Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nasuwa się smutna konstatacja: miasto nie jest przygotowane na powrót ~250 brygad i to nie ze względów ekonomicznych lecz niedomagającego taboru
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie, pamiętając jakie tłoki potrafiły być w "24" z f~15 w Wiedeńcach, to pomysł z 26-metrowymi tramwajami na niej jest tragiczny. Zapotrzebowanie na tramwaje 32-metrowe stale rośnie, a MPK wycofuje z ruchu kolejne Wiedeńce lub czyni z nich solówki. Kolejne dostawy Stadlerów to kwestia czasu, jednak moim zdaniem w pierwszej kolejności należy je wykorzystać do zwiększenia ilostanu taboru 32-metrowego, bo jak widać mamy z tym problem. Kasacji kolejnych wagonów E1+C3 powinno się dokonywać po zaspokojeniu tej potrzeby. Tak samo nie powinno się stronić od posyłania tych wagonów na miasto, jeśli jest taka potrzeba.Bayer2003 pisze: ↑01 lut 2021, 13:49 Co do "24" - skoro nie dało się zapewnić tam 5 brygad STL/NGT8, trzeba było zapisać więcej kursów jako wysokopodłogowe i wysłać tam E1+c3 (jak było na tej linii przed Bożym Narodzeniem). Obecnie jest mniej pasażerów, jednak docelowo nie wyobrażam sobie 26m na "24" przy f~15.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jest pewna szansa, że ~250 brygad nie wróci w najbliższym czasie. W innych wątkach na forum pojawiają się już ciekawe wpisy:
Jeżeli rozpocznie się remont na Ujastku Mogilskim, nawet przy powrocie "12" i "17" do 250 brygad możemy nie wrócić. Liczba ta przekroczy jednak prawdopodobnie 240, więc obecna sytuacja i tak mocno niepokoi. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że MPK upora się z obecną sytuacją taborową i w najbliższych dniach będzie to już wyglądało nieco lepiej niż dziś (pytanie tylko czy ta nadzieja nie jest zbyt złudna).
Tzn. obecnie liczba pasażerów jest jeszcze zmniejszona, więc pewnie te NGT6 póki co jakoś dadzą radę, jednak docelowo tabor ten nie nadaje się na tą linię w ogóle. Jakiś czas temu pisałem, że "24" docelowo będzie potrzebować wręcz taboru 40m+, a nawet admin tego forum, Kaszmir w sierpniu pisał w na swojej stronie (https://krabok.wordpress.com/2020/08/24 ... rojsklady/) następujące słowa:
Jak widać, urzędnicy są nieprzewidywalni i zamiast zapowiadanej jeszcze niedawno maksymalizacji taborowej na "24" mamy sporą minimalizację. Warto wspomnieć, że dzisiaj na liniach kursuje tylko 6 podgórskich składów E1+c3 (dane z TTSS, w rzeczywistości może być trochę więcej) na ilostan wynoszący 15. Czemu nie dało się kolejnych dwóch skierować na "24" zamiast NGT6, a tych NGT6 posłać na szczytówki "13" zamiast GT8N? Nie wiem i nigdy się tego nie dowiem, jednak wielka szkoda.Bez zbędnego przeciągania – jeśli urzędnicy zdecydują się na spięcie trójskładów, to miałyby one trafić na linie „24” (Kurdwanów – Bronowice Małe) oraz „52” (Piastów – Czerwone Maki).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obecnie TTSS pokazuje 8 podgórskich Wiedeńców na liniach. Nie wiem czy któreś jeszcze nie zostały pominięte, ale jeśli nie to i tak wygląda to dość mizernie. Dodatkowo, jeden GT8N pokazuje się na "22", więc skoro Podgórze nie mogło posłać na tę brygadę pojemniejszego E1+C3, to może rzeczywiście jest coś na rzeczy z podgórskimi Wiedeńcami?Bayer2003 pisze: ↑01 lut 2021, 14:49 Warto wspomnieć, że dzisiaj na liniach kursuje tylko 6 podgórskich składów E1+c3 (dane z TTSS, w rzeczywistości może być trochę więcej) na ilostan wynoszący 15. Czemu nie dało się kolejnych dwóch skierować na "24" zamiast NGT6, a tych NGT6 posłać na szczytówki "13" zamiast GT8N? Nie wiem i nigdy się tego nie dowiem, jednak wielka szkoda.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W Podgórzu zostało 9 wolnych składów wiedeńskich a w Hucie jeszcze więcej. Jest rezerwa i widać jeśli zajdzie potrzeba, są w stanie podmienić tabor nawet w trakcie dnia. Na razie przy obecnym napełnieniu NGT6 wystarczy na "24". Skoro jest pięć rezerw, to liczą się z tym że część wagonów może mieć w ciągu dnia awarię. I tak się dzieje codziennie. Ale im więcej wagonów w ruchu to też zwykle więcej awarii. Dodatkowo dzisiaj jest mróz i oblodzenia, mogą mieć wpływ na ilość awarii.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podsumowanie dnia
Zmiany w tramwajowym rozdziale taboru od 1 lutego 2021 r.
Zmiany w tramwajowym rozdziale taboru od 1 lutego 2021 r.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ego-2021-rNa ulice miasta po trzymiesięcznej przerwie powróciła linia tramwajowa numer 6. Wciąż zawieszone pozostają jednak linie numer 12 i 17. Niemniej, z uwagi na zwiększoną liczbę pociągów tramwajowych w ruchu, niezbędne były zmiany w rozdziale taboru wybranych linii. W przypadku linii: 2, 4, 8, 9, 10, 16, 19, 22 i 52 obsada taborowa pozostała bez zmian. Na innych liniach konieczne były pewne korekty, przede wszystkim związane z wprowadzaniem do ruchu kolejnych wozów Stadler Tango Lajkonik.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na jakdojade ukazały się rozkłady od poniedziałku i tak:
21-> 1 niska w tygodniu, pozostałe wysokie, w weekend 2 kursy z niską podłogą, jeden wysoki. Dodam, że w niedziele i święta poranne kursy realizowane przy wykorzystaniu niskiej podłogi
22 -> w tygodniu bez zmian, w soboty jedna niska, w niedziele i święta dwie niskie, w weekendy pewnie będą z Podgórza GT8x, ale przekonamy się w następny weekend.
24 - w tygodniu 100% niskiej podłogi
W przypadku pozostałych linii bez zmian.
21-> 1 niska w tygodniu, pozostałe wysokie, w weekend 2 kursy z niską podłogą, jeden wysoki. Dodam, że w niedziele i święta poranne kursy realizowane przy wykorzystaniu niskiej podłogi
22 -> w tygodniu bez zmian, w soboty jedna niska, w niedziele i święta dwie niskie, w weekendy pewnie będą z Podgórza GT8x, ale przekonamy się w następny weekend.
24 - w tygodniu 100% niskiej podłogi
W przypadku pozostałych linii bez zmian.
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli festiwal sk... w stosunku do osób niepełnosprawnych w wydaniu MPK trwa nadal
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No trwa ... teraz Bronowice Małe i Kurdwanów... ma już 100% niskiej podłogi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Huta od poniedziałku traci siedem brygad "44" i dwie "21" ale zyskuje jedną "22". Prawdopodobnie zabierze 3-4 brygady z Podgórza. Wsadzi tam EU8N za GT8N lub NGT6. Być może na "24" będą teraz trzy NGT6 i reszta Stadlery/NGT8. Prawdopodobnie dzień dzisiejszy był ostatnim w którym E1+c3 obsługiwały "24".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś na linii "14" jest 5 brygad z Zajezdni Nowa Huta (w ubiegłą sobotę były 4).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linia "3" ma od dzisiaj sześć brygad a nie pięć jak dotychczas (może gdzieś wprowadzono ograniczenia prędkości?) Na "20" pozostał jeden NGT6 zamiast dwóch.
Nie mogę do końca zgodzić się z powyżej postem Krakowianina. Będą zmiany od poniedziałku na pewno na liniach "13" i "20". Na "20" będą tylko cztery brygady wysokie z sześciu. Prawdopodobnie będzie więcej EU8N a mniej GT8N na tej linii. Na "13" inna szczytowa brygada będzie niska. Też może powrócić jakiś EU8N na tą linię.
Nie mogę do końca zgodzić się z powyżej postem Krakowianina. Będą zmiany od poniedziałku na pewno na liniach "13" i "20". Na "20" będą tylko cztery brygady wysokie z sześciu. Prawdopodobnie będzie więcej EU8N a mniej GT8N na tej linii. Na "13" inna szczytowa brygada będzie niska. Też może powrócić jakiś EU8N na tą linię.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To nie zwróciłem uwagi na to albo jeszcze później wprowadzono jakieś zmiany. To od poniedziałku ciekawie się zapowiada.impuls pisze: ↑06 lut 2021, 13:31 Nie mogę do końca zgodzić się z powyżej postem Krakowianina. Będą zmiany od poniedziałku na pewno na liniach "13" i "20". Na "20" będą tylko cztery brygady wysokie z sześciu. Prawdopodobnie będzie więcej EU8N a mniej GT8N na tej linii. Na "13" inna szczytowa brygada będzie niska. Też może powrócić jakiś EU8N na tą linię.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Trochę danych procentowych MPK
Ilostan pociągów (bez Stadlerów nie wprowadzonych do ruchu) 301
W tym z udziałem niskiej podłogi 211 (70,1%), pozostałe 90,
(przyjmuję GT8N 23 pociągi z udziałem niskiej , w ruchu 2 GT8S, 3 w modernizacji)
Udział w ruchu 8.02.21
Prognozowana Ilość brygad 230
W tym z udziałem niskiej podłogi 172 (74,8%), pozostałe 58
Udział w ruchu 6.02.21
Ilość brygad 125
W tym z udziałem niskiej podłogi 105 (84%), pozostałe 20
Udział w ruchu 7.02.21
Prognozowana Ilość brygad 118
W tym z udziałem niskiej podłogi 99 (83,9%), pozostałe 19
Ilostan pociągów (bez Stadlerów nie wprowadzonych do ruchu) 301
W tym z udziałem niskiej podłogi 211 (70,1%), pozostałe 90,
(przyjmuję GT8N 23 pociągi z udziałem niskiej , w ruchu 2 GT8S, 3 w modernizacji)
Udział w ruchu 8.02.21
Prognozowana Ilość brygad 230
W tym z udziałem niskiej podłogi 172 (74,8%), pozostałe 58
Udział w ruchu 6.02.21
Ilość brygad 125
W tym z udziałem niskiej podłogi 105 (84%), pozostałe 20
Udział w ruchu 7.02.21
Prognozowana Ilość brygad 118
W tym z udziałem niskiej podłogi 99 (83,9%), pozostałe 19
Re: Rozdział taboru - tramwaje
RF301 już trafił do TR na modernizację?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości