https://lovekrakow.pl/aktualnosci/buspa ... 57756.htmlNa fragmencie między ulicą Opolską a Łokietka specjalny pas dla autobusów ma zostać zamknięty w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Nowa polityka miasta w tym zakresie?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/buspa ... 57756.htmlNa fragmencie między ulicą Opolską a Łokietka specjalny pas dla autobusów ma zostać zamknięty w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Podobne odczucia miałem gdy wyznaczyli buspas na Opolskiej od Mackiewicza do Grażyny. Przed wprowadzeniem zmian ruch był całkiem płynny a autobusy na wspomnianym odcinku nie miały strat czasowych (bo cała kolejka samochodów kanalizowała się przed Pleszowską i dalej). Natomiast po wprowadzeniu zmian na pozostałych dwóch pasach zrobiło się trochę ciaśniej, najgorzej jest gdy kolejka do lewoskrętu w Grażyny wyleje się na pas do jazdy na wprost. Natomiast autobusy mają swój osobny pas i dalej śmigają. Kierowcy niewiele na tym stracili a autobusy niewiele na tym zyskały, trochę tak jakby rozwiązało się problem który wcześniej nie istniał.kot_feliks pisze: 12 sie 2024, 23:08 W miejscu, gdzie nigdy nie było korków, stworzono korek, w którym utykają również autobusy jadące górą na węźle na Opolskiej.
No właśnie, to jest największy problem na skrzyżowaniach wielopoziomowych. Tak samo jest w wielu innych miejscach, gdzie autobus musi współdzielić pas włączania. Najgorsze zło.kot_feliks pisze: 13 sie 2024, 8:13 Jeśli w tym miejscu był planowany buspas, to na zjeździe z węzła powinien być zaplanowany dedykowany pas dla autobusów przechodzący w buspas na dalszym odcinku, a nie sprowadzenie wszystkiego do jednego pasa, gdzie stoi korek, który blokuje też KMK....
A my zbudowaliśmy infrę nie pozwalającą na sensowne wprowadzenie buspasa po to, aby następnie wprowadzić tam buspas![]()
Cała infrastruktura w okolicy jest nowa i oddana niedawno.
https://krknews.pl/brakuje-pieniedzy-na ... kR58S7hw-ABuspas i torowisko na ulicy Monte Cassino wymagają natychmiastowej interwencji. „Betonowa nawierzchnia jest pełna dziur i ubytków, a co kilka metrów drogę rozdzielają sporej wielkości pęknięcia” – alarmują mieszkańcy. Pasażerowie autobusów, którzy korzystają z tej trasy, opisują swoje codzienne podróże jako „przejazd kolejką górską, a nie miejską komunikacją”. Dziury i wyboje sprawiają, że autobusy nieustannie podskakują, a pasażerowie muszą mocno trzymać się poręczy, aby nie stracić równowagi. (...) Na większości trasy dziury są coraz większe, a ostatnio pojawiło się wiele nowych ubytków wokół torowiska, co dosyć groźne wygląda. Żeby chociaż doraźnie zalać asfaltem największe zagłębienia wystarczyłoby wysłać na jedną noc dobrze zorganizowaną ekipę remontową. Z niezrozumiałych przyczyn problem jest od dawna zupełnie bagatelizowany. Urzędnicy mówią o potrzebie gruntownej przebudowy i zasłaniają się brakiem pieniędzy.
To samo na wyjeździe z Prądnickiej w lewo na aleje. Na Czarnowiejskiej dało się przeznaczyć prawy pas jako buspas do skrętu, tu się nie da. Temat poruszany wielokrotnie, miasto nadal ma gdzieś...Ydhflx pisze: 11 paź 2024, 11:54 Dlaczego miasto nie zrobi tam buspasa na prawym pasie? Przepustowość dla aut i tak jest blokowania przez to, ile się zmieści w korku za światłami. A autobusy regularnie tracą tam czas.
Ano, wnioskowałem o coś takiego nawet w tym roku. Oto odpowiedź od ZTP:Jamnik pisze: 11 paź 2024, 12:22 To samo na wyjeździe z Prądnickiej w lewo na aleje. Na Czarnowiejskiej dało się przeznaczyć prawy pas jako buspas do skrętu, tu się nie da. Temat poruszany wielokrotnie, miasto nadal ma gdzieś...
Ale MIR stwierdził, że jednak nie:w nawiązaniu do przesłanej korespondencji informujemy, iż jako organizator Komunikacji Miejskiej w Krakowie popieramy postulat dopuszczenia skrętu autobusów KMK z ul. Prądnickiej w lewo w al. Słowackiego z pasa do jazdy na wprost.
O wprowadzenie takiego rozwiązania wnioskowaliśmy wcześniej przy okazji czasowych organizacji ruchu związanych z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej jednak z nieznanych nam przyczyn nie zostało ono wprowadzone. W naszej ocenie takie rozwiązanie pozytywnie wpłynie na czas przejazdu autobusów w omawianej relacji nie wpływając negatywnie na innych użytkowników z uwagi na skręt autobusu bezpośrednio na pas autobusowy w ciągu al. Słowackiego.
Biorąc pod uwagę, iż zmiana taka wiąże się ze zmianą istniejącej organizacji ruchu oraz może wpływać na konieczność przeliczenia programu sygnalizacji świetlnej decyzję o wprowadzeniu proponowanych zmian pozostawiamy jednostce zarządzającej ruchem w Krakowie czyli Wydziałowi Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa.
Niestety ale MIR generalnie nie interesuje płynność ruchu KMK. W wielu innych miejscach nawet drobne zmiany są przez nich torpedowane, bo po co. A w ich opiniach do projektu Trasy Zwierzynieckiej ani trochę się nie zająkną o płynności ruchu autobusów na AK, ale kontestują jedną łącznicę dla autobusów rozwiązanie jako "nieintuicyjne"...Szanowny Panie,
zgodnie z obowiązującymi przepisami [1] - w przypadku ruchu z kierunku przeciwnego – nie dopuszcza się stosowania sygnału ogólnego dla skręcających w lewo, jeżeli dla pojazdów skręcających przeznaczone są co najmniej dwa pasy ruchu. Zmiana organizacji ruchu polegająca
na dopuszczeniu do ruchu pojazdów KMK na prawym pasie (przeznaczonym do jazdy na wprost) wymagałaby zatem całkowitej zmiany zasad sterowania sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu.
Ponadto, że na skrzyżowaniu al. Słowackiego – ul. Prądnicka ponad rok temu została wprowadzona korekta w działaniu sygnalizacji świetlnej poprawiająca warunki ruchu autobusów jadących nod strony ul. Wrocławskiej i Prądnickiej.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty informuję, że na ten moment nie planuję wprowadzenia proponowanej we wniosku zmiany stałej organizacji ruchu.
Strasznie szybko te przepisy zmieniają, skoro 5 lat temu na skrzyżowaniu Czarnowiejskiej z Aleją Mickiewicza udało się zrobić dwa pasy do skrętu w lewo, na sygnalizatorze ogólnym na skrzyżowaniem z ruchem z kierunku przeciwnego. Zaryzykuję nawet tezę że zmiana ta nie miała wpływu ma cykl pracy sygnalizacjizgodnie z obowiązującymi przepisami [1] - w przypadku ruchu z kierunku przeciwnego – nie dopuszcza się stosowania sygnału ogólnego dla skręcających w lewo, jeżeli dla pojazdów skręcających przeznaczone są co najmniej dwa pasy ruchu.
Chodzi szczególnie o drugą część tego przepisu - ruch z wlotu przeciwległego z dwóch pasów ruchu. Na Czarnowiejskiej masz ruch z naprzeciwka z jednego pasa ruchu, a na Długiej z 2 pasów ruchuelot360 pisze: 11 paź 2024, 14:30 Strasznie szybko te przepisy zmieniają, skoro 5 lat temu na skrzyżowaniu Czarnowiejskiej z Aleją Mickiewicza udało się zrobić dwa pasy do skrętu w lewo, na sygnalizatorze ogólnym na skrzyżowaniem z ruchem z kierunku przeciwnego. Zaryzykuję nawet tezę że zmiana ta nie miała wpływu ma cykl pracy sygnalizacji
![]()
Nawiązujesz do zacytowanego fragmentu czy fragmentu który nie został ujęty w piśmie do kbienia / nie został przez niego zacytowany? Jaka jest pełna treść przepisu o którym rozmawiamy?pittorseque pisze: 11 paź 2024, 18:43 Chodzi szczególnie o drugą część tego przepisu - ruch z wlotu przeciwległego z dwóch pasów ruchu. Na Czarnowiejskiej masz ruch z naprzeciwka z jednego pasa ruchu, a na Długiej z 2 pasów ruchu
Zaproponowałem przeznaczenie prawego, zanikającego pasa ul. Zakopiańskiej od ul. Zembrzyckiej na buspas, z zachowaniem możliwości skrętu na łącznicę w stronę Katowic. Ze względu na zwężenie do jednego pasa przy zjeździe z łącznicy, wyznaczenie buspasa w tym miejscu nie wpłynie na przepustowość rozumianą jako liczba pojazdów na godzinę.
Moja propozycja zyskała akceptację ze strony Zarządu Transportu Publicznego (ZTP), przy czym skrócono buspas do odcinka od zjazdu w kier. Katowic do końca pasa (na niebiesko), argumentując to kwestią przepustowości węzła autostradowego. Pod koniec września otrzymałem natomiast wiadomość o skierowaniu sprawy do zaopiniowania przez miejski Zespół ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu, gdzie obecny będzie m.in. przedstawiciel zarządcy drogi, Policji oraz Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego. W skład zespołu wchodzą również przedstawiciele Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa, ZTP, Straży Miejskiej, Zarządu Dróg Miasta Krakowa, MPK. Miejmy nadzieję, że decydenci staną na wysokości zadania i przyczynią się do odciążenia Krakowa od wjeżdżających samochodów, oferując atrakcyjną alternatywę.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość