Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 14 lip 2021, 10:21

impuls pisze: 13 lip 2021, 21:13 Jeden N8S jest w TR HK459 i zobaczymy czy poza naprawą powypadkową zrobią coś więcej. Ale jest to sygnał, że na razie nie chcą tych wagonów kasować.
Oby wszystkie N8S doprowadzili do stanu używalności.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 17 lip 2021, 11:19

Prognoza przydziału taboru od 16.08.21. Przewiduję w niej wprowadzenie wszystkich Stadlerów, przeniesienie trzech składów E1+c3 do Huty. Kasacje 4 E1 bez modernizacji i 4 c3. Utrzymuję bezpieczne wykorzystanie taboru do 86%. Wyjątkiem są ufoki w Hucie w zastępstwie których może wzrosnąć wykorzystanie Krakowiaków.
Linia PH PT
1 11 x HL 5 x RP
2 3 x HL 1 x RP
3 4 x HY 10 X RY
4 8 x HG 2 x RG
5 5 x HK, 2 x HL
6 7 x RF
8 15 x RP
9 6 x HY 3 x RY
10 7 x HW 3 x RW
11 2 x HZ (2) 5 x RF
12 6 x RF
13 2 x HZ (2) 9 x RP , 4 x RZ (2)
14 6 x HY 3 x RP
16 5 x HW (solo)
17 5 x HL 2 x RF
18 15 x RY
19 2 x HL 5 x RP
20 6 x HL 4 x RP, 2 x RF
21 3 x HK, 1 x HZ (2), 2 x E1 (solo)
22 5 x HY, 2 x HW 1 x RY, 2 x RW
24 5 x HY 3 x RY
44 3 x HL, 4 x HZ (2)
49 6 x HW
50 3 x HG, 4 x HY 5 x RG, 1 x RY
52 7 x HG, 4 x HZ (3) 4 x RG, 4 x RZ (3)
R 2 x HL 1 x RP, 1 x RF, 1 x RW
Wykorzystanie
HG 18/23 78% RG 11/14 79%
HY 30/35 86% RY 33/39 85%
HL 34/40 85% RP 43/50 86%
HK 8/12 67% RF 23/28
HZ (2) 9/12 75% RZ 4/5 80%
HZ (3) 4/4 100% RZ (3) 4/5 80%
HW 15/25 60% RW 6/9 67%
HW (solo) 7/10 70%

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 17 lip 2021, 13:19

Dziękujemy za prognozę. Jest bardzo optymistyczna, jednak nie wierzę w przyjazd wszystkich Lajkoników. Ponadto, sporo wagonów jest w TR z różnych przyczyn.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:193 4 x HY 10 X RY
Też sądzę, że przynajmniej jeszcze jedna (a może więcej brygad) pójdzie do Huty.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:194 8 x HG 2 x RG
Czy przez to, że "4" będzie jeździć do Kopca Wandy nie będzie jednej brygady mniej?
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1911 2 x HZ (2) 5 x RF
Czyli powrót do sytuacji z września/października.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1913 2 x HZ (2) 9 x RP , 4 x RZ (2)
Mam nadzieję, że tak się stanie i wylecą wagony GT8N z brygad szczytowych.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1917 5 x HL 2 x RF
Liczę, że będzie jednak więcej GT8N na tej linii (może GT8C skoro linia obsługuje Tunel :?:)
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1919 2 x HL 5 x RP
W ubiegłym roku było 6 brygad na tej linii i jedna "17" poza szczytem kursowała jako "19". Może wrócą do tego pomysłu :?:
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1920 6 x HL 4 x RP, 2 x RF
Nie wiem czy wagony GT8N będą wystarczające do obsługi potoku tej linii.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1922 5 x HY, 2 x HW 1 x RY, 2 x RW
Jak wspomniałem, nie wierzę, że będzie 50 Lajkoników wpisanych na stan w ciągu miesiąca stąd nadal będą wyłącznie E1+c3.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1924 5 x HY 3 x RY
Tutaj spodziewam się być może "wyrównania" obsługi i po 4 wagony wystawi każda z Zajezdni.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1944 3 x HL, 4 x HZ (2)
Na początku lutego rysowała się tendencja, że na "44" docelowo będą wyłącznie EU8N.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:1952 7 x HG, 4 x HZ (3) 4 x RG, 4 x RZ (3)
Wierzę, że będzie 12 Krakowiaków i 7 uffoków :)
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19R 2 x HL 1 x RP, 1 x RF, 1 x RW
Rezerwa wiedeńska byłaby bardzo przydatna.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 17 lip 2021, 16:37

impuls pisze:8 15 x RP
Na "8" było 16 brygad. No chyba, że się coś ostatnio pozmieniało...

maszynista
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: maszynista » 17 lip 2021, 17:33

To dziwne bo "13" ma 15 brygad i dłuższy czas przejazdu między końcówkami niż "8".

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 17 lip 2021, 17:44

maszynista pisze:To dziwne bo "13" ma 15 brygad i dłuższy czas przejazdu między końcówkami niż "8".
Tak, też mnie to zastanawiało, ale jestem przekonany, że "8" miała 16 brygad. Może to kwestia długości postojów?

impuls
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 17 lip 2021, 18:01

Tramwajolog14 pisze: 17 lip 2021, 17:44
maszynista pisze:To dziwne bo "13" ma 15 brygad i dłuższy czas przejazdu między końcówkami niż "8".
Tak, też mnie to zastanawiało, ale jestem przekonany, że "8" miała 16 brygad. Może to kwestia długości postojów?
"8" miała 16 brygad jak jeździła przez Starowiślną podczas remontu Krakowskiej.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1396
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 17 lip 2021, 22:44

impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 Prognoza przydziału taboru od 16.08.21.
Prognoza ciekawa, jednak osobiście wątpię, że będzie to tak wyglądać.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 Przewiduję w niej wprowadzenie wszystkich Stadlerów, przeniesienie trzech składów E1+c3 do Huty. Kasacje 4 E1 bez modernizacji i 4 c3.
Twoje przewidywania częściowo już się nie sprawdziły, ponieważ odstawiony został skład RZ216+RZ217. Wiem, że był to chyba najgorszy Konstal w Podgórzu, jednak wobec ich deficytu w tej zajezdni nie powinien on moim zdaniem zostać odstawiony. Niestety, ale przewidzieć niewiele się da i nie wiadomo też ile poleci E1 oraz c3.

Co do Stadlerów - do 16 sierpnia wszystkie na pewno nie zostaną jeszcze wprowadzone.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 Utrzymuję bezpieczne wykorzystanie taboru do 86%.
86% raczej nie jest żadną magiczną barierą - w przypadku niektórego taboru założyć można więcej (we wrześniu/październiku 2020 tramwaje NGT6, NGT8 oraz 3x105Na miały wyższe wykorzystanie), a niektóry (N8, 2014N) nigdy tyle nie osiągnie. Traktować tą granicę należy raczej luźno ;).
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 13 2 x HZ (2) 9 x RP , 4 x RZ (2)
Niestety już wiadomo, że tak się nie stanie - jak już pisałem, RZ216+RZ217 niestety odstawiony :(. Nie wiem jak oni sobie wyobrażają obsługę "13" od 16 sierpnia, jednak mam nadzieję, że nie zakończy się na GT8x (który to tabor niestety osoby decyzyjne chcą kierować na tą linię już od 2018 roku).
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 20 6 x HL 4 x RP, 2 x RF
Wysyłanie RF na tą linię jest ryzykowne - od września (a na pewno od października) może być tam trochę ciasno w takim taborze.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 21 3 x HK, 1 x HZ (2), 2 x E1 (solo)
Prędzej uwierzę w płaskość Ziemi niż w to, że trzy dwukierunkowe N8 będą w stanie codziennie kursować na "21" (obecnie nawet jedna sztuka nie wyjeżdża codziennie). Na przynajmniej jednej z tych trzech brygad będzie dopuszczenie EU8N lub ewentualnie 2x105Na/E1 solo.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 22 5 x HY, 2 x HW 1 x RY, 2 x RW
Zamiast marnować Lajkoniki na "22" (gdzie przy istnieniu "12" wystarczyłyby nawet 26m), lepiej zmienić trochę rozdział brygad na niektórych liniach (np. "18") między zajezdniami i trzy Lajkoniki skierować na podgórskie brygady "14". Obawiam się, że w październiku w NGT6 będzie na tej linii niestety ciasno.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 44 3 x HL, 4 x HZ (2)
Jak ostatnio "44" kursowała, zapowiadali tam dążenie do wszystkich brygad niskowejściowych, więc wątpię w pojawienie się tam Konstali.
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 49 6 x HW
Popieram, napełnienia "49" nawet obecnie nie są małe, więc większy tabor się tam przyda ;).
impuls pisze: 17 lip 2021, 11:19 RY 33/39 85%
Co z Newagiem (bo widzę, że jego istnienia nie założyłeś)? Powróci on wkrótce z Nowego Sącza, czy może to koniec jego kilkuletnich testów w Krakowie?
Kitek pisze: 17 lip 2021, 13:19 Liczę, że będzie jednak więcej GT8N na tej linii (może GT8C skoro linia obsługuje Tunel :?:)
GT8C byłyby dobrym pomysłem (mniejsza szansa samozapłonu), jednak pytanie czy ktoś pomyśli o tym, skoro od kilkunastu lat nie potrafią odróżnić NGT6/1 od reszty NGT6.
Kitek pisze: 17 lip 2021, 13:19 W ubiegłym roku było 6 brygad na tej linii i jedna "17" poza szczytem kursowała jako "19". Może wrócą do tego pomysłu :?:
Na pewno wrócą - mamy kryzys, więc wszędzie gdzie można będą szukali oszczędności.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1843
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 18 lip 2021, 9:42

Prognoza Impulsa zawsze się w połowie sprawdza. :)

Ale ja się nie bawię w prognozowanie taboru od września. Może się okazać, że będą rządowe obostrzenia i komunikacja będzie rzadziej kursować. Już teraz są prognozy, że 4 fala pandemii to przełom sierpnia i września br. :o

impuls
Ekspert
Posty: 1323
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 18 lip 2021, 9:48

Bayer2003,

Czas szybko za niespełna miesiąc zweryfikuje czy Ty czy ja w prognozach mieliśmy rację.
Kasacja RZ216+RZ217 jeszcze nie jest pewna, przynajmniej w najbliższym czasie. Tempo dostaw i wprowadzeń wagonów jest teraz bardzo szybkie 3 na tydzień. Dostawy mają zakończyć się na przełomie lipca i sierpnia. Do 16.08.21 jak najbardziej wszystkie mogą być w ruchu. Wykorzystanie taboru w granicach 90% wykonalne jest tylko w przypadku NGT6. NGT8, 2014N, EU8N, GT8N, N8S po kilka jest w TR i taki próg jest niemożliwy. Stadlery nadal mają dużo prac serwisowych i też założyłem tylko w granicach 85%. Kilka typów prognozowałem poniżej progu 85-86% bo wiadomo że się nie da. N8S jeśli przeglądniesz brygady w historii był dzień z wykorzystaniem 10 wagonów. Ostatnio też pojawiały się takie dni gdy w ruchu był HK460, HK461 i niewidoczny w systemie HK462. Tylko wagony się często psują i są zastępowane przez EU8N. Ale jak jest maksymalne wykorzystanie to wtedy wszystkie trupy uzdrawiają do ruchu.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 18 lip 2021, 10:26

kucyk pisze: 18 lip 2021, 9:42 Prognoza Impulsa zawsze się w połowie sprawdza. :)

Ale ja się nie bawię w prognozowanie taboru od września. Może się okazać, że będą rządowe obostrzenia i komunikacja będzie rzadziej kursować. Już teraz są prognozy, że 4 fala pandemii to przełom sierpnia i września br. :o
Szczerze to też mam wrażenie, że Impuls ma w tym jednak trochę większe doświadczenie.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 18 lip 2021, 11:13

Tramwajolog14 pisze: 17 lip 2021, 16:37 Na "8" było 16 brygad.
Na podstawowej trasie jest 15 brygad.
Bayer2003 pisze: 17 lip 2021, 22:44 Twoje przewidywania częściowo już się nie sprawdziły, ponieważ odstawiony został skład RZ216+RZ217.
Przecież impuls nie jest prorokiem ;)
Bayer2003 pisze: 17 lip 2021, 22:44 Zamiast marnować Lajkoniki na "22" (gdzie przy istnieniu "12" wystarczyłyby nawet 26m),
Pozostawię to bez komentarza... Jeżeli dla Ciebie wymiana E1+c3 na STL (i to nie na wszystkich brygadach) jest marnowaniem...
Bayer2003 pisze: 17 lip 2021, 22:44lepiej zmienić trochę rozdział brygad na niektórych liniach (np. "18") między zajezdniami i trzy Lajkoniki skierować na podgórskie brygady "14".
Najlepiej byłoby gdyby wywiązano się z początkowych deklaracji i skierować te wagony na "52", zamiast raczyć pasażerów praktycznie codziennie "rezerwą - niespodzianką".
Bayer2003 pisze: 17 lip 2021, 22:44GT8C byłyby dobrym pomysłem (mniejsza szansa samozapłonu), jednak pytanie czy ktoś pomyśli o tym, skoro od kilkunastu lat nie potrafią odróżnić NGT6/1 od reszty NGT6.
Ale warto o tym wspomnieć ;)
Bayer2003 pisze: 17 lip 2021, 22:44Na pewno wrócą - mamy kryzys, więc wszędzie gdzie można będą szukali oszczędności.
Gdyby był kryzys to nie byłoby mocnych rozkładów do połowy lipca i zapowiedzi KM ponad 100% normy jesienią.
kucyk pisze: 18 lip 2021, 9:42 Prognoza Impulsa zawsze się w połowie sprawdza. :)
Nawet w 90% się zdarzało, że się sprawdzała :)
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48 Czas szybko za niespełna miesiąc zweryfikuje czy Ty czy ja w prognozach mieliśmy rację.
Na pewno najbliższy czas będzie bardzo ciekawy i uważnie obserwowany.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1396
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 18 lip 2021, 18:35

kucyk pisze: 18 lip 2021, 9:42 Ale ja się nie bawię w prognozowanie taboru od września. Może się okazać, że będą rządowe obostrzenia i komunikacja będzie rzadziej kursować. Już teraz są prognozy, że 4 fala pandemii to przełom sierpnia i września br. :o
Każda kolejna fala coraz mniej wpłynie na potoki, jednak osobiście również uważam, że na prognozy za wcześnie. Nie wiadomo ile Lajkoników przyjedzie i co zostanie skasowane, a bez pewności co do tych dwóch rzeczy to nie sposób czegokolwiek się domyślić.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48 Kasacja RZ216+RZ217 jeszcze nie jest pewna, przynajmniej w najbliższym czasie.
Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48 Tempo dostaw i wprowadzeń wagonów jest teraz bardzo szybkie 3 na tydzień. Dostawy mają zakończyć się na przełomie lipca i sierpnia. Do 16.08.21 jak najbardziej wszystkie mogą być w ruchu.
Sam jestem pod wrażeniem i jeżeli takie tempo się utrzyma to jak najbardziej jest to możliwe, jednak nie ma pewności czy tak się stanie - słyszałem, że ostatni Stadler (RY839) nie jest jeszcze nawet wyprodukowany.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48 N8S jeśli przeglądniesz brygady w historii był dzień z wykorzystaniem 10 wagonów.
Zdarzyło się, jednak był to epizod dosyć krótki. Ponadto N8S są coraz starsze, jeżeli nie zostaną zmodernizowane to z roku na rok będzie coraz gorzej.
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48 Ostatnio też pojawiały się takie dni gdy w ruchu był HK460, HK461 i niewidoczny w systemie HK462.
HK460 wyjeżdża jednak dosyć rzadko, podobnie jak HK462 (niewidoczny w systemie, jednak kiedy na "21" są trzy inne niskacze to wiadomo, że go nie ma). HK461 faktycznie jakoś się trzyma, jednak jego stan jest dość marny i często trafiają mu się mniejsze lub większe awarie. Poza tym trzema wagonami trzech brygad nie obsłużymy. HK457 już wkrótce dobije do miesiąca postoju w zajezdni, HK458 to ponad pięć miesięcy. Rozbity HK459 jest w TR, zobaczymy co z nim zrobią ;).
impuls pisze: 18 lip 2021, 9:48 Tylko wagony się często psują i są zastępowane przez EU8N. Ale jak jest maksymalne wykorzystanie to wtedy wszystkie trupy uzdrawiają do ruchu.
Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
kucyk pisze: 18 lip 2021, 9:42 Prognoza Impulsa zawsze się w połowie sprawdza. :)
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13 Nawet w 90% się zdarzało, że się sprawdzała :)
To akurat prawda, jednak rozdział taboru na pewnych liniach jest pewien (jak np. E1+c3 na "10"), a największych niewiadomych to zwykle nawet impulsowi nie udało się przewidzieć.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13 Pozostawię to bez komentarza... Jeżeli dla Ciebie wymiana E1+c3 na STL (i to nie na wszystkich brygadach) jest marnowaniem...
Nie uważam tak, jednak sądzę że STL powinny trafić na pozostałe brygady "14". Tak bardzo na tym forum narzeka się na słabą ofertę na ciągu bronowickim, jednak NGT6 na tej linii niestety wszyscy jakoś zaakceptowali. Gdyby dokonać wymiany taboru między tymi liniami (w prognozie impulsa oczywiście) to na część brygad "22" trafiłyby NGT6 (na zachętę można dać tam egzemplarze klimatyzowane, których z tego co wiem ma stopniowo przybywać), a "14" byłaby obsadzona wyłącznie STL. Liczba E1+c3 pozostałaby taka sama, więc trochę nie rozumiem Twojego zarzutu.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13 Najlepiej byłoby gdyby wywiązano się z początkowych deklaracji i skierować te wagony na "52", zamiast raczyć pasażerów praktycznie codziennie "rezerwą - niespodzianką".
Najlepiej byłoby gdyby tabor złączony specjalnie na potrzeby "52" (ufoki) został przywrócony do takiej sprawności, żeby rezerw GT8N nie trzeba było tam posyłać ;). Będzie teraz miesiąc na ogarnięcie trójskładów, zobaczymy czy coś z nimi zrobią.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13 Gdyby był kryzys to nie byłoby mocnych rozkładów do połowy lipca i zapowiedzi KM ponad 100% normy jesienią.
Mocne rozkłady do połowy lipca były akurat marnotrastwem i widać, że był to błąd (tramwaje miały podczas tych trzech tygodni napełnienia słabe). Nie oznacza to jednak, że pieniędzy jest nieskończenie wiele i jeżeli gdzieś da się zaoszczędzić na brygadach to na pewno tak się stanie.
Kitek pisze: 18 lip 2021, 11:13 Na pewno najbliższy czas będzie bardzo ciekawy i uważnie obserwowany.
To prawda, jednak nie wiadomo czemu skupiamy się na tym co za miesiąc, skoro pewne zmiany będą widoczne już od jutra (wejście częstotliwości f~10/20). Jakiego rozdziału taboru tramwajowego się spodziewacie już za kilkanaście godzin? ;)
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 18 lip 2021, 19:19

Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Każda kolejna fala coraz mniej wpłynie na potoki
Każda kolejna fala coraz bardziej będzie wpływać na potoki, gdyż potencjalni pasażerowie będą poszukiwać innych form podróży.
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
Dlatego powinien zostać wycofany.
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
Fala remontów + przyjazd nowych wagonów sprawi, że będzie to problem niszowy :P
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35To akurat prawda, jednak rozdział taboru na pewnych liniach jest pewien (jak np. E1+c3 na "10"), a największych niewiadomych to zwykle nawet impulsowi nie udało się przewidzieć.
Tobie też się nie udało, więc się nie czepiaj...
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35Nie uważam tak, jednak sądzę że STL powinny trafić na pozostałe brygady "14".
Ale nie ma ich na tyle by każdemu dogodzić.
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35to na część brygad "22" trafiłyby NGT6 (na zachętę można dać tam egzemplarze klimatyzowane, których z tego co wiem ma stopniowo przybywać)
Na razie cały jeden ma klimatyzację.
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Najlepiej byłoby gdyby tabor złączony specjalnie na potrzeby "52" (ufoki) został przywrócony do takiej sprawności, żeby rezerw GT8N nie trzeba było tam posyłać ;).
Najlepiej to byłoby ten tabor wycofać :P
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35Będzie teraz miesiąc na ogarnięcie trójskładów, zobaczymy czy coś z nimi zrobią.
Ciekawe co :o
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35Mocne rozkłady do połowy lipca były akurat marnotrastwem i widać, że był to błąd (tramwaje miały podczas tych trzech tygodni napełnienia słabe).
Generalizujesz...
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35To prawda, jednak nie wiadomo czemu skupiamy się na tym co za miesiąc, skoro pewne zmiany będą widoczne już od jutra (wejście częstotliwości f~10/20).
Rozdział od jutra będzie zdecydowanie różny od tego co będzie za miesiąc.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 18 lip 2021, 21:06

Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Rok temu skład ten na podobnym etapie też był odstawiony, a potem go przywrócono, jednak osobiście niestety wątpię w to, żeby się uchował - podczas jego eksploatacji w ostatnim czasie występowały pewne problemy (viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789).
Daj mu odejść.
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Zdarzyło się, jednak był to epizod dosyć krótki. Ponadto N8S są coraz starsze, jeżeli nie zostaną zmodernizowane to z roku na rok będzie coraz gorzej.
Konstale młodsze też się nie robią, mają konstrukcję z papieru, a i tak chciałbyś każdego przywrócić do ruchu.
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Tylko co z chwilowego uzdrowienia, skoro kilka miesięcy na pewno wszystkie nie przeżyją i znowu trzeba je będzie czymś zastępować? Jeżeli wszystkie z przedziału HK457-HK461 nie zostaną zmodernizowane to problem będzie powracał do nas jak bumerang (i to w coraz większym stopniu).
Z Konstalami jest dokładnie to samo, a nawet gorzej
Bayer2003 pisze: 18 lip 2021, 18:35 Najlepiej byłoby gdyby tabor złączony specjalnie na potrzeby "52" (ufoki) został przywrócony do takiej sprawności, żeby rezerw GT8N nie trzeba było tam posyłać ;). Będzie teraz miesiąc na ogarnięcie trójskładów, zobaczymy czy coś z nimi zrobią.
Ich się nie da ogarnąć. Problem z jakością i awaryjnością Konstalów z rozruchem typu PCC jest mniej więcej od zerżnięcia Tatry T1 po co najmniej wywalenie kradzionej aparatury i wsadzenie w XXI wieku nowoczesnej, a i to się nie zawsze udaje. Jak sobie wyobrażasz "ogarnięcie trójskładów"? Jesteśmy ostatnim miastem, które nadal je eksploatuje, bo są z nimi wiecznie problemy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości