[TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

[TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: damian_krk2 » 13 sty 2021, 17:37

Będzie testowany 3 miesiące na lini 304. Został przydzielony do zajezdni Płaszów
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: pasazer_mobilisu » 13 sty 2021, 18:40

Trochę późno MPK dostało to eCitaro biorąc pod uwagę na to jak dużym są klientem.

Jeszcze większym zdziwieniem jest to że nie trafił na Wolę, chociaż skoro nie ma pantografu to pewnie bez różnicy.

Ciekawe czy będą się trzymać tego "304" przez całe testy, mnie jakoś dalej nie przekonuje by elektryki na tej linii miały sens.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: damian_krk2 » 13 sty 2021, 18:52

pasazer_mobilisu pisze: 13 sty 2021, 18:40 Trochę późno MPK dostało to eCitaro biorąc pod uwagę na to jak dużym są klientem.

Jeszcze większym zdziwieniem jest to że nie trafił na Wolę, chociaż skoro nie ma pantografu to pewnie bez różnicy.

Ciekawe czy będą się trzymać tego "304" przez całe testy, mnie jakoś dalej nie przekonuje by elektryki na tej linii miały sens.
Oby pojawił się też na innych liniach

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: Jamnik » 13 sty 2021, 20:36

Ja już prawie się pogodziłem z tym, że nie dostaniemy w tym roku 50 sztuk eCitaro, a ten elektryk przypomniał mi, że chyba jednak się nie pogodziłem.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: pasazer_mobilisu » 13 sty 2021, 20:38

Jechałeś nim czy po prostu tak ufasz marce?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: Jamnik » 13 sty 2021, 20:41

pasazer_mobilisu pisze: 13 sty 2021, 20:38 Jechałeś nim czy po prostu tak ufasz marce?
Po prostu mam dość Solarisów ;)

Domas
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:53

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: Domas » 14 sty 2021, 20:33

Jamnik pisze: 13 sty 2021, 20:41
pasazer_mobilisu pisze: 13 sty 2021, 20:38 Jechałeś nim czy po prostu tak ufasz marce?
Po prostu mam dość Solarisów ;)
Świetne podejście, takie... typowo miłośnicze. :roll:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: Kaszmir » 14 sty 2021, 20:38

Ja tam trochę rozumiem Jamnika. Gdy byłem mały, było duże zróżnicowanie taboru i to było naprawdę super. Rozumiem, że dla Przewoźnika większa różnorodność taboru może się wiązać z większymi kosztami, jednak było dużo frajdy w tych wozach: tu się trafiła CLL, tam Jelcz, tu Ikarus, a tam nawet Neoplan. A dziś? Solaris, Solaris, Mercedes, Solaris, i tak dalej.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: pasazer_mobilisu » 14 sty 2021, 21:27

Teraz trzeba wejść na wyższy poziom miłośnictwa i np. odróżniać pierwszą i drugą dostawę SU18 IV albo C2 Hybrid od C2 a nie patrzeć tylko na Mercedes/Solaris :D

eCitaro chyba będzie ciężko złapać bo na jednym ładowaniu nie wytrzyma całego dnia?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: Jamnik » 14 sty 2021, 23:58

Kaszmir pisze: 14 sty 2021, 20:38 Solaris, Solaris, Mercedes, Solaris, i tak dalej.
Za kilka miesięcy to jeszcze więcej razy będzie można napisać "Solaris"...

Ale dzięki za zrozumienie ;)
pasazer_mobilisu pisze: 14 sty 2021, 21:27 eCitaro chyba będzie ciężko złapać bo na jednym ładowaniu nie wytrzyma całego dnia?
Jego zasięg to podobno 150 km. Nie wiem czy to wystarczy, ale mogli go dać na jakąś linię z dwurazówkami. Na upartego nawet mógłby jeździć na "511". Wola ma tam trzy brygady, więc nie trzeba byłoby robić jakichś roszad, a przeguby i tak tam zazwyczaj wożą kilkanaście osób.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: prezes » 15 sty 2021, 0:57

Jamnik pisze: 13 sty 2021, 20:41 Po prostu mam dość Solarisów ;)
Ja też cię doskonale rozumiem. Też dawniej miałem wielką radość, gdy mieliśmy bardziej różnorodny tabor i za każdym razem można było się przejechać czym innym. Niestety, obawiam się, że z biegiem czasu różnice między tramwajami czy autobusami coraz bardziej będą się zacierać i dotyczy to także pojazdów różnych marek. Już nie usłyszymy na regularnej linii głośnych i miłych dla uszu dźwięków silników, a coraz więcej autobusów będzie elektrycznych. Jeśli będziemy chcieli przejechać się czymś ciekawszym, pozostaje tylko Krakowska Linia Muzealna, która niestety kursuje tylko 4 dni w roku.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 sty 2021, 3:53

Jamnik pisze: 14 sty 2021, 23:58 Na upartego nawet mógłby jeździć na "511". Wola ma tam trzy brygady, więc nie trzeba byłoby robić jakichś roszad, a przeguby i tak tam zazwyczaj wożą kilkanaście osób.
Tylko że PE600 nie jest na Woli :D

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: Jamnik » 15 sty 2021, 7:05

pasazer_mobilisu pisze: 15 sty 2021, 3:53
Jamnik pisze: 14 sty 2021, 23:58 Na upartego nawet mógłby jeździć na "511". Wola ma tam trzy brygady, więc nie trzeba byłoby robić jakichś roszad, a przeguby i tak tam zazwyczaj wożą kilkanaście osób.
Tylko że PE600 nie jest na Woli :D
Fakt - przyzwyczajenie, że wszystkie elektryki od zawsze są na Woli :D No to chyba jednak nie ma innej linii dla niego, która jeździ przez Aleje, a pewnie tym MPK się kierowało dobierając linię dla niego.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: WDZ » 18 sty 2021, 9:54

Dywersyfikacja taboru jest jak najbardziej pożądana (w pewnych granicach rzecz jasna) :-)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600

Post autor: prezes » 19 sty 2021, 14:09

Z tego co się dowiedziałem, #PE600 nie wyjeżdża na popołudniowe kursy, gdyż jego ładowanie zajmuje bardzo dużo czasu. W takie zimowe dni jak teraz, zużywa on dużo więcej baterii na ogrzewanie i czas jego ładowania sięga nawet ośmiu godzin, więc nie jest on w stanie naładować się w międzyszczytowej przerwie, gdyż trwa ona tylko 4 godziny. Ponoć MPK planuje też pozyskać do niego jakąś lepszą ładowarkę, lecz nie wiem jak długi będzie ten proces i jak szybko uświadczymy eCitaro na popołudniowych kursach "304".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości