Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: damian_krk2 » 28 wrz 2021, 22:27

kucyk pisze: 28 wrz 2021, 22:02
Kitek pisze: 28 wrz 2021, 15:26 Dziś pojawiło się 30 Stadlerów z Huty i 14 z Podgórza, dodatkowo w systemie widać na podstawie położenia GPS, że wagon HY857 zameldował się dziś w Zajezdni Podgórze.
Czy to ostateczna liczba? Pytam bo dzisiaj cały dzień na "9" było 8 Lajkoników zamiast 9 (dokładnie to 2 z Podgórza a 6 z Nowej Huty). :shock:


Na "9" dalej jest 9 brygad

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 29 wrz 2021, 6:13

damian_krk2 pisze: 28 wrz 2021, 22:27
Na "9" dalej jest 9 brygad
To wiem. Chodziło mi, że przez cały dzień wyświetlało się w TTSS tylko 8 brygad. Niestety nie mogłem wczoraj sprawdzić którego wagonu system nie widział. ;)

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 29 wrz 2021, 11:38

Na 20 znów mamy GT8N, a na 14 NGT6, bez NGT8

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 29 wrz 2021, 21:21

Scania_9640 pisze: 29 wrz 2021, 11:38 Na 20 znów mamy GT8N, a na 14 NGT6, bez NGT8
No te pewnie takie są dopuszczenia. Tabor będzie się zmieniać w DP na jednej brygadzie "13", "14", "20", "21", "50", "74" i tradycyjnie na kilku "5".

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 30 wrz 2021, 1:27

impuls pisze: 29 wrz 2021, 21:21
Scania_9640 pisze: 29 wrz 2021, 11:38 Na 20 znów mamy GT8N, a na 14 NGT6, bez NGT8
No te pewnie takie są dopuszczenia. Tabor będzie się zmieniać w DP na jednej brygadzie "13", "14", "20", "21", "50", "74" i tradycyjnie na kilku "5".
Na 14 i 20 to nie kwestia jednej brygady, a 3, może wyjątkowo wtedy były NGT8 na 14 w dp co w efekcie wyeliminowało GT8N z 20

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 15 paź 2021, 8:57

Nowa Huta wciąż czeka na niskopodłogowe tramwaje, które obsłużą linie nr 10 i 22
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... sluza.html
W 2019 rozpoczęły się pierwsze dostawy tramwajów niskopodłogowych - lajkoników. Wszystkie jeżdżą już po mieście, także te, które łączą Hutę z innymi dzielnicami. Linia numer 4 jest w 100 proc. obsługiwana przez nowe tramwaje, linia 52 również, przynajmniej w większości - tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. - W przyszłym roku do Krakowa dojadą kolejne tramwaje, w sumie 60. Wtedy na pewno nowe składy trafią na nowohuckie tory, w tym na linie 10 i 22.
MPK odpowiada, że rozumie oczekiwania mieszkańców Nowej Huty, podobnie jak te, które mają krakowianie z innych dzielnic - nie można jednym zabierać, żeby dawać innym

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: lukaszpdg » 15 paź 2021, 9:31

W weekendy mogłyby jeździć niskie na 10 i 22, ale znając MPK niedasie...

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 15 paź 2021, 12:32

Trzeba zwrócić uwagę, że obecnie między Hutą a Krakowem są 44 kursy/h (a ze szczytówkami "52" było 48 kursów/h). Omawiany też problem nie dotyczy już w dużym stopniu rejonu Bieńczyc/Mistrzejowic (tam z wysokiej podłogi zostały tylko uffoki na "52", linia zastępcza "74" oraz większość brygad E1 solo na wewnątrzdzielnicowej "21") oraz Wzgórz Krzesławickich (gdzie przez 7 dni w tygodniu są wagony przynajmniej z niskim członem). Problem dotyczy rejonów Placu Centralnego, B1 i ogólnie Starej Huty. Próbowano kierować w styczniu i początkiem lutego wagony EU8N na "44", ale linia została zawieszona. Kondycja torowisk w tamtym rejonie się poprawia, pozostaje czekać na dostawy nowych wagonów (+ do tego remonty, które zawsze nieco zmieniają rozdział taboru). Widać też, że wiedeńce odstraszają i uniemożliwiają podróż niektórym pasażerom, co przekłada się na przeciętną frekwencję na "10" i "22".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 15 paź 2021, 12:38

Ja rozumiem tu mieszkańców. Dawniej cała szeroko rozumiana Huta była dyskryminowana, teraz czuć że linia podziału przebiega na wysokości Bieńczyckiej i Kocmyrzowskiej. Czyli: do tej linii można puszczać niskacze, a dalej już nie chcą. "4" jest wyjątkiem bo nie mieli wyjścia - krakowiaki były kupione specjalnie z myślą o tej linii. Niezrozumiałe jest, że wiele pętli ma po dwie lub więcej niskopodłogowych linii, a np. Pleszów dalej nie może się doczekać nawet jednej pełnej, mimo że torowiska są wyremontowane.

No i sytuacja z "21" też skandaliczna. Zasadniczo mogłyby na niej kursować tylko niskowejściowce (N8S/EU8N), lecz Przewoźnik musi sobie wyjeździć wiedeńce solo więc używa tej linii jako poligonu. Kosztem pasażerów.

Mamy 2021 rok, od ponad 20 lat po Krakowie kursują niskopodłogowe wozy, niskowejściowce stanowią większość taboru, a tymczasem dalej są rejony które nie mają ani jednej w pełni niskiej linii - Pleszów, Piastów.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 paź 2021, 17:06

Kaszmir pisze: 15 paź 2021, 12:38 Niezrozumiałe jest, że wiele pętli ma po dwie lub więcej niskopodłogowych linii, a np. Pleszów dalej nie może się doczekać nawet jednej pełnej, mimo że torowiska są wyremontowane.
Na Pleszów pewnie byłaby wymówka, że niskie potoki.
Kaszmir pisze: 15 paź 2021, 12:38No i sytuacja z "21" też skandaliczna. Zasadniczo mogłyby na niej kursować tylko niskowejściowce (N8S/EU8N), lecz Przewoźnik musi sobie wyjeździć wiedeńce solo więc używa tej linii jako poligonu. Kosztem pasażerów.
Zgoda, tylko kondycja N8S pozostawia wiele do życzenia (jeden w TR, jeden "pod płotem" a reszta jak pojeździ dłużej niż kilka dni to święto). Z kolei EU8N też jest skończona ilość i 3 sztuki stacjonują na rezerwie (czasami wskakują te rezerwy na "21" przez kondycję N8S).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 16 paź 2021, 17:55

Kitek pisze: 16 paź 2021, 17:06Na Pleszów pewnie byłaby wymówka, że niskie potoki.
Na Rakowickiej też są niskie potoki ;)
Kitek pisze: 16 paź 2021, 17:06Z kolei EU8N też jest skończona ilość
I dlatego MPK już upycha je gdzie może, nawet na "44", byle nie dać na "21"? ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 paź 2021, 18:07

Kaszmir pisze: 16 paź 2021, 17:55 Na Rakowickiej też są niskie potoki ;)
Tak, ale sam byś krzyczał jakby z "2" ściągnąć niską podłogę na "21". Zresztą, "2" jeździ po ścisłym Centrum i jest "odpowiednio" pilnowana.
Kaszmir pisze: 16 paź 2021, 17:55 I dlatego MPK już upycha je gdzie może, nawet na "44", byle nie dać na "21"? ;)
Dobrze wiedzieć, że wróciło "44" :o
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 16 paź 2021, 18:10

Kitek pisze: 16 paź 2021, 18:07Tak, ale sam byś krzyczał jakby z "2" ściągnąć niską podłogę na "21".
A czy pisałem, żeby ściągać ją z "2"? Podałem jedynie przykład, że niskie potoki nie są argumentem. I tak samo na "21" nie powinny być.
Kitek pisze: 16 paź 2021, 18:07Zresztą, "2" jeździ po ścisłym Centrum i jest "odpowiednio" pilnowana.
Pasażerowie na obrzeżach potrzebują niskiej podłogi tak samo jak ci w centrum.
Kitek pisze: 16 paź 2021, 18:07Dobrze wiedzieć, że wróciło "44" :o
Miało być "upychało". Literówka ;)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 16 paź 2021, 19:26

Kaszmir pisze: 16 paź 2021, 18:10 A czy pisałem, żeby ściągać ją z "2"?
Nie, ale skąd zabrać niską podłogę w tej chwili by dać na "21"? Oczywiście, teoretycznie jest możliwa "2" wyłącznie w GT8N (ich wykorzystanie nie jest na bardzo wysokim poziomie) i wtedy osiągnięcie w pełni niskiej podłogi na "21" jest na wyciągnięcie ręki, ale jakoś nikt tej operacji nie wykonał.
Kaszmir pisze: 16 paź 2021, 18:10 Pasażerowie na obrzeżach potrzebują niskiej podłogi tak samo jak ci w centrum.
Potrzebują, ale też nie ma tematu "21" w mediach czy Interpelacjach (a szkoda!) Nawet w niedawnym artykule wspominano tylko o "10" i "22". I obawiam się też, że jak "10" będzie niska to na "21" nadal będą wysokopodłogowe wagony.
Kaszmir pisze: 16 paź 2021, 18:10 Miało być "upychało". Literówka ;)
Akurat jak kierowano EU8N na "44" to nie było "17", więc ta rezerwa wagonów była większa. I też wtedy nie rozumiałem intencji, dlaczego kieruje się niskacze na szczytówkę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2021, 9:25

Kitek pisze: 16 paź 2021, 19:26Nie, ale skąd zabrać niską podłogę w tej chwili by dać na "21"? Oczywiście, teoretycznie jest możliwa "2" wyłącznie w GT8N (ich wykorzystanie nie jest na bardzo wysokim poziomie) i wtedy osiągnięcie w pełni niskiej podłogi na "21" jest na wyciągnięcie ręki, ale jakoś nikt tej operacji nie wykonał.
Na przykład. Albo z "6", choć to wymagałoby większych roszad zajezdniowych ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości