Strona 1 z 4

STADLER Tina Kraków

: 22 maja 2021, 13:40
autor: impuls
Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 9:26
autor: Lw25
impuls pisze: 22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 9:35
autor: kucyk
Lw25 pisze: 23 maja 2021, 9:26
impuls pisze: 22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/
Jeśli rzeczywiście w Krakowie mają to być wagony z rodziny "TINA" to te krótsze są ładniejsze. Te długie są jak Krakowiaki a brzydkie te paskudztwa. :evil:
Ale osobiście w te rewelacje nie wierzę. ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 10:26
autor: pasazer_mobilisu
Na etapie wizualizacji wstrzymam się z oceną wyglądu, ale przynajmniej (jeśli to się potwierdzi) będzie ciekawiej. 110 identycznych tramwajów to byłaby taka nuda jak dominacja SU IV w autobusach.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 10:36
autor: Kaszmir
pasazer_mobilisu pisze: 23 maja 2021, 10:26Na etapie wizualizacji wstrzymam się z oceną wyglądu, ale przynajmniej (jeśli to się potwierdzi) będzie ciekawiej. 110 identycznych tramwajów to byłaby taka nuda jak dominacja SU IV w autobusach.
Mam podobnie. Nie miałbym nic przeciwko by nowe wagony technicznie były zbliżone do Lajkoników, jednak miały zmieniony wygląd. Ten Lajkoników jest ok, jednak po prostu - zmiana, by nie było 110 takich samych wozów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 22:05
autor: DaroKRK
A jak się ma propozycja wagonu Tango Kraków Lajkonik 2 w ofercie, która została wybrana i umowa została podpisana do zmiany modelu w tracie realizacji kontraktu?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 22:19
autor: pasazer_mobilisu
A komu to przeszkadza? Kilka lat temu podpisano umowę na Solaris&Stadler Tramino, a przyjechał Stadler Tango Lajkonik

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 maja 2021, 23:17
autor: DaroKRK
Zresztą, tramwaj ma spełniać SIWZ. Widoczne obrazki dla modelu TINA w artykule nie pasują do specyfikacji Zamawiającego.
Czyżby więc po prostu konstrukcyjne Tango z upgradem do wygądu Tina? Ciekawe ciekawe.

Re: STADLER Tina Kraków

: 24 maja 2021, 13:45
autor: Zieleńczanin
Nie wiemy, czy nowe Stadlery będą się nazywały Lajkonik 2 - zmieniłem więc nazwę ;)

Re: STADLER Tina Kraków

: 24 maja 2021, 22:09
autor: impuls
Zieleńczanin pisze: 24 maja 2021, 13:45 Nie wiemy, czy nowe Stadlery będą się nazywały Lajkonik 2 - zmieniłem więc nazwę ;)
I słusznie. 110 ikonek Lajkoników na burtach po latach dałoby niesmak estetyczny. Miejmy nadzieję, że TINA wniesie coś nowego.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 maja 2021, 9:42
autor: Lw25
kucyk pisze: 23 maja 2021, 9:35
Lw25 pisze: 23 maja 2021, 9:26
impuls pisze: 22 maja 2021, 13:40 Do drugiej dostawy coraz bliżej. Ponoć gotowy jest pierwszy egzemplarz, który ma niedługo przyjechać już do Krakowa w celu przeprowadzenia homologacji. I nie będzie to Lajkonik II tylko ponoć Tina. Dwie osoby mi o tym mówiły ale nie wiem czy nie przekręciły nazwy. Obie mówiły imię żeńskie ale różne.
Tina, to ich nowa marka. https://www.urban-transport-magazine.co ... ssed-2020/
Jeśli rzeczywiście w Krakowie mają to być wagony z rodziny "TINA" to te krótsze są ładniejsze. Te długie są jak Krakowiaki a brzydkie te paskudztwa. :evil:
Ale osobiście w te rewelacje nie wierzę. ;)
Imho to tylko nazwa, której używają, żeby promować nową markę. Najwyżej wózki mogą być TINowe (podobno to one są kluczowe w tym projekcie, a nie układ członów).

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 cze 2021, 0:40
autor: Jacek Fink-Finowicki
Lw25 pisze: 26 maja 2021, 9:42 Najwyżej wózki mogą być TINowe (podobno to one są kluczowe w tym projekcie, a nie układ członów).
Tym bardziej, że obie wizualizacje Tiny mają układ członów zupełnie inny od tego co byłe punktowane wedle specyfikacji - w obu są człony gondolowe, które po Krakowiaku są w grodzie Kraka na cenzurowanym (i poniekąd słusznie).

Zaś odnośnie tego czy to będą wózki "Tiny" czy "rodziny Tiny" to się przekonamy za jakiś czas. Tu bym zwrócił uwagę na to, że już od dłuższego czasu producenci używają raczej nazw handlowych niż trzymają się sztywno klasycznego powiązania między nazwą i rodziną konstrukcyjną zgodnie z klasyczną definicją rodzin konstrukcyjnych. Tu przykładów można dawać setki... sam ze swojego podwórka mogę rzucić choćby:
- Avenio / Avenio M / Avenio HF - trzy mocno różniące się platformy konstrukcyjne, choć pod względem koncepcji układu napędowego oraz ogólnej koncepcji wózka są do siebie mocno zbliżone.
- Vectron / Vectron dla Finlandii - tak ten dla Finlandii ma prawie Vectronowe wózki (bo nie tylko ze względu na szerokość toru, ale też na inne detale specyfiki są one zauważalnie zmodyfikowane) i prawie Vectronowe pudło (ze względu na to, że Finlandia ma pewne odstępstwa od TSI to można było osłabić pudło wstawiając dodatkowe okno, którego, żaden Vectron nie ma).
- Desiro "classic" / Desiro ML / Desiro HC / Desiro Verve - pierszy stary, z Jacobsem, czasem nawet w Dieslu. ML jest bazowo w wykonaniu stalowym i ma osobne wózki. HC jest piętrowy, aluminiowy i z ML właściwie ma mało wspólnego. Verve jest de facto odmianą Mireo (zupełnie nowej platformy) tylko bez stosowania wózków Jacobsa.

Zatem do nazw zalecam podchodzić z rezerwą.

Re: STADLER Tina Kraków

: 05 cze 2021, 10:29
autor: DaroKRK
Czy ktoś z Was orientuje się jaki zakres numeracji jest brany pod uwagę dla wagonów z drugiego przetargu (Lajkonik II/Tina)?

Re: STADLER Tina Kraków

: 05 cze 2021, 10:46
autor: Bayer2003
DaroKRK pisze: 05 cze 2021, 10:29 Czy ktoś z Was orientuje się jaki zakres numeracji jest brany pod uwagę dla wagonów z drugiego przetargu (Lajkonik II/Tina)?
Zapewne Hx7xx oraz Rx7xx. Wszystkie pozostałe zakresy niestety są już zajęte, a ostatnie E1 oraz c3 zostaną skasowane zapewne dopiero po połowie dostaw STL2/Tina.

Re: STADLER Tina Kraków

: 05 cze 2021, 13:31
autor: PKPfan
Bayer2003 pisze: 05 cze 2021, 10:46 Zapewne Hx7xx oraz Rx7xx. Wszystkie pozostałe zakresy niestety są już zajęte, a ostatnie E1 oraz c3 zostaną skasowane zapewne dopiero po połowie dostaw STL2/Tina.
Skąd ta pewność? Były już wyliczenia, że po zakończeniu dostaw z drugiego przetargu nie uda się w 100% wycofać wiedeńców i 105Na - a w międzyczasie zostanie otwarta Trasa Łagiewnicka i linia na Górkę Narodową. Ponadto w budowie będzie tramwaj na Meisnera a to wszystko spowoduje wzrost liczby brygad. A o kolejnych przetargach na nowe wagony nic nie słychać...