10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

Post autor: Tramwajolog14 » 10 maja 2021, 22:16

damian_krk2 pisze: 10 maja 2021, 21:40 Jadąc koło PW około 21 widziałem przegubowe stare Citaro jako.. 152 Plac Centralny im. R. Reagana.. Czyżby szykowała się zamiana w niedługim czasie??
Miałoby to sens, w końcu "502" przeszło do MPK, aby na I obwodnicy jeździły hybrydy, no i zostało już tylko "152". Fajnie jakby trafiły tam elektryki :)

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

Post autor: damian_krk2 » 10 maja 2021, 22:17

Tramwajolog14 pisze: 10 maja 2021, 22:16 Miałoby to sens, w końcu "502" przeszło do MPK, aby na I obwodnicy jeździły hybrydy, no i zostało już tylko "152". Fajnie jakby trafiły tam elektryki :)
Póki co ani 152 ani 502 nie mają się gdzie ładować 😐

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

Post autor: Jamnik » 10 maja 2021, 22:24

damian_krk2 pisze: 10 maja 2021, 21:40 Jadąc koło PW około 21 widziałem przegubowe stare Citaro jako.. 152 Plac Centralny im. R. Reagana.. Czyżby szykowała się zamiana w niedługim czasie??
Ostatnio tak się nawet na mapie pokazują niektóre wozy z Woli. Choćby teraz wyświetlają się tak trzy Solarisy. Myślę, że nic to nie znaczy w kontekście zmiany przewoźnika na "152".

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

Post autor: Tramwajolog14 » 10 maja 2021, 22:30

damian_krk2 pisze: 10 maja 2021, 22:17 Póki co ani 152 ani 502 nie mają się gdzie ładować 😐
Może dobrym miejscem na ładowarkę byłby przystanek końcowy na placu Centralnym? Zatoka jest tam długa, więc nie powinno być problemu z miejscem. A gdyby chciano dać elektryki również na "502", to można zmienić jej końcówkę z Alei Przyjaźni na tą właśnie.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

Post autor: damian_krk2 » 10 maja 2021, 22:38

Jamnik pisze: 10 maja 2021, 22:24 Ostatnio tak się nawet na mapie pokazują niektóre wozy z Woli. Choćby teraz wyświetlają się tak trzy Solarisy. Myślę, że nic to nie znaczy w kontekście zmiany przewoźnika na "152".
W przypadku nowszych wozów nie jest to nic dziwnego gdyż wyposażone są w sterownik Trapeze, w którym to są dostępne rozkłady linii Mobilisowskich

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14"]

Post autor: Bayer2003 » 10 maja 2021, 22:56

tomaszep42 pisze: 10 maja 2021, 21:14 Zamiast dać niską podłogę- wszak już problemu być nie powinno, Ujastek po remoncie - kombinuje się jak by tu nadal puszczać szrot :evil:
Dziś na linię "21" wyjechały aż 3 tramwaje EU8N, co chyba jest od dłuższego czasu rekordową ilością. Problem leży gdzieś indziej - w tramwajach N8S, które z niewiadomych powodów (zapewne technicznych) są kiszone na zajezdni. Obecnie wygląda to tak:

HK457 - raz na jakiś czas wyjedzie, jednak różnie z tym bywa
HK458 - nieobecny od kilku miesięcy
HK459 - rozbity czeka od miesiąca na rozpoczęcie naprawy
HK460 - podobnie jak HK458
HK461 - podobnie jak HK457
HK462 - jak na wyrób z Protrama przystało, również nieobecny od dłuższego czasu

Czasami wyjedzie na "21" jeden tramwaj tego typu, sporadycznie dwa, ale najczęściej (jak dzisiaj) żaden. Gdyby wszystkie z tych tramwajów przywrócić do sprawności, z naddatkiem wycofalibyśmy wszystkie solówki E1 z tej linii i jej stała obsada wyglądałaby następująco: 3xEU8N oraz 3xN8S. Niestety, ale u osób decyzyjnych czegoś zabrakło (zapewne chęci) i teraz prawdopodobnie niesprawne N8S są kiszone w zajezdni i nic się z tym nie robi, a w zamian ciągle utrzymuje się ilostan wynoszący rekordową od kilku lat liczbę 11 solówek E1. Szkoda, że w zajezdni Nowa Huta nikt z tym nic nie postanowił jeszcze zrobić. Szkoda też, że na forum temat N8S i "21" jest tak rzadko poruszany i nikomu szczególnie nie zależy na w pełni niskowejściowej linii "21", podczas gdy dyskusje o wysokości podłogi na jednej brygadzie linii "52" potrafią ciągnąć się przez wiele wpisów. Czyżby już nawet miłośnicy zapomnieli o istnieniu tramwajów N8S (co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ swoją nieobecnością niestety nie dają one o sobie przypomnieć)?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14"]

Post autor: Kaszmir » 11 maja 2021, 9:39

Bayer2003 pisze: 10 maja 2021, 22:56Szkoda też, że na forum temat N8S i "21" jest tak rzadko poruszany i nikomu szczególnie nie zależy na w pełni niskowejściowej linii "21", podczas gdy dyskusje o wysokości podłogi na jednej brygadzie linii "52" potrafią ciągnąć się przez wiele wpisów. Czyżby już nawet miłośnicy zapomnieli o istnieniu tramwajów N8S (co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ swoją nieobecnością niestety nie dają one o sobie przypomnieć)?
Na forum regularnie pojawiają się wpisy o "21", poruszaliśmy też ten temat na fanpage'u.

Natomiast nikt raczej nie upiera się przy N8S na "21", bo to już mała różnica jaki niskowejściowiec wyjedzie - czy N8S, czy EU8N, tak długo jak jest sprawny. A że N8S są mocno awaryjne, to nawet domyślnie lepiej zakładać EU8N.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości