Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Tylko czy te dodatkowe kursy "24" zmieszczą się na I obwodnicy? Tzn. teraz zmieszczą się bez problemu, ale jak komunikacja wróci do normalności sprzed zarazy?
-
- Ekspert
- Posty: 972
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Na I obwodnicy nie ma obecnie sygnalizacji, tak samo jak na DS, a to jest raptem 4 poc/h więcej w relacji '24'
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Największe korki były przy Bagateli, jednak stamtąd wyleciało "44" więc, nawet ze wzmocnionym "24", liczba kursów nie byłaby większa niż do grudnia 2019
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Wszystko pięknie po powrocie 23 do Bieżanowa, tylko na dwutorowej pętli ląduje 5 linii, totalny bezsens, powinny być 2 mocne linie. Teraz przy 4 liniach często jest tu uprawiane cofanie.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Wszystko okej, tylko zobaczmy jakie są to linie. "49" jeździ po trasie "9", więc śmiało można założyć, że różnych linii jest o jedną mniej. 4 linie już brzmią normalnie, co? Tyle samo było kiedyś na podobnej wielkościowo pętli w Bronowicach Małych, więc myślę, że to żaden problem . Ponadto linii na Bieżanów musi być dużo, bo po budowie tramwaju na Rżąkę coś trzeba będzie tam skierować. Myślę, że będzie to "6" na wielokrotnie omawianej na forum trasie i któraś z linii: "3" lub "13". Myślę również, że powstanie jakaś nowa linia .maszynista pisze: ↑26 sty 2021, 19:17 Wszystko pięknie po powrocie 23 do Bieżanowa, tylko na dwutorowej pętli ląduje 5 linii, totalny bezsens, powinny być 2 mocne linie. Teraz przy 4 liniach często jest tu uprawiane cofanie.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A to bardzo ciekawe bo ja mieszkam tu, codziennie spaceruję i widzę, że nie ma żadnego cofania. Generalnie wewnętrzny tor zajmują: "9" i "49" a zewnętrzny: "3" i "13". A że zdarzają się jakieś zakłócenia na trasach każdej linii w mieście to czasami trzeba udrożnić zajęty tor na pętli. Nic nowego nie odkryłeś. Tak jest na każdej pętli w mieście, w Polsce, na świecie.maszynista pisze: ↑26 sty 2021, 19:17 Wszystko pięknie po powrocie 23 do Bieżanowa, tylko na dwutorowej pętli ląduje 5 linii, totalny bezsens, powinny być 2 mocne linie. Teraz przy 4 liniach często jest tu uprawiane cofanie.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A to nie było mowy o Czerwonych Makach?
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Na Czerwonych Makach po skierowaniu tam "23" i wyrzuceniu "17" nadal będą 4 linie, więc raczej nie powinno być problemów z zajeżdżaniem się brygad.
Na Bieżanowie też nie powinno być problemu. "23" poszłoby zapewne wtedy na peron wewnętrzny, czyli ten na którym jest obecnie "9"/"49". Skoro na torze zewnętrznym potrafią się zmieścić razem "3" i "13", które obie w normalnych warunkach mają f~7,5, to "23" zmieściłaby się na torze wewnętrznym razem z "9"/"49". Zresztą, w tym przypadku traktowałbym "9"/"49" jako jedną linię ze względu na to, że ta druga jest właściwie skróconą wersją pierwszej i w całości się z nią pokrywa.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
A ja bym się obawiał o Bieżanów. Linia z oboma końcówkami bez możliwości dłuższego postoju - na Bieżanowie "9/49" z f~7,5, więc postój krótki, a na Makach wiadomo co.
Układ z "3" i "13" działa pewnie dlatego, że obie te linie mają własne lub praktycznie własne tory na drugiej końcówce - "13" ma własny tor, "3" dzieli go z "5", ale zapewne i ta druga ma dłuższy postój na Krowodrzy - więc nie ma problemu.
Układ z "3" i "13" działa pewnie dlatego, że obie te linie mają własne lub praktycznie własne tory na drugiej końcówce - "13" ma własny tor, "3" dzieli go z "5", ale zapewne i ta druga ma dłuższy postój na Krowodrzy - więc nie ma problemu.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Bieżanów w stosunku do Czerwonych Maków ma trochę lepszą sytuację bo na żeberku również mogą wsiadać pasażerowie. W przypadku CM trzeba cofać najpierw na żeberko za potem ponownie na przystanek dla wsiadających.
Może przesunięcie płotka, umożliwiłoby ekspedycję pasażerów z żeberka, wsiadających z poziomu wylewki, w sytuacjach awaryjnych ?
Może przesunięcie płotka, umożliwiłoby ekspedycję pasażerów z żeberka, wsiadających z poziomu wylewki, w sytuacjach awaryjnych ?
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Na Bieżanowie mieszczą się 24 kursy/h, niektórzy twierdzą, że jeszcze 4 by się zmieściły, a ja zapytam o Bronowice Małe. Dlaczego tam nie mieści się 20 kursów/h przez co 14 musiała być cofnięta do Bronowic? Przecież te pętlę wielkościowo są podobne i obydwie mają tor odstawczy...
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Powód jest prosty - skierowanie "14" do Bronowic jest tańsze niż do Bronowic Małych . Żadnej głębszej filozofii nie ma, na ciągu bronowickim zaszły po prostu spore cięcia, a sama pętla na Bronowicach Małych 20 kursów/h spokojnie przyjmie, co zresztą funkcjonowało całkiem dobrze przez ponad dwa lata. Pojedyncze zajechania zawsze się zdarzą, co nie oznacza że mamy wszystkie pętle dwutorowe ograniczyć do 16 kursów/h.Tramwajolog14 pisze: ↑27 sty 2021, 17:17 Na Bieżanowie mieszczą się 24 kursy/h, niektórzy twierdzą, że jeszcze 4 by się zmieściły, a ja zapytam o Bronowice Małe. Dlaczego tam nie mieści się 20 kursów/h przez co 14 musiała być cofnięta do Bronowic? Przecież te pętlę wielkościowo są podobne i obydwie mają tor odstawczy...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Czytając różnorakie dyskusje w Internecie, wykrystalizowało się ośmiu potencjalnych kandydatów na Trasę Łagiewnicką:
"6", "10", "11", "12", "17", "19", "24", "50". Może lepiej zrobić losowanie na AGH na superkomputerze i problem z głowy?
"6", "10", "11", "12", "17", "19", "24", "50". Może lepiej zrobić losowanie na AGH na superkomputerze i problem z głowy?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Fakt, możliwych kandydatów jest sporo, ale sensownych jest już mniej. Ciekawe co urzędnicy tam ostatecznie skierują. Raczej nie będą to więcej niż dwie linie, bo na więcej po prostu nie będzie tam zapotrzebowania.
Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje
Absurdalność tego strzępka torowiska polega na tym, że to co pojedzie nową trasą jest wtórne wobec tego, który region na tym ucierpi i będzie musiał na jego rzecz oddać swoje kursy... No chyba, że stanie się cud i po prostu dołożone zostaną wzkm, co jednak byłoby niespodzianką.
Konkretnie mam naprawdę szczerą nadzieję, że wbrew temu co wiele osób uważa za normalne, dawcą kursów nie będzie obecny ciąg do Kurdwanowa. Spora część Kurdwanowa, Piaski, Kozłówek, Wielicka - wszystkie te regiony bezpośrednio by na tym ucierpiały, a pośrednio Prokocim czy Bieżanów także. To są dziesiątki tysięcy osób.
Według mnie jak już się powiedziało A ("budujemy te linię"), to teraz trzeba powiedzieć B ("mamy pełne środki na nowe kursy"). Stąd obsługa tej trasy, w mojej opinii, powinna polegać na wydłużeniu czegoś co obecnie kończy w Łagiewnikach i ewentualnie przedłużeniu czegoś od Kurdwanowa do Borku. Co konkretnie i w jakich liczbach - to już powinno być ustalone na podstawie obecnych i przewidywanych rozkładów ruchu. 'Na oko' najprostsze i całkiem sensowne wydaje się skierowanie tam 10 i 12, ale czy to właśnie jest optymalne nie oceniam i pozostawiam bardziej siedzącym w temacie (czytaj znającym więźby ruchu).
Konkretnie mam naprawdę szczerą nadzieję, że wbrew temu co wiele osób uważa za normalne, dawcą kursów nie będzie obecny ciąg do Kurdwanowa. Spora część Kurdwanowa, Piaski, Kozłówek, Wielicka - wszystkie te regiony bezpośrednio by na tym ucierpiały, a pośrednio Prokocim czy Bieżanów także. To są dziesiątki tysięcy osób.
Według mnie jak już się powiedziało A ("budujemy te linię"), to teraz trzeba powiedzieć B ("mamy pełne środki na nowe kursy"). Stąd obsługa tej trasy, w mojej opinii, powinna polegać na wydłużeniu czegoś co obecnie kończy w Łagiewnikach i ewentualnie przedłużeniu czegoś od Kurdwanowa do Borku. Co konkretnie i w jakich liczbach - to już powinno być ustalone na podstawie obecnych i przewidywanych rozkładów ruchu. 'Na oko' najprostsze i całkiem sensowne wydaje się skierowanie tam 10 i 12, ale czy to właśnie jest optymalne nie oceniam i pozostawiam bardziej siedzącym w temacie (czytaj znającym więźby ruchu).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości