Koronawirus COVID-19: ocena działalności ZTP w czasie pandemii
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Koronawirus COVID-19: ocena działalności ZTP w czasie pandemii
W dniu dzisiejszym mija pół roku od początku ograniczeń z powodu COVID-19. Z tej okazji zapraszam do głosowania i dyskusji na temat działalności ZTP w tym okresie.
Uwaga: wszelka niekonstruktywna krytyka i hejt będą "nagradzane" ostrzeżeniami!
Uwaga: wszelka niekonstruktywna krytyka i hejt będą "nagradzane" ostrzeżeniami!
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Na pewno na plus 'Tarcza Mobilności' i wszystkie pro-rowerowe i pro-piesze zmiany kosztem samochodów. Poszliśmy śladem wielu miast jako jedni z nielicznych w Polsce, a to był idealny moment na zmiany, które trochę sprawiedliwiej podzieliły miejsce w centrum. Żałuję tylko, że w tych samych okolicznościach nie pomyślano o nowych buspasach, które krzykaczom łatwiej byłoby strawić wtedy, kiedy ruch był mniejszy.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 21:26 przez lukov, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Komunikacja to pewna misja i na choćby minimum muszą znaleźć się środki. Za bardzo ograniczono komunikację pomiędzy szczytami, jednocześnie wożąc tlen w godzinach wieczornych. Później to skorygowano. Osobiście wybrałem czwartą opcję.
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
O ile nie można winić ZTP za ograniczenia kursów podczas, gdy większość osób była w domu (może przyczepiłbym się tylko do zbyt mocnych ograniczeń międzyszczytów). Gdyby nie pocięto wtedy tych kursów, woziłyby one tlen i pieniądze byłyby wywalane w błoto, co ZTP jeszcze bardziej później by odbiło na cięciach.
O tyle bardzo nie podoba mi się sposób w jaki ZTP szuka oszczędności dokonując roszad w stałej siatce połączeń. Wywalenie "194" z Ruczaju, rozwalenie "184" to zniszczenie bardzo popularnych linii, oczywiście ze względu na oszczędności. Bardzo mnie irytuje takie niszczenie czegoś co bardzo dobrze działa.
O tyle bardzo nie podoba mi się sposób w jaki ZTP szuka oszczędności dokonując roszad w stałej siatce połączeń. Wywalenie "194" z Ruczaju, rozwalenie "184" to zniszczenie bardzo popularnych linii, oczywiście ze względu na oszczędności. Bardzo mnie irytuje takie niszczenie czegoś co bardzo dobrze działa.
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Sprawiedliwa ocena będzie dopiero gdy zostaną wprowadzone ostatnie korekty w siatce autobusowej.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Tak, acz warto tu zaznaczyć że plany tych zmian były przygotowane na długo przed pandemią, jeszcze w 2019, i prawdopodobnie byłyby wprowadzone i tak. Przynajmniej w kwestii "192", "184", "178" i "133" (jeśli wejdzie), nie jestem pewny jak ze "114/194".
I chyba ich celem ogólnie nie było szukanie oszczędności - np. na podzielenie "192" zużyto więcej wzkm, na trasie "178" też ich przybyło. Faktycznie linie te notowały opóźnienia i ZTP chyba postawił sobie za cel na 2020 poprawę punktualności autobusów. Nie oceniam jak wyszło (na pewno "184" jest do poprawy), piszę jedynie jakie mieli plany i że były one niezależne od pandemii.
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Niezależnie czy wprowadzone zmiany były spowodowane pandemią czy też nie, dla mnie jest to po prostu pogorszenie oferty KM. Linie zapewniające ważne relacje i cieszące się zainteresowaniem pasażerów po prostu nie powinny być dzielone. Według mnie lepsza jest linia, która może nie jest punktualna, ale zapewnia szybki, bezpośredni dojazd w dane miejsce od linii może punktualnej, ale jeżdżącej donikąd i do tego będącej pustakiem.Kaszmir pisze: ↑13 wrz 2020, 9:43Tak, acz warto tu zaznaczyć że plany tych zmian były przygotowane na długo przed pandemią, jeszcze w 2019, i prawdopodobnie byłyby wprowadzone i tak. Przynajmniej w kwestii "192", "184", "178" i "133" (jeśli wejdzie), nie jestem pewny jak ze "114/194".
I chyba ich celem ogólnie nie było szukanie oszczędności - np. na podzielenie "192" zużyto więcej wzkm, na trasie "178" też ich przybyło. Faktycznie linie te notowały opóźnienia i ZTP chyba postawił sobie za cel na 2020 poprawę punktualności autobusów. Nie oceniam jak wyszło (na pewno "184" jest do poprawy), piszę jedynie jakie mieli plany i że były one niezależne od pandemii.
Jeśli rzeczywiście, jak piszesz, te zmiany mają poprawić punktualność linii, to jest to chyba najgorszy sposób na osiągnięcie tego.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Posty o powrocie "511" przeniesione do: viewtopic.php?f=4&t=394
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
Myślę że to zależy od linii, trasy i wielkości opóźnień. Na "192" rozcięcie wg mnie zrobiono całkiem sensownie i jest lepiej. W dalszych relacjach i tak raczej mało kto jeździł tą linią bo szybszy przejazd zapewnia "152". Do tego większość relacji i tak została utrzymana właśnie za pomocą "152" czy innych. Jedyne co, to marzyło mi się by zrobić większy porządek ze wschodnim odcinkiem - obecnie "189" - bo dotychczasowa trasa wydawała się w ogóle nie sprawdzać, tak przed jak i po rozcięciu.prezes pisze: ↑13 wrz 2020, 15:41Linie zapewniające ważne relacje i cieszące się zainteresowaniem pasażerów po prostu nie powinny być dzielone. Według mnie lepsza jest linia, która może nie jest punktualna, ale zapewnia szybki, bezpośredni dojazd w dane miejsce od linii może punktualnej, ale jeżdżącej donikąd i do tego będącej pustakiem.
Z drugiej strony mamy np. "184" gdzie rozcięcie - a raczej sposób, w jaki je dokonano - totalnie zabiło linię.
Warto też pamiętać, że często sami pasażerowie proszą o skrócenie linii, właśnie dlatego że z powodu opóźnień nie da się z niej korzystać. Tak było np. w Sidzinie - "156" powstało na wniosek mieszkańców i Rady Dzielnicy. To, że ZTP zaproponowało taki rozkład że potem ci sami mieszkańcy i ta sama Rada Dzielnicy musiała walczyć o kolejne zmiany - to inna sprawa.
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
W przypadku "192" mogę się zgodzić. Jak sam przyznałeś, linia nie cieszyła się ogromną popularnością, a pasażerowie mają do dyspozycji "152", które zapewnia większość najważniejszych relacji. Jest to według mnie jeden z nielicznych przypadków, gdy podzielenie ma sens, gdyż niewiele osób na tym traci.Kaszmir pisze: ↑14 wrz 2020, 1:43Myślę że to zależy od linii, trasy i wielkości opóźnień. Na "192" rozcięcie wg mnie zrobiono całkiem sensownie i jest lepiej. W dalszych relacjach i tak raczej mało kto jeździł tą linią bo szybszy przejazd zapewnia "152". Do tego większość relacji i tak została utrzymana właśnie za pomocą "152" czy innych. Jedyne co, to marzyło mi się by zrobić większy porządek ze wschodnim odcinkiem - obecnie "189" - bo dotychczasowa trasa wydawała się w ogóle nie sprawdzać, tak przed jak i po rozcięciu.prezes pisze: ↑13 wrz 2020, 15:41Linie zapewniające ważne relacje i cieszące się zainteresowaniem pasażerów po prostu nie powinny być dzielone. Według mnie lepsza jest linia, która może nie jest punktualna, ale zapewnia szybki, bezpośredni dojazd w dane miejsce od linii może punktualnej, ale jeżdżącej donikąd i do tego będącej pustakiem.
Jednak jak sam przyznajesz, i tak wypadałoby zrobić z tymi liniami porządek, aby nadać im większego sensu i aby więcej pasażerów mogło z nich skorzystać. Mi się osobiście marzy zrobienie ze "192" dawnego "292" do lotniska. Ale to już temat na inną dyskusję
Re: Ocena działalności ZTP w okresie pandemii
A tak, na Woli też mi się marzy częstsze "292" i "152" (kosztem potworka "252"), a w Hucie - może przyspieszenie "189" przez Bora-Komorowskiego? A może w ogóle skierowanie go przez Lublańską i Al. 29 Listopada, czyli trasę o której swojego czasu mówiło się w kontekście metrobusa?
No lecz tak jak piszesz - to temat na inną dyskusję
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości