STADLER Tina Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

STADLER Tina Kraków

Post autor: impuls » 22 maja 2021, 13:40

Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 242
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 23 maja 2021, 9:26

impuls pisze: 22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/

kucyk
Ekspert
Posty: 688
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 23 maja 2021, 9:35

Lw25 pisze: 23 maja 2021, 9:26
impuls pisze: 22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/
Jeśli rzeczywiście w Krakowie mają to być wagony z rodziny "TINA" to te krótsze są ładniejsze. Te długie są jak Krakowiaki a brzydkie te paskudztwa. :evil:
Ale osobiście w te rewelacje nie wierzę. ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1013
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 23 maja 2021, 10:26

Na etapie wizualizacji wstrzymam się z oceną wyglądu, ale przynajmniej (jeśli to się potwierdzi) będzie ciekawiej. 110 identycznych tramwajów to byłaby taka nuda jak dominacja SU IV w autobusach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2297
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 23 maja 2021, 10:36

pasazer_mobilisu pisze: 23 maja 2021, 10:26Na etapie wizualizacji wstrzymam się z oceną wyglądu, ale przynajmniej (jeśli to się potwierdzi) będzie ciekawiej. 110 identycznych tramwajów to byłaby taka nuda jak dominacja SU IV w autobusach.
Mam podobnie. Nie miałbym nic przeciwko by nowe wagony technicznie były zbliżone do Lajkoników, jednak miały zmieniony wygląd. Ten Lajkoników jest ok, jednak po prostu - zmiana, by nie było 110 takich samych wozów.

DaroKRK
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2020, 0:32

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: DaroKRK » 23 maja 2021, 22:05

A jak się ma propozycja wagonu Tango Kraków Lajkonik 2 w ofercie, która została wybrana i umowa została podpisana do zmiany modelu w tracie realizacji kontraktu?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1013
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 23 maja 2021, 22:19

A komu to przeszkadza? Kilka lat temu podpisano umowę na Solaris&Stadler Tramino, a przyjechał Stadler Tango Lajkonik

DaroKRK
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2020, 0:32

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: DaroKRK » 23 maja 2021, 23:17

Zresztą, tramwaj ma spełniać SIWZ. Widoczne obrazki dla modelu TINA w artykule nie pasują do specyfikacji Zamawiającego.
Czyżby więc po prostu konstrukcyjne Tango z upgradem do wygądu Tina? Ciekawe ciekawe.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 489
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Zieleńczanin » 24 maja 2021, 13:45

Nie wiemy, czy nowe Stadlery będą się nazywały Lajkonik 2 - zmieniłem więc nazwę ;)

impuls
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: impuls » 24 maja 2021, 22:09

Zieleńczanin pisze: 24 maja 2021, 13:45 Nie wiemy, czy nowe Stadlery będą się nazywały Lajkonik 2 - zmieniłem więc nazwę ;)
I słusznie. 110 ikonek Lajkoników na burtach po latach dałoby niesmak estetyczny. Miejmy nadzieję, że TINA wniesie coś nowego.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 242
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 26 maja 2021, 9:42

kucyk pisze: 23 maja 2021, 9:35
Lw25 pisze: 23 maja 2021, 9:26
impuls pisze: 22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/
Jeśli rzeczywiście w Krakowie mają to być wagony z rodziny "TINA" to te krótsze są ładniejsze. Te długie są jak Krakowiaki a brzydkie te paskudztwa. :evil:
Ale osobiście w te rewelacje nie wierzę. ;)
Imho to tylko nazwa, której używają, żeby promować nową markę. Najwyżej wózki mogą być TINowe (podobno to one są kluczowe w tym projekcie, a nie układ członów).

Jacek Fink-Finowicki
Pasażer
Posty: 19
Rejestracja: 31 sie 2020, 22:53

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 02 cze 2021, 0:40

Lw25 pisze: 26 maja 2021, 9:42 Najwyżej wózki mogą być TINowe (podobno to one są kluczowe w tym projekcie, a nie układ członów).
Tym bardziej, że obie wizualizacje Tiny mają układ członów zupełnie inny od tego co byłe punktowane wedle specyfikacji - w obu są człony gondolowe, które po Krakowiaku są w grodzie Kraka na cenzurowanym (i poniekąd słusznie).

Zaś odnośnie tego czy to będą wózki "Tiny" czy "rodziny Tiny" to się przekonamy za jakiś czas. Tu bym zwrócił uwagę na to, że już od dłuższego czasu producenci używają raczej nazw handlowych niż trzymają się sztywno klasycznego powiązania między nazwą i rodziną konstrukcyjną zgodnie z klasyczną definicją rodzin konstrukcyjnych. Tu przykładów można dawać setki... sam ze swojego podwórka mogę rzucić choćby:
- Avenio / Avenio M / Avenio HF - trzy mocno różniące się platformy konstrukcyjne, choć pod względem koncepcji układu napędowego oraz ogólnej koncepcji wózka są do siebie mocno zbliżone.
- Vectron / Vectron dla Finlandii - tak ten dla Finlandii ma prawie Vectronowe wózki (bo nie tylko ze względu na szerokość toru, ale też na inne detale specyfiki są one zauważalnie zmodyfikowane) i prawie Vectronowe pudło (ze względu na to, że Finlandia ma pewne odstępstwa od TSI to można było osłabić pudło wstawiając dodatkowe okno, którego, żaden Vectron nie ma).
- Desiro "classic" / Desiro ML / Desiro HC / Desiro Verve - pierszy stary, z Jacobsem, czasem nawet w Dieslu. ML jest bazowo w wykonaniu stalowym i ma osobne wózki. HC jest piętrowy, aluminiowy i z ML właściwie ma mało wspólnego. Verve jest de facto odmianą Mireo (zupełnie nowej platformy) tylko bez stosowania wózków Jacobsa.

Zatem do nazw zalecam podchodzić z rezerwą.

DaroKRK
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2020, 0:32

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: DaroKRK » 05 cze 2021, 10:29

Czy ktoś z Was orientuje się jaki zakres numeracji jest brany pod uwagę dla wagonów z drugiego przetargu (Lajkonik II/Tina)?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 783
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Podgórze-Kabel

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Bayer2003 » 05 cze 2021, 10:46

DaroKRK pisze: 05 cze 2021, 10:29 Czy ktoś z Was orientuje się jaki zakres numeracji jest brany pod uwagę dla wagonów z drugiego przetargu (Lajkonik II/Tina)?
Zapewne Hx7xx oraz Rx7xx. Wszystkie pozostałe zakresy niestety są już zajęte, a ostatnie E1 oraz c3 zostaną skasowane zapewne dopiero po połowie dostaw STL2/Tina.
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

PKPfan
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: PKPfan » 05 cze 2021, 13:31

Bayer2003 pisze: 05 cze 2021, 10:46 Zapewne Hx7xx oraz Rx7xx. Wszystkie pozostałe zakresy niestety są już zajęte, a ostatnie E1 oraz c3 zostaną skasowane zapewne dopiero po połowie dostaw STL2/Tina.
Skąd ta pewność? Były już wyliczenia, że po zakończeniu dostaw z drugiego przetargu nie uda się w 100% wycofać wiedeńców i 105Na - a w międzyczasie zostanie otwarta Trasa Łagiewnicka i linia na Górkę Narodową. Ponadto w budowie będzie tramwaj na Meisnera a to wszystko spowoduje wzrost liczby brygad. A o kolejnych przetargach na nowe wagony nic nie słychać...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości