ostatnio ktoś wspominał o nieobecności w ruchu 405N. Otóż jest on w TR od kilku dni, gdzie przechodzi serwis klimatyzacji.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 22 kwie 2021, 0:03

1xEU które się zwolniło z 14 poszło na R51 za R61 z Podgórza.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 22 kwie 2021, 11:21

To jest beznadziejne wykorzystanie, "21" powinna być cała w EU8N.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 22 kwie 2021, 11:43

Adrian14 pisze: 22 kwie 2021, 0:03 1xEU które się zwolniło z 14 poszło na R51 za R61 z Podgórza.
Na pewno w dniu 12.04.21 i wcześniej nie było R-61 w Podgórzu. Podgórze miało w dni powszednie R-60 w NGT6 i R-66, R-67 obsługa GT8N

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 22 kwie 2021, 12:08

impuls pisze: 22 kwie 2021, 11:43
Adrian14 pisze: 22 kwie 2021, 0:03 1xEU które się zwolniło z 14 poszło na R51 za R61 z Podgórza.
Na pewno w dniu 12.04.21 i wcześniej nie było R-61 w Podgórzu. Podgórze miało w dni powszednie R-60 w NGT6 i R-66, R-67 obsługa GT8N
Hm, to może któreś z nich się zamieniło. Na pewno PH ma teraz R51, R53, R55. Chyba, że po prostu doszła nowa rezerwa. Ale wydawało mi się że teraz z PT są tylko 2 rezerwy.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 27 kwie 2021, 12:26

Przed chwilą pojawiły się rozkłady jazdy linii tramwajowych, z tego co widzę nic nadzwyczajnego się nie szykuje odnośnie taboru. Z tego co widzę linia "9" nadal 3 brygady niskopodłogowe w weekendy, w dzień powszedni bez zmian wysoka podłoga. Linia "22" też bez zmian (2 brygady z niską podłogą w weekendy a w dni powszednie składy E1-C3). Jedynie na "13" tak jakby doszła 1 brygada z niską podłogą w szczytach. Przypuszczam, że będzie to związane z wprowadzeniem kolejnego Lajkonika na stan. W ten sposób Lajkonik zwolni NGT6 z "24" a ten wyląduje na "13". Wynika jakby kolejną brygadę "24" przejęła Zajezdnia NH a nie Podgórze. :?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 27 kwie 2021, 14:40

Jeden z "najlepszych" tekstów MPK ;) A zdanie, które pogrubiłem, powinno przejść do historii kłamstw...
Na linii nr 14 tylko Lajkoniki i wagony NGT6
Od jutra, 28 kwietnia na linii nr 14, łączącej nowohuckie Mistrzejowice z Bronowicami, będą kursować wyłącznie Lajkoniki i wagony NGT6. W dzień powszedni będzie to sześć Lajkoników i trzy wagony NGT6, a w soboty i święta pięć Lajkoników i dwa wagony NGT6. Zgodnie z zapowiedziami Lajkoniki na linii nr 14 zastąpiły wszystkie wagony EU8N. Na tej linii Lajkoniki po raz pierwszy pojawiły się w sobotę 28 listopada 2020 roku.
Przypomnijmy, że od 27 marca nowoczesne, niskopodłogowe Lajkoniki zaczęły kursować także na innej trasie do Nowej Huty – na linii nr 9, łączącej Mistrzejowice z Nowym Bieżanowem P+R. Liczba posiadanych obecnie przez MPK SA Lajkoników umożliwia co prawda wysyłanie tych nowych wagonów na linię nr 9 tylko w soboty i święta, ale wraz z przyszłymi dostawami ich liczba na tej trasie w weekendy będzie systematycznie się zwiększać. W najbliższych tygodniach Lajkoniki zaczną kursować na linii nr 9 także w dni powszednie.
Obecnie tramwaje z niską podłogą stanowią ponad 72 proc. floty MPK SA. Celem zakupu nowych tramwajów, w tym właśnie Lajkoników, jest wycofanie z ruchu wszystkich tramwajów wysokopodłogowych. W Krakowie są już tylko trzy linie, na których żaden kurs nie jest obsługiwany taborem niskopodłogowym. Są to linie nr 10, 16 i 49. Na liniach nr 10 i 16 jest to obecnie niemożliwe z powodu stanu torowiska na ul. Ptaszyckiego. Linia nr 49 to linia kursująca tylko w godzinach szczytu, której trasa pokrywa się z trasami innych linii, obsługiwanych przez tramwaje z niską podłogą. Większość linii tramwajowych w Krakowie jest obecnie już w całości obsługiwana taborem niskopodłogowym.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... -ngt6.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 27 kwie 2021, 16:18

W Krakowie są już tylko trzy linie, na których żaden kurs nie jest obsługiwany taborem niskopodłogowym.
Ale osiągnięcie :D Dobre 18 lat temu dało się zrobić coś takiego :lol:
Linia nr 49 to linia kursująca tylko w godzinach szczytu, której trasa pokrywa się z trasami innych linii, obsługiwanych przez tramwaje z niską podłogą.
Z NB do Kabla pokrywa się z niskopodłogową 3, do Ronda Mogilskiego z 50, a dalej z 4. A że komuś najpierw przychodzi na myśl linia 9 to już jego problem 8-)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 27 kwie 2021, 17:15

Te "ich" kłamliwe wypociny są chyba odpowiedzią na mój wpis na forum. :lol:
Ja pisałem o "9" i "24" a oni to chwalebną śpiewką o "14" na której już taki stan rzeczy mamy prawie od 2 tygodni. :)
A dzisiaj na "24" mamy skład E1-C3. :oops:
A tak nawiasem nawiązując do "ich tekstu" to przy obecnym posiadaniu niskopodłogowych wagonów Stadlera i NGT8 już kilka weekendów temu można było linię "9" spokojnie obsadzić tym taborem. :roll:
Ale co tam pasażerowie. Niech sobie jeszcze do wakacji poczekają. :arrow: :twisted:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 kwie 2021, 17:28

Ja bym wciąż chciał się dowiedzieć, czemu "21" dalej nie jest w pełni obsadzone EU8N i N8S-NF.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 27 kwie 2021, 20:51

pasazer_mobilisu pisze: 27 kwie 2021, 16:18 Z NB do Kabla pokrywa się z niskopodłogową 3, do Ronda Mogilskiego z 50, a dalej z 4. A że komuś najpierw przychodzi na myśl linia 9 to już jego problem 8-)
Tylko który z pasażerów tak jeździ...
kucyk pisze: 27 kwie 2021, 17:15 Ja pisałem o "9" i "24" a oni to chwalebną śpiewką o "14" na której już taki stan rzeczy mamy prawie od 2 tygodni. :)
Akurat nie, tylko w jeden dzień były wyłącznie NGT6 i STL na "14", tak to zawsze był jeden EU8N w ostatnim czasie.
Kaszmir pisze: 27 kwie 2021, 17:28 Ja bym wciąż chciał się dowiedzieć, czemu "21" dalej nie jest w pełni obsadzone EU8N i N8S-NF.
Ponieważ EU8N grzecznie czekają na powrót "17" i "44" :lol: A tak serio, to pojawiają się doniesienia, że na miejsce obecnych E1 solo, które są szykowane na żyletki, powstaną nowe...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 28 kwie 2021, 10:34

Jak zobaczyłem tę wypowiedź, to aż nie skomentowałem, bo szczęka mi opadła.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości