Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 20 lip 2021, 13:06

fistaszek pisze: 19 lip 2021, 21:34 Po 14 brygad w PESAch i Uffokach w szczycie, w międzyszczycie 14 wagonów 2014N i 5 Uffoków. Jeśli to nie jest "niemal w pełni niskopodłogowość", to przepraszam za wprowadzenie w błąd, uważam jednak że dominacja PES byłaby bardzo wyraźna.
Założenie 14 PES na "52" też jest bardzo ambitne ;)
fistaszek pisze: 19 lip 2021, 21:34 Chyba nie rozumiem, co zmiany w ruchu drogowym na Moście zmienią w frekwencji "12"?
Skoro ma być zwężona ścieżka rowerowa to zobaczymy czy wzrośnie ruch samochodowy czy liczba pasażerów w tramwajach (a jednak między Rondem Grunwaldzkim a Grzegórzeckim powinna być największa frekwencja w "12").
Kaszmir pisze: 20 lip 2021, 12:19 NGT6 mają mniejszą pojemność od NGT8 czy Stadlerów, a akurat na "24" zapełnienia są spore.
Może na ciągu bronowickim ma sporą frekwencję, gdyż jest w szczycie najmocniejszą linią do Teatru Słowackiego.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 20 lip 2021, 19:13

Chyba temat wiedeńczyków na "24" to historia i nie ma co wracać z pomysłami powrotu. Jeśli chodzi o "9" to do ruchu przygotowywane są dwa Stadlery z Podgórza i myślę że MPK będzie chciało się pochwalić za parę dni. "Linia "9" w pełni niskopodłogowa, koniec z obsługą tej linii starymi wagonami". Problem linii "9" zniknie jak kiedyś "3", "18" czy ostatnio "24".
Linia "52" miała sens co "5" jak była w równym takcie z "18" też co "5" przed optymalizacją. Obsługiwana była gorszym taborem głównie wiedniami "52" i niewielką ilością Krakowiaków a "18" NGT6 i kilkoma EU8N (np. dane z 03.10.16). Teraz znowu jest wspólny takt poza wakacjami co 7,5 i to absolutnie wystarcza bo tabor jest bardziej pojemny na obu liniach. Takt "52" co 5 min i "18" co 7,5 funkcjonowałby fatalnie, tramwaje zajeżdżałyby się ciągle a na wąskiej pętli na Makach nie ma tego jak wyprostować.
Ostatnie wolne Stadlery na uzupełnienie 14 czy 22. Zgadzam się że też jest potrzeba uzupełnienia "14" taborem w pełni 32 metrowym niskopodłogowym. Ale wtedy na "22" pozostaną same wiednie, bo NGT6 mogą okazać się za małe. Ponadto nikt ani MPK ani ZTP nie będzie ryzykować, aby zmniejszać tabor na linii "22".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 21 lip 2021, 20:37

impuls pisze: 20 lip 2021, 19:13 Ostatnie wolne Stadlery na uzupełnienie 14 czy 22. Zgadzam się że też jest potrzeba uzupełnienia "14" taborem w pełni 32 metrowym niskopodłogowym. Ale wtedy na "22" pozostaną same wiednie, bo NGT6 mogą okazać się za małe. Ponadto nikt ani MPK ani ZTP nie będzie ryzykować, aby zmniejszać tabor na linii "22".
Czyli wybór jest oczywisty i te wagony powinny pojawić się na "22".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 21 lip 2021, 20:52

Kitek pisze: 21 lip 2021, 20:37
Czyli wybór jest oczywisty i te wagony powinny pojawić się na "22".
Wczoraj sobie testowali w systemie na "22" RY837. Dzisiaj widziałem ten wagon wyjeżdżający z myjni. Będzie premiera tego wagonu w tym tygodniu.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2021, 10:52

Dziś pierwszy dzień po powrocie częstotliwości f~7,5/15, więc i nowy rozdział taboru (chociaż bardziej jest to powrót starego). W zdecydowanej większości przypadków mi się on podoba, chociaż niestety są i niemiłe niespodzianki :(.

Patrząc na numerację od początku jako pierwsza rzuca się w oczy linia "9", na której mimo dostaw i debiutów naprawdę wielu Lajkoników w czasie wakacji nadal pozostały trzy brygady E1+c3. Mam nadzieję, że po dostawie wszystkich STL zostanie to zmienione, jednak przy takim podejściu o skierowaniu STL chociażby na pozostałe brygady "14" nie ma mowy.

Kolejna linia, która akurat zaskoczyła pozytywnie to "21". Połowa brygad niskopodłogowych, a dodatkowo w TTSS widoczny jeden Konstal. Ostatnio ilostan solówek znowu się zmniejszył, więc widać powoli kres eksploatacji E1 na tej linii. Szkoda tylko, że dwie z trzech niskopodłogowych brygad to EU8N, a nie N8S, ale póki nie wróciły "17" i "44", w niczym to nie przeszkadza.

Kolejne zaskoczenie, tym razem niemiłe to linia "50", na której widać było aż 10 brygad o długości 32m (obecnie jedna zniknęła z TTSS, jednak prawdopodobnie ciągle jeździ). Oznacza to, że na "50" jeżdżą dziś tylko trzy Krakowiaki, co jest bardzo małą ilością i jeżeli zostanie tak we wrześniu, nie ma szans żeby to wyrobiło, a niezabieralnych kursów będzie sporo.

Kolejnym zaskoczeniem jest liczba trójskładów na "52", którymi dzisiaj obsadzone jest maksymalnie sześć brygad. Pozostałe trzynaście obsadzone jest Krakowiakami, co po części jest przyczyną wyraźnej przewagi 32m na "50". Tutaj jednak sytuacja prawdopodobnie się unormuje, ponieważ widać że ufoki z RZ213 i HZ261 na czele są obecnie na jakiejś naprawie, co akurat jest raczej dobrą wiadomością (jest szansa że po tych naprawach będą one chociaż trochę mniej awaryjne).

Na pozostałych liniach bez zaskoczeń. Nie podoba mi się wprawdzie, że na "13" i "20" pozostały po dwie brygady GT8N, jednak powinny one zniknąć po powrocie "12" i "17". Bardzo nie podoba mi się wykorzystanie Krakowiaków, które dziś wynosi zaledwie 26/36 (10x4, 3x50 i 13x52). Wynika z tego, że mimo nieobecności niektórych ufoków, na "50" spokojnie dało się skierować Krakowiaki na większość brygad. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że przez najbliższe dwa tygodnie ich wykorzystanie będzie stopniowo rosło, co przełoży się na większą ilość Krakowiaków na "50", a zwolniony niskopodłogowy tabor 32m będzie mógł trafić chociażby na pozostałe brygady "9", czego wszystkim pasażerom tych linii życzę.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 16 sie 2021, 11:02

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Kolejnym zaskoczeniem jest liczba trójskładów na "52", którymi dzisiaj obsadzone jest maksymalnie sześć brygad. Pozostałe trzynaście obsadzone jest Krakowiakami, co po części jest przyczyną wyraźnej przewagi 32m na "50". Tutaj jednak sytuacja prawdopodobnie się unormuje, ponieważ widać że ufoki z RZ213 i HZ261 na czele są obecnie na jakiejś naprawie, co akurat jest raczej dobrą wiadomością (jest szansa że po tych naprawach będą one chociaż trochę mniej awaryjne).
Przepraszam bardzo a pasażerowie "52" są gorsi od innych? Ciągle muszą jeździć taborem z wysoką podłogą? Jest tyle 3x105Na i dodatkowych nie trzeba, na "52" też wiele osób starszych podróżuje.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 sie 2021, 12:01

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Dziś pierwszy dzień po powrocie częstotliwości f~7,5/15, więc i nowy rozdział taboru (chociaż bardziej jest to powrót starego).
Rozdział taboru obowiązujący od dziś jest optymalny na najbliższe dwa tygodnie.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52Kolejna linia, która akurat zaskoczyła pozytywnie to "21". Połowa brygad niskopodłogowych, a dodatkowo w TTSS widoczny jeden Konstal.
4/6 wagonów o długości 26m, "idzie nowe".
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52Kolejne zaskoczenie, tym razem niemiłe to linia "50", na której widać było aż 10 brygad o długości 32m
Widocznie więcej 2014N na razie nie potrzeba.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52Tutaj jednak sytuacja prawdopodobnie się unormuje, ponieważ widać że ufoki z RZ213 i HZ261 na czele są obecnie na jakiejś naprawie, co akurat jest raczej dobrą wiadomością (jest szansa że po tych naprawach będą one chociaż trochę mniej awaryjne).
Nie jest to dobra wiadomość dla pasażerów linii "52", że dostali więcej wagonów niskopodłogowych "na chwilę".
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52Nie podoba mi się wprawdzie, że na "13" i "20" pozostały po dwie brygady GT8N
Przy takim rozkładzie "20" to te GT8N wystarczą.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52Bardzo nie podoba mi się wykorzystanie Krakowiaków, które dziś wynosi zaledwie 26/36 (10x4, 3x50 i 13x52).
Na pewno przy "4" do Kopca jest na niej 10 brygad?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2021, 14:51

Krakowianin pisze: 16 sie 2021, 11:02 Przepraszam bardzo a pasażerowie "52" są gorsi od innych? Ciągle muszą jeździć taborem z wysoką podłogą? Jest tyle 3x105Na i dodatkowych nie trzeba, na "52" też wiele osób starszych podróżuje.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 12:01 Nie jest to dobra wiadomość dla pasażerów linii "52", że dostali więcej wagonów niskopodłogowych "na chwilę".
Póki "52" ma ponad połowę niskopodłogowych brygad to jej pasażerowie nie są w złej sytuacji. W dalszym ciągu w Krakowie są linie (np. "10", "16" oraz "22"), gdzie nie ma żadnych niskopodłogowców, więc pasażerowie "52" wcale nie są w najgorszej sytuacji (zwłaszcza, że trójskłady to najdłuższe tramwaje wysokopodłogowe i nie da się ich zbyt łatwo niczym zastąpić). Co do chwilowości tych zmian - w ciągu dnia na "52" wyjechał RZ234 (prawdopodobnie za jakiegoś padniętego Krakowiaka), więc trójskładów na "52" jest już siedem, czyli tak jak oficjalnie było od dłuższego czasu przy f~7,5.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 12:01 Rozdział taboru obowiązujący od dziś jest optymalny na najbliższe dwa tygodnie.
To akurat prawda, jednak dobrze jakby za te dwa tygodnie pewne wady obecnego rozdziału zostały wyeliminowane ;).
Kitek pisze: 16 sie 2021, 12:01 Widocznie więcej 2014N na razie nie potrzeba.
Na razie (przez 2 tygodnie) nie potrzeba, jednak gdyby wyjechało ich więcej, niskopodłogowy tabor o długości 32m z ""50" mógłby przejść na "9", więc ogólne korzyści by z tego były.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 12:01 Przy takim rozkładzie "20" to te GT8N wystarczą.
Akurat faktem jest, że rozkład "20" jest okropny - linia ta prawie na całym odcinku i w obydwóch kierunkach jedzie minutę/dwie za jakąś inną linią w podobnej relacji :x.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 12:01 Na pewno przy "4" do Kopca jest na niej 10 brygad?
Wybacz, o tych dziesięciu brygadach napisałem z przyzwyczajenia. Brygad oczywiście jest dziewięć, ale po dokładnym przejrzeniu TTSS na "50" są jednak cztery Krakowiaki i dziewięć tramwajów krótszych. Ponadto na "52" kolejny podgórski trójskład zastąpił Krakowiaka, więc zakładam że obecnie jeździ tam siedem trójskładów i dwanaście Krakowiaków. Wychodzi 25/36, czyli mniej niż 70% - moim zdaniem jest to skandal.

Zmieniając trochę temat - zauważyłem, że dziś na "22" posłuszeństwa odmówiło kilka składów E1+c3 i w zastępstwie za nie wyjechały rezerwowe EU8N. Jechał ktoś może taką rezerwą i jest w stanie napisać jak wyglądają napełnienia?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 16 sie 2021, 18:19

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Patrząc na numerację od początku jako pierwsza rzuca się w oczy linia "9", na której mimo dostaw i debiutów naprawdę wielu Lajkoników w czasie wakacji nadal pozostały trzy brygady E1+c3.
Mam nieodparte wrażenie, że to dlatego, że wykorzystanie Krakowiaków było marne, a Lajkoniki powędrowały na "50". Do wykorzystania Krakowiaków wrócę jeszcze niżej, natomiast moim zdaniem nie ma potrzeby do bicia tutaj na alarm - z początkiem roku szkolnego sytuacja tutaj powinna ulec poprawie ;) .
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Mam nadzieję, że po dostawie wszystkich STL zostanie to zmienione...
Zdaje się że dzisiaj mieliśmy debiut przedostatniego Lajkonika, więc jeden wagon moim zdaniem niewiele zmienia - bardziej to, co napisałem wyżej.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 ...przy takim podejściu o skierowaniu STL chociażby na pozostałe brygady "14" nie ma mowy.
Psst, zdradzę ci sekret:
MPK Kraków pisze: Docelowo z Mistrzejowic do Bronowic będą kursować wyłącznie nowoczesne Lajkoniki i wagony NGT6 Bombardiera.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 9449730088

Naprawdę nie rozumiem, czemu nadal twierdzisz, że po dostawie 50 Lajkoników "14" ma być w pełni "zlajkonikowana". Może ja o czymś nie wiem, albo post wiszący od 22 stycznia to jakiś "fejknius"?
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Kolejna linia, która akurat zaskoczyła pozytywnie to "21". Połowa brygad niskopodłogowych, a dodatkowo w TTSS widoczny jeden Konstal. Ostatnio ilostan solówek znowu się zmniejszył, więc widać powoli kres eksploatacji E1 na tej linii.
Tutaj pełna zgoda, bardzo dobra wiadomość - miejmy nadzieję, że jest to docelowe :D .
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Szkoda tylko, że dwie z trzech niskopodłogowych brygad to EU8N, a nie N8S, ale póki nie wróciły "17" i "44", w niczym to nie przeszkadza.
"17" przed zawieszeniem miała sporo (jeśli nie wszystkie) brygad GT8N'owych. A jeśli chodzi o "44", moim zdaniem priorytet w niskaczach powinna mieć właśnie "21" - choćby dlatego, żeby os. Piastów i Pleszów miały przynajmniej jedną w pełni niskopodłogową linię.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Kolejnym zaskoczeniem jest liczba trójskładów na "52", którymi dzisiaj obsadzone jest maksymalnie sześć brygad. Pozostałe trzynaście obsadzone jest Krakowiakami, co po części jest przyczyną wyraźnej przewagi 32m na "50". Tutaj jednak sytuacja prawdopodobnie się unormuje, ponieważ widać że ufoki z RZ213 i HZ261 na czele są obecnie na jakiejś naprawie, co akurat jest raczej dobrą wiadomością (jest szansa że po tych naprawach będą one chociaż trochę mniej awaryjne).
Krakowianin pisze: 16 sie 2021, 11:02 Przepraszam bardzo a pasażerowie "52" są gorsi od innych? Ciągle muszą jeździć taborem z wysoką podłogą? Jest tyle 3x105Na i dodatkowych nie trzeba, na "52" też wiele osób starszych podróżuje.
W tej dyskusji biorę stronę @Bayera2003. Jeśli Uffoki nie będą na "52", pojawią się na innych liniach - tylko że w postaci "podwójnej", co przełoży się na większą liczbę wysokopodłogowych brygad. Przydałoby się jednak, aby os. Piastów dostało rekompensatę w postaci w pełni niskopodłogowej "21", a także, aby kurs niskopodłogowy odbywał się co 15 minut (odjazdy w kolejności: Uffok, 2014N, Uffok, 2014N, itd.).

I pasażerowie "52" wcale nie są gorsi, tylko z powodu niedoboru taboru 40+ (na który ta linia z pewnością zasługuje) trzeba sobie jakoś radzić ;) . Ja wolę jechać w starym gruchocie, ale w cywilizowanych warunkach niż w nowym tramwaju, w którym czułbym się jak w bydlęcym wagonie :D .
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Nie podoba mi się wprawdzie, że na "13" i "20" pozostały po dwie brygady GT8N, jednak powinny one zniknąć po powrocie "12" i "17".
W przypadku "13" się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o "20", to z przykrością muszę przyznać, że jeździ ona puściutka - na razie zatem dwa GT8N są okej, zobaczymy co będzie we wrześniu.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 10:52 Bardzo nie podoba mi się wykorzystanie Krakowiaków, które dziś wynosi zaledwie 26/36 (10x4, 3x50 i 13x52). Wynika z tego, że mimo nieobecności niektórych ufoków, na "50" spokojnie dało się skierować Krakowiaki na większość brygad.
Krótkie pytanie: a po co? Póki co "50" elegancko wydoli (przypomnę że kiedyś w sierpniu jeździła z f~10 w taborze 32m i dawała radę), a Krakowiaki wrócą we wrześniu. Zakładam, że obecnie dokonuje się w nich większych bądź mniejszych poprawek, co może znacząco wpłynąć na wykorzystanie tego typu taboru za miesiąc - co będzie kluczowe.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 sie 2021, 19:19

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 14:51 Póki "52" ma ponad połowę niskopodłogowych brygad to jej pasażerowie nie są w złej sytuacji.
W swoich projektach proponowałeś nawet 11-12 uffoków na tę linię, więc cieszę się, że "tylko 7" uffoków jest na "52".
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 14:51W dalszym ciągu w Krakowie są linie (np. "10", "16" oraz "22"), gdzie nie ma żadnych niskopodłogowców
Na "22" są wagony z niskim członem w weekendy na połowie brygad.
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 I pasażerowie "52" wcale nie są gorsi, tylko z powodu niedoboru taboru 40+ (na który ta linia z pewnością zasługuje) trzeba sobie jakoś radzić ;) . Ja wolę jechać w starym gruchocie, ale w cywilizowanych warunkach niż w nowym tramwaju, w którym czułbym się jak w bydlęcym wagonie :D .
Jak często korzystasz z "52"? A co myślę o częstotliwości "52" to przeczytaj w mojej stopce ;)

P.S. po dzisiejszych awariach stwierdzam, że powinna być jedna rezerwa E1+c3.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 16 sie 2021, 20:11

Kitek pisze: 16 sie 2021, 19:19 Jak często korzystasz z "52"?
Może i nie zaliczam się do stałych pasażerów "52", jednak bardzo często korzystam z linii "22", która jest w pełni wysokopodłogowa - i nie narzekam na swój los, wiem, że są większe priorytety, czekam cierpliwie na swoją kolej ;) .

Wiem, że każdy chciałby swoją linię obsadzoną w pełni nowoczesnym, niskopodłogowym taborem, jednak, jak wiemy, jest to niemożliwe. Trzeba więc wybrać mniejsze zło, którym moim zdaniem jest obsadzenie połowy brygad "52" tak, aby co 15 minut przyjeżdżała i tak PESA, dokładając do tego w pełni niskopodłogową "21" dla mieszkańców os. Piastów.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 19:19 A co myślę o częstotliwości "52" to przeczytaj w mojej stopce ;)
Biorąc pod uwagę napełnienia "50" i "52" (zwłaszcza przed pandemią), uważam Twój argument za zasadny. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że czasy mamy jakie mamy i niekoniecznie Miasto stać na takie "luksusy" dla pasażerów. Do tego dochodzi brak odpowiedniego taboru (przecież jak na "52" z f~5 były wiedeńce, a na "50" z f~5 były NGT6, to też się wściekaliśmy) oraz zajeżdżanie się brygad (wynikające z punktu wyżej). Do tego według mnie jeśli jakakolwiek linia miałaby być przywrócona do f~5, moim zdaniem jako pierwsza powinna być to "50" - ma krótszy tabor, a do tego jest, jakby nie patrząc, reprezentacyjną linią miasta Krakowa ("Krakowskim Szybkim Tramwajem"), dojeżdżającą do Dworca Głównego i Płaszów, obsługująca masę turystów.

Moim zdaniem na ten moment "52" powinna zostać z częstotliwością co 7,5 minuty w taborze MEGA - wychodzi taniej, a obecne potrzeby byłyby zaspokojone. Oczywiście, że nie jest to układ idealny, jednak na razie, logicznie patrząc, nie jesteśmy w stanie rozwiązać tego problemu lepiej bez straty dla pasażerów (niby można zabrać Stadlery z poszczególnych, obsadzonych linii, jednak będzie to strata dla tamtejszych pasażerów, z dodatkowo krótszym taborem na "52" - moim zdaniem obupólnie niekorzystnie). Nadal jednak, pomimo Uffoków, co 15 minut będzie niskopodłogowy tramwaj ;) .

Jeśli jednak chodzi o "50", tutaj jestem trochę rozdarty: z jednej strony na ten moment obecny układ wystarcza, z drugiej jednak nie wiadomo co będzie w najbliższych miesiącach. Do tego mam podejrzenie, że pozostałe wciąż (po obsadzeniu całej "9") na zajezdni Lajkoniki zostały po to, aby obsłużyć dodatkowe brygady "50" - ale tego pewien nie jestem, to tylko moje przypuszczenia ;) .

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 16 sie 2021, 22:34

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 14:51 Co do chwilowości tych zmian - w ciągu dnia na "52" wyjechał RZ234 (prawdopodobnie za jakiegoś padniętego Krakowiaka), więc trójskładów na "52" jest już siedem, czyli tak jak oficjalnie było od dłuższego czasu przy f~7,5.
Do południa #RZ234 jeździł niezalogowany na brygadzie "52-18", nie wprowadzaj w błąd.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 16 sie 2021, 22:59

fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 Mam nieodparte wrażenie, że to dlatego, że wykorzystanie Krakowiaków było marne, a Lajkoniki powędrowały na "50". Do wykorzystania Krakowiaków wrócę jeszcze niżej, natomiast moim zdaniem nie ma potrzeby do bicia tutaj na alarm - z początkiem roku szkolnego sytuacja tutaj powinna ulec poprawie ;) .
Tylko dlaczego pasażerowie "9" muszą czekać do początku roku szkolnego na poprawę sytuacji taborowej, skoro dałoby się to zrobić już teraz?
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 Zdaje się że dzisiaj mieliśmy debiut przedostatniego Lajkonika, więc jeden wagon moim zdaniem niewiele zmienia - bardziej to, co napisałem wyżej.
Debiutować mają jeszcze dwa Lajkoniki - HY872 oraz RY839. Dzisiejszy HY874 był "dopiero" czterdziestym ósmym STL. Niemniej jednak koniec dostaw jest już widoczny coraz bardziej ;).
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 9449730088

Naprawdę nie rozumiem, czemu nadal twierdzisz, że po dostawie 50 Lajkoników "14" ma być w pełni "zlajkonikowana". Może ja o czymś nie wiem, albo post wiszący od 22 stycznia to jakiś "fejknius"?
Post z 22 stycznia jest jednak dosyć stary i sytuacja od tego czasu mogła ulec zmianie. Ponadto "14" użyłem jako przykład - przy takim podejściu nie trafią one także na "22", "10", ani na żadną inną linię, która padała jako kolejna w propozycjach rozdziału Lajkoników na tym forum.
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 "17" przed zawieszeniem miała sporo (jeśli nie wszystkie) brygad GT8N'owych.
Dwie brygady GT8N i pięć brygad EU8N ;)
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 A jeśli chodzi o "44", moim zdaniem priorytet w niskaczach powinna mieć właśnie "21" - choćby dlatego, żeby os. Piastów i Pleszów miały przynajmniej jedną w pełni niskopodłogową linię.
Osobiście również tak uważam, jednak niestety MPK chyba uważa inaczej. Najgorsze, że niskacze na "44" argumentowano dobrem pasażerów z Nowej Huty mimo faktu, że "44" jest tam tylko w szczytach dni powszednich, a "21" przez cały tydzień. Na dodatek bodajże dwa tygodnie po otrzymaniu niskaczy, linię "44" zawieszono, a "21" niestety została z solówkami E1 :(.
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 Przydałoby się jednak, aby os. Piastów dostało rekompensatę w postaci w pełni niskopodłogowej "21", a także, aby kurs niskopodłogowy odbywał się co 15 minut (odjazdy w kolejności: Uffok, 2014N, Uffok, 2014N, itd.).
W pełni się zgodzę, jednak na "52" nie dochodzi obecnie do sytuacji, żeby jechały dwa trójskłady pod rząd ;).
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 W przypadku "13" się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o "20", to z przykrością muszę przyznać, że jeździ ona puściutka - na razie zatem dwa GT8N są okej, zobaczymy co będzie we wrześniu.
Do końca sierpnia zarówno na "13", jak i na "20" problemów na pewno nie będzie, jednak potem może się to już zmienić. Ale mam nadzieję, że wtedy wrócą obecnie zawieszone linie, więc GT8N zostaną zapewne tam skierowane ;).
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 18:19 Krótkie pytanie: a po co? Póki co "50" elegancko wydoli (przypomnę że kiedyś w sierpniu jeździła z f~10 w taborze 32m i dawała radę), a Krakowiaki wrócą we wrześniu. Zakładam, że obecnie dokonuje się w nich większych bądź mniejszych poprawek, co może znacząco wpłynąć na wykorzystanie tego typu taboru za miesiąc - co będzie kluczowe.
Obecnie nie ma takiej potrzeby, jednak MPK powinno przygotowywać się na wrzesień, stopniowo zwiększając ich ilość na tej linii. Jeżeli w Krakowiakach dokonuje się teraz poprawek to ok, jednak z pewnością w dniu dzisiejszym mogłoby wyjechać ich więcej niż 25. Ponadto jak już wspominałem - gdyby mniej niskopodłogowego taboru 32m kursowało na "50", mógłby on już obsadzić całą linię "9". Naprawdę, nie rozumiem czemu z tymi zmianami MPK czeka aż na koniec wakacji :(.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 19:19 W swoich projektach proponowałeś nawet 11-12 uffoków na tę linię, więc cieszę się, że "tylko 7" uffoków jest na "52".
Proponowałem to tylko dlatego, że moim zdaniem przy obecnych częstotliwościach linie "4", "50" oraz "52" powinny być obsadzone wyłącznie taborem ponad 40-metrowym, a Krakowiaki oraz Protram 405N nie są w stanie osiągnąć wykorzystania 33/37 (jest to 89%, więc w teorii nie powinno być z tym problemu, jednak wiadomo niestety jak te tramwaje są wykonane). Niestety, ale taboru 40m+ mamy obecnie niedobór, a zwiększanie częstotliwości nie jest dobrym pomysłem, ponieważ jest to dużo droższe rozwiązanie, a ponadto idąc tą drogą dosyć szybko przeciążone zostaną najważniejsze ciągi i tramwaje wszystkich będą łapać spore opóźnienia, co dla pasażerów nie będzie dobre.
Kitek pisze: 16 sie 2021, 19:19 Na "22" są wagony z niskim członem w weekendy na połowie brygad.
Na "52" są same Krakowiaki w weekendy ;). Myślałem, że dyskusja ta powinna dotyczyć dni powszednich - w weekendy tabor ogólnie jest lepszy, a tramwajów wysokopodłogowych jeździ mniej (niestety nie jest to regułą na wszystkich liniach).
Kitek pisze: 16 sie 2021, 19:19 P.S. po dzisiejszych awariach stwierdzam, że powinna być jedna rezerwa E1+c3.
Po dzisiejszych awariach nie uważam tego za dobry pomysł - chyba większość padnięć dziś dotyczyła składów E1+c3. Rezerwa raczej powinna zastąpić zepsuty tramwaj, a nie sama się zepsuć, co w przypadku E1+c3 na rezerwie niestety mogłoby się zdarzyć.
brovar pisze: 16 sie 2021, 22:34 Do południa #RZ234 jeździł niezalogowany na brygadzie "52-18", nie wprowadzaj w błąd.
Opierałem się na TTSS, ponieważ zwykle podgórskie trójskłady nie jeżdżą niezalogowane, ale jeżeli faktycznie tak było to przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Adrian14 » 17 sie 2021, 0:50

Pamiętajcie, że cały czas mamy jeszcze 2 Lajkoniki odstawione do remontu....

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 17 sie 2021, 6:35

Nie wiem czy to są problemy z moimi urządzeniami czy aplikacja coś świruje? Ale do rzeczy. Z tego co widzę obecnie na jakdojade.pl to linia "22" same wysokopodłogowe wagony przez 7 dni w tygodniu - wyjątek w weekendy (1 kurs niskopodłogowy). Linia "6" i "11" też sama wysoka podłoga. Z kolei "9" i "13" oraz "52" w całości niskopodłogowe linie przez 7 dni w tygodniu - brak jakiegokolwiek kursu z wysoką podłogą.
A może to przygotowanie rozdysponowania od początku września? :) :D :o :?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości