Bilety, kontrole, integracja taryfowa

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 26 mar 2021, 6:35

mateuszwon94 pisze: 25 mar 2021, 19:51 Mam oba nośniki (i fizyczną KK i aplikację) i bilet nie był widoczny na żadnym z nich.
No to jest porażka, mieli chyba dość czasu żeby to przetestować :evil:
mateuszwon94 pisze: 25 mar 2021, 19:51 Bilet 5+1 kupowany co miesiąc za 80 zł, a raz na pół roku za 20 zł, jest możliwy do kupienia tylko na stronie m.kkm..
Wcale a wcale nie ograniczają w ten sposób dostępu do tego biletu :/ ciekawe czy mają w planach to poprawić.

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 42
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Bilety, kontrole

Post autor: mateuszwon94 » 26 mar 2021, 8:01

pasazer_mobilisu pisze: 26 mar 2021, 6:35
mateuszwon94 pisze: 25 mar 2021, 19:51 Mam oba nośniki (i fizyczną KK i aplikację) i bilet nie był widoczny na żadnym z nich.
No to jest porażka, mieli chyba dość czasu żeby to przetestować :evil:
Ale szczerze mówiąc nie wiem czy kiedykolwiek będzie on widoczny bezpośrednio na plastikowej karcie (przystawiając ją do kasownika np.). W instrukcji zakładania biletu jest napisane tak:
Instrukcja ZTP pisze: W przypadku nośników plastikowych (np. KKM, KK, KKR 3+, ELS, ELD, MKA) bilet będzie widoczny w Elektronicznym Koncie Pasażera i w urządzeniach kontrolnych firmy sprawdzającej ważność biletów w pojazdach KMK. Bilet nie będzie zapisywany na nośniku plastikowym.
W przypadku nośników mobilnych będzie on widoczny w Elektronicznym Koncie Pasażera, w aplikacji (mKK) lub usłudze (mKKM) i podczas kontroli będzie wymagał wygenerowania kodu aztec (jak przy innych biletach okresowych) celem sprawdzenia jego ważności przez Kontrolującego.
Czyli jeżeli ma się mKK to bilet powinien być widoczny w aplikacji. (Ja swoją mKK zamówiłam po zakupie biletu [jako drugi nośnik do fizycznej karty] i możliwe, że przez to nie widać było biletu kupionego na m.kkm...). Albo po prostu system nieogarnia, że można mieć i fizyczną i mobilną KK.

Btw... nie potrafię zrozumieć dlaczego jeśli mam fizyczną KK oraz mobilną to bilety pomiędzy nimi nie są synchronizowane. Mój bilet kupiony i zapisany na fizycznym nośniku KK nie jest widoczny w aplikacji. (Jestem w stanie zrozumieć i zaakceptować, że w drugą stronę, tzn. bilet kupiony w mKK należałoby zapisać na KK w automacie, ale to też tak chyba nie działa, chociaż nie sprawdzałem)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 28 mar 2021, 18:59

Wrzucam jako ciekawostkę, może się komuś przyda :) Admin tego forum napisał w jednej dyskusji, że nie lubi mieć zbyt dużo appek, więc może ta integracja go przekona :)

Od niedawna bilet okresowy możemy mieć w aplikacji... mObywatel. Małopolska Karta Aglomeracyjna jest pierwszą w Polsce "kartą miejską" jaką możemy dodać do aplikacji mObywatel. Nie ma możliwości zakupu biletów, ale jeśli mamy już bilet okresowy w systemie MKA to można go łatwo dodać do aplikacji. Przy kontroli oprócz kodu QR wyświetlają się informacje takie jak typ biletu i data ważności.

Na minus jest to że przy kontroli potrzebne jest połączenie z Internetem (w aplikacji MKA bilet można wyświetlić offline).

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bilety, kontrole

Post autor: kot_feliks » 29 mar 2021, 9:30

Problem w tym, że mObywatel jest chyba jedną z najmniej wygodnych aplikacji ;)

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: GoMeZz391 » 31 mar 2021, 17:57

Radny krakowski p. Gibała złożył interpelację do Prezydenta MK o możliwość wystawienia faktury za zakupu biletu miesięcznego w formie elektronicznej.
Radny Łukasz Gibała pisze:1. Czy planowane jest uruchomienie sprzedaży biletów sieciowych online i
umożliwienie uzyskania faktury w formie elektronicznej?
2. Co stoi na przeszkodzie uruchomieniu sprzedaży opisanej w pkt. 1?
3. Czy planowane jest zwiększenie liczby punktów obsługi pasażerów
korzystających z komunikacji publicznej?
Pełna treść dostępna pod linkiem.


Od niedzieli (04.04.2021 r.), będzie możliwość zakupu eBiletu bez potrzeby zapisu jego na karcie KKM, jednak należy cały czas przy sobie posiadać kartę.
ZTP pisze:Wynika to z pomyślnego wdrożenia rozwiązania pozwalającego na przypisanie i odczyt biletu okresowego po numerze id karty. Nie zmienia to faktu, iż w przypadku kontroli biletowej Pasażer zobowiązany jest do okazania nośnika – elektronicznej karty, do której w momencie zakupu został przypisany bilet okresowy.
https://www.facebook.com/Razemwruchu/po ... 2223616801
https://www.facebook.com/mpkkrakow/

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 31 mar 2021, 19:18

kot_feliks pisze: 29 mar 2021, 9:30 Problem w tym, że mObywatel jest chyba jedną z najmniej wygodnych aplikacji ;)
Jest mało wygodny, ale użyteczny - na poczcie albo w podróży IC, więc jeśli ktoś i tak go ma...

Z mObywatelem jest też taka ciekawostka, że pokazując kod QR nie jest wyświetlane zdjęcie użytkownika - myślę że łatwo można to oszukać i dwie osoby mogą jeździć na jednym bilecie, bo nigdy nie spotkałem się z tym by kanar chciał sprawdzać czy imię i nazwisko się zgadzają.
GoMeZz391 pisze: 31 mar 2021, 17:57 Od niedzieli (04.04.2021 r.), będzie możliwość zakupu eBiletu bez potrzeby zapisu jego na karcie KKM, jednak należy cały czas przy sobie posiadać kartę.
Bardzo dobra wiadomość, niestety sporo czasu minie zanim dobra nowina dotrze do pasażerów.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: GoMeZz391 » 02 kwie 2021, 10:18

GoMeZz391 pisze: 31 mar 2021, 17:57 Radny krakowski p. Gibała złożył interpelację do Prezydenta MK o możliwość wystawienia faktury za zakupu biletu miesięcznego w formie elektronicznej.
Radny Łukasz Gibała pisze:1. Czy planowane jest uruchomienie sprzedaży biletów sieciowych online i
umożliwienie uzyskania faktury w formie elektronicznej?
2. Co stoi na przeszkodzie uruchomieniu sprzedaży opisanej w pkt. 1?
3. Czy planowane jest zwiększenie liczby punktów obsługi pasażerów
korzystających z komunikacji publicznej?
Pełna treść dostępna pod linkiem.

[...]
Jest już dostępna odpowiedż na interpelację p. Gibały:

http://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/ka ... 3-29_2.PDF

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: GoMeZz391 » 08 kwie 2021, 13:33

Radny krakowski p. Gibała złożył interpelację do Prezydenta MK o możliwość rozszerzenia taryfy biletowej strefy I na połączenie kolejowe Kraków Główny – Kraków Nowa Huta.
Radny Łukasz Gibała pisze: [...]
Pociąg ten wykonuje powyższe kursy codziennie, także w soboty i niedziele.
Jest to jedyne połączenie kolejowe, obsługiwane przez operatora Koleje Małopolskie, które nie
wyjeżdża poza granicę miasta Krakowa, a tym samym poza I strefę biletową KMK. Stanowi ono
bardzo ważne połączenie wysuniętych części Nowej Huty i zapewnia obsługę komunikacyjną
terenów z nierozbudowaną siecią KMK m.in. Luboczy, Grębałowa oraz Wadowa, umożliwiając
szybki dojazd do centrum oraz z centrum do Nowej Huty (czas przejazdu to około 18 min).
Pełna treść znajduje się pod linkiem.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Łukasz » 16 kwie 2021, 11:36

PILNE: ❗PSBO przy ul. Podwale został zamknięty z powodu COVID-19❗ I tym sposobem wszystkie PSBO w Krakowie mamy zamknięte.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 16 kwie 2021, 11:40

Warto dodać że według postu na FB osoby, które nie dadzą rady przedłużyć KK i kupią droższy bilet otrzymają zwrot :shock:

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pjetrek » 16 kwie 2021, 20:13

Mega zamieszanie z tym jest... A nie można po prostu w to miejsce otworzyć od poniedziałku innego punktu? Na przykład na Dworcu?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Jamnik » 16 kwie 2021, 21:51

pjetrek pisze: 16 kwie 2021, 20:13 Mega zamieszanie z tym jest... A nie można po prostu w to miejsce otworzyć od poniedziałku innego punktu? Na przykład na Dworcu?
Wszystkie powinny być otwarte. Niestety w MPK myślenie boli i to nie tylko w kwestii PSB, ale wręcz niemal na każdym kroku pokazują brak logiki.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: GoMeZz391 » 17 kwie 2021, 10:23

pjetrek pisze: 16 kwie 2021, 20:13 Mega zamieszanie z tym jest... A nie można po prostu w to miejsce otworzyć od poniedziałku innego punktu? Na przykład na Dworcu?
Jak to sami stwierdzili przy zamykaniu PSB tylko ten punkt (na Podwalu) pozwala zachować reżim sanitarny i minimalizować kolejkę, gdyż jednocześnie mogą być max. 3 osoby. Dlatego nie otworzą innych PSB...

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 17 kwie 2021, 10:39

GoMeZz391 pisze: 17 kwie 2021, 10:23 Jak to sami stwierdzili przy zamykaniu PSB tylko ten punkt (na Podwalu) pozwala zachować reżim sanitarny i minimalizować kolejkę, gdyż jednocześnie mogą być max. 3 osoby. Dlatego nie otworzą innych PSB...
Bzdura. W PSB przy pętli DGW normalnie były 3 stanowiska, w "reżimie sanitarnym" były już tylko 2. Dodatkowo wstawiono jakąś pleksi czy coś między miejscami gdzie stoją osoby przy "okienkach". Odległości większe niż w niejednym autobusie, a dodatkowo czas przebywania krótszy. Jeśli dalej było zbyt niebezpiecznie to mogli otworzyć po jednym stanowisku w każdym PSB, w sumie dalej byłoby więcej czynnych "okienek" niż przy otwarciu 3 na Podwalu.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Bilety, kontrole

Post autor: prezes » 17 kwie 2021, 12:23

Łukasz pisze: 16 kwie 2021, 11:36 PILNE: ❗PSBO przy ul. Podwale został zamknięty z powodu COVID-19❗ I tym sposobem wszystkie PSBO w Krakowie mamy zamknięte.
Według mnie jest to po prostu absurd, że po raz kolejny zamiast fachowo rozwiązać problem z kolejkami rozkładając pasażerów chcących zakupić bilety na kilka punktów i tym samym zapewniając większe "standardy sanitarne" najpierw zamyka się wszystkie punkty poza jednym, a gdy zobaczono, że tylko spotęgowało to kolejki, zdecydowano się zupełnie zamknąć punkty sprzedaży biletów pozostawiając pasażerów na lodzie. Nawet jeśli jeden pracownik był chory, co to zmienia? Przecież w takich punktach pracuje dużo więcej niż jedna osoba, więc w żaden sposób absencja jednej z nich nie zaburza funkcjonowania punktu. Przeraża takie bohaterskie rozwiązywanie problemów poprzez tworzenie kolejnych.

Teraz jeszcze okazuje się, że osoby, które na tym ucierpiały mogą domagać się odszkodowania. To nic innego jak utrudnienie procesu zakupu biletów dla pasażerów, bo ci oprócz ich zakupu będą jeszcze musieli ubiegać się o zwrot części pieniędzy. Jestem ciekaw ile osób zrezygnuje z tych pieniędzy, bo nie będzie im się chciało bawić w urzędowe formalności.
pasazer_mobilisu pisze: 16 kwie 2021, 11:40 Warto dodać że według postu na FB osoby, które nie dadzą rady przedłużyć KK i kupią droższy bilet otrzymają zwrot :shock:
A czy czasem nie istnieje opcja przedłużania ważności Karty Krakowskiej w automacie biletowym? Pamiętam, że sam tak kiedyś robiłem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości