Dzisiaj na ulice aglomeracji wyjechał hybrydowy MAN NL330 Lion`s City 12, który będzie gościł na naszych drogach do 30.11.2020 r.
Ciekawostki techniczne:
Pełna nazwa modelu: MAN NL330 Lion`s City 12 EfficientHybrid
Układ drzwi: 2-2-0
Wybrane wyposażenie dodatkowe pojazdu:
[*]System Start-Stop
[*]System rekuperacji energii hamowania
EfficientHybrid - dane techniczne:
Maksymalna moc: 12 kW
Maksymalny moment: 220 Nm
Masa dodatkowa 170 kg
Pojemność zasobnika energii UltraCap: 40 Wh
Napięcie zasobnika: 48 V
Prądnico-rozrusznik (KSG)/Zintegrowany prądnico-rozrusznik (ISG): 3-fazowy silnik reluktacyjny
Chłodzenie: Powietrze
Wsparcie silnika spalinowego: Tak
Homologacja pojazdu hybrydowego: Tak
Zasilanie sieci pokładowej: Tak
Prosty opis systemu:
MAN EFFICIENTHYBRID jest to inteligentny system zarządzania energią, który dzięki prądnico-rozrusznik przekształca podczas toczenia lub zatrzymywania energię kinetyczną na energię elektryczną, a następnie podczas ruszania oddaje ją z powrotem jako kinetyczną.
Dane pojazdu na podstawie stront bus.man.eu
Osoby, które chcą coś więcej na temat systemu odsyłam do strony producenta:
https://www.bus.man.eu/pl/pl/autobusy-m ... logia.html
[TEST] MAN NL330 Lion`s City 12
Re: [TEST] MAN NL330 Lion`s City 12
https://fotozajezdnia.pl/details.php?im ... 4h50dbepb4Na chwilę obecną do sterownika ma wgrane linie 128, 204, 244, 274, 275 i 301, więc zapewne na tych się będzie pojawiał.
Re: [TEST] MAN NL330 Lion`s City 12
Pozwolę sobie tutaj odpowiedzieć na temat moich odczuć, bo chyba jest to bardziej adekwatny wątekKaszmir pisze: ↑30 lis 2020, 10:20Z ciekawości - czym zapunktował?pasazer_mobilisu pisze: ↑30 lis 2020, 9:37Mi się udało i przyznam szczerze dawno żaden miejski autobus mi się tak nie spodobał.
Ja też miałem okazję się przejechać testowym MANem 05.11.2020 na linii "204" i bardzo pozytywnie oceniam tę przejażdżkę. Autobus ten bardzo wyróżnia się wnętrzem, bowiem jest wykonany w innym stylu od autobusów kursujących na co dzień po Krakowie. Podłoga wykonana z czarnych paneli pozytywnie mnie zaskoczyła, bowiem nieczęsto mamy do czynienia z taką podłogą w pojazdach KM. Oprócz tego podobał mi się w nim układ siedzeń, a mianowicie to, że były obecne dwie czwórki (siedzenia w układzie 2+2 zwrócone przodem do siebie), zapewne przez to, iż autobus ma tylko dwie pary drzwi (wykluczając strefę wydzieloną, tylko jedną). Rzeczywiście, w przypadku linii na których odbywają się większe wymiany pasażerskie może być to problematyczne, ale ma to swój urok w postaci przytulnego kąta na końcu pojazdu. Szczerze, fajnie jakby taki autobus zagościł w Krakowie na stałe (nawet w postaci symbolicznej liczby sztuk)
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] MAN NL330 Lion`s City 12
Oprócz takich oczywistości jak to zwykle w testerach bywa typu pseudo drewniana podłoga to na plus dość cicha praca silnika. Układ siedzeń przemyślany i dobrze zagospodarowana przestrzeń z tyłu pojazdu, na aglomeracje by był akurat. Design to kwestia gustu, ale jak dla mnie też na plus. Dla porównania testowa hybryda Solarisa gdy jechałem nią w zeszłym roku roku zaskoczyła mnie tylko na minus.Kaszmir pisze: ↑30 lis 2020, 10:20Z ciekawości - czym zapunktował?pasazer_mobilisu pisze: ↑30 lis 2020, 9:37Mi się udało i przyznam szczerze dawno żaden miejski autobus mi się tak nie spodobał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości