[TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
[TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Będzie testowany 3 miesiące na lini 304. Został przydzielony do zajezdni Płaszów
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Trochę późno MPK dostało to eCitaro biorąc pod uwagę na to jak dużym są klientem.
Jeszcze większym zdziwieniem jest to że nie trafił na Wolę, chociaż skoro nie ma pantografu to pewnie bez różnicy.
Ciekawe czy będą się trzymać tego "304" przez całe testy, mnie jakoś dalej nie przekonuje by elektryki na tej linii miały sens.
Jeszcze większym zdziwieniem jest to że nie trafił na Wolę, chociaż skoro nie ma pantografu to pewnie bez różnicy.
Ciekawe czy będą się trzymać tego "304" przez całe testy, mnie jakoś dalej nie przekonuje by elektryki na tej linii miały sens.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Oby pojawił się też na innych liniachpasazer_mobilisu pisze: ↑13 sty 2021, 18:40 Trochę późno MPK dostało to eCitaro biorąc pod uwagę na to jak dużym są klientem.
Jeszcze większym zdziwieniem jest to że nie trafił na Wolę, chociaż skoro nie ma pantografu to pewnie bez różnicy.
Ciekawe czy będą się trzymać tego "304" przez całe testy, mnie jakoś dalej nie przekonuje by elektryki na tej linii miały sens.
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Ja już prawie się pogodziłem z tym, że nie dostaniemy w tym roku 50 sztuk eCitaro, a ten elektryk przypomniał mi, że chyba jednak się nie pogodziłem.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Jechałeś nim czy po prostu tak ufasz marce?
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Po prostu mam dość Solarisów
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Ja tam trochę rozumiem Jamnika. Gdy byłem mały, było duże zróżnicowanie taboru i to było naprawdę super. Rozumiem, że dla Przewoźnika większa różnorodność taboru może się wiązać z większymi kosztami, jednak było dużo frajdy w tych wozach: tu się trafiła CLL, tam Jelcz, tu Ikarus, a tam nawet Neoplan. A dziś? Solaris, Solaris, Mercedes, Solaris, i tak dalej.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Teraz trzeba wejść na wyższy poziom miłośnictwa i np. odróżniać pierwszą i drugą dostawę SU18 IV albo C2 Hybrid od C2 a nie patrzeć tylko na Mercedes/Solaris
eCitaro chyba będzie ciężko złapać bo na jednym ładowaniu nie wytrzyma całego dnia?
eCitaro chyba będzie ciężko złapać bo na jednym ładowaniu nie wytrzyma całego dnia?
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Za kilka miesięcy to jeszcze więcej razy będzie można napisać "Solaris"...
Ale dzięki za zrozumienie
Jego zasięg to podobno 150 km. Nie wiem czy to wystarczy, ale mogli go dać na jakąś linię z dwurazówkami. Na upartego nawet mógłby jeździć na "511". Wola ma tam trzy brygady, więc nie trzeba byłoby robić jakichś roszad, a przeguby i tak tam zazwyczaj wożą kilkanaście osób.pasazer_mobilisu pisze: ↑14 sty 2021, 21:27 eCitaro chyba będzie ciężko złapać bo na jednym ładowaniu nie wytrzyma całego dnia?
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Ja też cię doskonale rozumiem. Też dawniej miałem wielką radość, gdy mieliśmy bardziej różnorodny tabor i za każdym razem można było się przejechać czym innym. Niestety, obawiam się, że z biegiem czasu różnice między tramwajami czy autobusami coraz bardziej będą się zacierać i dotyczy to także pojazdów różnych marek. Już nie usłyszymy na regularnej linii głośnych i miłych dla uszu dźwięków silników, a coraz więcej autobusów będzie elektrycznych. Jeśli będziemy chcieli przejechać się czymś ciekawszym, pozostaje tylko Krakowska Linia Muzealna, która niestety kursuje tylko 4 dni w roku.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Fakt - przyzwyczajenie, że wszystkie elektryki od zawsze są na Woli No to chyba jednak nie ma innej linii dla niego, która jeździ przez Aleje, a pewnie tym MPK się kierowało dobierając linię dla niego.
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Dywersyfikacja taboru jest jak najbardziej pożądana (w pewnych granicach rzecz jasna)
Re: [TEST] Mercedes Benz eCitaro #PE600
Z tego co się dowiedziałem, #PE600 nie wyjeżdża na popołudniowe kursy, gdyż jego ładowanie zajmuje bardzo dużo czasu. W takie zimowe dni jak teraz, zużywa on dużo więcej baterii na ogrzewanie i czas jego ładowania sięga nawet ośmiu godzin, więc nie jest on w stanie naładować się w międzyszczytowej przerwie, gdyż trwa ona tylko 4 godziny. Ponoć MPK planuje też pozyskać do niego jakąś lepszą ładowarkę, lecz nie wiem jak długi będzie ten proces i jak szybko uświadczymy eCitaro na popołudniowych kursach "304".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości