Bilety, kontrole, integracja taryfowa

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Kaszmir » 18 lut 2020, 13:06

Od 1 lutego zaczęła obowiązywać nowa dwuletnia umowa z Renomą na wykonywanie kontroli biletów.

Więcej kontroli w komunikacji miejskiej. Pasażer będzie mógł zapłacić karę zbliżeniowo
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wiece ... 33878.html
Od poniedziałku do piątku, w godzinach 7 do 21 władze przedsiębiorstwa muszą zapewnić po minimum 12 grup kontrolerskich (zazwyczaj składają się z dwóch pracowników, ale w skład dwóch grup muszą wejść trzy osoby). Na mieście w wyżej wymienionych godzinach będzie pracować więc minimum 26 kontrolerów. W soboty, niedzielę oraz dni świąteczne na mieście musi być minimum siedem ekip.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Bilety, kontrole

Post autor: ABC » 13 kwie 2020, 21:16

Czy wykonywane jest 27000 kontroli miesięcznie, czy jest zastosowane wakacyjne obniżenie liczby kontroli o 30%?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 29 kwie 2020, 11:37

W miejscu gdzie mieszkam regularnie w skrzynce pojawiają się listy od Działu Kontroli Biletów i Windykacji MPK Kraków adresowane do osób, które nie mieszkają i nie są tutaj zameldowane od ponad 6 lat. Czy ów dział ma jakiś adres e-mail, na który można wysłać uprzejmą prośbę o zaprzestanie śmiecenia mi skrzynki? Najlepsze jest to że potrafią wysłać 3 osobne listy w 3 kopertach z jedną datą nadania zamiast wsadzić 3 kartki do jednej koperty.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:33 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

ABC
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31

Re: Bilety, kontrole

Post autor: ABC » 01 maja 2020, 22:25

Porozmawiaj z listonoszem i zrobi zwrot do nadawcy z odpowiednią adnotacją.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Bilety, kontrole

Post autor: lolek-12 » 15 maja 2020, 10:21

Odnośnie likwidacji sprzedaży biletów u kierowcy - myślę, że ta możliwość powinna pozostać na liniach aglomeracyjnych. Są miejsca, gdzie w sklepach nie ma biletów, nie ma automatu, a jak się zepsuje ten w pojeździe to co ma zrobić taka osoba?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Bilety, kontrole

Post autor: yosujiro » 15 maja 2020, 11:16

Kupić przez aplikację? Już nie przesadzajmy, właściwie wszyscy mają smartfony, więc każdy da radę sobie kupić. Konto można doładować wcześniej, więc brak internetu w jakiejś dziurze też nie będzie przeszkodą. W niektórych miastach na przystankach jest instrukcja kupowania biletów przez aplikację, u nas można zrobić podobną. Myślę że jedyna grupa, która mogłaby siebie z tym nie poradzić ma już darmowe przejazdy


Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Zieleńczanin » 15 maja 2020, 11:31

yosujiro pisze: 15 maja 2020, 11:16 Kupić przez aplikację? Już nie przesadzajmy, właściwie wszyscy mają smartfony, więc każdy da radę sobie kupić. Konto można doładować wcześniej, więc brak internetu w jakiejś dziurze też nie będzie przeszkodą. W niektórych miastach na przystankach jest instrukcja kupowania biletów przez aplikację, u nas można zrobić podobną. Myślę że jedyna grupa, która mogłaby siebie z tym nie poradzić ma już darmowe przejazdy Obrazek
Darmowe przejazdy są od 70 roku życia, jesteś pewny, że 68-letni człowiek ma smartfona?
Zresztą naprawdę jeszcze są osoby które nie chcą mieć koniecznie smartfona, bo uważają że im niepotrzebny...
Osobiście uważam, że powinna być w widocznym miejscu w pojeździe informacja, że w razie awarii automatu należy to niezwłocznie zgłosić kierowcy.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 maja 2020, 13:28

A może w końcu pora przestać karać ludzi za to że automat nie działa? Rzadko kupuję papierowe bilety, ale jeśli już to jest tak pół na pół - a to monety były złe, a płatność kartą to jednak nie działa albo spada biała niezadrukowana karteczka. Śmieszy mnie argument, że wprowadzenie tego zachęci do niszczenia automatów, "Ej Mati dawaj młotek bo nie chce mi się biletu kupować". Tyle było gadania że komunikacja ma być przyjazna pasażerom, a przerzucić odpowiedzialności za niedziałający automat na przewoźnika się nie da. Skoro "pasażer ma mieć bilet wsiadając do pojazdu" to po co te automaty w ogóle są?
yosujiro pisze: 15 maja 2020, 11:16 W niektórych miastach na przystankach jest instrukcja kupowania biletów przez aplikację, u nas można zrobić podobną.
W Krakowie też jest, może nie instrukcja ale karteczka z wymienionymi aplikacjami, w których można kupić bilet. Zastanawiam się tylko czemu tak mało osób z nich korzysta, wiem że skycash bywa upierdliwy, z mobiletem osobiście nie miałem problemów a jest jeszcze nasza regionalna iMKA oraz aplikacja Jakdojade, którą sporo osób już ma zainstalowaną. Najbardziej śmieszy mnie sytuacja, gdy ktoś najpierw stoi w kolejce do automatu, potem denerwuje się bo coś nie działa, szuka pomocy we współpasażerach z rozmienieniem 10 złotych a cały czas ma smartfon w ręce, w którym już dawno mógłby kupić bilet.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:34 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Bilety, kontrole

Post autor: yosujiro » 15 maja 2020, 13:49

Zieleńczanin- idealnie trafiłeś można powiedzieć ;) Moja mama ma 68 lat, smartfona od jakichś dwóch lat oraz umie kupować bilety przez SkyCash, nawet nieźle poszło z nauką, może ze dwa razy dzwoniła, żeby się dopytać. Także uważam, że da się.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Kaszmir » 15 maja 2020, 16:27

pasazer_mobilisu pisze: 15 maja 2020, 13:28Zastanawiam się tylko czemu tak mało osób z nich korzysta, wiem że skycash bywa upierdliwy, z mobiletem osobiście nie miałem problemów a jest jeszcze nasza regionalna iMKA oraz aplikacja Jakdojade, którą sporo osób już ma zainstalowaną.
Ja nie używam z dwóch powodów - raz, że to jednak kolejna aplikacja do zainstalowania, a dwa że staram się unikać płacenia przez komórkę. Oczywiście mogę się wypowiadać tylko w swoim imieniu, ciekawe jakie powody mają inni.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 maja 2020, 19:24

Kaszmir pisze: 15 maja 2020, 16:27 Ja nie używam z dwóch powodów - raz, że to jednak kolejna aplikacja do zainstalowania
Teraz widzę, że mam u siebie koło 80 aplikacji, nawet nie wiedziałem że tak dużo ale zgoda - jeśli ma się starszego smartfona z małą ilością miejsca to może to być jakiś argument, choć iMKA zajmuje nieco ponad 60MB, a moBilet 20MB.
Kaszmir pisze: 15 maja 2020, 16:27 staram się unikać płacenia przez komórkę
Akurat w obu wyżej wymienionych aplikacjach ma się "wirtualną portmonetkę", którą można doładować przez strone www, a w wypadku moBilet nawet zwykłym przelewem zleconym w okienku. Ewentualna utrata niezabezpieczonego smartfona może oczywiście wiązać się z tym, że ktoś opłaci sobie przejazd korzystając z doładowanego tak wcześniej konta, ale tak samo będzie jeśli zgubisz papierowe bilety.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:34 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Kaszmir » 15 maja 2020, 23:11

pasazer_mobilisu pisze: 15 maja 2020, 19:24Teraz widzę, że mam u siebie koło 80 aplikacji, nawet nie wiedziałem że tak dużo ale zgoda - jeśli ma się starszego smartfona z małą ilością miejsca to może to być jakiś argument, choć iMKA zajmuje nieco ponad 60MB, a moBilet 20MB.
Chyba bardziej chodzi o ogólną niechęć do przesadnej liczby aplikacji i bałaganu na komórce ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole

Post autor: pasazer_mobilisu » 16 maja 2020, 8:48

@Kaszmir mi by było szkoda kupować coś za kilkaset czy kilka tysięcy złotych i nie korzystać z możliwości jakie daje to urządzenie. A do kwestii płatności w ogóle się nie odniosłeś, wiem że podpinanie kart do różnych usług jest owiane złą sławą, ale o niebezpieczeństwach związanych z doładowaniem "skarbonki" niewielką kwotą nie słyszałem.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:34 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Kaszmir » 16 maja 2020, 9:37

pasazer_mobilisu pisze: 16 maja 2020, 8:48@Kaszmir mi by było szkoda kupować coś za kilkaset czy kilka tysięcy złotych i nie korzystać z możliwości jakie daje to urządzenie. A do kwestii płatności w ogóle się nie odniosłeś, wiem że podpinanie kart do różnych usług jest owiane złą sławą, ale o niebezpieczeństwach związanych z doładowaniem "skarbonki" niewielką kwotą nie słyszałem.
A to muszę się odnosić do każdego argumentu? ;)
Ok - co do płatności, rozumiem zapewnienia o bezpieczeństwie. Jednak przelewy itd. to dodatkowa robota której zwyczajnie nie chcę sobie dokładać jeśli nie muszę.

Co do liczby aplikacji - właśnie chodzi o to, że używam swojego telefonu w dużym zakresie. Dlatego nie chcę sobie dorzucać kolejnych aplikacji jeśli nie są konieczne.

Oczywiście gdyby była realna potrzeba, np. mieszkałbym w miejscu bez biletomatów, albo pojechał do innego miasta i nie dało się łatwo kupić biletów - to pewnie skorzystałbym z aplikacji. Jednak do tej pory nie czułem takiej potrzeby.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Bilety, kontrole

Post autor: lolek-12 » 16 maja 2020, 14:51

yosujiro pisze: 15 maja 2020, 13:49 Zieleńczanin- idealnie trafiłeś można powiedzieć Moja mama ma 68 lat, smartfona od jakichś dwóch lat oraz umie kupować bilety przez SkyCash, nawet nieźle poszło z nauką, może ze dwa razy dzwoniła, żeby się dopytać. Także uważam, że da się.
Owszem da się, ale jednak mimo to nie każdy ma smartfona i nie ma każdy ma aplikację. Osobiście znam osoby w przedziale 55-69, które nie mają smarfona i nie chcą go mieć, a jeżdżą komunikacją aglomeracyjną okazyjnie i kupują zwykle bilet w automacie lub w kioskach w Krakowie, bo na wsi nie ma gdzie kupić. I co, jak będzie automat zepsuty, a taka osoba akurat zapomni się i nie kupi sobie biletu na zapas to ma płacić karę, mimo, że chętnie ten bilet by kupiła?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości