STADLER Tina Kraków
STADLER Tina Kraków
Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/impuls pisze: ↑22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli rzeczywiście w Krakowie mają to być wagony z rodziny "TINA" to te krótsze są ładniejsze. Te długie są jak Krakowiaki a brzydkie te paskudztwa.Lw25 pisze: ↑23 maja 2021, 9:26Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/impuls pisze: ↑22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Ale osobiście w te rewelacje nie wierzę.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na etapie wizualizacji wstrzymam się z oceną wyglądu, ale przynajmniej (jeśli to się potwierdzi) będzie ciekawiej. 110 identycznych tramwajów to byłaby taka nuda jak dominacja SU IV w autobusach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mam podobnie. Nie miałbym nic przeciwko by nowe wagony technicznie były zbliżone do Lajkoników, jednak miały zmieniony wygląd. Ten Lajkoników jest ok, jednak po prostu - zmiana, by nie było 110 takich samych wozów.pasazer_mobilisu pisze: ↑23 maja 2021, 10:26Na etapie wizualizacji wstrzymam się z oceną wyglądu, ale przynajmniej (jeśli to się potwierdzi) będzie ciekawiej. 110 identycznych tramwajów to byłaby taka nuda jak dominacja SU IV w autobusach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A jak się ma propozycja wagonu Tango Kraków Lajkonik 2 w ofercie, która została wybrana i umowa została podpisana do zmiany modelu w tracie realizacji kontraktu?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A komu to przeszkadza? Kilka lat temu podpisano umowę na Solaris&Stadler Tramino, a przyjechał Stadler Tango Lajkonik
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zresztą, tramwaj ma spełniać SIWZ. Widoczne obrazki dla modelu TINA w artykule nie pasują do specyfikacji Zamawiającego.
Czyżby więc po prostu konstrukcyjne Tango z upgradem do wygądu Tina? Ciekawe ciekawe.
Czyżby więc po prostu konstrukcyjne Tango z upgradem do wygądu Tina? Ciekawe ciekawe.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: STADLER Tina Kraków
Nie wiemy, czy nowe Stadlery będą się nazywały Lajkonik 2 - zmieniłem więc nazwę
Re: STADLER Tina Kraków
I słusznie. 110 ikonek Lajkoników na burtach po latach dałoby niesmak estetyczny. Miejmy nadzieję, że TINA wniesie coś nowego.Zieleńczanin pisze: ↑24 maja 2021, 13:45 Nie wiemy, czy nowe Stadlery będą się nazywały Lajkonik 2 - zmieniłem więc nazwę
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Imho to tylko nazwa, której używają, żeby promować nową markę. Najwyżej wózki mogą być TINowe (podobno to one są kluczowe w tym projekcie, a nie układ członów).kucyk pisze: ↑23 maja 2021, 9:35Jeśli rzeczywiście w Krakowie mają to być wagony z rodziny "TINA" to te krótsze są ładniejsze. Te długie są jak Krakowiaki a brzydkie te paskudztwa.Lw25 pisze: ↑23 maja 2021, 9:26Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/impuls pisze: ↑22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Ale osobiście w te rewelacje nie wierzę.
-
- Pasażer
- Posty: 22
- Rejestracja: 31 sie 2020, 22:53
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tym bardziej, że obie wizualizacje Tiny mają układ członów zupełnie inny od tego co byłe punktowane wedle specyfikacji - w obu są człony gondolowe, które po Krakowiaku są w grodzie Kraka na cenzurowanym (i poniekąd słusznie).
Zaś odnośnie tego czy to będą wózki "Tiny" czy "rodziny Tiny" to się przekonamy za jakiś czas. Tu bym zwrócił uwagę na to, że już od dłuższego czasu producenci używają raczej nazw handlowych niż trzymają się sztywno klasycznego powiązania między nazwą i rodziną konstrukcyjną zgodnie z klasyczną definicją rodzin konstrukcyjnych. Tu przykładów można dawać setki... sam ze swojego podwórka mogę rzucić choćby:
- Avenio / Avenio M / Avenio HF - trzy mocno różniące się platformy konstrukcyjne, choć pod względem koncepcji układu napędowego oraz ogólnej koncepcji wózka są do siebie mocno zbliżone.
- Vectron / Vectron dla Finlandii - tak ten dla Finlandii ma prawie Vectronowe wózki (bo nie tylko ze względu na szerokość toru, ale też na inne detale specyfiki są one zauważalnie zmodyfikowane) i prawie Vectronowe pudło (ze względu na to, że Finlandia ma pewne odstępstwa od TSI to można było osłabić pudło wstawiając dodatkowe okno, którego, żaden Vectron nie ma).
- Desiro "classic" / Desiro ML / Desiro HC / Desiro Verve - pierszy stary, z Jacobsem, czasem nawet w Dieslu. ML jest bazowo w wykonaniu stalowym i ma osobne wózki. HC jest piętrowy, aluminiowy i z ML właściwie ma mało wspólnego. Verve jest de facto odmianą Mireo (zupełnie nowej platformy) tylko bez stosowania wózków Jacobsa.
Zatem do nazw zalecam podchodzić z rezerwą.
Re: STADLER Tina Kraków
Czy ktoś z Was orientuje się jaki zakres numeracji jest brany pod uwagę dla wagonów z drugiego przetargu (Lajkonik II/Tina)?
Re: STADLER Tina Kraków
Zapewne Hx7xx oraz Rx7xx. Wszystkie pozostałe zakresy niestety są już zajęte, a ostatnie E1 oraz c3 zostaną skasowane zapewne dopiero po połowie dostaw STL2/Tina.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: STADLER Tina Kraków
Skąd ta pewność? Były już wyliczenia, że po zakończeniu dostaw z drugiego przetargu nie uda się w 100% wycofać wiedeńców i 105Na - a w międzyczasie zostanie otwarta Trasa Łagiewnicka i linia na Górkę Narodową. Ponadto w budowie będzie tramwaj na Meisnera a to wszystko spowoduje wzrost liczby brygad. A o kolejnych przetargach na nowe wagony nic nie słychać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości