Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Bilety, kontrole

Post autor: prezes » 18 lis 2020, 0:10

tomta1 pisze: 17 lis 2020, 20:11 Nikomu nie odbieram prawa do posiadania samochodu. Nic takiego nie pisałem.
Wybacz, ale twoja wypowiedź trochę tak zabrzmiała. Posiadanie samochodu dla wielu jest koniecznością i sugerowanie, że "nikt nikomu nie każe posiadać samochodu" jest według mnie nie w porządku. Jeśli ktoś podróżuje dużo lub jeździ poza miasto nie ma dla niego niestety innego wyboru niż samochód.
tomta1 pisze: 17 lis 2020, 20:11 W Dzielnicy I Stare Miasto mieszka 32 tysięcy osób. Gdyby chcieć zapewnić każdemu mieszkańcowi miejsca postojowe zgodnie ze wskaźnikiem motoryzacji dla Polski (plus minus 600 pojazdów/1000 mieszkańców) musielibyśmy zapewnić prawie 20 tysięcy miejsc postojowych w samej Dzielnicy I Stare Miasto! Przypomnę tylko, że w tej dzielnicy znajduje się jakieś 10 tys. miejsc postojowych
Dlatego dobrym rozwiązaniem dla mieszkańców centrum byłyby parkingi podziemne. Zajmowałyby one mniej miejsca niż parkowanie na ulicy, w związku z czym parkujące samochody nie tłoczyłyby tak bardzo tych uliczek. Tylko czy byłoby logistycznie możliwe zbudowanie takich parkingów?
tomta1 pisze: 17 lis 2020, 20:11 Zgadza się. Czy to znaczy, że ktoś musi mieć zaparkowany samochód pod kamienicą w centrum/ścisłym centrum za 10 zł miesięcznie, bo raz na tydzień jedzie za miasto?
A gdzie indziej miałby zaparkować swój samochód jeśli nie pod domem?
tomta1 pisze: 17 lis 2020, 20:11 Może odpowiem argumentem przeciwnym – czy jeżeli ktoś chciałby mieć skład budowlany na ul. Św. Tomasza, to czy byłaby to represja ze strony miasta, gdyby mu nie pozwoliło do tego składu budowlanego dojeżdżać pojazdami ciężarowymi?
Jeśli obecne przepisy tego nie pozwalają, to ten ktoś musi się liczyć z brakiem możliwości jazdy ciężarówkami. Natomiast tutaj porównujesz kompletnie inną sytuację, gdy ktoś mieszka w centrum i musi zostawić swój samochód gdzieś w pobliżu miejsca zamieszkania do sytuacji, gdy ktoś chce założyć działalność gospodarczą w centrum opierającą się na przewozie. Skład budowlany można założyć gdzie indziej, natomiast zmuszanie kogoś do zmiany miejsca zamieszkania lub do nieposiadania samochodu byłoby już nie w porządku.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bilety, kontrole

Post autor: tomta1 » 18 lis 2020, 9:04

prezes pisze: 18 lis 2020, 0:10 Wybacz, ale twoja wypowiedź trochę tak zabrzmiała. Posiadanie samochodu dla wielu jest koniecznością i sugerowanie, że "nikt nikomu nie każe posiadać samochodu" jest według mnie nie w porządku. Jeśli ktoś podróżuje dużo lub jeździ poza miasto nie ma dla niego niestety innego wyboru niż samochód.
No więc właśnie. Mieszkasz w centrum – możesz mieć samochód. Mieszkasz poza centrum – możesz mieć samochód. Mieszkasz za miastem – możesz mieć samochód. W każdym z tych przypadków to na Twojej głowie leży jego kupno, ubezpieczenie, paliwo, …, oraz garażowanie/postój. Skoro ktoś decyduje się na kupno samochodu (chce/musi – nieistotne), to podejmuje tego konsekwencje. Żaden mieszkaniec centrum miasta nie ma zniżki na paliwo z tytułu miejsca zamieszkania, żaden mieszkaniec obrzeży miasta nie ma tańszego ubezpieczenia z uwagi na mieszkanie na obrzeżach miasta, podobnie kupno samochodu przez mieszkańca wsi pod Krakowem nie jest premiowane zniżką za mieszkanie akurat na wsi pod Krakowem. Nie rozumiem, dlaczego z kosztem garażowania należy premiować osoby mieszkające w centrum i to w dodatku za publiczne pieniądze.

Osoba, która mieszka w centrum i narzeka na brak miejsc postojowych oraz oczekuje od miasta darmowego postoju jest jak osoba mieszkająca na Kujawach, Wróżenicach czy Przylasku Rusieckim i narzekająca na rzadko kursującą komunikację miejską i oczekującą bezpośredni autobus co 3 minuty do miejsca jego pracy w centrum miasta lub po drugiej stronie miasta.

I owszem, 10 zł miesięcznie, czy nawet 20 zł miesięcznie to jest za darmo. Spróbuj znaleźć jakiekolwiek miejsce postojowe na wynajem za mniej niż 100 zł miesięcznie ;) Owszem, obecny abonament postojowy pozwala tylko na postój, bez gwarancji miejsca, ale zauważmy, że obecna polityka parkingowa sprzyja twierdzeniu, że mieszkańcy powinni mieć zagwarantowane takie miejsce. Bo skoro podwyższa się cenę „zwykłego” parkowania, określa się pożądane wskaźniki rotacji oraz maksymalne pożądane zapełnienie miejsc postojowych, to czy nie właśnie po to, by mieszkańcy mogli mieć gdzie zaparkować swoje samochody w strefie?
prezes pisze: 18 lis 2020, 0:10 Dlatego dobrym rozwiązaniem dla mieszkańców centrum byłyby parkingi podziemne. Zajmowałyby one mniej miejsca niż parkowanie na ulicy, w związku z czym parkujące samochody nie tłoczyłyby tak bardzo tych uliczek. Tylko czy byłoby logistycznie możliwe zbudowanie takich parkingów?
I owszem, popieram. Mieszkańcy powinni móc takie parkingi budować, a miasto powinno wtedy ograniczać parkowanie pojazdów na ulicy, w szczególności to na chodnikach i częściowo na chodnikach.
prezes pisze: 18 lis 2020, 0:10 A gdzie indziej miałby zaparkować swój samochód jeśli nie pod domem?
Nie jest rolą administracji publicznej zapewnianie nikomu miejsca postojowego, zwłaszcza tuż obok mieszkania. Były co najmniej 2 wyroki WSA w tej sprawie.

Przecież może parkować na prywatnym parkingu w centrum. Może parkować w garażu na drugim końcu miasta. Może parkować gdziekolwiek. Nie rozumiem zresztą osób parkujących samochód pod kamienicą w centrum, zwłaszcza jeśli rzeczywiście tym samochodem jeżdżą raz w miesiącu za miasto. Albo nie, jednak rozumiem, patrząc, że mogą zaparkować za darmo w centrum na ulicy, a za postój na parkingu prywatnym albo w jakimś garażu na drugim końcu miasta muszą zapłacić.

Posiadanie samochodu nie jest koniecznością taką jak posiadanie mieszkania, jedzenie, łóżko, wanna/prysznic etc. A jednak mimo wszystko nikt nie dostaje zniżki na kupno łóżka, bo przecież jest to konieczne do życia (na pewno bardziej niż posiadanie samochodu ;) ). Posiadanie samochodu nie jest koniecznością i sam znam wiele osób, które go nie mają (i spora część nie planuje jego kupna). Osób bez łóżka albo niejedzących jednak nie znam. Dlaczego bardziej potrzebne w życiu przedmioty (mieszkania, łóżka, jedzenie itd.) są kupowane na wolnym rynku, a mniej potrzebne (samochód) maja być premiowane i to za publiczne pieniądze?
kot_feliks pisze: 17 lis 2020, 23:17 Nie do końca rozumiem, czemu np. mieszkaniec centrum, chcący przemieszczać się po nim KMK ma płacić prawie 100 pln/mc, a sąsiad jeżdżący po centrum autem, jedynie 10 PLN/mc? Tym bardziej, że ten drugi z punktu widzenia miasta jest "droższy", od tego pierwszego,

Raczej powiedziałbym, że każdy ma prawo do przemieszczania się. Jazda KMK "też jest w niektórych sytuacjach niezbędna", dlaczego sieciówka ma w takim razie kosztować prawie 100 PLN/mc?
Tak długo, jak miesięczny abonament postojowy będzie tańszy od miesięcznego abonamentu na komunikację miejską, tak długo podział zadań przewozowych — bez względu na inne działania miasta (w tym wzmacnianie komunikacji miejskiej) — będzie przechylał się w stronę transportu samochodowego. W 2013 r. mieliśmy 33,7% udziału ruchu samochodowego w podziale zadań przewozowych; w 2018 r. – 38,5%. W wyniku pandemii odsetek ten będzie się zwiększał. A chciałbym zwrócić uwagę, że od 2012 do 2020 roku liczba pociągów tramwajowych wyjeżdzających codziennie na miasto wzrosła o jakieś 20–25%.

I nic w tym dziwnego – skoro tam, gdzie komunikacja miejska jest najbardziej efektywna (tj. w centrum), bardziej opłaca się parkować samochód na ulicy niż jechać tramwajem. Traktowanie posiadania samochodu i możliwości jego zaparkowania pod domem jako wrodzonego prawa obywatela oraz idącą za tym polityką cenową za postój pojazdu i za jadę komunikacją miejską będzie powodowało dalszy odpływ z komunikacji miejskiej, większe korki, mniej atrakcyjny zbiorkom itd.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 18 lis 2020, 9:12

Pełna zgoda z tym co napisał tomta1. Są jakieś wyjątki, którym powinno się zezwolić a nawet ułatwiać pozostawienie samochodu pod domem (niepełnosprawni ruchowo). Zwłaszcza jeśli ktoś korzysta z samochodu sporadycznie to nie musi go trzymać zaraz pod domem (chyba że zapłacił kilkadziesiąt tysięcy za miejsce parkingowe - wtedy oczywiście ma do prawo). Niestety ciężko będzie zabrać dany dawno temu tani abonament 10zł/m-c.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bilety, kontrole

Post autor: kot_feliks » 18 lis 2020, 9:50

tomta1 pisze: 18 lis 2020, 9:04 Tak długo, jak miesięczny abonament postojowy będzie tańszy od miesięcznego abonamentu na komunikację miejską, tak długo podział zadań przewozowych — bez względu na inne działania miasta (w tym wzmacnianie komunikacji miejskiej) — będzie przechylał się w stronę transportu samochodowego. W 2013 r. mieliśmy 33,7% udziału ruchu samochodowego w podziale zadań przewozowych; w 2018 r. – 38,5%. W wyniku pandemii odsetek ten będzie się zwiększał. A chciałbym zwrócić uwagę, że od 2012 do 2020 roku liczba pociągów tramwajowych wyjeżdzających codziennie na miasto wzrosła o jakieś 20–25%.
Tzn. udziału KMK bym nie przeceniał, bo wbrew pozorom on na poziomie np. 50% też nie jest jakiś super. Imho zdecydowanie lepszy jest podział gdzie masz udział aut ok. 25 - max. 30%, KZ trochę więcej, a reszta to piesi i rowery ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: Kaszmir » 26 lis 2020, 14:06

Kraków ma zostać objęty Strefą Czystego Transportu. Alarm Smogowy wytyka błędy w projekcie i oczekuje większych ograniczeń dla aut
https://gazetakrakowska.pl/krakow-ma-zo ... 1-15313157
Polski Alarm Smogowy, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, Fundacja Frank Bold, Krakowski Alarm Smogowy, Warszawa Bez Smogu, Dolnośląski Alarm Smogowy i Warszawski Alarm Smogowy wystosowały wspólny apel do Ministra Klimatu i Środowiska. Apel dotyczy projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności odnoszący się do Stref Czystego Transportu (SCT).

"Projekt zawiera poważne błędy w praktyce uniemożliwiające skuteczne działanie SCT i ograniczenie w miastach zanieczyszczeń wytwarzanych przez pojazdy samochodowe"

- przekonują autorzy apelu.
Przy okazji, w artykule potwierdzona jest data 2025 jako możliwa do wprowadzenia SCT w Krakowie, i to wewnątrz całej IV obwodnicy :o :idea:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: Kaszmir » 30 lis 2020, 9:19

Wracając do dyskusji o parkowaniu w Strefie (przy okazji - przeniosłem tu część postów które były w temacie o biletach i kontrolach).
tomta1 pisze: 18 lis 2020, 9:04Nie jest rolą administracji publicznej zapewnianie nikomu miejsca postojowego, zwłaszcza tuż obok mieszkania. Były co najmniej 2 wyroki WSA w tej sprawie.

Przecież może parkować na prywatnym parkingu w centrum. Może parkować w garażu na drugim końcu miasta. Może parkować gdziekolwiek. Nie rozumiem zresztą osób parkujących samochód pod kamienicą w centrum, zwłaszcza jeśli rzeczywiście tym samochodem jeżdżą raz w miesiącu za miasto. Albo nie, jednak rozumiem, patrząc, że mogą zaparkować za darmo w centrum na ulicy, a za postój na parkingu prywatnym albo w jakimś garażu na drugim końcu miasta muszą zapłacić.
Nie wiem co z przypadkami raz na miesiąc, natomiast znam przypadki osób jeżdżących co weekend. Propozycje które napisałeś są wg mnie niepraktyczne.

Prywatny parking w centrum? Takich jest jak na lekarstwo - a nawet jeśli są, to często daleko od mieszkania.

Garaż na końcu miasta? Zanim taka osoba tam dojedzie po auto, często mogłaby być już u celu. Jeśli w ogóle będzie miała jak dojechać - bo może pracuje na nocne zmiany? Nie będzie codziennie zamawiała taxi po to, by dojechać do garażu. A co, jeśli tym samochodem potrzebuje się czasem dostać akurat na drugą stronę miasta? Ma jechać z Długiej do garażu na Klinach, by potem jechać do Grębałowa? By podróż zajęła jej trzykrotnie dłużej? Do tego taka osoba codziennie będzie się zastanawiała, czy samochód jest bezpieczny, czy coś mu się nie stało itd.

Co innego zachęcać, by mieszkańcy na co dzień starali się wybierać km czy rower, a co innego w ogóle zabrać im możliwość korzystania z samochodu, który jednak może dla kogoś być przydatny i to regularnie. Zwłaszcza jeśli jeździ w relacjach w których km wypada słabo, albo w ogóle jej nie ma.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że zawsze można się przeprowadzić. Mieszkanie to nie mebel, który jak nam się nie podoba to zmieniamy na inny. Ze zmianą miejsca życia - pomijając, jak uciążliwa jest sama przeprowadzka - wiąże się wiele kwestii życiowych. Przywiązanie do mieszkania (które może być w rodzinie od pokoleń), do sąsiadów, do miejsc w okolicy. A co z dziećmi, które może chodzą do lokalnej szkoły i mają tam swoich przyjaciół? Itd.

Co innego, jeśli ktoś kupuje nową kamienicę w centrum i jest świadomy tych problemów (zresztą spotkałem nowe kamienice w centrum które posiadały parking podziemny pod nimi - lecz pod istniejącą kamienicą już takiego parkingu nie wybudujesz tak łatwo). A co innego, gdy ktoś mieszkał tam od lat. Nie dać komuś rzeczy, a odebrać komuś rzecz którą już miał zapewnioną - to dwie różne historie.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: kucyk » 14 gru 2020, 19:16

Nie wiem do końca czy to odpowiedni wątek dla tego tematu - Proszę ewentualnie przenieść w inne miejsce. ;)

Zmiany jeszcze w tym roku. Nie przejedziemy samochodem pod Wawelem:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-w ... 39023.html

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 22 gru 2020, 13:54

Od 1 stycznia 2021 obowiązkowe płacenie za parkowanie na wybranych ulicach:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... torze-c16/

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Lw25 » 23 sty 2021, 22:09

https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-do ... uU7GZ5wJvc
Kraków. Do połowy lutego wprowadzone zostaną duże ograniczenia w ruchu pod Wawelem
Szykują się ograniczenia na Idziego i Podzamczu.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 26 sty 2021, 14:29

STREFY CZYSTEGO POWIETRZA W 37 Polskich miastach:

https://e.autokult.pl/40096,strefy-czys ... -sprzeciwu

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 28 sty 2021, 21:48

:D

Kraków. Strefa ograniczonego ruchu na Kazimierzu wprowadzona zgodnie z prawem. Sąd: nie ma przepisu gwarantującego dojazd autem do lokalu
https://dziennikpolski24.pl/krakow-stre ... 1-15413313
Sąd uznał za „w pełni uzasadnioną i racjonalną argumentację miasta, że ograniczenie ruchu pojazdów na tym obszarze ma charakter działania prewencyjnego w obliczu bezpieczeństwa pieszych, których ruch odbywa się ulicami kwartału Kazimierz, szczególnie na odcinkach, które wyposażone są ze względu na historyczny charakter zabudowy w chodniki o niewystarczającej szerokości.”

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 29 gru 2021, 12:50

Szykuje się rewolucja i to chyba nawet szybciej niż początkowo zapowiadano. Jeśli dobrze pamiętam, SCT ma objąć również samą II obwodnicę? Czy coś się zmieniło?

W 2022 r. w Krakowie powstanie Strefa Czystego Transportu
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... portu.html
Wojewódzki Program Ochrony Powietrza nakłada na miasto obowiązek stworzenia Strefy Czystego Transportu (SCT) wewnątrz drugiej obwodnicy. Przepisy dla Małopolski powstały w oparciu o nowelizację Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych. Kraków został zobligowany, aby wprowadzić takie rozwiązanie do 24 grudnia 2022 r.

Kraków podejmuje działania zmierzające do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Pierwszym etapem tych działań była m.in. wymiana palenisk węglowych, tzw. kopciuchów, która przyniosła widoczne efekty.

Pożądanego efektu nie da się jednak osiągnąć jeśli nie zadbamy również o redukcję zanieczyszczeń komunikacyjnych. Najbardziej emitującymi zanieczyszczenia są kilkunasto- i kilkudziesięcioletnie samochody podróżujące po naszym mieście. Szerokie badania przeprowadzone w 2019 r. w Krakowie pokazało, że 12 proc. aut emituje aż połowę wszystkich zanieczyszczeń samochodowych. Te 12 proc. to przede wszystkim kilkunastoletnie lub starsze diesle. Z badań emisji spalin w ruchu ulicznym wynika, że silniki produkowane od 2006 r. zanieczyszczają znacząco mniej.

Strefy Czystego Transportu zostały wprowadzone już w ponad 250 miastach w Europie. Po wprowadzeniu takiej strefy np. w Londynie, zanieczyszczenie powietrza dwutlenkiem azotu spadło o 40 proc., w Berlinie podobne pomiary pokazały spadek zanieczyszczeń o 25 proc. dla dwutlenku azotu i 60 proc. dla pyłów. Dlatego wierzymy, że działania te w końcowym efekcie znacząco zredukują zanieczyszczenia emitowane do powietrza w naszym mieście, ale też ochronią zdrowie i poprawią jakość życia mieszkańców.

Przede wszystkim, co warte podkreślenia, SCT to nie zakaz poruszania się samochodem, tylko zachęta do tego by nie używać tych najbardziej zatruwających powietrze i najmniej ekologicznych. Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowywania scenariuszy na jakich zasadach i które pojazdy, z jakimi normami Euro będą mogły wjeżdżać do Strefy Czystego Transportu. Z przygotowanymi projektami będziemy chcieli wyjść do mieszkańców w ramach konsultacji, które pokażą nam jaki wariant wprowadzenia SCT jest najbardziej akceptowalny przez krakowian. Oczywiście w ramach konsultacji mieszkańcy będą mogli zaproponować jak chcą, aby wyglądały najważniejsze dla nich zmiany w zapisach dotyczących strefy. Wtedy przy wspólnie określonym celu, będziemy wiedzieć w jakim okresie czasu i jakie efekty jesteśmy w stanie osiągnąć. Wypracowany wariant zostanie przekazany Radzie Miasta Krakowa ze wszystkimi danymi i wnioskami, tak by zdecydowała ona poprzez uchwałę o ostatecznych zasadach strefy.

Mając na uwadze zmiany jakie zostaną wprowadzone wewnątrz drugiej obwodnicy, mamy świadomość, że części osób, które na co dzień podróżują samochodem, trzeba będzie pomóc.

Dla mieszkańców samej SCT, czyli wewnątrz drugiej obwodnicy, planujemy okres przejściowy dla wprowadzanych zmian. Długość tego okresu oraz pozostałe szczegóły zostaną wypracowane podczas konsultacji w przyszłym roku. W związku z tym, aby nie wykluczać nikogo komunikacyjnie szukamy rozwiązań rekompensujących wprowadzane zmiany. Pierwszą propozycją dla osób, które zrezygnują z pojazdu będzie dwuletni bilet do podróżowania Komunikacją Miejską w Krakowie, który według przeprowadzonych przez miasto badań wśród mieszkańców, jest najbardziej oczekiwanym wsparciem. Dla aktywnych fizycznie mieszkańców prawdopodobnie zaproponujemy atrakcyjne dofinansowanie do zakupu roweru ze wspomaganiem elektrycznym.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 07 sty 2022, 22:47

Podpinam pod temat.

W Krakowie przybędzie stref „Tempo 30”
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-kra ... 44292.html
Zgodnie z obowiązującą uchwałą sejmiku województwa małopolskiego, do 31 grudnia 2025 roku strefy na terenie Krakowa będą wyznaczone na wybranych odcinkach dróg publicznych (zarówno lokalnych, jak i osiedlowych) wewnątrz trzeciej obwodnicy.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomta1 » 08 sty 2022, 7:39

Tylko że uchwała sejmiku nie może obligować niezależnego od siebie organu (jakim jest Prezydent Miasta Krakowa) do wdrażania określonej organizacji ruchu. To nie są organy, wobec których istnieje jakakolwiek relacja zależności.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 12 sty 2022, 16:06

W przyszłym tygodniu poznamy warianty Strefy Czystego Transportu w obrębie II obwodnicy Krakowa
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... cy-krakowa
W przyszłym miesiącu krakowski Zarząd Transportu Publicznego chce przedstawić kilka wariantów Strefy Czystego Transportu w obrębie II obwodnicy miasta. Urzędnicy chcieliby, aby wiosną w mieście odbyły się konsultacje społeczne oraz warsztaty dla mieszkańców.
Według założonego harmonogramu, w czerwcu projekt uchwały z założeniami wypracowanymi podczas spotkań z mieszkańcami miałby trafić pod obrady Rady Miasta Krakowa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości